Toon posts:

[FEAT] Mod message bij (quick)reply scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms zijn er topics waarbij de reacties zo hard gaan dat er bijna niet meer tegenop de modereren valt. Vaak eindigt zo'n topic dan in een slotje. Wat erg jammer is, aangezien het onderwerp van een dergelijk topic de gemoederen erg bezig gehouden heeft (vandaar ook de snelheid van reageren).

Een goed voorbeeld van zo'n topic is: Windows 2000/NT Source gelekt, zou het? (welliswaar nog niet op slot). Verder kan ik mij zo ook nog wel een aantal voorbeelden uit mijn modtijd herinneren ;) Men ziet een dergelijke topictitel en leest verder helemaal de topic niet, waardoor modjes bezig kunnen blijven.

Persoonlijk zou ik het als moderator (ben ik niet meer, daar niet van :+) erg prettig vinden denk ik om een extra status aan een topic te kunnen geven. Een soort van modbreak. De inhoud van het bericht wordt dan 1 regelig om de bijvoorbeeld de zoveel berichten herhaald in een opvallende kleur, zodat men niet meer over een mededeling heen kan lezen. De mededeling hoeft niet heel veel meer te zijn dan een link naar de daadwerkelijke mededeling.

Of de volgende oplossing: Boven het (quick)reply scherm zou dit bericht herhaald kunnen worden.

Ideetje :?
Kwam zomaar in me op bij het zien van het topic en het bemerken hoevel werk de modjes hebben met een dergelijk topic, aangezien je de andere kant van een forum ook meegemaakt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich een goede reden.

Erg fout alternatief: Modjes die in hun HTML skillz misbruiken om zo iedereen via een <alert> te waarschuwen.

Wat levensvatbaarder: Quickreply uitzetten met een melding als: "Wegens de snelheid van het topic, aub beter nadenken over wat je post." of iets in die strekking."
Dit kan zelfs een vaste waarde zijn, zodat je voor een topic 3 opties hebt: QuickR aan, "verborgen wegens oude koe", zoals nu en dus nieuw een "verborgen wegens stormloop."

Aan de andere kant moeten users zelf dit ook doorhebben en zijn mods niet altijd aanwezig om de status van een topic te wijzigen. Dus kans dat users denken dat alles mag omdat de quickreply er toch wel is etc...

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 13-02-2004 02:26 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Goed idee,

om het topic uit je voorbeeld nog maar even te gebruiken: een modje zou bijvoorbeeld ook nog melding kunnen maken dat het artikel van de BBC uit 2000 komt en dat het posten daarvan niet nodig is.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Ik vind QR uitzetten enzo maar wazig.
Een MOTD in een topic is misschien wel een idee, en is al mogelijk.

Overleg dat maar in LA (dus een move hier) en als dat bevalt dan leg ik het crisp wel uit.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

crisp

Devver

Pixelated

kan ik dan 1 van die koewle nieuwe react features gebruiken? :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik denk dat we een automatisch detectiemechanisme voor slechte topics en reacties moeten hebben dat automatisch PM's, modbreaks, slotjes en OW's genereert.

Maar even serieus: tegen een topic dat te snel loopt en dat meestal van bijzonder lage kwaliteit is, is niets te doen, want als mod ben je er nog niet geweest -> anders was het topic gesloten. Een functie om mensen aan te kunnen vinken en volautomatisch een PM wegens 'replyen in een slecht topic' te laten sturen zou dan effectiever zijn. (edit: dit is geen verzoek om een dergelijke functie ;))

Voor andere topics zie ik het op zich wel zitten. In W&L hebben we bijvoorbeeld de [ZT] tag om aan te geven dat er streng op dat topic gemodereerd wordt en je zelfs niet de schijn van een flame moet wekken. Een mogelijke plek is ook: (in een kleurtje) onder de topictitel, als je het topic bekijkt of erop reageert. Er hoeft dan alleen maar een regel tussengevoegd te worden. Kost natuurlijk wel een extra kolom in de tabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 13-02-2004 09:49 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie wel wat in een custom mod-message gelijk de "oud topic" message (dus boven de quick-reply en op het gewone reply-scherm:

Let op! [custom mod message]!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

crisp: er is naast de private topicnote ook een public topicdata veld dat alleen de mods kunnen instellen @ topicadmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op 13 februari 2004 @ 10:06:
crisp: er is naast de private topicnote ook een public topicdata veld dat alleen de mods kunnen instellen @ topicadmin.
welke is dat dan? in de docu vind ik alleen {topic_note} terug...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou eigenlijk heel graag zien dat er een soort van 'Push Message' systeem zou zijn maar dan voor een topic en forum.

