One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
$string, $_POST, $_GET...
Overigens denk ik daar nooit over na

Anoniem: 13874
Lekker verwarrend als het een integer variable o.i.d. isblaataaps schreef op 13 februari 2004 @ 02:49:
De eerste persoon die de $ uitsprak in een programmeertaalcontext tegen mij noemde het 'string'. Dus string-var voor $var.
Mjah eigenlijk geef ik het beestje geen naam bedenk ik me net. Ik zie het gewoon als een dollarteken
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13874 op 13-02-2004 02:57 ]
inderdaadAnoniem: 13874 schreef op 13 februari 2004 @ 02:55:
[...]
Lekker verwarrend als het een integer variable o.i.d. is
Ik geef het zelf ook niet echt bewust een naam inderdaad, maar dat werd in mijn omgeving toen gebruikt, en athlonkmf wou namen horenMjah eigenlijk geef ik het beestje geen naam bedenk ik me net. Ik zie het gewoon als een dollarteken
Tegenwoordig doe ik niets meer met BASIC en komt dat dollarteken vooral terug in Perl of shell scripts. Ik heb ook gemerkt dat mensen om me heen me niet begrijpen als ik "string-underscore" zeg om "$_" aan te duiden, dus ben ik afgekicked van die uitspraak (dat heeft wel een tijdje geduurt trouwens). Tegenwoordig zeg ik dus maar "dollarteken-underscore". Dat is wel een stuk langer, maar gelukkig hoef ik het niet zo vaak uit te spreken.
Dollar(-teken), meestal, hier. Soms ook naar welke functie dan onderhavig is, maar ik kan het ding tikken zonder er een vaste naam bij te bedenken en tikken is doorgaans genoeg. Als uitspreken voorkomt, dan is het zo goed als altijd meteen "dollar-teken", zoals hierboven gesteld: dat communiceert het snelst.
Ik ben er trouwens ook nog steeds niet achter hoe een @ nou eigenlijk heet. Iedereen roept altijd "(commercial) at", maar ik hoop nog steeds op het bestaan van een naam als ampersand, asterisk of accolade
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
In het Nederlands natuurlijk gewoon 'apestaartje' (of met een tussen-n tegenwoordigRataplan schreef op 13 februari 2004 @ 03:01:
Ik ben er trouwens ook nog steeds niet achter hoe een @ nou eigenlijk heet. Iedereen roept altijd "(commercial) at", maar ik hoop nog steeds op het bestaan van een naam als ampersand, asterisk of accolade

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
@ = at
# = pound
" = quote
' = single quote
/ = slash
\ = backslash
~ = tilde
{ } = accolade openen/sluiten
[ ] = bracket openen/sluiten
( ) = haakje openen/sluiten
| = pipe
^ = hoedje
& = ampersand
* = sterretje
Ik gebruik dus nogal vrji het engels en nederlands door elkaar
Wat ik me altijd afvraag: Als je met iemand praat, en je hebt het over NULL en 0 (het getal), hoe laat je dan het verschil merken? Zeg je "Nullllllllll" en "cijfer 0" of zeg je iets anders? Ik stel meestal (in deze discussies) voor om Nully en Nul te zeggen (waarbij de y variant dus NULL is). Maar die heb ik jaren geleden eens ergens opgevangen bij wat n00bs en is dus niet echt "professioneel" te noemen
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 0 - 9 Digits Zero - Nine $ Dollar Sign + Plus Sign A - Z Capital A - Z = Equals ? Question Mark & Ampersand ! Exclamation Mark " Quotation Mark ` Apostrophe > Greater-than Sign ; Semi-colon * Asterisk - Hyphen (Minus) / Slash \ Backslash < Less-than Sign ^ Spacing Circumflex } Closing Curly # Number Sign ` Spacing Grave Bracket ) Closing Parenthesis { Opening Curly ~ Spacing Tilde Bracket ] Closing Square ( Opening _ Spacing Underscore Bracket Parenthesis : Colon [ Opening Square | Vertical Bar Bracket (Fill) , Comma % Percent Sign @ Commercial at . Period (Decimal Point) |
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
0 = 0RobIII schreef op 13 februari 2004 @ 04:21:
Wat ik me altijd afvraag: Als je met iemand praat, en je hebt het over NULL en 0 (het getal), hoe laat je dan het verschil merken? Zeg je "Nullllllllll" en "cijfer 0" of zeg je iets anders? Ik stel meestal (in deze discussies) voor om Nully en Nul te zeggen (waarbij de y variant dus NULL is). Maar die heb ik jaren geleden eens ergens opgevangen bij wat n00bs en is dus niet echt "professioneel" te noemen
NULL = 0-value of 0-constant
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Het antwoord op al je vragen (-:
Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!
Als ik het met andere coders moet overleggen, meestal var of string of dollar.
Overigens, het verschil tussen null en 0 zit hem in het feit dat je null uitspreekt als "nill" en 0 uitspreekt als "nul". Simpel toch?
doet niet aan icons, usertitels of signatures
en nil danOverigens, het verschil tussen null en 0 zit hem in het feit dat je null uitspreekt als "nill" en 0 uitspreekt als "nul". Simpel toch?
Voor mij is het trouwens string-ding of dollar
[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 13-02-2004 10:03 ]
Dacht dat het voor "Soft" stond, als in MS (oppassen voor de modjes )Anoniem: 13610 schreef op 13 februari 2004 @ 10:04:
"dollar teken", "dat ding onder de shift+ 4"als ik het tegen n00bs heb
>Select * FROM users WHERE clue > 0
maar dus ook; dingetje-var is gelijk aan dingetje dingetje-var2 dingetje en dingetje tekst dingetje voor $var = "$var2" . 'tekst';
jep, wordt het heel overzichtelijk van
doe ik het nog fout ook

