[ATI] Catalyst 4.2 released

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=9&submit.y=4

Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45
Catalyst 4.2: Windows XP, Windows 98/ME
Fixed in this driver:
  • Running Celestia under Windows XP with an ATI RADEON™ 8500 series or RADEON™ 9100 series installed no longer results in a slow down of the performance
  • Enabling extended desktop mode with the display set to 1600x1200 and running Inventor 8 no longer results in display corruption when loading a sample
  • Performance losses noticed in Wolfenstein: Enemy Territory with the previous CATALYST™ display driver have been resolved in this release of CATALYST™
  • Logging on as an Administrator under Windows XP and doing a fast user switch to limited user no longer results in display corruption when playing a DVD using WinDVD version 4 or 5
  • User defined colour setting are now retained when exiting a 3D game or application
  • The ATI Control Panel no longer fails to launch when attempting to enter the Advanced options of the primary display adapter after disabling extended desktop support
  • The Cancel button found in the ATI 3D tab is now working properly when switching between a user defined profile and the default setting
  • Enabling the CRT as the primary display and turning the TV off in the Display page no longer results in a general protection fault under Windows ME
  • The Anisotropic Filtering custom setting is now retained under Windows XP with an ATI RADEON™ 7200 installed
  • The D3D panel now retains the user defined AA/AF setting under Windows XP when a RADEON™ 8500 series is installed and the main setting is set to High Quality
  • Launching the game Tron 2.0 under Windows XP no longer results in the game failing to respond after the game introduction is loaded
  • Launching the game Line of Sight: Vietnam and setting the graphics option to 800x600 16bpp no longer results in the game failing to respond when selecting a new game
  • Running the game Armed and Dangerous under Windows XP with an ATI RADEON™ 9200 series installed no longer results in the display image appearing corrupted when selecting Storm the Base mission in the game
  • The game Half-Life is now displayed properly under Windows XP when the game resolution is set to either 320x240 or 400x300
  • Playing the game Serious Sam 2 under Windows XP with an ATI RADEON&tdrade; 9500/9800 series installed no longer results in the game failing to run when the game option is set to OpenGL
  • Playing the game Unreal Tournament 2003 under Windows XP with an ATI RADEON™ 9600 series installed no longer results in texture corruption being displayed on the flag surfaces in the DM-Tokara Forest
  • Selecting the Optimum Quality setting in D3D control panel no longer results in a frozen frame when launching the game HALO
  • Setting the resolution in the game SpyHunter to 1280x1024 along with having the Use Recommended Settings slider set to balanced in the ATI 3D tab no longer results in some background images being missing while the game is loading
  • Setting the display option to 640x480 or 800x600 in the game Splinter Cell no longer results in the game menu flickering
  • Returning to the main menu in the game Counter-Strike no longer results in the game's refresh rate reverting back to 60Hz when resuming game play

[ Voor 5% gewijzigd door Jeronim0 op 12-02-2004 23:09 . Reden: Correctie links ]

Jeronim0

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Sosabowski

nerd

Mmm ik heb m hier nog niet aan de praat. Alleen maar rare foutmeldingen terwijl ik toch netjes de oude had ge-deïnstalleerd. :(

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Benchmarks

Intel Pentium 4B 2.4 @ 3.33GHz
2x512MB PC333 @ 463MHz 2-2-2-5 (burst 8 )
MSI 848P
Maxtor 80GB SATA
Club3D Radeon 9800 PRO 128MB (Hynix) @ 378MHz/378MHz
Windows XP Pro

Version3DMark03GT1GT2GT3GT4ATITool 0.0.17SOF2 kam3SOF2 kam5
4.15913211.038.834.633.8~206.5179.0138.2
4.25965211.939.235.134.1~217.5178.8138.2

• ATi Catalyst drivers met Omega optimalisaties!
• SOF2 benchmarks op hoogste kwaliteit op 1600x1200 VSync off
• ATITool rotating Cube is niet voncreet te schatten.

[ Voor 1% gewijzigd door Jeronim0 op 13-02-2004 00:05 . Reden: Aanvulling op videokaart ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
sapperderflap, wat zegt directx diagnostic tool

directdraw acceleration = not available
direct 3D acceleration = not available
agp texture acceleration = not available

ik mag niet schreeuwen maar toch HELLUP

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Als het Windows XP betreft in je services staat ATI Smart ofzo (niet Hotkey poller), deze eenmaal starten, pc herstarten en dan als het goed is opgelost. Na eerste herstart was het beeld bij mij ook traag en direct3d (ATiTool) deed het eerst ook niet, maar na een herstart dus gewoon wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeronim0 op 13-02-2004 00:08 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 22:51
Jeronim0 schreef op 13 februari 2004 @ 00:08:
Als het Windows XP betreft in je services staat ATI Smart ofzo (niet Hotkey poller), deze eenmaal starten, pc herstarten en dan als het goed is opgelost.
_/-\o_ deze service en oplossing deed de trick _/-\o_ mijn dank is groot :Y)

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou ik hoop dat ze deze versie iets gefixed hebben wat sinds 3.8 erin zit. Ik heb geen idee wat het is, maar vanaf 3.8 kan ik het niet meer installeren.
Zodra windows opstart naar het login scherm toe, gaat mijn scherm (sun/hitatchi cm751) op standby. Enige beeld wat ik nog krijg is dan van de tvout (ook installeren met tvout unplugged mag niet baten).

Echt jammer want met 3.7 drivers kan ik geen gebruik maken van de Easyshare optie. Oh ja dit is dan met een ATI 8500dv.. ja ik weet dat het een "oudere" kaart is, maar zeker nog niet te oud.

Maar het blijkt dat dit probleem iets te maken heeft met beeldschermen die niet gedetecteerd worden (ik krijg dan bij de weergave optie ook alleen tv-out te zien + ffd).
Och ja morgen maar een test dagje invoeren, want deze keer hebben ze ook dingen erin gestopt om directx8 kaarten te optimaliseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:50
ik had in 4.1 dat hij mn AGP uitzetten en die was onmogelijk aan te zetten... met versies daarvoor zette die em op 4x en alleen met de orrigineel van cd kon ik em op 8x zetten... is dit nu verholpen dat ik weer 8x kan gebruiken ??

