Link naar gelekte source code - Moderaties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In die thread (nieuws: Sites Brein down na DDoS-aanval) zijn erg veel posts te hoog gemod IMO.. Troll's die op +1 staan, superoverbodige dingen op 2, ik weet niet wat voor gekke dingen allemaal, maar ze staan er :X
Volgens mij lo(o)p(t)(en) er piepo's die voor de DDOS zijn alles omhoog te modden wat eik naar beneden moet :/

edit:
Dan haal ik dat eerste regeltje over geen nieuw topic ook maar ff weg hรจ ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 13-02-2004 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Afgesplitst van dit topic wat naar FA toe is verplaatst.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
ik ben toevallig nog bezig geweest met modden gisteren toen ik de reacties in de gaten aan het houden was, en heb vanmorgen weer wat in dat draadje gemod. maar kan best wat werk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=963751
Is dit nou wel of geen flame(bait)? Aan de ene kant kan ik de humoristische insteek wel herkennen, aan de andere kant is het een ongefundeerde opmerking dat Windows superbuggy zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Een flame zou ik hem niet geven. Daarvoor is sowieso de eerste zin te serieus. Verder, de tweede zin is (juist door die twee smileys) grappig gemaakt. Hij zou wat mij betreft op 0 of +1 uit mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

* eensch @ Harm *

Een verfrissend en orgineel grapje richting MS moet ook wel eens mogen, zodra het een vervelende repeterende norm word mag 'ie wmb wel in het flambaitboekje.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Dit is in mijn ogen gewoon ironie of een lichte vorm van sarcasme, vandaar dat ik 'm een +1 grappig heb gegeven (waar ie wel op mag blijven staan). Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die elke vorm van sarcasme zien als een flamebait of een troll en een reply dus ook op die manier modereren :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een vreselijk buggy programma gaat afleveren denken ze vast dat je plagiaat hebt gepleegd
Met andere woorden, als je een vreselijk buggy waardeloos progsel neerzet doe je microsoft na. Ik kan er totaal niet om lachen. IMO een zoveelste uiting dat software van microsoft per definitie rotzooi moet zijn. IMO dus gewoon een vette troll. En dat ondanks de "gein"-smileys die hij er achter meent te moeten plakken. Hoe zou een dergelijke strofe beoordeeld worden in een topic waar het over Linux gaat? Verder, meegenomen dat het verreweg de eerste posting van dit figuur betreft, vind ik eigenlijk dat ten aanzien van dit figuur de puntjes op de i gezet mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik vind hem wel grappig en heb er een puntje bijgedaan. En dan is hier een warez request en hier een warez aanbod. Kandidaten voor de -2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik vind die tweede niet echt een aanbod eigenlijk. Als ik zeg dat het al op Kazaa te vinden is dan bied ik toch ook niets aan? :). Als ie er nou nog een specifieke hub (server) bij noemde ok, maar zoals het er nu staat vind ik het geen -2 waard.

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter Tinus op 14-02-2004 08:14 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Oh, ik dacht eigenlijk dat Direct Connect een site was, maar het is dus een filesharing systeem. Maar dat die eerste een warez request is lijkt me toch wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 01:53:
[...]

Hoe zou een dergelijke strofe beoordeeld worden in een topic waar het over Linux gaat?
Als dat in een Linux-topic staat, zal dat opnieuw bekeken worden, zeer hoogstwaarschijnlijk volgens precies dezelfde mod-regels. Nu is je opmerking eerder een flame richting de FP-moderators. :(
Verder, ..... verreweg de eerste posting van dit figuur betreft ....
En wat bedoel je daar precies mee, eigenlijk? Bij hoeveel postings heeft iemand spreekrecht? Bij hoeveel bij jou in de smaak vallende postings moet iemand doen om een grappige opmerking te maken die jou dan weer niet bevalt? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
polaris schreef op 14 februari 2004 @ 04:01:
Ik vind hem wel grappig en heb er een puntje bijgedaan. En dan is hier een warez request en hier een warez aanbod. Kandidaten voor de -2!
Die tweede is inderdaad niets mis mee, aangezien we dan ook meldingen weg zouden moeten editen dat het op Kazaa en via FTP's al wel te verkrijgen is: doen we dus niet. Die eerste is wel fout en die heb ik gePM'ed en gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat bedoel je daar precies mee, eigenlijk? Bij hoeveel postings heeft iemand spreekrecht? Bij hoeveel bij jou in de smaak vallende postings moet iemand doen om een grappige opmerking te maken die jou dan weer niet bevalt? :Z
Als iemand met heel veel posts en een hoog karma een dergelijke semi-grappig-trolligere reactie zal maken, zullen er weinig mensen izjn die die -1 geven omdat het een bekend gezicht is. Als iemand zo binnenkomt weet je niet wat je er van moet denken en dus is het eigenlijk een troll. Ik denk dat mensen die modden zoiets toch in hun achterhoofd houden. Als een vriend van jou roept "hee, lullo!" dan vat je dat niet verkeerd op. Roept een wildvreemde dat, sta je toch wel even te kijken, even als metafoor van wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
G33rt schreef op 15 februari 2004 @ 12:51:
[...]

Als iemand met heel veel posts en een hoog karma een dergelijke semi-grappig-trolligere reactie zal maken, zullen er weinig mensen izjn die die -1 geven omdat het een bekend gezicht is. Als iemand zo binnenkomt weet je niet wat je er van moet denken en dus is het eigenlijk een troll. Ik denk dat mensen die modden zoiets toch in hun achterhoofd houden. Als een vriend van jou roept "hee, lullo!" dan vat je dat niet verkeerd op. Roept een wildvreemde dat, sta je toch wel even te kijken, even als metafoor van wat ik bedoel :)
'Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar in een dergelijk mod-systeem hoort ook een bepaalde hoeveelheid onpartijdigheid te zitten, denk ik. Als een vriend van mij roept "hee, lullo!" vat ik dat niet verkeerd op, maar op de FP van Tweakers moet je dat toch maar niet doen omdat het niet 'mijn' FP is maar de FP van 'alle' tweakers. Dus zal degene die "hee, lullo!" roept toch omlaag gemod worden, ondanks dat het mijn vriend is. En terecht. Op de FP is een dergelijke onpartijdigheid toch wel nodig, het heet immers niet voor niets FP in plaats van G33rt's vriendenpostingsclubje.
Trouwens: kijk jij bij alle mods die je uitdeelt eerst de historie van iemand na? Lijkt me aardig wat werk (vooral in de postings met betrekking tot de MS-sources).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het was ook als metafoor bedoeld... ik zeg ook niet dat ik mensen die ik ken ofzo omhoog modereer? En nee, ik kijk iemand historie niet na per definitie, maar als hier gezegd wordt "dat is zijn eerste post" bij een of andere troll-achtige reactie dan grijp ik eerder naar de troll dan de grappig tag hoor :)

Als je zegt "hij wordt toch wel omlaag gemodereerd", waarom ga je dan door op mijn reactie? dan zijn we het toch eens? Of iets iemand eerste reactie is of zijn 20k-de, dan maakt dat voor mij toch iets uit als ik een twijfelgeval tussen troll en grappig zie. Iemand die dat als eerste reactie doet, zal dat vaak menen, en degene met 20k postings heeft vaak meer nuance in zijn posts zitten. Zo werkt de menselijke natuur gewoon, al dan niet onbewust :)
Pagina: 1