Toon posts:

marantz sr7400, uitvallend geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden heb ik mijn marantz sr7400 receiver mogen ontvangen. In samenwerking met mijn marantz dv6400 en mission speakers geeft ie een prima geluid.
Er is alleen 1 probleem wat me wel degelijk irriteert. Bij surround films (dts, DD) valt het geluid soms voor een fractie van een seconde volledig weg. Er valt niet echt een lijn te trekken wanneer dit gebeurt, maar meestal gebeurt het zo'n 2 a 3 keer per film.

1. De receiver is geaard aangesloten.
2. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen op de coaxiale digitale ingang.
3. Het is niet de DVD speler want het gebeurt ook met andere DVD spelers.
4. Alleen dts en DD lijken een probleem te zijn, PCM lijkt prima te werken (maar niet 100% zeker hiervan)
5. De koeling is goed, zoals aangegeven in de handleiding.

Ik heb natuurlijk garantie, maar ik moet wel zeker weten dat het probleem niet bij mij ligt. Dus heb ik iets over het hoofd gezien wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Misschien een heel klein kabelbreukje ofzo? (Ik gis ook maar wat :|)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Wormaap schreef op 15 februari 2004 @ 19:14:
Misschien een heel klein kabelbreukje ofzo? (Ik gis ook maar wat :|)
Ja maar dan zou het geluid alleen uitvallen als de kabel beweegt...

Is ie na het uitvallen heel erg warm???

Anders gewoon garantie...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Een coaxiale verbinding maakt ook een mooie geleidende verbinding tussen de 2 apparaten wat wel eens vervelende storingen kan geven.

Heb je het al geprobeerd met een optische kabel?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties iig, ondertussen heb ik het antwoord gevonden (denk ik). Het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met de SR7400. Dus even voor het archief:
Only problem has been a drop out of audio for a fraction of a second every couple of minutes. I checked with my friend at the dealers, there were a batch with a bad bias on a capacitor that causes it.
http://reviews.designtechnica.com/user_reviews992.html - hoewel deze beweert dat het alleen optisch is
While playing DVD's the sound intermittently drops out - this happens maybe once every ten to twenty minutes or so and when rewinding over the spot it cannot be repeated. I have tried two different DVD players, 2 fiber optic cables, and an rca digital link.
http://www.ecoustics.com/bbs/messages/1/6934.html#POST45814 - meerdere posts hierover
When using either coax or optical digital inputs it pauses randomly.
http://www.hometheaterspo...llapsed&sb=5&o=31&fpart=1
http://www.hometheaterspo...llapsed&sb=5&o=31&fpart=1

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 21:39 ]

• Doogie
  • Niet online
Ik begin weer nattigheid te voelen:

Marantz DV 4300 laat stiltes vallen op cd
Receiver SR4300 slaat over

Lees daar ervaringen van mensen (inclusief mijzelf) die EXACT dezelfde problemen hebben met Marantz receivers.
Tot nu toe ben ik geen stap verder met de oplossing. Het overslaan gebeurt bij FM radio (dus niet alleen bij digitale verbindingen), coax vanaf mn DV4300 en ook bij het afspelen van muziek via mijn PC over een coax verbinding.

Ik weet niet of het nuttig is op mijn receiver terug te brengen. Is nu al meer dan drie maanden geleden en hij moet dan dus gerepareerd worden. Maar ja, hoe fix je een probleem dat zich maar af en toe voordoet? En je bent je apparaat dan gelijk een tijd kwijt.

Als je een oplossing weet hoor ik het graag.

• voodooless
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Tuurlijk terug brengen! Ik heb met mijn eerste SR5200 ook pech gehad, die deed helemaal niets -> nieuwe, en die doet het perfect!

Marantz heeft denk ik wat problemen met hun eindtesten. Op zich natuurlijk niet netjes, maar dat zegt niet dat ze geen goede producten afleveren. Gewoon terug ermee dus. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er wat mis is gegaan, en daar hoef je natuurlijk niet mee blijven zitten!

Ik heb toevallig dit weekeind een CD5400 gekocht, en die doet het tot nu toe prima :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Doogie schreef op 15 februari 2004 @ 21:25:
Ik weet niet of het nuttig is op mijn receiver terug te brengen. Is nu al meer dan drie maanden geleden en hij moet dan dus gerepareerd worden.
Ik denk niet dat het jouw probleem is hoe ie gerepareerd moet worden. Als de receiver 3 maanden oud is moet deze nog onder de garantie voorwaarden vallen en zou je dus gewoon een goed werkend apparaat moeten krijgen, gerepareerd of vervangen.

Ik sta ook zo snel mogelijk met mijn receiver op de stoep van de winkel waar ik deze gekocht heb. Ik heb immers gewoon recht op een goed werkend apparaat.

• voodooless
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:57:
[...]

[...]

Ik sta ook zo snel mogelijk met mijn receiver op de stoep van de winkel waar ik deze gekocht heb. IkIedereen heeft immers gewoon recht op een goed werkend apparaat.
Exactly my point 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 15-02-2004 22:02 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Is het niet toevallig dat je een layer stange hebt in een dvd als het geluid wegvald. Ik heb een marantz SR-7200 en als ik een layer change heb in een dvd valt het geluid ook even weg. Ik heb dit ook van meer mensen gehoord, want het schijnt dat het even duurt voordat hij het geluid weergeeft (weet niet waarom, maar het is soms idd irritant). Je zou eens moeten proberen bij een dvd als je vanuit het menu naar de film gaat. DAn valt die bij mij een seconde of korter stil en gaat daarna weer verder.
Pagina: 1