Toon posts:

[P4C800]CPU test fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister was ik weer es gecapped dus ik denk zat het LAN ff uit (pci). Toen kwam me pa dus ja zet ik het maar weer aan he hehe..dus daar bleef me pc hangen dus ik reset het en het start rustig op maar blijft hangen halverwege windows (2ksp4). Dus ik reset weer krijg ik oppeens vocal post msg: System failed cpu test. Nou daar begint het hoor. Mijn specs zijn/waren:

P4 800fsb HT 3ghz
Asus p4c800 deluxe
Hercules ATI Radeon 9800 pro
Zalman 7000 cu
Antec 480 Watt Truepower
2x 256 corsair 3200 ddr dual channel
1 x 40 gig imb (ide1) master
1 x 80 gig imb (ide1) slave
1 x 80 gig wd (raid functie als ide) master
1 x 160 gig maxtor (raid functie als ide) slave
1 x pioneer 120s dvd-rom (ide2) master
1 x sony dru510a dvd brander (ide2) slave

Dus ik haal me pc uit elkaar en test eerst ff 1 hd (40gig imb) maar de pc gaat aan verder geen beeps van proc ofzo alleen zon vocal msg van system failed cpu test en de hd spint ook niet op maar blijft dood. Daarna doe ik het weer en hd spint wel op en pc ook. Daarna weer niet blabla dus ik haal me NIC eruit en hij spint dus ik denk yeey ligt daaraan..nou daarna spint me hd dus weer niet..en ik sluit nog een hdd erop op me raid en nu werkt het weer wel en in windows ook geen problemen kan alles doen enz. De hd's doen het wel in een andere computer in 1x dus daar ligt het niet aan. En soms doet de pc het en soms weer niet en als hij het uiteindelijk doet en ik hem uitzet en me NIC erin doe doet dat hele ding dus weer niks.

Als hij het wel doet dan krijg ik 2 beepjes.

-1 is van me proc
-die 2e is hetzelfde gelijk maar komt 1sec na die van de proc maar de pc start gewoon door en in het boekje staat er niks over een 2e beep.

Ik heb ook al ide/voeding kabels getest veranderd daar ligt het niet aan. Me videokaart is ook inorde want ik krijg wel beeld ALS IE WEL GOED OPSTART. Als ie dus niet opstart dan heb ik dus ook geen beeld alleen een vocal post msg.

Ik word helemaal gek hier ik weet niet wat er fout is maar iig zijn het niet de hdd's/video/geluid(onboard)

Me voeding weet ik niet maar dat vind ik een beetje raar met 480 watt en dat het het soms wel doet..het lijkt meer op het mobo dat gewoon geen goede signalen meer geeft want dat de hdd bijvoorbeeld soms gewoon niet spint (dat doetie bij alle 4)dan is er tog wel ergens wat mis..

Gelieve mij te helpen want ik weet het echt niet meer en die pc koste me goudgeld hehe.

Alvast bedankt _/-\o_

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

bios ge reset ?
zo kaal mogelijk gestart
toevallig oced met een vcorevan boven de 1.7 v ?
geaard stopcontact ?
wat voor merk is die voeding tog geen codegen ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
-bios al reset hij doet nog steeds hetzelfde (soms wel soms niet)
-niet oc-ed
-voeding is een antec truepower 480watt
-kaal gedaan maar start soms wel soms niet

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022

Verwijderd

Topicstarter
met dat kan ik geen weg op sinds deze soms wel start soms niet en al die rare toeren

Verwijderd

welke onderdelen heb je al in andere pc geprobeerd? kunnen we die tenminste uitsluiten :)

misschien is je voeding wel beetje naar z'n grootje (lijkt me sterk, maar kan zo snel nix anders verzinnen )

Verwijderd

Topicstarter
video doet het heb ik geprobeerd..
alle hdd's ook
nu ga ik me voeding doen..

cpu kan ik niet doen mem ook niet kheb geen verder nieuwe computers:)

