Om dit soort gezooi te vermijden gebruik ik dus altijd refreshlock. Mijn computer maakte er ook altijd een sport van om de verkeerde refreshrates te gebruiken. Dit progje override gewoon alle instellingen en laat het toe om simpel de refreshrates in te stellen.phYzar schreef op 15 februari 2004 @ 17:56:
wat ik doe met het 100/85 hz probleem:
bij eigenschappen voor beeldscherm zet ik mn resolutie op 1152x864 (maar dat is heel persoonlijk)
bij geavanceerd zet ik bij beeldscherm "modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" uit
Bij adapter zet ik de resolutie op 1152x864@100hz (plop, hij springt naar 85 hz)
bij weergaves (display's in engelse versies) klik ik op het balkje boven de afbeelding van de monitor waar "monitor" instaat. Daar zet ik "gebruik ddc informatie" uit. Daarna toepassen. Dan kan het gebeuren dat hij naar 100hz springt. soms blijft hij staan op 85hz. Dan klik ik op ok-blabla totdat alle eigenschappenvensters weg zijn, open ik opnieuw eigenschappen van beeldscherm-->instellingen-->geavanceerd-->weergaves en zet ik weer ddc info uit. nu springt hij zeker op 100hz
edit. mocht dit niet baten, check dan ff bij "weergaves" of je max refreshrate ook op minimaal 100hz staat
ftp://marcvd@home.wanadoo.nl/RefreshLock.exe
Dan heb ik zelf nog een verschrikkelijke noob vraag:
ik heb na de vorige catalyst drivers en bij de nieuwste weer dat als ik mij aanmeld bij xp home dat de map wordt geopend (de map van ATI dus). Het is geen groot probleem want hij is zo weg te klikken maar weet iemand ergens een instelling te vinden die dit voorkomt? Want op den duur begin ik me er gewoon aan te ergeren aan zoiets simpels! Ik dacht dat het eerst aan de instelling: extra --> mapopties --> weergaves --> 'alle vorige mapvensters bij aanmelding herstellen' Maar dat werkt dus niet. Iemand een idee?