Toon posts:

Batterydrain notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha forummers,

Vraag over de voedingsduur van mijn aanstaande batterij. Ik krijg binnenkort een Toshiba A30-614 (mobiele P4, 3,06, centrino was geen optie) notebook van mijn baas (mijn eerste notebook). Nu geeft Toshiba bij de specs op dat de maximale batterijtijd bedraagt : tot 2.0 uur :? Hoe moet ik dit nu interpreteren, tot twee uur bij vol gebruik, of twee uur als je geluk hebt bij minimaal gebruik? Ik krijg hem deels als desktopvervanging maar moet ook af een toe een aantal uur tekstverwerken op locatie waar je niet weet of je stroom hebt :? :? Niet vol tikken, maar stukken lezen/even verwerken/stukken lezen/even verwerken :Z Raak ik dan al na twee uur in de problemen (zonder extra 2e batterij a 180, euri ex btw 8)7)? Ik heb veel reviews gelezen maar dan wordt er vaak intensiever gebruik gemaakt van de batterij dan ik op locatie zal doen (alleen wat Word draaien). Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

groet,
martijn

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet echt het antwoord waar je op zit te wachten, maar het zou mij persoonlijk niks verbazen als een P4-3,06 er na 2 uur al mee op zou houden bij normaal gebruik (beetje tekstverwerken) en dat het bij vol gebruik (gamen ofzo) veel korter kan zijn.

Edit: Ik volg de niet-Centrino ontwikkelingen niet zo, maar weet je zeker dat het een mobile P4 is?

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 12-02-2004 13:29 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het verbruik is 2.0 uur bij normaal gebruik.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Welkom op GoT! Voordat je dit soort vragen post, is het misschien handig om de faq, de CSL faq en de CSL policy even door te lezen. Aan de bovenkant van ieder subforum staan de betreffende faq's en policy's voor dat subforum. Het is handig om deze even door te lezen voordat je iets post. ;)

Over jouw vraag:
Het is moeilijk om hier een goed antwoord op te geven omdat hier gewoon te veel verschillende factoren meespelen. Je kunt de minimum tijd afleiden uit de reviews, en dat is eigenlijk ook alles wat een beetje betrouwbaar is. De tijd die jij haalt is afhankelijk van welk OS je erop hebt staan, wat je op de achtergrond draait en waar je mee bezig bent, en ook nog eens of je dat constant doet of niet.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk geen P4-M aan de haak maar gewoon een desktop P4 met wat extra's zoals Speedstep. Hierdoor ligt het stroomgebruik vrij hoog.

Met 'tot 2 uur' wordt dus het maximum van 2 uur bedoelt; als je dus het systeem het minste belast. Bij textverwerken kan het misschien wel zijn dat de notebook al ophoudt bij 1,8 uur. Naderhand gaat het ook steeds slechter met de accu; niet echt een systeem om echt mobiel mee te werken dus.

Ik denk dat je een desktop P4 aan de haak hebt aangezien er nog geen P4-M 3.06GHz is.