• Shunt

Shunt

Boe

klinkt als een cold boot achtig probleem.
zet je fsb eens op 100 mhz als hij het even wel doet.
als hij het dan wel doet kan het zijn dat of je mem of je cpu het niet aan kan (of je cpu te heet wordt)
helpt dat niet gooi er dan eens de nieuwste bios in

Game PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Ik kan even geen toevoeging voorbij het lenen van CPU of mem verzinnen helaas, maar wil wel even kwijt dat deze topicstart echt als voorbeeld mag dienen voor anderen in hun eerste post :D

Het is een genot om te lezen dat ook nieuwe mensen de moeite doen te lezen hoe het hoort en dat dan ook te doen :z

Maar ik heb wel ff je titel aangepast...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ten eerste

ik heb het even naargelezen wat je klacht is, maar klopt het dat je hd wel opspint en dan niet doorstart of spint ie niet op?? want als hij altijd als ie opspint doorstart kan ik me indenken dat er mischien een probleem is met je besturingsysteem!! komen de eerte twee dingen niet voor dan negeer het eerste stukkie van me post maar!! :)

ten tweede, welke bios gebruik je??? de nieuwste zonee... probeer het daar eens mee ALS hij boot!

ten derde, je hebt redelijk veel aan je ide poorten hangen, als je nu alleen boot met die 40 gig ibm, en in de bios zet je al die anderen uit.... wat gebeurt er dan? misschien zit daar ergens een conflictje.

in ieder geval lijkt het me niet dat het je cpu is, want anders deed ie helemaal nix, dus ook niet soms booten!!!!! wel zou je eens kunnen proberen 1 van die corsairtjes eruit te halen en te booten in single channel!!!

meer kan ik nu even niet bedenken........ als me nog wat te binnen schiet dan laat ik het wel horen!! :) su6

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-08 19:10
Check ook deze topics :) Misschien zit er wat voor je bij.

Verwijderd in "Asus P4C800-E Deluxe"
Asus P4C800E (Deluxe) soldeerfout

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:31:
ten eerste

ik heb het even naargelezen wat je klacht is, maar klopt het dat je hd wel opspint en dan niet doorstart of spint ie niet op?? want als hij altijd als ie opspint doorstart kan ik me indenken dat er mischien een probleem is met je besturingsysteem!! komen de eerte twee dingen niet voor dan negeer het eerste stukkie van me post maar!! :)

ten tweede, welke bios gebruik je??? de nieuwste zonee... probeer het daar eens mee ALS hij boot!

ten derde, je hebt redelijk veel aan je ide poorten hangen, als je nu alleen boot met die 40 gig ibm, en in de bios zet je al die anderen uit.... wat gebeurt er dan? misschien zit daar ergens een conflictje.

in ieder geval lijkt het me niet dat het je cpu is, want anders deed ie helemaal nix, dus ook niet soms booten!!!!! wel zou je eens kunnen proberen 1 van die corsairtjes eruit te halen en te booten in single channel!!!

meer kan ik nu even niet bedenken........ als me nog wat te binnen schiet dan laat ik het wel horen!! :) su6
Even antwoord hierop.

De hdd's spinnen niet en gaan ook niet spinnen het enige wat je hoord is 1 miljoen x system test cpu failed

Ik gebruik niet de nieuwste omdat ik nergens over cold boot lees dat ze dat eens even fixen.

Ik heb al geprobeerd die 40 imb enzo en soms start het wel soms niet en alle andere doen hetzelfde..

Me geheugen is het niet het is gewoon dat stomme cold boot ding zover ik weet.

Btw..me voeding blaast op me broertje ze computer dus dat is het ook niet.