Edit:

ik heb geinstaleert maar neej... AGP staat weer uit... en kan niet aan weet iemand hier de oplossing voor ?

[ Voor 21% gewijzigd door Sc0tTy op 13-02-2004 01:34 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu al een tijdje een probleem, eigenlijk met elke versie. Als AA aanstaat werken in 2d in bv exploder of mozilla de java applets niet lekker meer, of ze zijn grijs of half te zien, als ik AA uitzet zijn er geen problemen, is er een andere manier om dit op te lossen ? ik gebruik de laatste versie van suns java, ook de vorige edities hebben daar last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem bij need for speed underground......

Bij het opstarten van het spel plaatst ie een cm of 10 buiten het scherm. Heb ondertussen alles geprobeerd maar niets helpt. Iemand anders nog ideeén?

Heb de VPU recoverer en Smart Guard al laten lopen maar niks noppes nada. :(

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Sc0tTy schreef op 13 februari 2004 @ 01:22:
ik had in 4.1 dat hij mn AGP uitzetten en die was onmogelijk aan te zetten... met versies daarvoor zette die em op 4x en alleen met de orrigineel van cd kon ik em op 8x zetten... is dit nu verholpen dat ik weer 8x kan gebruiken ??

Edit:

ik heb geinstaleert maar neej... AGP staat weer uit... en kan niet aan weet iemand hier de oplossing voor ?
Nieuwste via of Intel drivers voor je mobo installen, afhankelijk van chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 11:35
"Displays scheme is not supported if you are running an extended desktop."

Sinds wanneer is dat? Ik heb een jaar geen nieuwe drivers geinstalleerd, en het werkte tot nu toe altijd uitstekend. Even met Ctrl-Alt-F8 op mijn TV overschakelen voor een film, en met Ctrl-Alt-F5 weer terug. Maar nu moet ik eerst minstens 4 keer klikken voor mijn tv beeld heeft :(

Ik dacht: Eens zien wat er ondertussen voor nieuws bij zit, maar beter is te luisteren naar: If it ain't broken, don't fix it!

@ Reind: Is het niet dat je monitor voor verschillende resoluties verschillende instellingen heeft? Ik had ook eerst dat DOS deels buiten beeld kwam, en Windoos wel correct.

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nope dos en alles zet ie gewoon netjes in beeld.

Schumacher Karting (ontiegelijk boutspel maar had zo snel niets anders liggen) werkt verder ook perfect.

Heb het alleen bij NFSU en das behoorlijk irri want had hem bijna uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Wordt je beeld tegenwoordig wel met dezelfde refreshrate weergegeven? Misschien een hogere (te hoge) of lagere refreshrate? Als je dezelfde resolutie en refreshrate voor je desktop selekteert wordt alles wel goed getoond?

Is er overigens iemand die 1280x960 en 1152x8654 op 100Hz aan de praat krijgt. Mijn beeldscherm ondersteund het. Ik heb de limieten vert sync/hor. sync ook al hogere (daarna zelfs extreme) waardes gegeven, maar dit helpt niet. RefreshForce helpt wel bij andere resoluties, maar bij deze resoluties niet, evenals RefreshLock en Multires (die doen het ook niet goed). Zelfs de mogelijkheid in een van de ATI tabs om hem hard op 100Hz te zetten helpt niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Jeronim0 op 13-02-2004 11:18 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CATALYST 4.1 nog niet eens geinstalld :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:50:
Ik heb de CATALYST 4.1 nog niet eens geinstalld :/ :|
Nee toch! En nu :? Als de vorige drivers goed bij je draaien en je ziet het nut niet om te updaten, dan doe je dat toch niet? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bepaalde dingen hapert de kaart en dan sluit hij de hele handel af :(
en geeft dan een of andere vage melding dus ik wil het eens proberen met een andere driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen problemen met deze driver > geprobeerd: UT2K4 demo, Trackmania, QIIIA.
Niet echt veel verbeteringen merkbaar, maar wie weet :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mooi dat deze nieuwe Catalyst drivers weer prestatiewinst laten zien bij veel kaarten/games :) Voor mij is het nog even wachten op de Omega-versie van deze drivers, anders presteert mijn 9800 SE niet als een 9800 XT met de gewone 4.2 drivers ;) Zien of ik weer wat verder kan komen @ 3Dmark en Aquamark >:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik ga deze maar niet installeren:
Known issues
Playing the game Nascar 2003 with the display resolution set to 1280x1024 32bpp results in display corruption being seen.
Dan moet de performance-winst bij UT2004 maar even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Ga er toch 60 3dmark puntjes op vooruit :)

[img=600x450][http://www.thund3r.nl/images/6891mark.jpg[/img]

Barton 2500+ @ 2.2Ghz (11x 200)
Hercules Radeon 9800 Pro @ XT @ 460/390 :)

Verder nog geen bugs oid opgemerkt, maar daar had ik met 4.1 ook geen last van.

ATi heeft de zaakjes zo goed voor elkaar imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Pubbert op 16-02-2004 09:09 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik vind het wel goed dat er met regelmaat nieuwe drivers voor de ATI vids uitkomen, maar vergeleken met de NVIDIA drivers kan het nog wel verbeterd worden.Die kwamen wel eens met een nieuwe driver uit die de Benchmarks wel eens aangenaam verbeterden.(ook wel eens niet)

Iets om aan te werken bij ATI misschien?

But anyway, ik heb ze geinstalleerd, bij Sof2 en de demo van Farcry werken ze prima enkel in XP bij het overschakelen naar een ander pgm'tje wil er wel eens een zwart schermpje van een microseconde op flitsen.

