rare riva

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb voor 7 euro een riva 128 zx gekocht (voor een budget pctje). Echter is hij een beetje raar imo: normale kaarten (pci dan wel agp) monteer je over het algemeen op z'n kop zodat ze netjes in het slot passen en je aan de achterkant van de pc ook nog eens de stekker er makkelijk in kan stoppen :P zo ook in deze kast.

Maar als ik nu naar de riva kaart kijk, dan moet ie er precies andersom in: wat normaal gesproken aan de achterkant van de kast hoort te zitten (de 'voorkant' van de kaart waar je je monitor stekker in stopt) zit nu precies aan de tegenovergestelde kant (dus midden in de kast aan de andere kant van het moederbord). Hij pas niet op een andere manier in het moederbord.

Het maakt me opzich niet zoveel uit dat de stekker in de kast vast zou moeten, maar vind het wel een beetje eng om hem er nu in te stoppen, hoort dit zo bij deze kaart?? Dus geen kans op kortsluiting en mollen van andere elektronica in de pc??

Wat ook lastig is, is dat ik hem niet vast kan schroeven aan de case, moet dan maar gewoon met een elastiekje ofzo...

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Monitor dan ook maar in de PC? :D
Maare vreemd, je bent niets in een verkeerd slot aan't proppen hoop ik? Is een plaatje een mogelijkheid?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
ERmm... klinkt niet goed wat je nu zegt en zou het ook niet doen als die budget computer je heilig is.

Kan je mischien ook een plaatje posten ??

Of een betere omschrijving geven want ik heb nog nooit gehoord van een omgedraaid slot..

Verwijderd

GeoBeo schreef op 14 februari 2004 @ 13:56:
Ik heb voor 7 euro een riva 128 zx gekocht (voor een budget pctje). Echter is hij een beetje raar imo: normale kaarten (pci dan wel agp) monteer je over het algemeen op z'n kop zodat ze netjes in het slot passen en je aan de achterkant van de pc ook nog eens de stekker er makkelijk in kan stoppen :P zo ook in deze kast.

Maar als ik nu naar de riva kaart kijk, dan moet ie er precies andersom in: wat normaal gesproken aan de achterkant van de kast hoort te zitten (de 'voorkant' van de kaart waar je je monitor stekker in stopt) zit nu precies aan de tegenovergestelde kant (dus midden in de kast aan de andere kant van het moederbord). Hij pas niet op een andere manier in het moederbord.

Het maakt me opzich niet zoveel uit dat de stekker in de kast vast zou moeten, maar vind het wel een beetje eng om hem er nu in te stoppen, hoort dit zo bij deze kaart?? Dus geen kans op kortsluiting en mollen van andere elektronica in de pc??

Wat ook lastig is, is dat ik hem niet vast kan schroeven aan de case, moet dan maar gewoon met een elastiekje ofzo...
Dat kan niet kloppen, die "voorkant" IN de kast :? Heb ik nog NOOOOIT van gehoord .
Weet je zeker dat t geen speciale slot is ofzo, ipv PCI :?

edit: ik ben weer es te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:02 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer je een AGP kaart in een PCI slot te zetten of andersom? :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
limoentje schreef op 14 februari 2004 @ 14:03:
En krak zei het mobo }) :D

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
limoentje schreef op 14 februari 2004 @ 14:03:
Had je van de Riva128 eigenlijk al AGP uitvoeringen, weet het niet zeker maar ik dacht het nog net niet? Nouja, is alweer ff terug dat ik een Riva chip in de PC had? :D
GeoBeo, is je slot perongeluk iets langer dan de aansluiting van je kaart en bruin van kleur?

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-02-2004 14:12 ]

• GeoBeo
TRAXION schreef op 14 februari 2004 @ 14:04:
[...]

En krak zei het mobo }) :D
jah precies, dat wil zowieso niet...

maar het zou best kunnen dat het een ander soort slot is, zou alleen niet weten welke. Wat ik wel weet is dat het in elk geval geen pci of isa is.... kan het een mac ding zijn ofzo? of werkt dat ook met dezelfde sloten als een pc (geen id namelijk)...

ik zal us even een foto plaatsen, ff wachten :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

OOOH, ik snap je al na 5x lezen. Je hebt een 3.3V kaart in een 1.5 slot!!! of niet? :? En daarom past ie dus niet. * plaatje zoekt

die dus ja wat euss aangeeft. :)

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 14-02-2004 14:18 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Zit je niet te klooien met een
- 3,3/5V PCI slot/kaart?
- 3,3/1,5/0,8V AGP slot/kaart?

PMG Faq: AGP/PCI sloten

Voorbeeld van een 5V only PCI Riva TNT kaart : http://www.ixbt.com/video/tntcards/gb_pci.jpg

Voorbeelden van 3,3/1,5/0,8V AGP kaarten:
http://www.theforumisdown.../agp-kaarten-spanning.gif

Gaat het in jouw geval om PCI of AGP?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:30 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

Prutz0r schreef op 14 februari 2004 @ 14:14:
OOOH, ik snap je al na 5x lezen. Je hebt een 3.3V kaart in een 1.5 slot!!! of niet? :? En daarom past ie dus niet. * plaatje zoekt
Dat lijkt mij inderdaad het juiste antwoord :)

Bij een AGP 3.3V zit de korte gleuf vooraan, bij de 1.5V is het omgedraaid en zit de korte gleuf juist achteraan. Dit is juist gedaan zodat je je er niet in kon vergissen :o ;)

Zie ook FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) voor plaatjes en uitleg

edit:
hmmm, traag...

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 14-02-2004 14:22 ]

9800x3d

• GeoBeo
ah ok thanx!!

ben jullie erg dankbaar: kost me weer een pc minder :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeoBeo schreef op 14 februari 2004 @ 14:25:
ah ok thanx!!

ben jullie erg dankbaar: kost me weer een pc minder :D
Offtopic: mocht je niets kunnen met die Riva128ZX, het is een van de kaartjes die ik nog zoek O-) - zie dion_b in "Het grote oude hardware RUILtopic deel 9"

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 14 februari 2004 @ 14:09:
[...]

Had je van de Riva128 eigenlijk al AGP uitvoeringen, weet het niet zeker maar ik dacht het nog net niet? Nouja, is alweer ff terug dat ik een Riva chip in de PC had? :D
Jawel hoor, RIVA 128ZX had een APG uitvoering :d m'n eerste pc'tje had er zo één.
Pagina: 1