Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
beetje op tweakers zoeken en je vind het zelf
nieuws: Broedermoord: Athlon 64 3400+ schiet FX-51 in de rug
?!?!?! Athlon64 of Pentium4 ?!?!?!
Redelijke test kun je hier zien:
http://www.digit-life.com...puroundupvideo/index.html
Voor de rest vind ik, dat veel te veel reviews "videobewerking" over een kam scheren met "DivX"..... en dus eigenlijk een totaal verkeerd beeld voorschotelen.
Oh ja: Een 64-bits omgeving en daarnaast ook nog eens 64-bits optimalisaties laten een zeer vlotte versnelling zien (~20%)
http://www.digit-life.com...puroundupvideo/index.html
Voor de rest vind ik, dat veel te veel reviews "videobewerking" over een kam scheren met "DivX"..... en dus eigenlijk een totaal verkeerd beeld voorschotelen.
Oh ja: Een 64-bits omgeving en daarnaast ook nog eens 64-bits optimalisaties laten een zeer vlotte versnelling zien (~20%)
Dat klinkt wel leuk, maar praktijkervaring blijkt gewoon veel meer waard te zijn. Er komt bij encoding meer kijken dan alleen de CPU snelheid. Harde schijven, geheugen, en chipset dragen allemaal hun steentje bij. Daarom zeg ik ook platform. Je kunt bijvoorbeeld maar weinig reviews lezen over de snelheid van de IDE controllers op de 2 platformen, en dan vergeleken met elkaar.Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 12:06:
beetje op tweakers zoeken en je vind het zelf![]()
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
GamePC battle dual Opteron 248 <> Xeon 3.2A - Media Encoding geeft al een aardige indicatie. Aangezien je AMD 64 zegt, is het niet duidelijk of je Athlon 64 of Opteron bedoelt, vandaar de link. Als ik jou was zou ik wachten op Socket 939 met het nieuwe Hypertransport, en de Athlon 64 3700+. Geen enkele P4 die dan op de markt is, die het dan bij kan houden, ook op video-encoding gebied