Verwijderd

tja...... ik snap het niet, ik heb dezelfde setup als jij zelfde cpu, mobo en geheugen alleen dan 2x 512 corsair xms!! en ik had vannalles geprobeert en het probleem bleef, toen heb ik een andere hd gebruikt, en een verse instal gedaan!! maar, bij jouw gaat het probleem niet weg, nu je voeding ook goed werkt, wordt het alleen maar waziger!

als je dan toch (ikweet ikweet ik ben eigenwijs) ff die biosupdate doet! dan kun je dat teminste ook buitensluiten! trouwens dat hij zegt cpu fail wil niet zeggen dat hij een coldboot probleem heeft, dan kon ook op een kleine fout in de bios wijzen, die je niet meer hebt naar een update!!!!

en anders zou ik het ook echt niet weten! in ieder geval wensik je veel su6 en ik hoop dat jeje garantiebonnetjes goed heb bewaard ;) !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:58:
tja...... ik snap het niet, ik heb dezelfde setup als jij zelfde cpu, mobo en geheugen alleen dan 2x 512 corsair xms!! en ik had vannalles geprobeert en het probleem bleef, toen heb ik een andere hd gebruikt, en een verse instal gedaan!! maar, bij jouw gaat het probleem niet weg, nu je voeding ook goed werkt, wordt het alleen maar waziger!

als je dan toch (ikweet ikweet ik ben eigenwijs) ff die biosupdate doet! dan kun je dat teminste ook buitensluiten! trouwens dat hij zegt cpu fail wil niet zeggen dat hij een coldboot probleem heeft, dan kon ook op een kleine fout in de bios wijzen, die je niet meer hebt naar een update!!!!

en anders zou ik het ook echt niet weten! in ieder geval wensik je veel su6 en ik hoop dat jeje garantiebonnetjes goed heb bewaard ;) !!
nofi, maar ik zou niet te snel gaan flashen. Met zulke vage fouten bij het opstarten is het niet ondenkelijk dat ie midden in een bios flash ook vaag gaat doen en je zo je mobo sloopt én grote kans loopt op verspilde garantie (op je mobo).

Ik zou zo snel niet weten wat er nog anders aan kan schelen (misschien cpu, maar die kan je niet testen zeg je) en anders zou ik zeggen dat het aan je mobo ligt :?
Als er nog garantie opzit gewoon even terug gaan.
Erg vreemd probleem ik denk dat je beste hoop is om hier nog een oplossing te vinden dat er iemand is die hetzelvde gehad heeft en een oplossing heeft (lijkt namelijk of op een dood mobo of gare cpu of een heel specefiek hardware combinatie probleem :/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 14:49 ]

• Shunt

Shunt

Boe

klinkt mij zo als een dood mobo.
even trug sturen dus ;)

Game PC

• Hoyden
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:45:
[...]

nofi, maar ik zou niet te snel gaan flashen. Met zulke vage fouten bij het opstarten is het niet ondenkelijk dat ie midden in een bios flash ook vaag gaat doen en je zo je mobo sloopt én grote kans loopt op verspilde garantie (op je mobo).

Ik zou zo snel niet weten wat er nog anders aan kan schelen (misschien cpu, maar die kan je niet testen zeg je) en anders zou ik zeggen dat het aan je mobo ligt :?
Als er nog garantie opzit gewoon even terug gaan.
Erg vreemd probleem ik denk dat je beste hoop is om hier nog een oplossing te vinden dat er iemand is die hetzelvde gehad heeft en een oplossing heeft (lijkt namelijk of op een dood mobo of gare cpu of een heel specefiek hardware combinatie probleem :/
Je kunt gerust je mobo flashen.
Kleine kans dat ie tijdens het flashen vaag gaat doen.
Mocht dat toch gebeuren stuur je hem gewoon op naar Asus via je Verkooppunt, geen enkel probleem!!. De p4c800 met een fout geflashte of corrupte bios kun je ook zo zelf fixen btw, dmv een diskette of cd..
Dus np wat dat punt betreft.

Die problemen met cpu fail komen blijkbaar wel vaker voor, en zoals je kunt lezen in andere topics kan het een fout in het mobo zijn, wat dus aangepast kan worden.
Maar ik weet niet zo bij welke modellen dat is.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 12-02-2004 16:49 ]

Verwijderd

al een atx reset gedaan, wat is dat?
:) alle stekkers uit je pc en aan/uitknop even 30 seconden ingedrukt houden.

