mp3 > dvd > standalone dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Kep zonnet iets meer als 4 GB aan mp3's op een dvd schijf gebrand als data cd. Toen deed ik em in onze standalone dvd speler (Sony DVP NS 305) en kwam er de tekst "cannot play disc" te staan. Ik had ergens op het forum gelezen dat je de mp3's zo op dvd kon branden (als data dvd) en dat hij het dan zou doen. Kan het zo zijn dat deze dvd speler geen mp3's kan afspelen want volgens de handleiding ondersteunt hij wel mp3's. Wat kan dit zijn?

Ohja ik gebruik nero 6.0.0.9 als brandsoftware

[ Voor 10% gewijzigd door LeMerchant op 12-02-2004 18:50 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:18
Naar mijn weten komt het vaak voor dat dvd spelers geen mp3 dvd's ondersteunen, maar enkel mp3 cd's. Je moet ze dus ff op een cd zetten. De spelers die wel mp3 dvd's ondersteunen zijn vaak de goedkope op een pc dvdrom gebaseerde spelers.
Maar dit kan ik niet geheel bevestigen, ik ken die NS 305 ook niet echt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmmm dat zou erg jammer zijn als het echt niet wil, maar dat ik dus gewone cd-r's moet gebruiken. Deze dvd speler hadden we gekregen van de Postbank. Alleen is dat wat nieuwer model dat we gekregen hebben.
Zijn er btw ook losse mp3 spelers in de vorm van zo'n dvd speler en niet in de vorm van bijv. zo'n creative jukebox?

Verwijderd

Jammer, had je eerste even moeten uitproberen met een DVDRW. Mijn Cyberhome505 van €85 speelt wel DVD's met mp3's af. De Sony van €160 van m'n buurman speelt alleen CD's met mp3 af.
Goedkoop is altijd beter! Kijk eens bij de Aldi, Lidl of Kruitvat. De spullen van hun spelen alles af. Verwacht alleen geen perfect beeld en geluidmogelijkheden.
Losse DVD spelers zijn pas echt duur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:44:Losse DVD spelers zijn pas echt duur.
Ik bedoel van die laptop-achtige DVD-spelers, die ook MP3 afspelen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:31
Als je DVD speler mp3-dvd niet ondersteund kan je WinonCD proberen om te branden, die maakt namelijk een DVD aan die in elke DVD speler te draaien is. Je kiest bij het opstarten voor MusicAlbum en dan kan je de dirs droppen. Hij maakt dan een standaard DVD aan. (dus VOB files enz...) kan even duren.
Het is handig als je een tijdje muziek wilt afspelen, maar het is niet handig als backup aangezien je MP3's worden omgezet naar VOB.
Dit werkte in mijn JVC XV-N33 en die ondersteund standaard geen mp3-dvd.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Archie_T schreef op 13 februari 2004 @ 13:53:
Als je DVD speler het niet ondersteund kan je WinonCD proberen om te branden, die maakt namelijk een DVD aan die in elke DVD speler te draaien is. Je kiest bij het opstarten voor MusicAlbum en dan kan je de dirs droppen. Hij maakt dan een standaard DVD aan. (dus VOB files enz...) kan even duren.
Het is handig als je een tijdje muziek wilt afspelen, maar het is niet handig als backup aangezien je MP3's worden omgezet naar VOB.
Dit werkte in mijn JVC XV-N33 en die ondersteund standaard geen mp3-dvd.
Aha oke maar in de handleiding staat namelijk dat deze wel mp3's ondersteund. En dat WinonCD maakt dan eigenlijk een muziekdvd aan? En kan dat gewoon met 4 GB aan mp3's?

edit: oh sorry je bedoelt mp3-dvd...

[ Voor 4% gewijzigd door LeMerchant op 13-02-2004 13:59 ]

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 13:21
Kijk hier eens om te zien wat je apparaat allemaal (volgens gebruikers) zou moeten kunnen:
http://www.dvdrhelp.com/d...earch=Search&orderby=Name
Ik zie daar inderdaad staan dat DVD-MP3 niet wordt ondersteund.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_Blobby op 13-02-2004 14:04 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Archie_T
LeMerchant schreef op 13 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Aha oke maar in de handleiding staat namelijk dat deze wel mp3's ondersteund. En dat WinonCD maakt dan eigenlijk een muziekdvd aan? En kan dat gewoon met 4 GB aan mp3's?

edit: oh sorry je bedoelt mp3-dvd...
Ik snap je niet helemaal meer, maar ik bedoelde dus dat mijn DVD speler het niet ondersteund als ik een Lege DVD volgooi met MP3's dan kan ie het niet afspelen. En met WinonCD maak je idd een MuziekDVD aan waarmee je door alle tracks en folders kan scrollen. Werkt leuk, maar is niet goed voor "backup".

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Archie_T schreef op 13 februari 2004 @ 14:05:
[...]

