Okee, ik heb een mobotje hier liggen, een Asus P2B-DS (De S van SCSI). Hierin zitten 2x een PIII 500mhz slot1 met 512KB cache
Nu het probleem:
CPU1 & SLOT1 = ok
CPU2 & SLOT1 = ok
CPU1 & SLOT2 = ok
CPU2 & SLOT2 = ok
Maar CPU1 & 2 beide in de slots = no boot. Eerst deed die ook een piepjes maken, nu niet meer. TOch werken beide slots en beide CPU's. Er stond een beta bios op, ik heb de laatste van de asus site er nog opgezet, die was ouder, maar dat holp ook al niet.
Ik zie geen jumpers die problemen kunnen geven. Ik heb een voeding van 350 watt nog geprobeerd, maar ook dat heeft geen zin. Overigens zijn de CPU fans kapot, maar dat maakt natuurlijk niet uit, ik heb de connectors niet aangesloten, en het bord boot wel bij 1, en komt door de POST heen. Heeft iemand een idee waarom dit bord niet boot? Ik heb dit bord overigens zo geruild (met nog wat spul he
). Het bord heeft in een server gezeten, vandaar dat de coolers zijn opgedraaid. Het zal dus wel hebben gewerkt, maar waarom nu niet?
Het is een bekend bord, hoop dat de tweakerts hier er iets mee kunnen
--> De bedoeling is dus dat 2CPU's gaan werken in het bord hé
Nu het probleem:
CPU1 & SLOT1 = ok
CPU2 & SLOT1 = ok
CPU1 & SLOT2 = ok
CPU2 & SLOT2 = ok
Maar CPU1 & 2 beide in de slots = no boot. Eerst deed die ook een piepjes maken, nu niet meer. TOch werken beide slots en beide CPU's. Er stond een beta bios op, ik heb de laatste van de asus site er nog opgezet, die was ouder, maar dat holp ook al niet.
Ik zie geen jumpers die problemen kunnen geven. Ik heb een voeding van 350 watt nog geprobeerd, maar ook dat heeft geen zin. Overigens zijn de CPU fans kapot, maar dat maakt natuurlijk niet uit, ik heb de connectors niet aangesloten, en het bord boot wel bij 1, en komt door de POST heen. Heeft iemand een idee waarom dit bord niet boot? Ik heb dit bord overigens zo geruild (met nog wat spul he
Het is een bekend bord, hoop dat de tweakerts hier er iets mee kunnen
--> De bedoeling is dus dat 2CPU's gaan werken in het bord hé
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)