http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=9&submit.y=4
Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.
Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.
Fixed in this driver:
- Running Celestia under Windows XP with an ATI RADEON™ 8500 series or RADEON™ 9100 series installed no longer results in a slow down of the performance
- Enabling extended desktop mode with the display set to 1600x1200 and running Inventor 8 no longer results in display corruption when loading a sample
- Performance losses noticed in Wolfenstein: Enemy Territory with the previous CATALYST™ display driver have been resolved in this release of CATALYST™
- Logging on as an Administrator under Windows XP and doing a fast user switch to limited user no longer results in display corruption when playing a DVD using WinDVD version 4 or 5
- User defined colour setting are now retained when exiting a 3D game or application
- The ATI Control Panel no longer fails to launch when attempting to enter the Advanced options of the primary display adapter after disabling extended desktop support
- The Cancel button found in the ATI 3D tab is now working properly when switching between a user defined profile and the default setting
- Enabling the CRT as the primary display and turning the TV off in the Display page no longer results in a general protection fault under Windows ME
- The Anisotropic Filtering custom setting is now retained under Windows XP with an ATI RADEON™ 7200 installed
- The D3D panel now retains the user defined AA/AF setting under Windows XP when a RADEON™ 8500 series is installed and the main setting is set to High Quality
- Launching the game Tron 2.0 under Windows XP no longer results in the game failing to respond after the game introduction is loaded
- Launching the game Line of Sight: Vietnam and setting the graphics option to 800x600 16bpp no longer results in the game failing to respond when selecting a new game
- Running the game Armed and Dangerous under Windows XP with an ATI RADEON™ 9200 series installed no longer results in the display image appearing corrupted when selecting Storm the Base mission in the game
- The game Half-Life is now displayed properly under Windows XP when the game resolution is set to either 320x240 or 400x300
- Playing the game Serious Sam 2 under Windows XP with an ATI RADEON&tdrade; 9500/9800 series installed no longer results in the game failing to run when the game option is set to OpenGL
- Playing the game Unreal Tournament 2003 under Windows XP with an ATI RADEON™ 9600 series installed no longer results in texture corruption being displayed on the flag surfaces in the DM-Tokara Forest
- Selecting the Optimum Quality setting in D3D control panel no longer results in a frozen frame when launching the game HALO
- Setting the resolution in the game SpyHunter to 1280x1024 along with having the Use Recommended Settings slider set to balanced in the ATI 3D tab no longer results in some background images being missing while the game is loading
- Setting the display option to 640x480 or 800x600 in the game Splinter Cell no longer results in the game menu flickering
- Returning to the main menu in the game Counter-Strike no longer results in the game's refresh rate reverting back to 60Hz when resuming game play
[ Voor 5% gewijzigd door Jeronim0 op 12-02-2004 23:09 . Reden: Correctie links ]
Jeronim0
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Version | 3DMark03 | GT1 | GT2 | GT3 | GT4 | ATITool 0.0.17 | SOF2 kam3 | SOF2 kam5 |
4.1 | 5913 | 211.0 | 38.8 | 34.6 | 33.8 | ~206.5 | 179.0 | 138.2 |
4.2 | 5965 | 211.9 | 39.2 | 35.1 | 34.1 | ~217.5 | 178.8 | 138.2 |
[ Voor 1% gewijzigd door Jeronim0 op 13-02-2004 00:05 . Reden: Aanvulling op videokaart ]
Jeronim0
control alt oeps deleted
[ Voor 9% gewijzigd door Jeronim0 op 13-02-2004 00:08 ]
Jeronim0
Jeronim0 schreef op 13 februari 2004 @ 00:08:
Als het Windows XP betreft in je services staat ATI Smart ofzo (niet Hotkey poller), deze eenmaal starten, pc herstarten en dan als het goed is opgelost.
control alt oeps deleted
[ Voor 21% gewijzigd door Sc0tTy op 13-02-2004 01:34 ]
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Verwijderd
Nieuwste via of Intel drivers voor je mobo installen, afhankelijk van chipset.Sc0tTy schreef op 13 februari 2004 @ 01:22:
ik had in 4.1 dat hij mn AGP uitzetten en die was onmogelijk aan te zetten... met versies daarvoor zette die em op 4x en alleen met de orrigineel van cd kon ik em op 8x zetten... is dit nu verholpen dat ik weer 8x kan gebruiken ??