Het zou in het topic wat Nelske hierboven aanhaalt denk ik bijzonder veel OW's gescheeld hebben (mensen moeten het wel bevestigen dat je het leest), bovendien zou het in het geval van een 2e RPC exploit heel mooi de juiste informatie op de juiste plek weten te krijgen bij een groot aantal van de mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op 13 februari 2004 @ 10:17:
Ik zou eigenlijk heel graag zien dat er een soort van 'Push Message' systeem zou zijn maar dan voor een topic en forum.

Het zou in het topic wat Nelske hierboven aanhaalt denk ik bijzonder veel OW's gescheeld hebben (mensen moeten het wel bevestigen dat je het leest), bovendien zou het in het geval van een 2e RPC exploit heel mooi de juiste informatie op de juiste plek weten te krijgen bij een groot aantal van de mensen :)
Het voordeel is idd dat je zeker weet dat mensen het hebben gelezen, het nadeel is dat posten zo wel een hele opgave wordt en ik kan me voorstellen dat mensen dan al snel geen zin meer hebben om te posten. Informatieve tekst per topic, zodat die topics wat beter verlopen lijkt me ook wel handig, maar in de vorm van een PM vind ik te dwingend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 10:24:
Het voordeel is idd dat je zeker weet dat mensen het hebben gelezen, het nadeel is dat posten zo wel een hele opgave wordt en ik kan me voorstellen dat mensen dan al snel geen zin meer hebben om te posten. Informatieve tekst per topic, zodat die topics wat beter verlopen lijkt me ook wel handig, maar in de vorm van een PM vind ik te dwingend.
Ik bedoel eigenlijk gewoon zoals het PM systeem nu is - namelijk 'eenmalig' - dat het posten op dat moment een hele opgave wordt - tja, dat is ook de bedoeling denk ik? Je wil namelijk expliciet voorkomen dat mensen reacties gaan posten die echt niet kunnen (en waarvan er al letterlijk 200 boven hun staan), dus dan mag het posten wmbt idd een opgave worden (al is het drukken op 1 knopje na het lezen van een tekst wmbt geen opgave ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

crisp schreef op 13 februari 2004 @ 10:14:
[...]

welke is dat dan? in de docu vind ik alleen {topic_note} terug...
input: data[topicdata]
output: {topic_data}
size: 64kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

elevator schreef op 13 februari 2004 @ 10:17:
PM's worden als redelijk 'intrusive' (bij gebrek aan een goed Nederlands woord) ervaren en om iedereen die nu telkens als ze een forum bezoeken vind ik erg ver gaan. Zelfs voor een topic vraag ik me al af of het niet tè is. Dan lijkt een boodschap in het blauw of rood onder de topictitel me toch prettiger en net zo effectief.
Ik vrees dat je mensen daarmee het signaal afgeeft dat het getolereerd wordt als ze een topic niet lezen voor ze erin posten, 'omdat ze wel erop gewezen zouden worden als dat voor dit topic nodig was'.

chem:
Een kleurtje anders dan zwart lijkt me noodzakelijk, anders interpreteren mensen het als die 'dit topic is 2 weken oud' boodschap en lezen de exacte tekst niet, omdat ze denken te weten wat er staat.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik las dat Windows sourcecode topic toevallig net voor deze.
Eigenlijk stoorde ik me aan de flashende kleuren, die ook tussendoor langs kwamen. Daarom lijkt mij het geen goed iedee om om de X aantal berichten automatisch zo'n bericht langs te laten komen. :{

Een soort Push Message die je éénmalig ziet lijkt me echter de irritatie beperken. :)
Je weet op die manier zeker dat het bericht is gezien (gelezen is wat anders, maar als iemand zoiets niet leest, kun je het opgeven).
Je ziet de message en daarna niks meer daarover. Gewoon het topic :).
Users die zich dan alsnog niet aan de geeisde regels houden kunnen dan beter worden geweerd. Het heeft dan echt geen zin om nog een keer zo'n flashend bericht neer te zetten. :)

Goed plan. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Confusion schreef op 13 februari 2004 @ 12:11:
PM's worden als redelijk 'intrusive' (bij gebrek aan een goed Nederlands woord) ervaren en om iedereen die nu telkens als ze een forum bezoeken vind ik erg ver gaan.
Dat bedoel ik ook absoluut niet. Ik bedoel dus dat in het geval dat dat echt nodig is, je dit kan gebruiken en aankan zetten voor een topic of voor het forum.

Een user krijgt dan éénmalig die boodschap te zien (daarna niet meer - tenzij je het bericht wijzigt!), welke hij bevestigt, en heeft er verder nooit meer last van.