[ Voor 26% gewijzigd door flippertw op 13-02-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had problemen met schermopbouw, wanneer ik spellen gespeeld had, niet altijd, echt heel onregelmatig. Dat doet ie tot op heden niet...

Call of Duty voor 4.2 soms wat stotterend, (had nog een 3.* driver) .... werkt tot nog toe zonder problemen....

Wat mij betreft een vooruitgang

CPU: AMD 1200
GPU: Hercules Radeon 9000

(nog 1 dagje dan!!!) /me gaat morgen eindelijk AMD64 pc bouwen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de drivers gedownload, ik ga ze straks ff proberen, en natuurlijk zal ik mijn results posten.
*Syconn hoopt nu eindelijk een score van 5000 te halen met 2k3, komt nu niet boven de 4950*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Nou maar eens hopen dat ATI toch wat eerder complete XP64 drivers op de markt gooit, want deze jongen heeft geen geduld om tot het einde van dit jaar te wachten tot XP64 eens gereleased wordt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Even iets anders. Bij mij is m'n geheugengebruik na de install van Catalyst 4.2 enorm gestegen. Na een reboot gebruik ik in Windows XP al 365 MB ! Voorheen was dat niet zo en daarom verdenk ik de Catalyst drivers er van.

Iemand die dit verhaal kan bevestigen dan wel ontkrachten?

Al opgelost, was een foutje in de uitlezing.

[ Voor 10% gewijzigd door Nesto op 13-02-2004 14:27 ]

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Benchmark overzicht

P4 2.4 @ 3.0 512 DDR333
Ati 8500 64Mb (275 / 275 Mhz DDR SGRAM / SDRAM )

Driver 3.9 :

3Dmark 2001SE -> 10.065
3DMark 2003 -> 1.381

Driver 4.1 :

3Dmark 2001SE -> 10.112 ( +47 )
3DMark 2003 -> 1.382 ( +1 )

Driver 4.2 :

3Dmark 2001SE -> 10.282 ( +170 )
3DMark 2003 -> 1.381 ( -1 )

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kheb ze net op m'n laptop geinstalleerd, die heeft maar een Radeon Mobility M6 maarja daar zit net een nieuwe HD in dus die moest toch opnieuw geinstalleerd worden. Daar iig geen problemen tegengekomen.
Op m'n desktop moet ik ze nog ff installeren, maar een vriend van me kon alvast melden dat er zeker een performancevooruitgang merkbaar was met z'n Radeon 9800 Pro in UT2k3 en 2k4 (demo). :)
Klinkt allemaal goed dus 8)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Geweldigd dat het ze gelukt is om het voor elkaar te krijgen dat je geen paar seconden zwart scherm krijgt als je de AA en AF instellingen wijzigt! Dat alleen al vind ik een hele grote vooruitgang. 8)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Sosabowski

nerd

Ik krijg nog steeds een fout.
Een klein venster met de titel "Ernstig" met de melding "Unable to load ATICIM.dll".

Iemand ervaring hiermee of iemand die weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo net geinstallerd en 2k3 gedraaid. :)
Jammer genoeg kom ik nu niet boven de 4960. :(
Maar, dit is wel 10 punten hoger als hiervoor. >:)
Dus, nog wachten tot Catalyst drivers 4.6 en ik zit op de 5000. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Liquid schreef op 13 februari 2004 @ 00:56:
Nou ik hoop dat ze deze versie iets gefixed hebben wat sinds 3.8 erin zit. Ik heb geen idee wat het is, maar vanaf 3.8 kan ik het niet meer installeren.
Zodra windows opstart naar het login scherm toe, gaat mijn scherm (sun/hitatchi cm751) op standby. Enige beeld wat ik nog krijg is dan van de tvout (ook installeren met tvout unplugged mag niet baten).

Echt jammer want met 3.7 drivers kan ik geen gebruik maken van de Easyshare optie. Oh ja dit is dan met een ATI 8500dv.. ja ik weet dat het een "oudere" kaart is, maar zeker nog niet te oud.

Maar het blijkt dat dit probleem iets te maken heeft met beeldschermen die niet gedetecteerd worden (ik krijg dan bij de weergave optie ook alleen tv-out te zien + ffd).
Och ja morgen maar een test dagje invoeren, want deze keer hebben ze ook dingen erin gestopt om directx8 kaarten te optimaliseren :)
En nee helaas, ook deze keer komt gaat mijn screen standby zodra windows login scherm komt en ook deze keer heb ik alleen beeld op de tv-out en ook deze keer helpt het laag zetten van alle refreshrates en schermresoluties niet

Maar wat wel nieuw is dat ik nu een tv heb die gedetecteerd wordt met een resolutie van 1024x768 en anders instellen gaat niet :(

Kant het komen door hercules kaarten speciale drivers moeten hebben ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-09 11:21
Ik heb gisteren voordat ik catalyst 4.2 heb geinstalleerd nog 3dmark03 gedraaid met de omega drivers (4.1). score van 6016
nu met catalyst 4.2 haal ik 6090, dus das toch wel een mooie winst van 74 punten.

barton 2500+ @ 2255 MHZ (205*11)
9800 pro @ 405 / 364,50

heb nog geen spel gespeeld, maar dit belooft toch wel veel goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG OMG OMG OMG die laatste bugfix is OWNAGE

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

THANK GOODD OMGG PRAYS THE LORDDD :D

Returning to the main menu in the game Counter-Strike no longer results in the game's refresh rate reverting back to 60Hz when resuming game play

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:05:
OMG OMG OMG OMG die laatste bugfix is OWNAGE

THANK GOODD OMGG PRAYS THE LORDDD :D

Returning to the main menu in the game Counter-Strike no longer results in the game's refresh rate reverting back to 60Hz when resuming game play
Dat heeft wel héél lang geduurd, eigenlijk te lang, want ik speel al een lange tijd geen CS meer.
Maar wie weet geldt deze bugfix ook voor andere HL mods (bijvoorbeeld Sven Co-op), dan heb ik er ook nog wat aan :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Hij werkt hier, zoals alle andere releases ook altijd deden, zonder enig probleem. Hij draait soepel en doet goed zijn werk. Geen klachten what so ever. Give it up for a job well done by ATI... once again.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