Edit:
ik heb geinstaleert maar neej... AGP staat weer uit... en kan niet aan weet iemand hier de oplossing voor ?
Yobby
[ Voor 51% gewijzigd door Jeronim0 op 13-02-2004 11:18 ]
Jeronim0
Nee toch! En nu
The devil is in the details.
Verwijderd
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Dan moet de performance-winst bij UT2004 maar even wachtenKnown issues
Playing the game Nascar 2003 with the display resolution set to 1280x1024 32bpp results in display corruption being seen.
[ Voor 27% gewijzigd door Pubbert op 16-02-2004 09:09 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
[ Voor 26% gewijzigd door flippertw op 13-02-2004 13:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Niet op voorraad.
[ Voor 10% gewijzigd door Nesto op 13-02-2004 14:27 ]
Yes - OEM
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Tesla Model Y RWD (2024)
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
En nee helaas, ook deze keer komt gaat mijn screen standby zodra windows login scherm komt en ook deze keer heb ik alleen beeld op de tv-out en ook deze keer helpt het laag zetten van alle refreshrates en schermresoluties nietLiquid schreef op 13 februari 2004 @ 00:56:
Nou ik hoop dat ze deze versie iets gefixed hebben wat sinds 3.8 erin zit. Ik heb geen idee wat het is, maar vanaf 3.8 kan ik het niet meer installeren.
Zodra windows opstart naar het login scherm toe, gaat mijn scherm (sun/hitatchi cm751) op standby. Enige beeld wat ik nog krijg is dan van de tvout (ook installeren met tvout unplugged mag niet baten).
Echt jammer want met 3.7 drivers kan ik geen gebruik maken van de Easyshare optie. Oh ja dit is dan met een ATI 8500dv.. ja ik weet dat het een "oudere" kaart is, maar zeker nog niet te oud.
Maar het blijkt dat dit probleem iets te maken heeft met beeldschermen die niet gedetecteerd worden (ik krijg dan bij de weergave optie ook alleen tv-out te zien + ffd).
Och ja morgen maar een test dagje invoeren, want deze keer hebben ze ook dingen erin gestopt om directx8 kaarten te optimaliseren
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 23:08 ]
Dat heeft wel héél lang geduurd, eigenlijk te lang, want ik speel al een lange tijd geen CS meer.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:05:
OMG OMG OMG OMG die laatste bugfix is OWNAGE
THANK GOODD OMGG PRAYS THE LORDDD
Returning to the main menu in the game Counter-Strike no longer results in the game's refresh rate reverting back to 60Hz when resuming game play
The devil is in the details.
spelen in windows mode pwnedDecember schreef op 13 februari 2004 @ 23:07:
[...]
Dat heeft wel héél lang geduurd, eigenlijk te lang, want ik speel al een lange tijd geen CS meer.
Maar wie weet geldt deze bugfix ook voor andere HL mods (bijvoorbeeld Sven Co-op), dan heb ik er ook nog wat aan
[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 13-02-2004 23:13 ]
Verwijderd
binnenkort een hele dikke casemod :P
Jeronim0
Jeronim0
Die hoge resoluties van 1280*960@100Hz bedoel je dat op je desktop of 'in-game'? Ik krijg nl. 1280*960@100Hz en ook 1600*1200@85Hz gewoon aan de praat op m'n desktop. In spellen gaat m'n beeldscherm dan helaas op 75Hz, ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden...als al die tooltjes die je opnoemde (Refreshforce, Refreshlock, Multires en ook de ATi-instellingen) niet helpen dan lijkt 't me bijzonder lastig...Jeronim0 schreef op 13 februari 2004 @ 11:14:
Wordt je beeld tegenwoordig wel met dezelfde refreshrate weergegeven? Misschien een hogere (te hoge) of lagere refreshrate? Als je dezelfde resolutie en refreshrate voor je desktop selekteert wordt alles wel goed getoond?