Het is idd nogal opdringerig - maar een OW krijgen is ook niet bepaald leuk (en al helemaal niet de bedoeling!) :)
Zelfs voor een topic vraag ik me al af of het niet tè is. Dan lijkt een boodschap in het blauw of rood onder de topictitel me toch prettiger en net zo effectief.
Prettiger wel - net zo effectief absoluut niet.
Ik vrees dat je mensen daarmee het signaal afgeeft dat het getolereerd wordt als ze een topic niet lezen voor ze erin posten, 'omdat ze wel erop gewezen zouden worden als dat voor dit topic nodig was'.
Praktijk wijst gewoon uit (ga maar lezen in dat WOS topic) dat men alle kleuren, grootte's, en herhalingen ten spijt de boodschap niet ziet, of niet begrijpt.

Dan heb ik liever dat je mensen gewoon op een goede, consequente manier van informatie danwel richtlijnen kan voorzien (dmv. een soort van pushmessage), dan dat we achteraf mensen moeten gaan OW'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

* momania sluit volledig aan bij elevator en vind een eenmalige topic PM wel een goed idee. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, ik vraag me af of ene PM zo'n goed idee is. In eerdere topics over PM's blijkt toch dat mensen een PM bijna erger vinden als een OW, zo geshockeerd reageren ze. Zelf boeit het me niet zo veel, maar vrij veel zien het als een serieuse powermodtool, en worden pissed off als ze zo'n ding krijgen. Denk niet dat je hierop positieve reacties krijgt :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

DarkX schreef op 14 februari 2004 @ 14:43:
Hmm, ik vraag me af of ene PM zo'n goed idee is. In eerdere topics over PM's blijkt toch dat mensen een PM bijna erger vinden als een OW, zo geshockeerd reageren ze. Zelf boeit het me niet zo veel, maar vrij veel zien het als een serieuse powermodtool, en worden pissed off als ze zo'n ding krijgen. Denk niet dat je hierop positieve reacties krijgt :)
Dat komt vaker omdat mensen een PM krijgen als je iets verkeerds hebben gedaan. Dan zijn ze na het krijgen van zo'n PM alleen maar pissiger soms.

Met een topic PM zal dit denk ik enorm meevallen. Er hoeft alleen maar iets in te staan als:
"NB. voor dit topic gelden aparte regels nml: bla bla etc."

Ik denk als iemand dat een keer voor z'n neus krijgt, dat hij dan zoiets heeft van: "oh, ok " :)

Een topic PM komt natuurlijk dan ook niet op een vervelend moment, wat je met een normale PM wel kan hebben. Die komt bij de meeste als ze net met een reply bezig zijn oid.

Ik denk iig wel dat het beter zal werken dan iedere keer maar waarschuwingen in een topic zetten die niemand leest. Dan maar misschien iets vervelender voor iedereen, maar dat zal het voor de moderators weer minder vervelend maken om zo'n topic te modereren.
Het window source topic bv, was met 3 man net bij te houden qua uit delen van OW's op een moment. Ik denk dat ook heel veel OW's hadden kunnen worden voorkomen als je dus zo'n bericht even bij iemand voor z'n neus drukt ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nja, een waarschuwing erboven in rood en beetje groter zou ook moeten werken imo :)

Maar dat bedoel ik net: mensen vinden dat pushmessage dan ook alleeen maar voor hele erge dingen moeten zijn. Nu krijg je straks weer allemaal topics met "Is dit nu een pushmessage waard?" :) Wanneer een pushmessage voor iets kleins wordt gegeven (kun je dat even anders formuleren oid) waren er veel pissigere reacties als wanneer het terrecht een grote fout is zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt me dat voor zo'n eenmalige PM er wel eea geprogrammeerd zal gaan moeten worden (checkmechanisme e.d.) - het lijkt me ook wenselijk om bijvoorbeeld dan wel de quickreply te verbergen en de PM pas te triggeren op het moment dat iemand op 'post reply' drukt.
Aan de andere kant is een custom waarschuwing bij de (quick)reply wel eenvoudig te realiseren, en dat zou ik er bv voor 1.9.2 al in kunnen bakken...

Dus what's it gonna be?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

De waarschuwing :+

Mgoe, ik heb niks te zeggen verder :P

Wat wel handig is is wanneer de vormgeving ervan iets aanpasbaar is. Dus een subtiele donkerblauwe regel voor een kleine opmerking, en een vet groot rode letter als het wat heftiger moet oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De custom warning is, zeg je, makkelijker te maken, dus als je zorgt dat hij opvalt lijkt me dat gewoon een goede optie.
Met opvallen bedoel ik dan hij niet op de "topic is oud" melding moet lijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 14-02-2004 15:02 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Wat ook kan; de hele content hidden maken als er een "motd" van het topic is, en pas tonen na een "ok" knop - geen refresh/reload/whatever; eea. moet dan ff met een cookie getracked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm. Is het mogelijk om de content dan te laten uitvouwen (zoiets als de hoofdgroepen op de frontpage) zodat zegmaar de waarschuwing wel blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DarkX schreef op 14 februari 2004 @ 14:56:
Nja, een waarschuwing erboven in rood en beetje groter zou ook moeten werken imo :)
Lees dat Windows Sourcecode topic nou gewoon eens? Of scan eens in WOS over hoeveel RPC vragen er waren?

Kan je om die messages heenkijken? Nee toch? Toch zijn er in dat sourcecode topic 25+ OW's voor uitgedeeld, en werden er in die paar dagen tientallen topics over RPC geopend.

Vol blijven houden dat een melding werkt is zinloos als de praktijk anders is :)
chem schreef op 14 februari 2004 @ 16:04:
Wat ook kan; de hele content hidden maken als er een "motd" van het topic is, en pas tonen na een "ok" knop - geen refresh/reload/whatever; eea. moet dan ff met een cookie getracked worden.
Of ipv de content hidden (want dan kan je niet rustig lezen), de quick reply box hidden tot een checkbox aangeduid is? Alleen weet ik niet hoe werkbaar dat is als mensen een full reply gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Gewoon als je reply op reply klikt het reply hok ook verbergen net als bij de quickreply :) Dat kan toch gewoon analoog hieraan?

elevator> Nah, het gaat erom dat het altijd zichtbaar is, itt een modbreak. Maar als ze dat niet lezen, zie ik niet in waarom ze een pushmessage wel lezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door DarkX op 14-02-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DarkX schreef op 14 februari 2004 @ 16:57:
Nah, het gaat erom dat het altijd zichtbaar is, itt een modbreak. Maar als ze dat niet lezen, zie ik niet in waarom ze een pushmessage wel lezen :)
Een push message moet je wel lezen voordat je akkoord gaat - lees je die niet, ben je imho niet meer ten goede trouw bezig.

Een mod break (of een sticky) kan je nog enigszins gemakkelijk over heen kijken - zeker in hele grote topics (>200 messages) - het hele punt is - imho - dat je mensen op de juiste manier van informatie/richtlijnen voorziet - ik acht een PM-achtig systeem daar beter geschikt voor dan modbreaks of meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik heb het niet over een modbreak of een sticky. Maar een dikke waarschuwing boven je reply hok kun je imo niet missen. Als je die weigert te lezen dan klik je ook een PM weg zonder te lezen :)

Zeker als er op deze manier meer pm's verstuurt worden krijgen mensen weer sneller de neiging om ze weg te klikken, tolerantie wordt gewoon hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DarkX schreef op 14 februari 2004 @ 17:25:
Ik heb het niet over een modbreak of een sticky. Maar een dikke waarschuwing boven je reply hok kun je imo niet missen. Als je die weigert te lezen dan klik je ook een PM weg zonder te lezen :)
Een 'dikke melding' is niet meer dan 1 van de vele stukken informatie die er kunnen staan, 'oud topic', hou je aan de regeltjes, etc etc :)

Een PM is op dat moment het enige stuk aan informatie wat beschikbaar is, hierdoor wordt je gedwongen die informatie tot je te nemen.
Zeker als er op deze manier meer pm's verstuurt worden krijgen mensen weer sneller de neiging om ze weg te klikken, tolerantie wordt gewoon hoger.
Je moet dit soort zaken dan ook niet gaan over gebruiken - maar er zijn nou eenmaal heel soms gevallen waardoor het wel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Aan de andere kant, een PM zie je maar 1x en een melding bij elke reactie :) En een rooie kleur en iets groter font oid moet er wel voor zorgen dat ze opvallen imo :) Plus blijft het langer zichtbaar, een PM kun je in 1 sec weghebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Luke!

#Treinbaas
Daar valt vast wel een frutseltje voor in te bouwen, wat een paar seconden de accept-knop uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Maar dat is dus weer super irritant als de modje's je een keer een PM sturen om je erop te wijzen dat een bepaald gedeelte van GoT ruled ofzo en ze zetten dan de accept tijd op een dag... (niet dat ik die veel krijg hoor :+ )

offtopic:
eigenlijk durf ik niet te zeggen dat het gewoon pm's zijn om je te neten want dan ben ik weer de l*l

Maar neen.. lijkt me ni echt handig.. Tevens denk ik dat een heel PM idee niet werkt.. Misschien in plaats van het Quick reply venster eerst een boodschap laten verschijnen die accepted moet worden voordat je de quick reply kan gebruiken in zo'n topic ofzo....

[ Voor 14% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-02-2004 23:20 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Om even een (halve) crosspost te maken: Ik vind dit idee erg goed, en het maakt het idee in dit topic overbodig :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1