• Hoyden
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 18:42:
al een atx reset gedaan, wat is dat?
:) alle stekkers uit je pc en aan/uitknop even 30 seconden ingedrukt houden.
Dat heeft weinig te maken met het probleem wat hij heeft, dus dat helpt niet :)

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:21
Heb je al geprobeerd op >:) te starten met een andere voeding, had zelf ook boot problemen, na een maand draaien ineens niet meer willen booten.
Voeding geprobeerd in een ander computer, gaan als de brandweer, terug gezet en weer niets doen. Toen een andere no name 235 watt voeding gepakt en aangesloten, no problems, booten als een waanzinnige.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al....door het trekken van me vorige intel boxed cooler is aan de onderkant van me mobo onder de heatsink clips tin uitgedrukt naar andere connecties..dat betekent dat als je die verbinding verbreek dmv mesje ofzo dat ie weer boot maar dan is de garantie eraf..dus wat ik lekker doe is terugsturen en een ander nemen want alle asus p4p/p4c hebben dat en hebben veel van die problemen.

Overigens heb ik nu een zalman 7000 cu maar die trekt natuurlijk ook aan die clips..lekker gaar probleem van asus.

bedankt voor de reply's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 07:52 ]

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Zeer verontrustend :(

Ik wou namelijk een Asus P4C800-E Deluxe kopen en specifiek een revisie 2 vragen omdat ik gelezen had dat die revisie het probleem niet meer heeft.
Maar als alle Asus/intel bordjes dit probleem hebben twijfel ik toch wel ze.
Vooral omdat ik men pc geen dag kan missen voor men werk en 's morgens opstaan en cpu test failed horen is niet echt leuk. Geraak dan nog maar eens aan je data.

Misschien dan maar voor een Intel bord gaan, op voorwaarde dat die SATA raid-controller ook RAID 1 ondersteund want das nogal vaag als je de specs leest, op de ene plaats enkel Raid 0, op de andere Raid 0 of 1

• Shunt

Shunt

Boe

het gaat hier over een persentage van 0.01% ofzo 1 op de 10000 mobo's zal hier last van hebben en ik heb het alleen nog van asus gehoord.

Game PC

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik bedoelde Asus borden met de laatste intel chipsets, de i865 en i875 dus.

En die percentages heb ik maling aan. Als er een mogelijk probleem was met een product heb ik er bijna altijd al last van gehad.
Kwil een pc waar ik kan op vertrouwen en dan moet ik al geen moederbord gaan nemen waar een probleem mee KAN zijn.

• Hoyden
StRuJeKeR schreef op 13 februari 2004 @ 14:11:

En die percentages heb ik maling aan. Als er een mogelijk probleem was met een product heb ik er bijna altijd al last van gehad.
Kwil een pc waar ik kan op vertrouwen en dan moet ik al geen moederbord gaan nemen waar een probleem mee KAN zijn.
Alsof er met andere boarden geen problemen kunnen ontstaan :)
Je weet nu van dit probleem, maar wie weet wat een MSI of Abit mobo je brengt..
Die zullen echt niet beter zijn dan de p4p/c.

En aan een Asus mobo kun je heel veel zelf doen voordat ze bij de RMA zeggen dat door user-abuse terug wordt gestuurd.

Zeker de nieuwste p4p/c mobo's hebben dat probleem echt niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 13-02-2004 18:36 ]

• Shunt

Shunt

Boe

StRuJeKeR schreef op 13 februari 2004 @ 14:11:

dan raad ik je aan om geen pc te kopen :>

serieus je kan nooit een 100% Fool proof pctje hebben.
het blijft elektronische zooi en dat gaat nu eenmaal sneller kapot als een tafel of een muur ;) het is nu net even wat gevoeliger. als je iets wil dat voor 100% zeker werkt moet je een stuk papier kopen en een stuk of 100 pennen en potloden :9 O-)

Maar ffe sereneus dat percentage is te verwaarlozen. maar er zijn altijd een paar mensen de dupe. toevallig was jij dat, ik heb het ook zat gehad gewoon pech en een nieuw bord halen sim-pel. is die ook niet goed weer een andere halen. thats computers. :P

Game PC

Pagina: 1