Toon posts:

windows loopt vast bij opstarten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb vanmiddag een hdd (30 Gb) uit m'n andere pc in m'n eigen pc gedouwd om er een paar proggies vanaf te halen, ik start dus pc op en elke keer als ik het windows scherm ervoor krijg met die blauwe blokjes..... dan blijft ie de hele tij maar zo staan ligt dat em er nou aan dat er op die andere hdd ook een besturingssysteem zit? :? heb ook al geprobeerd om de jumpers ergens anders te zetten wil ook niet... ( en kan niet via netwerk, heb geen netwerk kaart in m'n andere pc)

heb asus a7n8x deluxe mobo dus daar kan 't em ook niet aan liggen. :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. gekeken ? Krijg je toevallig nog een melding ?

Staan bijvoorbeeld de jumpers op de schijven goed en de instellingen in de bios ? De bootschijf waar je windows opstaat kan je het beste 'Primairy Master' maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 15 februari 2004 @ 21:15:
Staan bijvoorbeeld de jumpers op de schijven goed en de instellingen in de bios ? De bootschijf waar je windows opstaat kan je het beste 'Primairy Master' maken :)
ze staan goed en mijn hdd is primary master, waarom werkt ''t dan wel met een lege hdd?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer het eens in de veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeerd loopt ook vast.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Doe je bootschijf eens aan primary master, en de extra schijf aan primary slave? Kortom op verschillende IDE bussen aansluiten.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb dat ook gehad bij m'n ouwe pc die constant vastliep of BSOD's gaf in Windows. Het bleek aan de tweede harde schijf te liggen die op sterven lag. Weet je dus zeker dat die HDD nog 100% is?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bekijk ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Test je geheugen dus ook even met memtest

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat die hdd 100% is...
en een memtest doet m'n mobo automatisch.....(geen fouten)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 07:38:
ik weet zeker dat die hdd 100% is...
en een memtest doet m'n mobo automatisch.....(geen fouten)
G33rt bedoelt waarschijnlijk Memtest86, das iets heel anders dan de 'memtest' van je bios ;) Memtest86 is een programma dat je van een floppy draait, en die je geheugen flink gaat belasten. Hierdoor kan je zien of je geheugen nog goed werkt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat voor harde schijf hebben we het over ? Heb je deze ook al eens getest met een programma van de fabrikant ?
Meer info kan je in :OMG FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is reeds opgelost......

oplossing: anders boot ik gewoon van IDE 0 en dan heb ik "boot from other devices" aan staan (heb S-Ata hdd) nou is het probleem hij bootte hele tijd van verkeerde hdd of liep vast en nou heb ik 't opgelost ik moest gewoon "boot from Sci" aan hebben en klaar = kees.

thnx voor alle hulp... _/-\o_
Pagina: 1