Receiver SR4300 slaat over

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb (weer) een probleem met een van mijn Marantz componenten :(

De receiver, SR4300, stopt namelijk op totaal willekeurige momenten voor 1 seconde met het weergeven van geluid. Daarna gaat hij meteen weer verder. Het lijkt er dus op alsof de DVD-speler (DV4300) aan het overslaan is. Helaas treed het probleem niet alleen op bij het beluisteren van CD's maar ook als ik naar de radio luister of een MP3 afspeel vanaf mijn PC (digitaal coaxiaal verbonden)

Dit is nu al de vijfde (!!!) keer dat of mijn DVD speler of mijn receiver kapot gaat. Vooralsnog wel steeds opgelost door Correct maar ben mijn spullen wel steeds lang kwijt. Voor een set van EUR 1700 mag je toch wel iets meer kwaliteit verwachten dacht ik zo. Zelfs een Aiwa setje levert nog betere prestaties :(

Iemand suggesties wat dit probleem kan veroorzaken? Temperatuur kan het niet zijn want de receiver staat voldoende vrij. Ik heb ook even de PC losgekoppeld van de set maar het probleem blijft.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Misschien helpt het om de speakerkabels even opnieuw aan te sluiten.

Wat waren trouwens je vorige problemen? Ik heb zelf namelijk ook een marantz-sr4300 bij correct vandaan en die doet het erg goed. Enige probleem dat ik op een gegeven moment had, was dat de volume na standby van de radio niet onthouden werd, maar nadat ik eens een keer voor de grap alle toetsen van m'n ab geprobeerd had was dat probleem plotseling verdwenen :)

• Doogie
  • Niet online
Probleem 1: DV4300 met kapotte display, omgeruild voor nieuwe
Probleem 2: DV4300 met kapotte eject knop, omgeruild voor nieuwe
Probleem 3: SR4300 met kapotte display, gerepareerd

Dit begint helaas vrij vervelend te worden.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dus je hebt t probleem zowel bij digitaal als analoog signaal?

• Doogie
  • Niet online
Daar heb je helemaal gelijk in, zowel bij DVD/CD, radio via de CAI en het afspelen van muziek op mijn PC via een digitale uitgang richting receiver. Het ligt dus niet aan een van deze componenten maar alleen aan de receiver. Hopelijk moet ik niet wéér 3 weken muziek missen :(

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
hmm inet was ff brak denk k :P
edit ging niet goed

[ Voor 99% gewijzigd door Mirage op 14-11-2003 17:00 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
ik weet niet wanneer het apparaat gekocht is en wanneer het omgeruild/gerepareerd is geweest. maar indien dit binnen een redelijke termijn zit (eigenlijk nog binnen je garantie periode) je dus al aan het nu inmiddels vierde defect en mag je toch wel een omruiling verwachten mits de kap niet beschadigt is, als dit het geval kunnen ze die trouwens van je oude overzetten naar de nieuwe dit kunnen ze allemaal terplekke terwijl je een kopje koffie drinkt of even in de winkel kijkt.

je moet er alleen een beetje moeite voor doen dus zorgen dat je alle omruil bonnen en de reparatie bon bij je hebt zodat je de countermedewerker het direct kan laten zien. en sturen naar het feit dat je ontevreden en nu eigenlijk wel direct een oplossing mag verwachten omdat je je vertrouwen in dit product zo een beetje verliest en dat je niet akkoord gaat met weer een reparatie van 3 weken binnen zo een korte tijd.

het zou kunnen dat het erg druk is en ze hem dus eerst even moeten innemen om de klacht wel daadwerkelijk te constateren omdat het niet terplekke kan maar dan kunnen ze hem daarna alsnog inruilen,
je kan ze ook eerst opbellen en vragen naar chef audio afdeling (ik zal zijn naam maar even niet noemen voor het geval dat) en hem het probleem voorleggen en dat je niet akkoord gaat met weer een reparatie van 3 weken meestal wordt er dan een afspraak gemaakt waarin gekeken wordt of hij omgeruild kan worden of misschien direct gerepareerd.

een lang verhaal eigenlijk maar ik heb het nu toch al getikt het komt erop neer dat je gewoon een beetje voet bij stuk moet houden dat je een directe oplossing wil omdat je ontevreden bent.
ik had je graag geholpen maar werk er niet meer :).

edit ik zie nu dat je 1 reparatie aan die receiver hebt gehad en 2 aan je dvd speler die staan natuurlijk helemaal buiten de rep van die versterker dus het hangt nu echt van de termijn af. bijv het app is 5 maanden oud in de 4de maand is hij gerepareerd en in de 5de is hij dus weer stuk dan mag je ook wel een stukje coulance van hun kant verwachten maar bij deze gevallen dus niet altijd. hangt er eigenlijk vanaf of de medewerker behulpzaam is en de monteur tijd heeft om de klacht te constateren cq direct oplossen. kom dus ook niet op een druk moment binnen maar ook niet op het eind van de dag. vanaf 12 uur tot een uurtje of 3 is het het drukst bij het service center. je kan het beste daarvoor komen dus.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

We hebben ook een edit knopje hoor... :p

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2003 00:08 ]

• Doogie
  • Niet online
Dankjewel voor de reply Magic Mirage. Het twee keer omruilen van de DVD speler is gedurende 2 weken na de aanschaf gebeurt (dus kopen -> stuk -M omruilen -> stuk -> weer nieuwe) De receiver is 2,5 maand na aanschaf stukgegeaan en vervolgens in 2,5 week gerepareerd. Nu is het weer twee maanden na deze reparatie.

Ik heb mijn spullen gekocht bij *. Timmermans. Ik denk dat ik weer het beste met hem kan bellen? Misschien dat ik zelf wel langsga ipv. te bellen, dat werkt vaak beter. Heb gemerkt dat het donderdagavond rond 6 uur niet zo druk is bij Correct, rond etenstijd.

Hopen dat ze me blij kunnen maken :)

BTW: ik vind het nog niet eens zo heel erg als ik hem weer 2 weken kwijt ben MITS mijn spullen dan eindelijk eens naar behoren gaan werken.

Verwijderd

-geblaat over mijn eigen defecte sr4300, maar offtopic na beter lezen :p-

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 18:55 ]

Verwijderd

Is 't niet een thermische beveiliging ?

• Doogie
  • Niet online
het is niet de thermische beveiliging nee. Als die aanslaat, gaat het hele apparaat namelijk compleet uit en niet even voor 1 seconde. Als hij een keer is overgeslagen duurt het vaak ook weer half uur / uur voor hij het weer doet.
Pagina: 1