[ Voor 25% gewijzigd door defl8te op 13-02-2004 10:17 ]
Chriet Titulaer is de man
@ OZ-Gump , wat bedoel je? en nil dan?
OK, dan nu een leuke: hoe doe je dat in Java?
Want wat is daarbij dan het verschil in uitspraak tussen var1 == var2 en var1.equals(var2). Beide kun je uitspreken als "var1 equals var2". var1 = var2 zie ik gewoon als "var1 becomes var2" oid.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
nil is de Delphi/Pascal versie van Java's null.rac-on schreef op 13 februari 2004 @ 10:16:
@ OZ-Gump , wat bedoel je? en nil dan?
More than meets the eye
system specs
Als ik mijn code voorlees, dan is het gewoon allebij "nul". Ik ben er nogal tegen om plotseling Engelse kreten te gaan gebruiken omdat ik mijn Nederlands niet goed uit kan spreken.
Het voorstel om "nil" te gebruiken vind ik niet eens zo slecht. Ik ben namelijk nog geen talen tegen gekomen die zowel "Null" als "Nil" gebruiken.
Als ik voordraag uit eigen werk en dat werk is PHP of shellscript, dan laat ik $ meestal weg, of wordt het dollar.
1
| $x .= &$x; |
wordt dan "iks punt is ampersand iks puntkomma" of kortweg "parse error".
Localhost, sweet localhost
Ik dacht dat het hekje Sharp genoemd werd naar C#-> CSharpRobIII schreef op 13 februari 2004 @ 04:21:
# = pound
[ Voor 4% gewijzigd door djlinsen op 13-02-2004 10:44 ]
Are you following me, Are you following me?
Ok, maar wat is er dan op tegen om null en nil allebei hetzelfde uit te spreken? Het betekend toch hetzelfde? voor mij is nill gewoon universeel voor alle talen het equvalent voor niks/leeg.
en ik noem het hekje: # altijd gewoon hekje
[ Voor 8% gewijzigd door Rac-On op 13-02-2004 10:30 ]
Anoniem: 95503
Mag van UNICODE allebei; het blijft een dollarteken.Anoniem: 95503 schreef op 13 februari 2004 @ 10:32:
Ik was altijd van mening dat voor een dollar teken er twee streepjes door het s-je moesten staan en dat $ dus string was
[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 13-02-2004 13:36 ]
Afhankelijk van de taal:IceManX schreef op 13 februari 2004 @ 10:22:
[...]
OK, dan nu een leuke: hoe doe je dat in Java?
Want wat is daarbij dan het verschil in uitspraak tussen var1 == var2 en var1.equals(var2). Beide kun je uitspreken als "var1 equals var2". var1 = var2 zie ik gewoon als "var1 becomes var2" oid.
= is, word
== equals
=== equivalent to
wat je zeg is onzin.
=== is zeker net equivalent aan, want dat betekend vergelijkbaar met. met === wordt juist bedoeld: precies hetzelfde.
gelijk aan beschrijf je met ==
Dit overigens alleen voor talen als java, waar van deze notatie gebruikt wordt.
VOlgens mij is dit het ongeveer:
= ($a = 1) wordt/ toewijzing. (de waarde van $a wordt 1, wijs waarde 1 toe aan $a)
== ($a == 1) vergelijkbaar (de waarde van $a is vergelijkbaar met 1, $a kan ook "true" zijn)
=== ($a === 1) precies gelijk aan ($a is precies gelijk aan 1, 1 dus. en niet true:)
Dat bedoel ik dus, in Java heb je voor Objecten dus ook de equals method. Wat is dan het verschil in uitspraak tussen var1 == var2 (var1 equals var2, var1 en var2 wijzen naar exact hetzelfde Object) en var1.equals(var2) (var1 equals var2, ze zijn gelijk volgens de definitie van de programmeur).Maxonic schreef op 13 februari 2004 @ 13:41:
== equals
Je kan natuurlijk ook altijd var1 DOT equals var2 zeggen...
More than meets the eye
system specs
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat iedereen het ding 'hash' noemdedjlinsen schreef op 13 februari 2004 @ 10:28:
Ik dacht dat het hekje Sharp genoemd werd naar C#-> CSharp
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Die zwarte toets rechts van de C op een piano meen ik.
Maar de meeste tekens hebben wel meerdere uitlegsels, afhankelijk van de taal waar je in werkt. Een > heeft in HTML weer een andere betekenis dan "greater than"
bv. $system.system.tacl
Tandem rulez.... IBM s*cks
En het null-probleem is makkelijk op te lossen als je onder Nederlandse collegae bent. Gewoon null op zn engels uitspreken.
Verder denk ik sowieso dat die verwarring niet veel voor zal komen. Null gebruik je doorgaans veel bij pointers, en daar gebruik je de waarde 0 nou weer niet echt. In databases kan het wel eens een probleem zijn, maar niet zo vaak, denk ik...
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Als ik overleg met iemand over zulk soort zaken, dan praat ik in een ambigue normale taal en als het echt duidelijk moet worden, dan schrijf ik even wat op in pseudo-code.
Anoniem: 45450
De mannen van PHP enzo hebben daar niet echt over nagedacht iddLekker verwarrend als het een integer variable o.i.d. is
- ssssssssss_POST
- dollar_SESSION
etc echt van die vage dingen.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
$eamelink = doller-eejaamelink
Gewoon dollar dus in m'n hoofd
Dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig is dat echt niet meer vanzelfsprekend. De wat nieuwere lichting programmeurs weet doorgaans niet dat je het dollarteken bedoelt als je 'string' zegt.Anoniem: 45450 schreef op 13 februari 2004 @ 15:17:
De $ wordt bij programmeerwerk uitgesproken als String. Vroegere BASIC-programmeurs weten dat welHet is natuurlijk geen dollar tekentje. Het heeft niets met een valuta te maken
Ik zag trouwens op die UNICODE pagina dat in sommige codetabellen (buiten de USA) in plaats van het dollarteken ook wel een algemeen valuta-teken werd weergegeven. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat mensen dat ding 'string' noemen in plaats van 'dollartaken', omdat 'ie er op sommige systemen misschien helemaal niet als dollarteken uitzag. Ik moet echter bekennen dat ik dat zelf nooit gezien heb (maar Nederland is altijd al redelijk VS-geöriënteerd geweest wat dat betreft; de rest van Europa is veel erger met afwijkende toetsenborden enzo).
[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 13-02-2004 15:28 ]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Anoniem: 39997
Ik ook, en die paar keren dat ik mensen iets uit moet leggen, zeg ik ook gewoon "S-ding var". Nooit zo mee beziggehoudensaviour schreef op 13 februari 2004 @ 14:32:
Ik denk altijd gewoon "S"
$var = 2+2;
("S var is 2 plus 2").