Is er overigens iemand die 1280x960 en 1152x8654 op 100Hz aan de praat krijgt. Mijn beeldscherm ondersteund het. Ik heb de limieten vert sync/hor. sync ook al hogere (daarna zelfs extreme) waardes gegeven, maar dit helpt niet. RefreshForce helpt wel bij andere resoluties, maar bij deze resoluties niet, evenals RefreshLock en Multires (die doen het ook niet goed). Zelfs de mogelijkheid in een van de ATI tabs om hem hard op 100Hz te zetten helpt niet.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Jeronim0
Verwijderd
beeldscherminstellingen->weergave->monitor->gebruik ddc info uitzetten en instellen op "als bureaublad".SoleBastard schreef op 14 februari 2004 @ 01:42:
[...]
Die hoge resoluties van 1280*960@100Hz bedoel je dat op je desktop of 'in-game'? Ik krijg nl. 1280*960@100Hz en ook 1600*1200@85Hz gewoon aan de praat op m'n desktop. In spellen gaat m'n beeldscherm dan helaas op 75Hz, ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden...als al die tooltjes die je opnoemde (Refreshforce, Refreshlock, Multires en ook de ATi-instellingen) niet helpen dan lijkt 't me bijzonder lastig...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 12:24 ]
Tweak!
Verwijderd
Verwijderd
amenVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:00:
Zucht...je snapt er niks van blijkbaar...
niemand heeft problemen met ati drivers, en als het zo is ligt het bijna altijd aan de pc van de gebruiker die die problemen heeft.
Ik heb nooit, en dan ook nooit problemen gehad met welke driver dan ook.
En ook nvidia fixed dingen in zijn drivers..
Het gekloot komt ook voor bij Nvidia kan ik je melden. Ik heb nog nooit een merk gehad waarbij alles vlekkeloos verliep.cruger schreef op 14 februari 2004 @ 12:56:
nog effe goed kijken of het wel de moeite waard is om een ati te kopen , en dan zeker bij elk nieuw spel kloten om het aan de gang te krijgen, neh
ARME AOW’er
Tweak!
Jij snapt er ook niet veel van.Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:00:
Zucht...je snapt er niks van blijkbaar...
niemand heeft problemen met ati drivers, en als het zo is ligt het bijna altijd aan de pc van de gebruiker die die problemen heeft.
Ik heb nooit, en dan ook nooit problemen gehad met welke driver dan ook.
En ook nvidia fixed dingen in zijn drivers..
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:29 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:31 ]
Hmm...mijn monitor (Eizo F78) heeft niet eens DDC info dus ik ben wel bekend met die instellingenVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:23:
[...]
beeldscherminstellingen->weergave->monitor->gebruik ddc info uitzetten en instellen op "als bureaublad".
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
ARME AOW’er
Verwijderd
Verwijderd
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Het ligt wel degelijk vaak genoeg aan de gebruiker.Reind schreef op 14 februari 2004 @ 13:12:
[...]
Jij snapt er ook niet veel van.
Het hoeft namelijk niet aan een gebruiker te liggen. Hoe kan het dan dat ik na een cleane install en bij het gebruik van deze drivers een fucked up beeld krijg in NFSU?
En lees dit topic is een keer goed door -> D'r zijn weer zat bugs om te fixen bij ATI.
Ik ben ook een tevreden ATI gebruiker maar wel de oogjes open houden voor de werkelijkheid hé. D'r zit niet voor jan lul iedere keer een beste lijst met bugfixes bij nieuwe versies.
Verwijderd
Hoe komt het dan dat slechts een bepaalde groep problemen had met NFSU. Het enige probleem dat ik met het spel had waren die bugs in het spel geen driver problemen.Reind schreef op 14 februari 2004 @ 13:12:
[...]
Jij snapt er ook niet veel van.
