Toon posts:

128 vs 256

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik wil een nieuwe videokaart kopen en zit nu te twijfelen tussen de

GeForce FX5900 XT 128MB TV-out

en de

Radeon 9800 PRO 128

ma iemand zei tegen mij dat ik beter een 256 mb kaartje kon zoeken
is dat ook zo en kunnen jullie mij uitleggen waarom ?

en welke van de 2 boven genoemde kaartjes adviseren jullie mij
ik ben ook geintreseerd in overklokken en heb die topic al wel gelezen over de GeForce FX5900 XT 128MB TV-out en hoe ver die is overgeclocked

alvast bedankt

Verwijderd

ik zou de 9800pro nemen :)

en 256mb maakt nu nog niet zoveel uit maar later heb je er wel profeit van, want dan zijn er minimale systeem eisen van 256mb dat duurt nog wel heeeel lang maar het gebeurt wel :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
256 MB is voorlopig nog lang niet nodig en in de meeste gevallen is de 128 MB versie sneller, omdat de clocksnelheden hoger staan. En daarbij komt nog dat de 256 MB versie vaak een stuk duurder is dan de 128 MB versie.

En welke van de twee videokaarten die jij laat zien het beste is? De Radeon 9800 Pro, die loopt rondjes om de Geforce FX5900XT ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

ik zou zelf voor de 9800 pro gaan.
xt is namelijk een langzamere versie van de 5900 en ultra.

en 128 mb is idd sneller geclockt dan de 256 mb versie

Verwijderd

Topicstarter
maar hebben jullie misschien een id hoe lag het nog duurt voor dat je 256 mb nodig hebt, want die jongen zei dat het nog maar een jaartje zou duren en dat ik dan weer een nieuwe zou kunnen kopen

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:49:
maar hebben jullie misschien een id hoe lag het nog duurt voor dat je 256 mb nodig hebt, want die jongen zei dat het nog maar een jaartje zou duren en dat ik dan weer een nieuwe zou kunnen kopen
de meeste kaarten met 256 mb zijn langzamer en veel duurder. Voor het geld dat je nu goedkoper uit bent kun je over 1,5 jaar mooi een nieuwe kaart kopen met 256 mb die wel een stuk sneller is :)

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:49:
Wat een onzin. Met een van die kaarten kun je het nog minimaal anderhalf tot 2 jaar uithouden, die hoef je zeker na een jaar niet al te vernieuwen. Mooie verkooppraat is het. Wanneer 256 MB als systeemeis wordt verlangd weet ik niet, maar ik denk dat dat nog wel een jaartje of 2 zal duren.

offtopic:
Wat zijn op dit moment eigenlijk de minimale systeemeisen voor je grafische kaart?

edit:
Oh, not again: damn you fast posters |:( ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CamU op 15-02-2004 19:54 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
OT terug: ongeveer 32 MB dacht ik Oftewel: an een GeForce 2 MX kan je nu nog net aan.

Verder: Als je nu een middenmaat neemt met 256, is ie op de tijd dat je het echt nodig zou hebben alweer hopeloos verouderd...

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:49
wat de anderen al gezegd hebben

neem 128MB
hij si goedkoper
meestal sneller

en 256 heeft nog geen nut over 18 tot 24 maanden heeft het misschien nut maar dan kun je met een 128MB kaart nog flink vooruit.

het duurt nog erg lang tot 256mb de minimum is.

en tegen de tijd dat 256 nut heeft heb je alweer een nieuwe kaart denk ik.

Verwijderd

tegen de tijd dat 256 mb nodig is , dan is je GPU al 10x achter haalt;D en heb je er dus de balle aan:D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

Lees dus wat reviews etc, daarmee kan je zelf bepalen welke kaart de beste keus voor jou is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.