Toon posts:

Asus P2B-DS (dual) geeft lange piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mn werk hebben we een server die constant lange pieptonen geeft, nou heb ik het mobo opgezocht op internet en zoals je hierboven kan lezen is het een Asus P2B-DS, nu heb ik in de manual gekeken en daar kan ik niets vinden over message beeps kan iemand mij hier mee helpen, de power led knippert ook als hij aan het piepen is, het piepen kan soms 5 min achterelkaar doorgaan en kan dan weer stoppen en 2 uur later weer beginnen, er zit dus geen ritme in...

Verwijderd

Ik gok temperatuursensor

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Kan het niet een temperatuuralarm zijn als gevolg van niet goed werkende CPU-cooler ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Asus P2BD-S trekt zich bijna niets aan van de tempsensor. Op mijn biede P2BDS planken trekt hij zich niet veel aan van de settings, hij gaat er iig niet mee piepen.

dat ding heeft geloof ik een award bios. dus even zoeken naar de beepcodes.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een alarm omdat de kast niet goed sluit?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
nou jah we zitten wel met een airco probleem in de server ruimte, we zijn sinds maandag verhuisd namelijk in een nieuw gebouw, nu heeft het bedrijf wat de airco heeft geinstalleerd de temperatuur op 26 graden gezet, en nu lopen ze moeilijk tedoen omdat ik heb gezegd dat dat zowiezo op 22 moet en liefst lager nog maar goed ze zeggen dat dat allemaal met potmetertjes en weet ik veel met wat voor een zooi gedaan moet worden, ik heb hier een kopie van de server staan, we hebben een stand-in server gemaakt die precies dezelfde onderdelen heeft omdat deze server de belangrijkste in ons bedrijf is en deze geeft de piep niet... misschien dat die wat langer moet draaien maar goed, de gewone server kan niet worden omgewisseld nu want dat kost wel wat tijd aangezien de database moet worden overgezet....

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 11:58:
maar goed, de gewone server kan niet worden omgewisseld nu want dat kost wel wat tijd aangezien de database moet worden overgezet....
Als je dezelfde onderdelen gebruikt is dat toch een kwestie van HD's omwisselen en klaar? Hoeft niet zo lang te duren, zelfs een webserver mag er wel eens een kwartiertje uitliggen hoor (he admins ;))

Maargoed, die piepjes zouden idd goed overeen kunnen komen met temp-alarms, ware het niet dat de P2b zich volgens mij nog maar weinig van aan trekt (heb hier de single-CPU opvolger, de P3b liggen, en die doet daar niet moeilijk over). Misschien als Asus monitor geinstalleerd is, maar zo simpel zal je probleem wel niet zijn gok ik :)

Het kan evenwel geen kwaad eens goed de temps en voltages na te meten, wie weet zit er wat raars tussen. Maar Asus' support is over het algemeen vrij goed, staat er geen manual online op hun site?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Als het eenzelfde (lage) toon is dan is het de temperatuur. Op dit bord zitten wel degelijk 2 connectoren voor temp-sensors. Deze zitten dan in de koelers. Hier zitten dus extra draadjes aan die je dan op het mobo moet vastzetten. Het klopt dat dit maar weinige bekend is omdat niet veel koelers dit hebben. Meestal zou een tempsensor op het mobo moeten zitten.
Het kan overigens ook zo zijn dat de stekker van de temp-sensor verkeerd om op het mobo is geplaatst.
Je kan in de bios zien of de sensors geinstalleerd zijn, en of deze te hoog staan.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1