Ik snap je niet helemaal meer, maar ik bedoelde dus dat mijn DVD speler het niet ondersteund als ik een Lege DVD volgooi met MP3's dan kan ie het niet afspelen. En met WinonCD maak je idd een MuziekDVD aan waarmee je door alle tracks en folders kan scrollen. Werkt leuk, maar is niet goed voor "backup".
Oke dan zal ik het nog een keer toelichten. Ik heb met nero de mp3's gewoon als data op een dvd-r gebrand. Daarna in de dvdspeler gedaan en toen gaf hij aan "cannot play disc". Nu vraag ik me dus af als je dat met Winoncd doet hij wel zoveel mp3's (4 GB) aankan. En of dit ook gaat werken omdat er nu wordt gezegd dat deze geen mp3-dvd's kan lezen. Of wordt het na het branden met Winoncd geen 'mp3-dvd' (dus een dvd met losse mp3'jtes als data) of echt een muziek dvd.

• Archie_T
LeMerchant schreef op 13 februari 2004 @ 14:21:
[...]

Oke dan zal ik het nog een keer toelichten. Ik heb met nero de mp3's gewoon als data op een dvd-r gebrand. Daarna in de dvdspeler gedaan en toen gaf hij aan "cannot play disc". Nu vraag ik me dus af als je dat met Winoncd doet hij wel zoveel mp3's (4 GB) aankan. En of dit ook gaat werken omdat er nu wordt gezegd dat deze geen mp3-dvd's kan lezen. Of wordt het na het branden met Winoncd geen 'mp3-dvd' (dus een dvd met losse mp3'jtes als data) of echt een muziek dvd.
Ik snap je! En zoals ik dus al zei het word een muziek DVD geen MP3-data-dvd. Dat vind ik dus ook het grote nadeel, maar het werkt wel als oplossing voor lang muziek hebben. En volgens mij kan je wel 4 Gbyte aan MP3's gebruiken, dan heb je nog 700 mb voor het menu ed lijkt mij genoeg!

[ Voor 11% gewijzigd door Archie_T op 13-02-2004 14:38 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Archie_T schreef op 13 februari 2004 @ 14:30:
[...]

Ik snap je! En zoals ik dus al zei het word een muziek DVD geen MP3-data-dvd. Dat vind ik dus ook het grote nadeel, maar het werkt wel als oplossing voor lang muziek hebben.
Aha! Maar hoezo is het een nadeel dan? Ik neem dat mijn voorstel wel gaat werken met die 1000 mp3'tjes? of zit daar ook weer een beperking in?
En hoe zit het met opslag ik neem aan dat dat nu in tijd wordt. Net zoals je een gewone audio cd-r zou maken met nero. Of wordt het nu anders en moet je gewoon even op de capaciteit van de dvd-r letten (de 4,7 GB dus)

• Archie_T
LeMerchant schreef op 13 februari 2004 @ 14:41:
[...]

Aha! Maar hoezo is het een nadeel dan? Ik neem dat mijn voorstel wel gaat werken met die 1000 mp3'tjes? of zit daar ook weer een beperking in?
En hoe zit het met opslag ik neem aan dat dat nu in tijd wordt. Net zoals je een gewone audio cd-r zou maken met nero. Of wordt het nu anders en moet je gewoon even op de capaciteit van de dvd-r letten (de 4,7 GB dus)
Ja hoor dat gaat prima werken met 1000 Mp3'tjes. Opslag heb ik niet helemaal op gelet, ik denk dat je het gewoon even moet testen met een DVDRW ik had zelf een album of 20 gebrand, dat is 1,9 Gbyte. Het nadeel vind ik dus dat je geen MP3's meer hebt. Als je het alleen voor muziek wilt proberen moet je even trial version downloaden en proberen maar!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
zo kep nu winoncd 5 power edition maar geinstalled. En nu heb ik dus gekozen voor mp3 album. Ik neem aan dat dit dan de goede keuze moet zijn, omdat er nergens iets staat over 'mp3-dvd'. iig ga ik et gewoon proberen.

Damn...krijg de hele tijd deze foutmelding tijdens het recorden na ong. 5 minuten:

Error 00000200:02060300 writing block 00000000 in Disc 01 Copy 01, Track 00
BID: 00214a7a BOD: 00000000
Recorder interface parameter error in OpenDisk at 3 (0)

[ Voor 39% gewijzigd door LeMerchant op 15-02-2004 13:25 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
zo...dr zijn al meer dan 24 uur verstreken en dan mag je kicken meende ik me te herinneren. Helaas heb ik nog geen tijd gehad er weer mee bezig te gaan. Wat ik wel geprobeerd heb is de schrijfsnelheid wat lager te zetten, maar helaas krijg ik dan weer zo'n soort foutmelding.
Moet ik toevallig versie 6 hebben? En zoja waar is dan een trial versie te downloaden want op de site roxio.com is deze namelijk niet te vinden.

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
offtopic:
Klein vraagje tussendoor: weet iemand of ik met een NAD T512 DVD speler wel gewoon een DVD vol met MP3's kan afspelen (zonder het via Winoncd en dergelijke te moeten doen). Ik heb namelijk zo'n dvdspeler besteld en ben hiernaar erg benieuwd.

iRacing Profiel

• Martkrui
  • Laatst online: 21-02 21:12
De WinOnCD optie vind ik zelf wel grappig om eens te proberen.
Handig voor feesten e.d.

