Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
De 70-200/4 staat ook hoog op mijn verlanglijstje
K heb nu een 80-200L, heerlijk scherp maar wat te zwaar voor mijn schietstijl. Wil m dus binnenkort weer verkopen.
Misschien ter overbrugging deze Sigma lens kopen, lijkt me geen gekke lens, zeker voor in de zomer, dan kan je vaak toch wel op f8 schieten uit de hand. En anders heb ik nog een mooi monopodje
Als ik een 10D wil kopen (heb nu D30) is er voorlopig geen geld voor de 70-200/4
Alles doet me pijn nu .. nou ja, dagje sporten he?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
zeker...Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:22:
kan iemand mij iets vertellen over de snelheid van de autofocus?
ik vind de AF zeer matig van de 70-300 APO...
hij focust erg traagt en vaak onnauwkeurig, dat was 1 van de redenen waarom in hem heb verkocht....ik wil ook foto's kunnen maken wanneer de zon niet schijnt
ben nu aan het sparen voor een Canon 70-200 f/4L
wel wat duurder, maar onder het motto "goedkoop is duurkoop" geen budget lenzen meer voor mij....ben van plan de lenzenset jaaaaaren te houden, dus het is het wel waard....
hier staat een korte review van (o.a.) mij:
http://www.digitallyactiv.../viewrates.asp?lensID=260
[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 10-03-2004 23:08 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS ø 58mm
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
IS zorgt er voor dat je juist je sluitertijd kan verlengen zonder dat de gemaakte foto onscherp wordt
bij snelle aktiefoto's wil je juist een erg snelle sluitertijd, zodat de aktie wordt vastgelegd...
je hebt in dit geval eerder iets aan een lichtsterke lens (f/2.8), zodat je zelfs op 300mm nog zeer snelle sluitertijden kan hanteren...
Je zou kunnen sparen voor een Sigma 70-200 f/2.8 met evt. een 2x extender...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 31% gewijzigd door Azrael op 11-03-2004 13:42 ]
Verwijderd
Dat zou ik toch niemand kunnen aanraden eigenlijk. Een 2x TC is gewoon net TE. Zelfs de uitstekende Canon 2x Extender II (welke duurder is dan een Sigma 70-300!) maakt de afbraak aan kwaliteit direct zichtbaar. Neem dan liever een 1.4x, de Canon 1.4 Extender II is van zeer goede kwaliteit - maar de Canon Extender's werken alleen met bepaalde L lenzen meen ik.Mooooody schreef op 11 maart 2004 @ 13:06:
Je zou kunnen sparen voor een Sigma 70-200 f/2.8 met evt. een 2x extender...
Ik zou geen 2x TC aanraden.
IS heeft 2 instanden: 1 voor static objects en 1 voor panning. Bij panning herkent de lens (iig de 300mm f/4.0L IS en de 100-400mm f4.5-5.6L IS) automatisch de pan-richting (verticaal/horizontaal).Azrael schreef op 11 maart 2004 @ 13:02:
Nee, want die IS kan je niet gebruiken met pannen.
IS lijkt me dan zeker wel te gebruiken voor panning shots.
Net als met de 28-135 krijg je dus blurry foto's als je IS probeert te gebruiken tijdens het pannen. De lens zal dan proberen de horizontale beweging te compenseren, wat niet de bedoeling is.
[ Voor 86% gewijzigd door Azrael op 11-03-2004 17:05 ]
Iemand antwoord op mijn eerdere gestelde vraag?ygma!l schreef op 07 maart 2004 @ 09:56:
Als ik het allemaal goed begrepen heb is het verschil tussen de APO en de DL variant alleen het glas? En kunnen ze verder even snel scherpstellen, hetzelfde macro bereik etc? (DL macro bereik: 200-300mm). Iemand die dit kan bevestigen/aanpassen?
Mijn budget is namelijk niet zo groot en de DL lens zou voor mij een mooi koopje zijn.
de APO heeft minder last van CA en zou wat scherper moeten zijn...
Verwijderd
1. Een leguaan in het hotel (crop):

2. Een bultrug walvis leert haar baby zich te verdedigen door uit het water op te springen (crop):

3. De staart van een bultrug walvis (crop):
Dat willen allemaal weten, maar hij zegt niks.Insano schreef op 06 maart 2004 @ 22:52:
[...]
hmm okee, en waar was dat precies? heb ik ook wel interesse in.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°