ThaHandy

Discovery Channel

December schreef op 13 februari 2004 @ 23:07:
[...]
Dat heeft wel héél lang geduurd, eigenlijk te lang, want ik speel al een lange tijd geen CS meer.
Maar wie weet geldt deze bugfix ook voor andere HL mods (bijvoorbeeld Sven Co-op), dan heb ik er ook nog wat aan :P
spelen in windows mode pwned :P geen geauwehoer met alt-tab(duurt eeuwen), timeouts en is snel

wat hebben jullie nou aan die benchmarks? :P een maar FPS meer en paar punten meer :z
zolang het foutloos werkt en doet wat et moet doen, vind ik et wel goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 13-02-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn... kheb ze net geinstalleerd maar met steam + cs krijg ik nogsteeds fucked up beeld als ik m start of alt tab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 19:30
hmmm :?..... na elke reboot staat de schermresolutie heerlijk op 640x480 (heel laag iig en @60hz), beetje weird. Weet iemand hier iets over??

binnenkort een hele dikke casemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Als je NFSU fan bent, dan zou ik maar bij deze wegblijven. Qua beeldkwaliteit schijnen de 3.10/4.1/4.2 niet voor elkaar onder te doen en qua prestaties is de 4.2 het beste, behalve dus in NFSU:
Afbeeldingslocatie: http://www.onlynewz.com/images/ATI310VS41VS42/NFSUnderground.jpg

Volledige artikel:
OnlyNewZ - ATI CATALYST 3.10 VS ATI CATALYST 4.1 VS ATI CATALYST 4.2

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Heb een vraagje betreft het integreren van de drivers in een Windows XP CD. Ik heb nu de map "C:\ATI\SUPPORT\wxp-w2k-catalyst-7-981-040127m-013420c\Driver" met installatie bestanden voor de videokaart. Het probleem is er zit nog een map in namelijk "2KXP_INF" welke map heb ik nou nodig voor alleen de drivers ? Ik wil namelijk geen installatie bestanden van drivers op me Windows XP CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik denk, dat je juist alleen aan die map 2KXP_INF en onderliggende map B_13529 voldoende hebt. Wel interessant, ik heb zelf wel alle updates geslipstreamed, maar drivers e.d. niet.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Krijgen we met deze nieuwe drivers ook weer de overdrive functie terug wanneer je over een 9600XT met overdrivechip beschikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31
Jeronim0 schreef op 13 februari 2004 @ 11:14:
Wordt je beeld tegenwoordig wel met dezelfde refreshrate weergegeven? Misschien een hogere (te hoge) of lagere refreshrate? Als je dezelfde resolutie en refreshrate voor je desktop selekteert wordt alles wel goed getoond?

Is er overigens iemand die 1280x960 en 1152x8654 op 100Hz aan de praat krijgt. Mijn beeldscherm ondersteund het. Ik heb de limieten vert sync/hor. sync ook al hogere (daarna zelfs extreme) waardes gegeven, maar dit helpt niet. RefreshForce helpt wel bij andere resoluties, maar bij deze resoluties niet, evenals RefreshLock en Multires (die doen het ook niet goed). Zelfs de mogelijkheid in een van de ATI tabs om hem hard op 100Hz te zetten helpt niet.
Die hoge resoluties van 1280*960@100Hz bedoel je dat op je desktop of 'in-game'? Ik krijg nl. 1280*960@100Hz en ook 1600*1200@85Hz gewoon aan de praat op m'n desktop. In spellen gaat m'n beeldscherm dan helaas op 75Hz, ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden...als al die tooltjes die je opnoemde (Refreshforce, Refreshlock, Multires en ook de ATi-instellingen) niet helpen dan lijkt 't me bijzonder lastig...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ben ik de eenige of hebben jullie ook wel eens last dat als je een spel start dat ie dan weer minimaliseerd.
het is erg irritant en vaak alleen maar te verhelpen met een reboot.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Hey Solebastard, apart probleem wel, ik heb het volgens mij in spellen en op mijn desktop. Dat laatste was echter het probleem, want ik draai altijd 1280 x 960 @ 100Hz. Hoe gek het ook mag klinken, vind het 100Hz beeld toch wat rustgevender.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoleBastard schreef op 14 februari 2004 @ 01:42:
[...]

Die hoge resoluties van 1280*960@100Hz bedoel je dat op je desktop of 'in-game'? Ik krijg nl. 1280*960@100Hz en ook 1600*1200@85Hz gewoon aan de praat op m'n desktop. In spellen gaat m'n beeldscherm dan helaas op 75Hz, ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden...als al die tooltjes die je opnoemde (Refreshforce, Refreshlock, Multires en ook de ATi-instellingen) niet helpen dan lijkt 't me bijzonder lastig...
beeldscherminstellingen->weergave->monitor->gebruik ddc info uitzetten en instellen op "als bureaublad".

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

hier werkt alles verder ook prima.... behalve bij nfsu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ook de omega drivers zijn er van cat 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tjonge , die ati drivers zijn nog steeds niet 100% zie ik
Ben nog wel van plan om een ati te kopen. my first ati ;)
En dat is ivm de redelijke prijs van de 9800pro

We hebben hier alemaal gf en tnt
Eingelijk zijn er aleen maar kleine problemen geweest met nvidia drivers op wat "oudere" systemen, zoals de via kt133/gf4
En dat was nog niet eens de driver maar de gehele combinatie, ook met via 4in1.

al die vreemde ati driver problemen met spellen :(
Als er weer een mooie iso te dl is dan lukt het niet altijd met patches.

nog effe goed kijken of het wel de moeite waard is om een ati te kopen , en dan zeker bij elk nieuw spel kloten om het aan de gang te krijgen, neh

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht...je snapt er niks van blijkbaar...

niemand heeft problemen met ati drivers, en als het zo is ligt het bijna altijd aan de pc van de gebruiker die die problemen heeft.
Ik heb nooit, en dan ook nooit problemen gehad met welke driver dan ook.