Maar meestal noem ik het gewoon String of Var
Pwnd
C# is inderdaad een halve noot hoger dan de C.ACM schreef op 13 februari 2004 @ 14:29:
C# (C-Sharp) is toch een muziekterm?
Die zwarte toets rechts van de C op een piano meen ik.
Maar de meeste tekens hebben wel meerdere uitlegsels, afhankelijk van de taal waar je in werkt. Een > heeft in HTML weer een andere betekenis dan "greater than"
Wel een beetje vaag om een # dan in zijn algemeenheid 'Sharp' te noemen.
$ is bij mij altijd 'string'.
Bij mij wordt dat langweg: string-x-punt-is-en-string-x .kvdveer schreef op 13 februari 2004 @ 10:25:
code:
1 $x .= &$x;
wordt dan "iks punt is ampersand iks puntkomma" of kortweg "parse error".
[ Voor 7% gewijzigd door RedRose op 13-02-2004 15:58 ]
Hoe heten die dingen eigenlijk in correct Nederlands?ACM schreef op 13 februari 2004 @ 14:29:
Een > heeft in HTML weer een andere betekenis dan "greater than"
In het Engels heb je:
parentheses (), brackets [], braces (curly brackets) {} en angle brackets <>
In het Nederlands wordt dat:
haken, blokhaken, accolades en scherpe haken of hoekhaken ofzo?
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Typo siteConfusion schreef op 13 februari 2004 @ 15:59:
[...]
Hoe heten die dingen eigenlijk in correct Nederlands?
In het Engels heb je:
parentheses (), brackets [], braces (curly brackets) {} en angle brackets <>
In het Nederlands wordt dat:
haken, blokhaken, accolades en scherpe haken of hoekhaken ofzo?
Ik lees hier 'guillements' ofzo.. en dan lnks / rechts enkel .
[ Voor 4% gewijzigd door RedRose op 13-02-2004 16:05 ]
Ik noem 'm een 'friebel'
A$ was 'A-string'
Maar hoe spreken jullie de '|' uit? Ik zeg meestal pijp of pipe maar de meeste mensen begrijpen dan niet wat ik bedoel.
# = matje hieroConfusion schreef op 13 februari 2004 @ 14:23:
[...]
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat iedereen het ding 'hash' noemde
Anoniem: 42407
Ik zeg ook altijd pipe, ik denk dat de meeste mensen niet weten waar '|' op het toetsenbord zit, omdat op je toetsenbord '|' eruit ziet als een soort ':' . Anders zou ik het ook niet wetenBigs schreef op 13 februari 2004 @ 17:11:
Ik zeg ook nog steeds string. Overgehouden aan de eerste taal die ik leerde: BASIC.
A$ was 'A-string'
Maar hoe spreken jullie de '|' uit? Ik zeg meestal pijp of pipe maar de meeste mensen begrijpen dan niet wat ik bedoel.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 42407 op 13-02-2004 17:20 . Reden: type foute ]
Altijd "string var"
Geen idee why, zal het wel ergens opgepikt hebben.
het is duidelijk weer vrijdag
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
1
| Doel := Bron; |
Code uitspreken is trouwens sowieso vaak ondoenlijk. Áls het je al zou lukken om de formules

