ineens wan verbinding na nieuwe nic :?

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste mensen,

Zojuist heb ik in mijn pc een netwerkkaart gezet, maar nu staat er ineens een wan verbinding bij in mijn netwerk omgeving :?

De netwerkkaart die ik erin gezet heb is een Realtek RTL8139.
De pc bevat onboard al een netwerkkaart en dat is een SiS 900-Based.

De verbinding die ineens is aangemaakt heet WAN-1 op UPnP_Router
Ik kan deze niet uitschakelen of verwijderen. Als ik de eigenschappen opvraag krijg ik alleen dit tabblad services te zien

Afbeeldingslocatie: http://www.xingrs.nl/gfx/got/screenshot02.jpg

Dit is de status

Afbeeldingslocatie: http://www.xingrs.nl/gfx/got/screenshot01.jpg

Het vreemde is dus ook dat hij er nog geen 30 minuten inzit en dat hij toch aangeeft dat er al 18 dagen een verbinding is. Kan dit iets met mijn router te maken hebben?

Ik heb er even naar gezocht, maar heb niks kunnen vinden.
Weet er iemand wat dit is of dat dit kwaad kan oid?

Alvast mijn dank!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jep dat is je router. Blijkbaar staat de uPnP functie van je router aan. Als je die uitzet ben je er van af.

Maar omdat ik hier niet zoveel ervaring mee heb, ben ik benieuwd naar het nut hiervan, iemand?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Automatisch poorten mappen enzo toch :? Anyway als ik bij vrienden/kenissen een routertje install doe ik het altijd uit is een beetje onveilig ;) :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik ga even kijken wat er gebeurt als ik de UPnP functie van mijn router uitzet.

*edit
Het is inderdaad weg ja :) dankje!

Maar waarom gaf hij dit bij mijn andere netwerkkaart niet aan? En wat kan ik er precies mee?

[ Voor 49% gewijzigd door littledreamer op 16-02-2004 16:59 ]

• nero355

nero355

Waarom geen idee maar je kan er dus zoals al gezegd automatisch mee port mappen ;)

Als jij dus een FTP Server opent dan wordt gelijk de poort 21 gemapt, of een game server ofzo dan wordt een poort boven de 1024 gemapt, MoH:AA is bijvoorbeeld 12203, Quake iets van 27xxx UT2K4 ook iets van 27xxx dacht ik enz.......... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
dat lijkt me nu juist zeer leuk en handig, moest mijn router (vigor 2200usb) het ondersteunen zou ik het zeker aanzetten

• nero355

nero355

Mayco schreef op 16 februari 2004 @ 17:19:
dat lijkt me nu juist zeer leuk en handig, moest mijn router (vigor 2200usb) het ondersteunen zou ik het zeker aanzetten
Als je het leuk vindt moet ik je even waarschuwen voor 1 ding :

Het werkt niet altijd vlekkeloos ;) dus kijk uit als er iets niet gaat zoals jij wil !!!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Na een update van mijn router had ik het volgende (toen nog uPNP uit):

Afbeeldingslocatie: http://www.acsp.nl/plaatjes/Router.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 16-02-2004 17:34 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En UPnP werkte ook naar buiten toe toch?? Dat jou router ineens door anderen als gateway kon worden gebruikt enzo?? En veel gevoeliger voor allerlei stoute programma's die verbinding naar buiten willen maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1