En ook nvidia fixed dingen in zijn drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:00:

niemand heeft problemen met ati drivers, en als het zo is ligt het bijna altijd aan de pc van de gebruiker die die problemen heeft.

amen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

cruger schreef op 14 februari 2004 @ 12:56:
nog effe goed kijken of het wel de moeite waard is om een ati te kopen , en dan zeker bij elk nieuw spel kloten om het aan de gang te krijgen, neh
Het gekloot komt ook voor bij Nvidia kan ik je melden. Ik heb nog nooit een merk gehad waarbij alles vlekkeloos verliep.

(toch wel, Tjeng Labs in het 286-386 tijdperk)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik snap het wel :)
En het is vaak de combinatie of de gebruiker of evt buggy spel , met problemen.

De ati nare smaak dateerd al van lang terug.

De 9800pro zit wel naar me te knipogen , en er zijn vele die ati mooier beeld vinden geven.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:00:

Jij snapt er ook niet veel van.

Het hoeft namelijk niet aan een gebruiker te liggen. Hoe kan het dan dat ik na een cleane install en bij het gebruik van deze drivers een fucked up beeld krijg in NFSU?
En lees dit topic is een keer goed door -> D'r zijn weer zat bugs om te fixen bij ATI.

Ik ben ook een tevreden ATI gebruiker maar wel de oogjes open houden voor de werkelijkheid hé. D'r zit niet voor jan lul iedere keer een beste lijst met bugfixes bij nieuwe versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook alleen maar problemen met deze drivers. Ik heb het zelfs nog na een fresh winxp installatie geprobeerd.

Ik heb de vogende problemen:

1. Bij het bewegen van mijn muis (desktop) dan verschijnt er telkens een horizontale witte streep... deze schittert telkens.

2. Soms heb ik alleen maar een zwarte scherm voor me nues...

3. Alles loopt heeeeeel erg traag.

Heb mijn imgae terug gezet met de 4.1 Nou ik laat het hier bij.

conclusie. 4.2 is niet betrouwbaar.

<edit> ik heb trouwens een Sapphire 9600 Pro </edit>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan weer niets dan lof over de 4.2 :)

No probs install, reboot, alles perfect, meer punten bij 3dmark, alles werkt perfect, echt niets van probs.

Keep going ATI ;) :9

Sapphire Radeon 9600PRO ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben ik de enige met nog steeds vastlopers in Rogue Spear/UT2003/4.

Het zijn dezelfde vastlopers die veel mensen met cod hadden.

Dus geluid begint te flippen en scherm valt in stanby mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:23:
[...]

beeldscherminstellingen->weergave->monitor->gebruik ddc info uitzetten en instellen op "als bureaublad".
Hmm...mijn monitor (Eizo F78) heeft niet eens DDC info dus ik ben wel bekend met die instellingen 8) Helaas helpt die 'same as desktop' optie niet altijd. :'(

En wat betreft de kwaliteit van de ATi drivers, ik gebruik ze sinds m'n Radeon 7500 en ik ben er steeds tevredener over. Ze komen met een hoge frequentie uit en als je een beetje Rage3d volgt dan zie je dat de Catalyst-makers ook goed contact hebben met de community en snel grote problemen oplossen, desnoods met hot-fixes. Dat in dit topic zoveel problemen naar voren komen lijkt me simpel, daar is dit topic voor. Ook het argument van Reind werkt natuurlijk twee kanten op, je kunt ook stellen dat hoe groter de lijst met bugfixes is, hoe beter/harder het driverteam werkt...Ik ben blij dat ik tenminste PS2.0 effecten krijg als m'n spel er om vraagt, daar kun je bij Nvidia niet op aan (no troll intended).

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor wat het waard is, ik heb met geen enkele driver voor mij Sapphire 9600pro Ultimate een probleem gehad. Het enige wat een probleem was om de dual-monitor configuratie goed te krijgen en het weer opnieuw plaatsen van de icons op de plaats op het bureaublad waar ik ze wilde hebben, maar dat was mijn probleem en niet een probleem met drivers.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor iedereen klagen over NFS Underground.
Zelf heb ik hierbij geen problemen gehad en ook de beeldkwalitijd is niet achter uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit er uberhaupt iets me te maken kan hebben, maar wat zijn "jullie" laatste WINXP dirvers ? (incl. Recommended+Critical).

Ik vermoed namelijk dat dit toch wel invloed heeft...

ik heb hier alle WINXP drivers geinstaleerd (SP1+RU+latest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens heb nu problemen met FSAA in combinatie met F1 Challenge. Als ik FSAA op 6x zet dan zie je er weinig van. Het ziet er allemaal behoorlijk kartelig uit zeker vergeleken met de 4.1 catalysts.

Bekend probleem?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van 3.7 geupgrade naar 4.2, call of duty lijkt iig wel beter te lopen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 14 februari 2004 @ 13:12:
[...]

Het hoeft namelijk niet aan een gebruiker te liggen. Hoe kan het dan dat ik na een cleane install en bij het gebruik van deze drivers een fucked up beeld krijg in NFSU?
En lees dit topic is een keer goed door -> D'r zijn weer zat bugs om te fixen bij ATI.

Ik ben ook een tevreden ATI gebruiker maar wel de oogjes open houden voor de werkelijkheid hé. D'r zit niet voor jan lul iedere keer een beste lijst met bugfixes bij nieuwe versies.
Het ligt wel degelijk vaak genoeg aan de gebruiker.

Mensen krijgen vaak zat problemen omdat ze niet alles installen.
Zoals moederbord drivers, directX 9.0b, SP 1, ..