uit te spreken, zou niemand er wat van begrijpen. Terwijl het in formuleform toch voor iedereen duidelijk zou moeten zijn (
[ Voor 4% gewijzigd door Tomatoman op 13-02-2004 17:31 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik spreek die uit als: 'wordt'.tomatoman schreef op 13 februari 2004 @ 17:30:
Hoe spreken jullie eigenlijk de assignment-operator := uit in Delphi, zoals in
Eh. ik noem het "becomes"tomatoman schreef op 13 februari 2004 @ 17:30:
Delphi:Ik houd het op 'Doel wordt Bron'.
1 Doel := Bron;
Code uitspreken is trouwens sowieso vaak ondoenlijk. Áls het je al zou lukken om de formules
[afbeelding]
uit te spreken, zou niemand er wat van begrijpen. Terwijl het in formuleform toch voor iedereen duidelijk zou moeten zijn () dat we het hier over de definitie van Fouriertransformaties hebben.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
1
2
3
4
5
6
| public class SomeClass extends SomeBaseClass { private String piet; public SomeClass ( String piet ) { this.piet = piet; } } |
OfEen class SomeClass afgeleid van SomeBaseClass met een private String property 'piet' en een constructor die piet set.
1
2
3
4
5
| $piet = isset ( $_REQUEST [ 'piet' ] ) ? $_REQUEST [ 'piet' ] : ''; switch ( $piet ) { } |
Of iets van de strekking.piet is een request variabele 'piet' en als hij niet bestaat is hij leeg. Daarna switch ik op 'piet'
Kortom: ik kan me eigenlijk geen voorbeeld bedenken waarin je het dollarteken uit zou willen spreken
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Bij het uitspreken (van URL's bijvoorbeeld) noem ik de ~ trouwens altijd 'wokkel', vroeger wist ik niet dat 't een 'tilde' was en sindsdien ben ik altijd 'wokkel' blijven gebruiken
PS. Bij 't schrijven van code zoals mn sig is 't zowieso geen doen om alle tekens in je gedachten 'uit te spreken'
gewoon zoasl het hoort en wat het is dus:
dollar, dollar-teken of wat ook wel gebeurd is de variable naam uitspreken..
dus $me wordt me of dollar-teken me

[ Voor 34% gewijzigd door mschol op 13-02-2004 20:56 ]
de watte transformatie???tomatoman schreef op 13 februari 2004 @ 17:30:
...afbeelding
uit te spreken, zou niemand er wat van begrijpen. Terwijl het in formuleform toch voor iedereen duidelijk zou moeten zijn () dat we het hier over de definitie van Fouriertransformaties hebben.
nooit van gehoord...

Ga nooit wat doen met encryptie enzo, krijg je allemaal van zulke duidelijke formules, best lastig als je niet eens weet wat die formule zou moeten doen en je moet hem uitprogrammeren
(hadden ze maar al die wiskunde gewoon in de opleiding laten zitten
1
| Doel := Bron; |
Gewoon dubbele-punt-is
$ was op de BBC Acorn een String (goeie ouwe BASIC-tijd
# is hekje, vroeger ook wel matje.
Full-stack webdeveloper in Groningen

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.