Het hoeft namelijk niet aan een gebruiker te liggen. Hoe kan het dan dat ik na een cleane install en bij het gebruik van deze drivers een fucked up beeld krijg in NFSU?
En lees dit topic is een keer goed door -> D'r zijn weer zat bugs om te fixen bij ATI.
Ik ben ook een tevreden ATI gebruiker maar wel de oogjes open houden voor de werkelijkheid hé. D'r zit niet voor jan lul iedere keer een beste lijst met bugfixes bij nieuwe versies.
Verwijderd
waarschijnlijk ligt het gewoon aan je pcBladePHQ schreef op 14 februari 2004 @ 13:32:
Ben ik de enige met nog steeds vastlopers in Rogue Spear/UT2003/4.
Het zijn dezelfde vastlopers die veel mensen met cod hadden.
Dus geluid begint te flippen en scherm valt in stanby mode.
Als jij het hele topic had gevolgd, wat nog niet zo bijster groot is, dan had je mijn 4de post gelezen en niet hoeven reageren. Bedankt voor de hulp hoor, maar dit zijn geen standaardvragen, dit zijn gewoon "bugs". Als ik de driver instel op 100HZ, mijn monitor dit wel doet met een andere kaart en met mijn Radeon niet (85Hz), dan is het of dat de kaart het niet an kan of een bug.Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:23:
[...]
beeldscherminstellingen->weergave->monitor->gebruik ddc info uitzetten en instellen op "als bureaublad".
[ Voor 14% gewijzigd door Jeronim0 op 14-02-2004 17:57 . Reden: aanvulling ]
Jeronim0
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 18:19 ]
Verwijderd
Ik heb 4.2 nog niet geïnstalleerd dus kan het niet verifiëren, maar in de changelog staat toch duidelijk het volgende:Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:44:
Heb in sommige spellen dat de helderheid niet blijft staan zoals ik 'm heb ingesteld.
Dan wordt het beeld vanzelf weer donker. Even op de helderheid instellingen klikken (niet veranderen) en het beeld springt weer zoals ingesteld.
[..]
Wellicht dat de cat4.2 dat probleem oplost maar het staat niet in de changelog dus...
User defined colour setting are now retained when exiting a 3D game or application
Ben blij dat alle ATI drivers het nog altijd prima hebben gedaan met m'n Radeon 8500 (destijds) en m'n Radeon 9700 Pro AIW (nu). Heb nog nooit zulke fijne vidkaartjes gehad icm met zulke goede ondersteunde drivers!Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:28:
Ik heb ook alleen maar problemen met deze drivers. Ik heb het zelfs nog na een fresh winxp installatie geprobeerd.
Ik heb de vogende problemen:
1. Bij het bewegen van mijn muis (desktop) dan verschijnt er telkens een horizontale witte streep... deze schittert telkens.
2. Soms heb ik alleen maar een zwarte scherm voor me nues...
3. Alles loopt heeeeeel erg traag.
Heb mijn imgae terug gezet met de 4.1 Nou ik laat het hier bij.
conclusie. 4.2 is niet betrouwbaar.
<edit> ik heb trouwens een Sapphire 9600 Pro </edit>
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Verwijderd
En als jij ff had gekeken, dan had je gezien dat ik t niet tegen jou zei, maar tegen SoleBastardJeronim0 schreef op 14 februari 2004 @ 17:56:
[...]
Als jij het hele topic had gevolgd, wat nog niet zo bijster groot is, dan had je mijn 4de post gelezen en niet hoeven reageren. Bedankt voor de hulp hoor, maar dit zijn geen standaardvragen, dit zijn gewoon "bugs". Als ik de driver instel op 100HZ, mijn monitor dit wel doet met een andere kaart en met mijn Radeon niet (85Hz), dan is het of dat de kaart het niet an kan of een bug.
edit:
Oh ja en ik weet, dat het hele 60Hz verhaal aan Windows ligt, maar niet het geval als ik 100Hz instel en hij 85Hz doet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 21:29 ]
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 22:28 ]
Verwijderd
heeeeeeeeel erg bedanktVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:42:
ik ben eindelijk achter gekomen waarom sommige games toch nog spontaan freezen, met de Catalyst 4.x
-> Fast Writes <-
Deze heb ik uitgezet. Alles werkt nu prima.