Wees blij dat er een hele lijst bijzit,
je weet dan teminste dat ze er hun best doen drivers te verbeteren.

Helaas werken de drivers niet voor iedereen hetzelfde,
omdat iedereen een andere pc heeft.

Je hebt ook van die mensen die teveel tweaken en gaan zeiken omdat hij met nieuwe drivers niet hetzelfde presteerd als met de oude.
Ligt ook aan de gebruiker.

Gelukkig doen de drivers voor de meeste mensen gewoon wat ze moeten doen.
Je kan helaas niet iedereen blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in sommige spellen dat de helderheid niet blijft staan zoals ik 'm heb ingesteld.
Dan wordt het beeld vanzelf weer donker.
Even op de helderheid instellingen klikken (niet veranderen) en het beeld springt weer zoals ingesteld.
Heb ik met oa. Mohaa
Gebruikte powerstrip oa. om dat probleem te omzeilen maar vroeg me af of er niet een andere fix bestaat.
club3d 9700pro cat4.1
Wellicht dat de cat4.2 dat probleem oplost maar het staat niet in de changelog dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 02-08 21:48
Reind schreef op 14 februari 2004 @ 13:12:
[...]

Hoe komt het dan dat slechts een bepaalde groep problemen had met NFSU. Het enige probleem dat ik met het spel had waren die bugs in het spel geen driver problemen.
Zelfde geldt voor de CS fps drops etc... problemen niet iedereen heeft ze. Ik heb ze wel maar weet geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op 14 februari 2004 @ 13:32:
Ben ik de enige met nog steeds vastlopers in Rogue Spear/UT2003/4.

Het zijn dezelfde vastlopers die veel mensen met cod hadden.

Dus geluid begint te flippen en scherm valt in stanby mode.
waarschijnlijk ligt het gewoon aan je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:23:
[...]

Als jij het hele topic had gevolgd, wat nog niet zo bijster groot is, dan had je mijn 4de post gelezen en niet hoeven reageren. Bedankt voor de hulp hoor, maar dit zijn geen standaardvragen, dit zijn gewoon "bugs". Als ik de driver instel op 100HZ, mijn monitor dit wel doet met een andere kaart en met mijn Radeon niet (85Hz), dan is het of dat de kaart het niet an kan of een bug.

edit:
Oh ja en ik weet, dat het hele 60Hz verhaal aan Windows ligt, maar niet het geval als ik 100Hz instel en hij 85Hz doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeronim0 op 14-02-2004 17:57 . Reden: aanvulling ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net windows xp er opnieuw opgezet, met de nieuwste via driver/catalyst combinatie.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de prestatie wat beter zou zijn. Ik haal slechts 11902 3dmarks in 3dmark2k1, wat voor een radeon 9700pro, 1024 MB DDR 2100, amd xp2000+ toch niet echt goed te noemen is (eerder had ik 12500).

Ik zal eens kijken of de stabiliteit nu wél beter is geworden. Dat ontbrak aan mijn vorige installatie van xp pro :X.

Helaas gebeurt het niet altijd (als in: soms kan ik uren achter elkaar spelen), maar ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Jeronimo gebruik je een lock tooltje voor je hz' en ?
Ik neem aan van wel maar om dit te verhelpen moet je bij je monitor settings ffs het vinkje hide unsupported uitvinken !!!
Dan werkt het wel gewoon perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met deze drivers last van hangers bij ET zomaar 10 seconden blijft die hangen en je hoort het geluid herhaald worden heel snel en daarna kan je weer verder spelen
meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:44:

Heb in sommige spellen dat de helderheid niet blijft staan zoals ik 'm heb ingesteld.
Dan wordt het beeld vanzelf weer donker. Even op de helderheid instellingen klikken (niet veranderen) en het beeld springt weer zoals ingesteld.

[..]

Wellicht dat de cat4.2 dat probleem oplost maar het staat niet in de changelog dus...
Ik heb 4.2 nog niet geïnstalleerd dus kan het niet verifiëren, maar in de changelog staat toch duidelijk het volgende:
User defined colour setting are now retained when exiting a 3D game or application

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:28:
Ik heb ook alleen maar problemen met deze drivers. Ik heb het zelfs nog na een fresh winxp installatie geprobeerd.

Ik heb de vogende problemen:

1. Bij het bewegen van mijn muis (desktop) dan verschijnt er telkens een horizontale witte streep... deze schittert telkens.

2. Soms heb ik alleen maar een zwarte scherm voor me nues...

3. Alles loopt heeeeeel erg traag.

Heb mijn imgae terug gezet met de 4.1 Nou ik laat het hier bij.

conclusie. 4.2 is niet betrouwbaar.

<edit> ik heb trouwens een Sapphire 9600 Pro </edit>
Ben blij dat alle ATI drivers het nog altijd prima hebben gedaan met m'n Radeon 8500 (destijds) en m'n Radeon 9700 Pro AIW (nu). Heb nog nooit zulke fijne vidkaartjes gehad icm met zulke goede ondersteunde drivers! :)
Ik heb 1 keer problemen gehad met NFS:HP2 maar die problemen waren ook bekend bij iedereen.

Mijn ervaring is echter wel, installeer altijd Windows opnieuw als je nieuwe ATI-drivers wil gebruiken óf gebruik de speciale ATI-uninstaller tool (AtiCimUn.exe) die bij de nieuwe drivers wordt meegeleverd om echt alle oude ATI-bestanden en regkeys van je computer te verwijderen voordat je de nieuwe drivers installeert!