Zijn er meer progs die deze truuk kunnen ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Dr.DNA schreef op 16 februari 2004 @ 14:47:
De WinOnCD optie vind ik zelf wel grappig om eens te proberen.
Handig voor feesten e.d.

Zijn er meer progs die deze truuk kunnen ?
huh?? bij jouw is het wel gelukt dan? Welke versie gebruik je dan?

• Martkrui
  • Laatst online: 21-02 21:12
LeMerchant schreef op 16 februari 2004 @ 14:54:
[...]

huh?? bij jouw is het wel gelukt dan? Welke versie gebruik je dan?
Ik schreef ook "proberen", maar op de site hebben ze het ook over (ver 6) :
*Put hours of music on a disc using Music Album project
*Organise your music into MP3, DVD or VCD albums

Maar ik heb 't dus zelf nog niet gedaan. Ik wil het ook eerst proberen. En ik wil
graag weten of er andere tools zijn die iets vergelijkbaars kunnen.
Dan kan ik iemand zoeken met dat progje of een demo downloaden zodat ik een test dvd kan maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Martkrui op 16-02-2004 15:02 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 21:10
Kijk eens op http://www.dvdrhelp.com en zoek een naar mp3 dvd ofzo.
Voor zover ik weet ondersteunen heel weinig dvd speler mp3 dvd.
Als je een dvd in een dvd speler doet verwacht de dvd speler een
video_ts en audio_ts directory (volgens mij was alleen video_ts al genoeg).
Oftewel als je een dvdr met mp3s in je speler doet kan hij er niks mee.
Het omzetten naar vobs e.d. zou best wel kunnen werken, heb het nog niet geprobeerd. Zou het dan niet MP2 worden ofzo? Ben benieuwd naar de kwaliteit...

Verwijderd

Tadream schreef op 16 februari 2004 @ 15:10:
Kijk eens op http://www.dvdrhelp.com en zoek een naar mp3 dvd ofzo.
Voor zover ik weet ondersteunen heel weinig dvd speler mp3 dvd.
Als je een dvd in een dvd speler doet verwacht de dvd speler een
video_ts en audio_ts directory (volgens mij was alleen video_ts al genoeg).
Oftewel als je een dvdr met mp3s in je speler doet kan hij er niks mee.
Het omzetten naar vobs e.d. zou best wel kunnen werken, heb het nog niet geprobeerd. Zou het dan niet MP2 worden ofzo? Ben benieuwd naar de kwaliteit...
Is echt niet waar. Heel veel goedkope DVD spelers kunnen dat gewoon wel. Hoe kan er anders zo'n grote zwarte handel zijn in MP3 DVD's?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kep via de site dvdrhelp de volgende twee topics gevonden die denk ik wel het proberen waard zijn. In de ene geeft iemand een tip om nero expresse te gebruiken. Je kan dan (volgens het plaatje) kiezen voor mp3 dics. Nou vraag ik me af of het dan een echte mp3-dvd word die dus door elke dvd herkend gaat worden.
In het andere topic wordt verwezen naar het programma DVD Architect. Is deze laatste aan te raden? of gaat dit ook niet werken.

Nog even de beide topics:

http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=200466

http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t200480.html

[beetje offtopic]:
de site ondertitels.nl is ook gesloten zag ik net
[/beetje offtopic]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:48
LeMerchant schreef op 16 februari 2004 @ 21:17:
kep via de site dvdrhelp de volgende twee topics gevonden die denk ik wel het proberen waard zijn. In de ene geeft iemand een tip om nero expresse te gebruiken. Je kan dan (volgens het plaatje) kiezen voor mp3 dics. Nou vraag ik me af of het dan een echte mp3-dvd word die dus door elke dvd herkend gaat worden.
In het andere topic wordt verwezen naar het programma DVD Architect. Is deze laatste aan te raden? of gaat dit ook niet werken.

Nog even de beide topics:

http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=200466

http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t200480.html

[beetje offtopic]:
de site ondertitels.nl is ook gesloten zag ik net
[/beetje offtopic]
zoals al 100x gezegd is, waarscijnlijk ondersteund je dvd speler geen dvd-mp3.. en kun ej alleen mp3 op cd zetten en dan speelt tie ze wel...

https://wren.co/join/Devian

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Kijk eens in de handleiding van de DVD speler. Het hangt namelijk heel erg af van wat de DVD speler allemaal ondersteund.

Sommige spelers ondersteunen alleen een bepaalde bitrate terwijle andere alle bitrates en VBR ondersteunen.
De ene DVD speler ondersteund 255 directories, andere willen niet meer dan 8 directories.

Om een lang verhaal kort te maken: kijk eens in de handleiding.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

toch even een kickje..

zijn er sindsdien al nieuwe programma's op de markt gekomen die goed werken?
Pagina: 1