Toon posts:

internet delen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het internet delen op mijn netwerk. Ik heb 2 pc's met windows XP, en heb het een paar maanden lang werkend gehad met de wizard die standaard in XP zit. Dit werkt nu ineens niet meer. Mijn netwerk werkt met een server en een client. Ze zijn verbonden met een crosscable. Als ik de wizard uitvoer op de client pc, en de ip adressen automatisch laat toekennen, geeft hij hem een vaag ip adres als 123.423.41.53 ofzo, da's iedere keer als ik de wizard aanpas anders. Het netwerk krijg ik wel werkend door handmatig het ip adres terug te veranderen in 192.168.0.2, het ip adres wordt automatisch door de wizard op de server veranderd in 192.168.0.1, maar dan werkt het internet delen dus niet. Het subnetmasker is hetzelfde, en ik heb al geprobeerd het ip-adres bij de client bij gateway en DNS in te vullen, daar kwam een vriend mee, maar dat hielp ook niet. Beneden staat bij mijn internet verbinding gedeeld, al die vinkjes staan aan. Dat is alleen zo bij de verbinding. Ik heb 2 netwerkverbinding, 1 voor het netwerk, 1 voor mijn internet. Die staat niet gedeeld, de internet verbinding wel. Dit werkt eerst wel. Ik heb een usb-modem. Iemand ideeen wat ik moet aanpassen om hem wel werkend te krijgen? Pingen werkt wel, maar alleen niet van de client naar internet sites.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) je verhaal mag wel iets meer interpunctie bevatten, ziet er niet uit. (niet gelezen overigens)
2) hier al gelezen?

Ey!! Macarena \o/

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet bij je internet-verbinding delen aanvinken en daar je netwerk-adapter selecteren :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Osiris schreef op 12 februari 2004 @ 12:27:
Je moet bij je internet-verbinding delen aanvinken en daar je netwerk-adapter selecteren :)
Jij moet wel een hoop koffie hebben gedronken. Tis te hopen dat je gelijk hebt want ik kon het wel bij de eerste reactie vinden :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

Vertel eens wat het niet en vooral wat het wel doet !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel simpel, alles werkt, ik heb gewoon een netwerk dat werkt, de computers zien elkaar, en op de server computer heb ik een werkende internetverbinding. Deze staat gedeeld, maar toch heb ik op de client geen internet. Ik heb die FAQ allang gelezen, kon me niet helpen. Heb alleen niets ingevuld bij DNS, dat zou volgens deze FAQ moeten. Toen ik dat deed hielp het echter niet. Pingen werkt gewoon, behalve dan het pingen naar een internetsite vanaf de client. En wat bedoel je met netwerk adapter selecteren? Als ik bij de eigenschappen van de internetverbinding kijk, kan ik hem wel delen, maar geen adapter ofzo selecteren, er staan gewoon een paar dingen die je aan kan vinken, zoals die firewall enzo.
Pagina: 1