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben eindelijk achter gekomen waarom sommige games toch nog spontaan freezen, met de Catalyst 4.x

-> Fast Writes <-

Deze heb ik uitgezet. Alles werkt nu prima.

ik heb dit nog niet met de 4.2 getest... heb nu alles lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 14 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Als jij het hele topic had gevolgd, wat nog niet zo bijster groot is, dan had je mijn 4de post gelezen en niet hoeven reageren. Bedankt voor de hulp hoor, maar dit zijn geen standaardvragen, dit zijn gewoon "bugs". Als ik de driver instel op 100HZ, mijn monitor dit wel doet met een andere kaart en met mijn Radeon niet (85Hz), dan is het of dat de kaart het niet an kan of een bug.

edit:
Oh ja en ik weet, dat het hele 60Hz verhaal aan Windows ligt, maar niet het geval als ik 100Hz instel en hij 85Hz doet.
En als jij ff had gekeken, dan had je gezien dat ik t niet tegen jou zei, maar tegen SoleBastard :)

Als ik iemand iets zie vragen (SoleBastard in dit geval) waarvan ik t antwoord denk te weten, dan reageer ik daarop en ga niet eerst tig pagina's doorlezen of t er toevallig al staat. :O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omega heeft ook zijn nieuwe drivers klaar.
zijn te downloaden op deze snelle link.

http://www.hardwarecop.de...=rad_w2kxp_omega_2522.exe

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:42:
ik ben eindelijk achter gekomen waarom sommige games toch nog spontaan freezen, met de Catalyst 4.x

-> Fast Writes <-

Deze heb ik uitgezet. Alles werkt nu prima.

ik heb dit nog niet met de 4.2 getest... heb nu alles lekker werken.
heeeeeeeeel erg bedankt
ik wou net hier de vraag stellen, omdat ET elke keer freesht maar hoeft niet meer :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

shit sooi het werkt nog niet
dan maar terug maar omega 4.1 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
volgens mij is die 4.2 nie zooow goed zeh!!!
waarnemingen:
Fifa 2004 liep vast na enkele uurtjehz spelen
Call of Duty liep ook vast na enkele uurtjehz spelen (geluid flipte & monitor standby :p)
Max Payne hetzelfde :p
Heb nu weer 3.10 & dees lijken het best te werken voor MIJN systeem zeh!!!
Ik hou het lekker bij 3.10 dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb niet echt grote probleem maar wilde toch even vragen.
Ik heb net Omega versie geinstalleerd en heb alle oude driver uninstalled en laten deleten door drivercleaner2.7.

Verder lijkt wel alles goed te lopen zelfs mijn CoD loopt iets soepeler lijkt mij.
Alleen ik speel Windowed dus niet full window. Brightness kan ik niet meer veranderen als ik windowed speel, wel bij full window kan ik brightness veranderen. Heeft iemand dezelfde probleem? Ik had tm 4.1 deze probleem nog niet tegengekomen en nu opeens wel...

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb het zelfde met q3, ongeveer eignelijk meer. Ik heb nu geen controle meer over de gamma waarde in q3. Beetje donker allemaal, het is nu wel speelbaar maar een stuk donkerder dan het was.

Vage sjit. :?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

wat is het verchil tussen de ati drivers en de omega drivers? :?

offtopic:
weet je wat dom alle mensen die 9600xt 's hebben zijn
(wat een zin he :9 )

ik ben ook dom,
als we nou een 5900xt van nvidia hadden gekocht!!!
bijna dezelfde prijs maar wel 1000 punte meer met 3dmark03

maja ik heb me 9600xt voor 24 euro dus niet heel erg maar khad voor zon prijs ook een nvidia kunne krijge :'(

[ Voor 15% gewijzigd door XyS op 15-02-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zotn_Dré schreef op 15 februari 2004 @ 00:32:
volgens mij is die 4.2 nie zooow goed zeh!!!
waarnemingen:
Fifa 2004 liep vast na enkele uurtjehz spelen
Call of Duty liep ook vast na enkele uurtjehz spelen (geluid flipte & monitor standby :p)
Max Payne hetzelfde :p
Heb nu weer 3.10 & dees lijken het best te werken voor MIJN systeem zeh!!!
Ik hou het lekker bij 3.10 dus :p
Hahah grapjas. :+

Denk je echt dat dit aan de drivers ligt.

Als elke game naar een paar uur er mee kapt, zal er wel iets met je temperatuur zijn. Misschien je videokaart te hoog overgeklokt.

Of anders eens naar je CPU temperaturen kijken. Misschien memory timmings.

Teminste dat is mijn opinie hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vannacht :O de Omega catalyst 4.2 (2.5.22) driver geïnstalleerd ! Ik zit met een Gigabyte radeon 9600, die ik voorheen met geen enkele driver kon overclocken ! Welnu, RADLINKER dat bij de 4.2 driver van Omega zit laat dit opeens wel toe ! :P

Voor de rest geen problemen bij de games die ik speel. Bij 3d mark 2003 ga ik er 10 punten op vooruit zonder OC... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
TuRk schreef op 14 februari 2004 @ 18:59:
Jeronimo gebruik je een lock tooltje voor je hz' en ?
Ik neem aan van wel maar om dit te verhelpen moet je bij je monitor settings ffs het vinkje hide unsupported uitvinken !!!
Dan werkt het wel gewoon perfect bij mij.
Dat is het probleem niet. Ter controle dit nog eens gedaan, maar 100Hz staat er gewoon tussen en ook na uitvinken (met 100Hz geselekteerd) nog steeds 85Hz in die 2 resoluties.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb dus mijn oude omega 4.1 geinstalleerd en daar werkt ET weer prima :?
videokaart is een 9800XT ik weet niet waarom die elke keer freeshde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Snelle jongens, die patchers.

voor mensen met een modbare 9500 of 9800SE:

http://softmod.ocfaq.com/download.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Need for Speed Underground is idd lelijker geworden, en het draait gewoon merkbaar langzamer. Maarja dat is algemeen bekend he met die Catalyst 4.2 ;)

Ik kan Colin McRae Rally 3.0 niet meer spelen, want na een paar seconden zegt ie dat de signalen in Hertz, te laag of te hoog zijn, kortom "out of range" en dan heeft me monitor er geen zin meer in. En dan kan ik resetten die hap.
Dit probleem had ik eerder gehad met Call of Duty, alleen dat was verholpen met de release van Catalyst 3.9 zo uit me hoofd.

