Sinds vorige week ben ik weer bezig met een nieuwe casemod, alweer voor de VIA epia 
Dit keer eentje die niet te warm wordt, wat bij de vorige 3 behuizingen wel zo was
Dat was eigenlijk toe te schrijven aan de voeding, dit keer neem ik een 300w atx-form voedingh, en niet dat truttige 120watt micro-atx ding, die gewoon erg heet wordt.
Het begon met een bigtower kast, wat voor 1tje het was weet ik niet, ik heb em gehad van een medetweaker waarvoor mijn dank
Natuurlijk is zo’n grote kast belachelijk voor een 17x17cm groot moederbord+ andere hardware, dus is de zaag erdoor heen gegaan.
Daarvan mogen natuurlijk geen zichtbare sporen achterblijven, dus ben ik aan het plamuren gegaan, daarna moeten dan weer de drive bay’s gemonteerd worden, zijpanelen ingekort of vervangen door ander metalen platen. Misschien RVS, want die kan ik waarschijnlijk laten laseren.
update's:
13-2
voorzijde verder afgemaakt.
23-2
voorzijde gefixt & verf/borstel resultaten
25-2
tussenresultaat
27-2
deels inbouwen, kap 2e keer gemold
30-3
Lekker aan t verven geweest \o/
5-4
zijpanelen af+ window gezandstraald.
8-4
plexi voorkant afgemaakt+aangesloten
Ik zoek nog een naam voor de case!!!!
to do:
• powerknop
• paar kleine dingetjes
• hardware weer inbouwen
• voorkap verven
De pics:

Hier begon het mee, de zaag in de voorzijde van de kast, ik heb jammergenoeg niet kunnen vinden wat voor merk/type het was, erg diep was hij niet, anders had ik wel me eigen systeem erin gebouwd, maar dat ging niet passen.

Hier begint het al ergens op te lijken, Die inkeping aan de voorzijde was gewoon een handvat achtig iets, ik heb hem met de dremel open gemaakt om hem zo als lucht intake te kunnen gebruiken. Als er een paar led’s achter zitten zal dat er ook erg leuk uit zien
Je ziet ook al de plexiglas stripjes die de zijkant moeten doen oplichten, waarschijnlijk met blauwe led’s aangezien ik er daar nog best veel van hebbesteld.
Paar dagen heeft ie op me kamer gestaan, zodat ik alvast helemaal kon bedenken hoe ik het ging maken, al komen de ideen vaak tijdens t bouwen in me op

Plamuurtest 1, mislukte
de glasvezelplamuur was al wat jaartjes oud, en wilde niet meer drogen. Heb ik voor nix in die gore stinklucht gestaan 

Dit is beter gelukt
andere plamuur gehaald, wat binnen enkele minuten keihard wordt, en dat was te merken, ik heb een flinke tijd staan schuren. Op de verpakking stond dat dit ideeal is voor boten, surfboards en auto’s die beschadigingen hebben, als je zelf ook wilt gaan plamuren weet je dus wat je moet hebben.

Op de plaatsen waar net te weinig plamuur zat of lucht zat deed ik met de dremel het gat wat groter maken, op die manier hield de nieuwe laag die ik aanbracht beter, anders kon ik wel bezig blijven met het gladstrijken.

Het voorlopige eindresultaat
zonder laklaag ziet het er nu allemaal prima glad uit, binnenkort wil ik em gaan spuiten, denk dat ik dan nog wat oneffenheden tegenkom, niet echt een probleem, want dat plamuur en schuur ik wel weer weg (hoop ik
).
Tot zover ben ik nu gekomen, het eerstvolgende wat ik denk ga doen is de voeding aanpassen en alvast ideeen opdoen voor een window.
Tot slot mogen jullie alvast je menig geven over de kleur die ik hem ga geven, de uitkomst is niet definitief, maar ik kan zelf niet goed kiezen, want wit lijkt me snel vies worden, maar staat wel mooi in de woonkamer,en zwart vind ik zo saai
Poll: welke kleur voor de binnenkant?(gesloten)

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: welke kleur voor de buitenkant?(gesloten)

/me Ik heb toestemming voor een CiP van Phreak
Dit keer eentje die niet te warm wordt, wat bij de vorige 3 behuizingen wel zo was
Het begon met een bigtower kast, wat voor 1tje het was weet ik niet, ik heb em gehad van een medetweaker waarvoor mijn dank
Daarvan mogen natuurlijk geen zichtbare sporen achterblijven, dus ben ik aan het plamuren gegaan, daarna moeten dan weer de drive bay’s gemonteerd worden, zijpanelen ingekort of vervangen door ander metalen platen. Misschien RVS, want die kan ik waarschijnlijk laten laseren.
update's:
13-2
voorzijde verder afgemaakt.
23-2
voorzijde gefixt & verf/borstel resultaten
25-2
tussenresultaat
27-2
deels inbouwen, kap 2e keer gemold
30-3
Lekker aan t verven geweest \o/
5-4
zijpanelen af+ window gezandstraald.
8-4
plexi voorkant afgemaakt+aangesloten
Ik zoek nog een naam voor de case!!!!
to do:
• powerknop
• paar kleine dingetjes
• hardware weer inbouwen
• voorkap verven
De pics:

Hier begon het mee, de zaag in de voorzijde van de kast, ik heb jammergenoeg niet kunnen vinden wat voor merk/type het was, erg diep was hij niet, anders had ik wel me eigen systeem erin gebouwd, maar dat ging niet passen.

Hier begint het al ergens op te lijken, Die inkeping aan de voorzijde was gewoon een handvat achtig iets, ik heb hem met de dremel open gemaakt om hem zo als lucht intake te kunnen gebruiken. Als er een paar led’s achter zitten zal dat er ook erg leuk uit zien
Paar dagen heeft ie op me kamer gestaan, zodat ik alvast helemaal kon bedenken hoe ik het ging maken, al komen de ideen vaak tijdens t bouwen in me op

Plamuurtest 1, mislukte

Dit is beter gelukt

Op de plaatsen waar net te weinig plamuur zat of lucht zat deed ik met de dremel het gat wat groter maken, op die manier hield de nieuwe laag die ik aanbracht beter, anders kon ik wel bezig blijven met het gladstrijken.

Het voorlopige eindresultaat
Tot zover ben ik nu gekomen, het eerstvolgende wat ik denk ga doen is de voeding aanpassen en alvast ideeen opdoen voor een window.
Tot slot mogen jullie alvast je menig geven over de kleur die ik hem ga geven, de uitkomst is niet definitief, maar ik kan zelf niet goed kiezen, want wit lijkt me snel vies worden, maar staat wel mooi in de woonkamer,en zwart vind ik zo saai
Poll: welke kleur voor de binnenkant?(gesloten)
Poll: welke kleur voor de buitenkant?(gesloten)
/me Ik heb toestemming voor een CiP van Phreak
[ Voor 47% gewijzigd door _ferry_ op 08-04-2004 19:13 ]