Toon posts:

Hoe kan ik Win XP-pro beveiligen??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb voor mijn stage de opdracht gekregen om uit te zoeken hoe Windows XP-pro het best beveiligd kan worden. Het doel is om de gebruikers alleen gebruik te laten maken van de applicaties waarvan wij willen dat ze erbij kunnen, en dat er geen vreemde programma's meer op de PC's geinstalleerd kunnen worden. Bovendien moeten alle instellingen centraal vastgesteld worden en niet meer op de gebruikers PC gewijzigd kunnen worden. Graag hoor ik van jullie wat jullie suggesties zijn, zelf ben ik ook met een onderzoek bezig, maar aangezien ik maar 2 week de tijd heb om alles te onderzoeken, kan ik jullie hulp goed gebruiken. Bij voorbaat dank. _/-\o_

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ga maar eens zoeken op policies, daarmee kun je de boel behoorlijk dichttimmeren

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:01

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

In 2 weken kun je veel onderzoek doen op de Knowledge Database van MS en op het GoT...dus lijkt me huiswerk hulp genoeg... >:)

Wat heb je zelf al gevonden? :Z

Ow, en kijk hier hier eens

[ Voor 25% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 16-02-2004 10:01 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Installeer op de centrale server Active Directory, voeg users toe, maak OU's (organisational units (als ik het goed schrijf))aan en je kunt bijv per afd of zelfs per gebruiker aparte rechten geven. Je kunt dus bijv het knopje RUN uit het start menu halen of active wallpaper uitschakelen. Er is dus vele mogelijk kwa policies. en idd Check microsoft knowledge base. Het staat er vol mee. veel succes

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
- trek de netwerkstekker eruit
- plamuur de floppy drive dicht
- smeer siliconekit in de dvd-drive
- gooi koffie met suiker in het toetsenbord
- haal het balletje uit de muis
- plak ducktape op het beeldscherm
- set de soldeerbout in de modemaansluiting
- zet het geheel in een afgedankte bankkluis

;)

[ Voor 29% gewijzigd door paulhekje op 16-02-2004 10:15 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

paulhekje schreef op 16 februari 2004 @ 10:12:
- trek de netwerkstekker eruit
- plamuur de floppy drive dicht
- smeer siliconekit in de dvd-drive
- gooi koffie met suiker in het toetsenbord
- haal het balletje uit de muis
- plak ducktape op het beeldscherm
- set de soldeerbout in de modemaansluiting
- zet het geheel in een afgedankte bankkluis

;)
Briljant, _/-\o_
ik ga het gelijk thuis uit proberen 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mensen - blijf even serieus reageren op de topicstarter :)

Verder, je zal inderdaad op zoek moeten naar policies (kijk eens bij www.microsoft.com er is veel informatie over te vinden), kijk even rond, documenteer goed wat het is wat je nu precies wilt beveiligen, en hoe belangrijk dat wel niet is :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
:+ ok

goed leesvoer van A-Z: http://www.microsoft.com/.../deploy/depovg/depxpi.asp

[ Voor 4% gewijzigd door paulhekje op 16-02-2004 10:33 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik had het probleem met het instellen van policy's op Windows 2000 Pro NL SP4 dat ze ook van toepassing werden op het administrator-account :? Toen kon ik als administrator dus OOK een stuk minder :? :(

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 07:44
JeroenM_tbs schreef op 16 februari 2004 @ 10:47:
Ik had het probleem met het instellen van policy's op Windows 2000 Pro NL SP4 dat ze ook van toepassing werden op het administrator-account :? Toen kon ik als administrator dus OOK een stuk minder :? :(
dan heb je tog een fout gemaakt lijkt me O-) (heb zelf eens t probleem gehad dat ik mn eigen acces database niet meer in kon om dat ik de beveiliging te hoog had gegooid voor de admin |:(

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:01

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

bat266 schreef op 16 februari 2004 @ 10:54:
[...]

dan heb je tog een fout gemaakt lijkt me O-) (heb zelf eens t probleem gehad dat ik mn eigen acces database niet meer in kon om dat ik de beveiliging te hoog had gegooid voor de admin |:(
Ehm, een admin kan toch ten alle tijden in de gpedit.msc (policies) komen :?

Tenzij....je de admin niet was ... :o

An Explanation of l33t Speak

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde tips over policies, daar moet je beginnen met zoeken.
Verder is dit topic nou niet echt een zeer zwaar PNS topic.

Ik stel voor dat je eerst zelf wat meer moeite doet met uitzoeken. Verder kun je hier eens een kijkje nemen : Howto's & Guides

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.