Wat wel een pluspuntje is, is dat UT2004 demo niet zomaar op een willekeurig moment weer naar Windows gaat, met een of andere foutmelding. Nooit meer last van nu.

Verder nog geen negatieve of positieve dingen gemerkt in andere spellen :)

Me heeft trouwens een Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE, 64 Mb

[ Voor 5% gewijzigd door NLuna op 15-02-2004 12:40 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Belangrijke fix in de omega drivers is denk ik het disablen van Fast Writes, wat bij veel mensen voor problemen kan zorgen (als het ingeschakeld is).

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 15 februari 2004 @ 13:16:
Belangrijke fix in de omega drivers is denk ik het disablen van Fast Writes, wat bij veel mensen voor problemen kan zorgen (als het ingeschakeld is).
Niks fix..gewoon een kwestie van uitzetten dus.

Btw sommige mobo's hebben problemen met fast writes..maar Asus mobo's vaak niet. Het ligt dus waarschijnlijk aan het mobo van de mensen die er problemen mee hebben. Zoveel performance verschil is het niet, ( eigenlijk geen), dus gewoon uitzetten :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:40
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:44:
Dan wordt het beeld vanzelf weer donker.
Even op de helderheid instellingen klikken (niet veranderen) en het beeld springt weer zoals ingesteld.
Heb ik met oa. Mohaa
Gebruikte powerstrip oa. om dat probleem te omzeilen maar vroeg me af of er niet een andere fix bestaat.
club3d 9700pro cat4.1
Ik heb net 4.2 geinstalled, en ik heb dat probleem nu juist terwijl ik het met 4.1 niet had... Het is zeer irritant, want bij sommige spellen is het nu gewoon te donker en zie je totaal niets. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, zoals ik ook al eerder riep, Fast Writes kan veel problemen veroorzaken. Echter, ik heb het met vele mobo merken gehad. incl Asus P4C800. Nu werk ik met een Shuttle XPC SB75G2 (Intel875P). Zelfde probleem. Ik denk toch dat het probleem bij ATI ligt. En idd, de winst die je met fast writes haalt is min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:24
Ik kan de 4.2 ff niet installeren, maar ik had wat probleempjes met Il-2 Sturmovik. In alle drivers t/m 3.10 draaide het spel niet in Perfect mode in OpenGL. In 4.1 ging dit wel, maar kwam er een ander probleem voor terug, de wateroppervlakken (gedaan met pixelshading) knipperen zo nu en dan lichtblauw. Enig idee waar dit aan kan liggen en of 4.2 hier wat aan verandert?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38
wat ik doe met het 100/85 hz probleem:

bij eigenschappen voor beeldscherm zet ik mn resolutie op 1152x864 (maar dat is heel persoonlijk :P)
bij geavanceerd zet ik bij beeldscherm "modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" uit
Bij adapter zet ik de resolutie op 1152x864@100hz (plop, hij springt naar 85 hz)
bij weergaves (display's in engelse versies) klik ik op het balkje boven de afbeelding van de monitor waar "monitor" instaat. Daar zet ik "gebruik ddc informatie" uit. Daarna toepassen. Dan kan het gebeuren dat hij naar 100hz springt. soms blijft hij staan op 85hz. Dan klik ik op ok-blabla totdat alle eigenschappenvensters weg zijn, open ik opnieuw eigenschappen van beeldscherm-->instellingen-->geavanceerd-->weergaves en zet ik weer ddc info uit. nu springt hij zeker op 100hz

edit. mocht dit niet baten, check dan ff bij "weergaves" of je max refreshrate ook op minimaal 100hz staat

[ Voor 10% gewijzigd door phYzar op 15-02-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

XyS schreef op 15 februari 2004 @ 09:35:
wat is het verchil tussen de ati drivers en de omega drivers? :?

offtopic:
weet je wat dom alle mensen die 9600xt 's hebben zijn
(wat een zin he :9 )

ik ben ook dom,
als we nou een 5900xt van nvidia hadden gekocht!!!
bijna dezelfde prijs maar wel 1000 punte meer met 3dmark03

maja ik heb me 9600xt voor 24 euro dus niet heel erg maar khad voor zon prijs ook een nvidia kunne krijge :'(
Voor iets meer geld dan de 5900XT/9600XT(30-40 Euro meer) heb je tegenwoordig een veel snellere Radeon 9800 Pro.

Ik moet wel zeggen dat deze drivers me tot nu toe goed bevallen. Ik vraag me alleen af wanneer ATI het bewaren van de DirectX- en OpenGL-profielen bij het de-installeren van de drivers gaat implementeren. Ik moet nu steeds de profielen opnieuw aanmaken als ik een nieuwe driver installeer.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Ik kan bij Smartgart mijn AGP snelheid niet meer instellen. Meer mensen hier problemen mee?

Kan de balk wel verschuifen naar 8x AGP, maar na de reboot staat hij weer op "Off"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
[...]

Niks fix..gewoon een kwestie van uitzetten dus.

Btw sommige mobo's hebben problemen met fast writes..maar Asus mobo's vaak niet. Het ligt dus waarschijnlijk aan het mobo van de mensen die er problemen mee hebben. Zoveel performance verschil is het niet, ( eigenlijk geen), dus gewoon uitzetten :]
ik heb ook een asus mobo en met fast write+cat. 4.2 heb ik ook problemen en met omega 4.1 niet dus wacht wel op cat. 4.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb een Abit IC7-G mobo, maar ik heb gekeken in de BIOS, en nergens zie ik dat "AGP Fast Write" staan oid.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb vandaag de hele dag (:X) het spel Gothic II gedaan in een venster, dat wel, en geen enkel probleem ermee :) (ook niet veel alt tabben). (Klopt snel af ;))

Ik ben blij dat ik windows xp er vers heb opgezet :). Wél jammer van de 3dmark2001 score.

Dit is met fast write, agp 8x :Y)
Pagina: 1 2 Laatste