ik heb dit nog niet met de 4.2 getest... heb nu alles lekker werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 23:23 ]
Lucky Goldstar
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
[ Voor 15% gewijzigd door XyS op 15-02-2004 09:36 ]
Verwijderd
Hahah grapjas.Zotn_Dré schreef op 15 februari 2004 @ 00:32:
volgens mij is die 4.2 nie zooow goed zeh!!!
waarnemingen:
Fifa 2004 liep vast na enkele uurtjehz spelen
Call of Duty liep ook vast na enkele uurtjehz spelen (geluid flipte & monitor standby)
Max Payne hetzelfde
Heb nu weer 3.10 & dees lijken het best te werken voor MIJN systeem zeh!!!
Ik hou het lekker bij 3.10 dus
Verwijderd
Dat is het probleem niet. Ter controle dit nog eens gedaan, maar 100Hz staat er gewoon tussen en ook na uitvinken (met 100Hz geselekteerd) nog steeds 85Hz in die 2 resoluties.TuRk schreef op 14 februari 2004 @ 18:59:
Jeronimo gebruik je een lock tooltje voor je hz' en ?
Ik neem aan van wel maar om dit te verhelpen moet je bij je monitor settings ffs het vinkje hide unsupported uitvinken !!!
Dan werkt het wel gewoon perfect bij mij.
Jeronim0
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door NLuna op 15-02-2004 12:40 ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Jeronim0
Verwijderd
Niks fix..gewoon een kwestie van uitzetten dus.Jeronim0 schreef op 15 februari 2004 @ 13:16:
Belangrijke fix in de omega drivers is denk ik het disablen van Fast Writes, wat bij veel mensen voor problemen kan zorgen (als het ingeschakeld is).
Ik heb net 4.2 geinstalled, en ik heb dat probleem nu juist terwijl ik het met 4.1 niet had... Het is zeer irritant, want bij sommige spellen is het nu gewoon te donker en zie je totaal niets. Is hier een oplossing voor?Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:44:
Heb in sommige spellen dat de helderheid niet blijft staan zoals ik 'm heb ingesteld.
Dan wordt het beeld vanzelf weer donker.
Even op de helderheid instellingen klikken (niet veranderen) en het beeld springt weer zoals ingesteld.
Heb ik met oa. Mohaa
Gebruikte powerstrip oa. om dat probleem te omzeilen maar vroeg me af of er niet een andere fix bestaat.
club3d 9700pro cat4.1
Wellicht dat de cat4.2 dat probleem oplost maar het staat niet in de changelog dus...
Verwijderd
These are my principles. If you don't like them, I have others.
[ Voor 10% gewijzigd door phYzar op 15-02-2004 17:59 ]
Voor iets meer geld dan de 5900XT/9600XT(30-40 Euro meer) heb je tegenwoordig een veel snellere Radeon 9800 Pro.XyS schreef op 15 februari 2004 @ 09:35:
wat is het verchil tussen de ati drivers en de omega drivers?
offtopic:
weet je wat dom alle mensen die 9600xt 's hebben zijn
(wat een zin he)
ik ben ook dom,
als we nou een 5900xt van nvidia hadden gekocht!!!
bijna dezelfde prijs maar wel 1000 punte meer met 3dmark03
maja ik heb me 9600xt voor 24 euro dus niet heel erg maar khad voor zon prijs ook een nvidia kunne krijge
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
ik heb ook een asus mobo en met fast write+cat. 4.2 heb ik ook problemen en met omega 4.1 niet dus wacht wel op cat. 4.3Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
[...]
Niks fix..gewoon een kwestie van uitzetten dus.
Btw sommige mobo's hebben problemen met fast writes..maar Asus mobo's vaak niet. Het ligt dus waarschijnlijk aan het mobo van de mensen die er problemen mee hebben. Zoveel performance verschil is het niet, ( eigenlijk geen), dus gewoon uitzetten :]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq