[feature] "Voorwaarden" kunnen opgeven per topic/forum

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Ik zou graag een systeem zien waarin je - voordat je door kan - eerst akkoord moet gaan met bepaalde voorwaarden in een bepaald forum of topic.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan een situatie als:
  • Je opent Windows Operated Systems
  • Je krijgt een PM-achtige boodschap op je scherm waarin je uitgelegd wordt dat er op dit moment een "Blaster" vorm rondwaart op internet, en dat je niet nog een topic mag openen hierover (dus tekst die je zelf op kan geven).
  • De gebruiker moet hiermee akkoord gaan voordat ze door kunnen op het forum.
  • Per bericht wordt er een expiry date gezet
  • Per user wordt individueel bijgehouden met welke message hij akkoord is gegaan (of eventueel welk mesage id als laatste akkoord gegaan ofzo).
Dit ongeveer hetzelfde voor een topic, ik denk dan aan:
  • Je opent een topic
  • De QuickReply is uitgeschakeld
  • Als je op 'Reageren' klikt moet je eerst door voorwaarden heen waarin je akkoord gaat dat er in dat specifieke topic op een bijzondere manier gemodereerd wordt
  • zelfde opties (expiry date, individueel per user, e.d.) als per forum
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Dus eigenlijk een MOTD per onderdeel?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Voorwaarden eerder - een user moet het namelijk bevestigen (iets wat bij MOTD niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Misschien een beter idee.. Een soort van auto-reply systeem(zullen vast al topics over zijn bedenk ik me nu..) die checked op bepaalde key-words en je dan doorverwijst naar bepaalde topics met die key-words. En dan zo dat hij aan en uit kan op bijvoorbeeld moment dat een blaster worm rondgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Boboga schreef op 15 februari 2004 @ 00:48:
Misschien een beter idee.. Een soort van auto-reply systeem(zullen vast al topics over zijn bedenk ik me nu..) die checked op bepaalde key-words en je dan doorverwijst naar bepaalde topics met die key-words. En dan zo dat hij aan en uit kan op bijvoorbeeld moment dat een blaster worm rondgaat.
Een soort bot ofzo..?.. Dat lijkt me lastig te implementeren; en lastig te testen; maar wellicht wel grappig als het eenmaal werkt :D Overigens vind ik het idee van elevator wel iets wat me irritant lijkt; alleen is dit waarschijnlijk niet het topic om daarover te discussieren :) Sowieso zal dit waarschijnlijk alleen in WOS nuttig zijn.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit systeem zal op zijn minst eerst door de crew besproken en geaccepteerd moeten worden, elevator. Dit heeft teveel voeten in aarde om gewoon maar te gaan bouwen.

Persoonlijk denk ik dat het al gauw "te irritant" wordt, om steeds weer zo'n scherm weg te klikken (met als gevolg dat niemand het leest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
ACM schreef op 15 februari 2004 @ 17:16:
Dit systeem zal op zijn minst eerst door de crew besproken en geaccepteerd moeten worden, elevator. Dit heeft teveel voeten in aarde om gewoon maar te gaan bouwen.
Dat is natuurlijk een kip en ei verhaal - praten over features die niet bestaan werkt niet zo goed, en ik kan me vaker discussies herinneren waar een concept gemaakt werd waar uiteindelijk uit kwam dat het niet gemaakt kon/wou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als het _echt_ gewenst is kan het, maar het behoort nu niet tot de 'doen we even' dingen, absoluut niet zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik denk niet dat dit zo'n succes zal zijn.

Zoals het nu is, gaan we er vanuit dat er aan een user op GoT bepaalde verwachtingen zijn. Als een user niet aan die verwachtingen kan voldoen, dan hoort hij hier simpelweg niet thuis.

Zo verwachten we van elke gebruiker een bepaalde intelligentie, kennisniveau en initiatief: eerst zelf moeite doen, en dan pas vragen.
Deze verwachtingen bestaan over heel GoT, en zijn ook overal bekend. Als een nieuwe gebruiker zich aanmeldt, krijgt hij al verplicht de Forumvoorwaarden te lezen, waarin deze "waarden" kenbaar gemaakt worden.

Als een gebruiker vervolgens niet aan deze verwachtingen voldoet, wordt deze daar door de modjes op aangesproken, en komt er een mooi hangslot op het betreffende topic.

Dat deze manier niet altijd even goed werkt, is vervelend, maar in mijn ogen niet direct een reden om over te gaan tot het hardnekkig "opvoeden" van gebruikers door middel van verplichte popups.

Dat "overbodige" topics worden geopend, door gebruikers die zich niet aan de heersende "waarden" op GoT voldoen, is een bron van irritatie voor de gebruikers, en vooral voor de Modjes.

Verplichte popups zijn voor het overgrote deel van de gebruikers echter een veel grotere bron van irritatie. Als ik in mijn topic listing het "zoveelste" Blaster topic voorbij zie komen, mik ik er even een topicreport tegenaan, en browse ik verder. Aan verplichte mededelingen, die mij vertellen wat ik wel en wat ik niet mag doen heb ik totaal geen behoefte.

In mijn ogen geef je met zo'n maatregelen aan dat men er op GoT in faalt het gewenste niveau te bewaren, en dat dit beleid eigenlijk min of meer wordt opgegeven, door de n00b user zijn plaats te wijzen.

Verder denk ik niet dat het veel zin heeft: Ik weet zeker dat 90% van GoT net zo hard door deze popups heen klikt, als de gemiddelde foutmelding.

In mijn ogen is dit een leukbedoeld initiatief, maar wel een grote bron van irritatie.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

crisp

Devver

Pixelated

we hebben ten eerste al de "let op:" berichten bij een nieuw topic of een nieuwe reply, en ten tweede (zie topic in LA) wordt er nu overwogen om op topicniveau eventueel een soort van extra bericht te plaatsen bij de (quick)reply. What more do you want?
Als mensen daar allemaal al overheen lezen, dan zal een PM-achtig systeem ook niet gaan helpen ben ik bang...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben hier dus wel mee bezig; dat je op topicniveau vanuit de admin dingen als een specifieke warning kan laten plaatsen bij de reply, of de quickreply kan verbergen etcetera :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

done :)

Intentionally left blank

Pagina: 1