P4 vs AMD 64 voor movie encoding

Pagina: 1
Acties:

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik zou graag willen weten wat nu een beter platform is voor het encoden van films. Dus DVD-> naar Xvid bijvoorbeeld, of DV films naar MPEG2. Ervaringen zijn erg welkom.
Er zijn veel reviews op het internet te vinden over de performance van de beide platforms, maar je hoort van gebruikers op bijvoorbeeld doom9, dat het AMD64 platform sneller is dan P4 bij encoden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• EaS
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Redelijke test kun je hier zien:
http://www.digit-life.com...puroundupvideo/index.html

Voor de rest vind ik, dat veel te veel reviews "videobewerking" over een kam scheren met "DivX"..... en dus eigenlijk een totaal verkeerd beeld voorschotelen.
Oh ja: Een 64-bits omgeving en daarnaast ook nog eens 64-bits optimalisaties laten een zeer vlotte versnelling zien (~20%)

• OMX2000
  • Laatst online: 09:14

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Dat klinkt wel leuk, maar praktijkervaring blijkt gewoon veel meer waard te zijn. Er komt bij encoding meer kijken dan alleen de CPU snelheid. Harde schijven, geheugen, en chipset dragen allemaal hun steentje bij. Daarom zeg ik ook platform. Je kunt bijvoorbeeld maar weinig reviews lezen over de snelheid van de IDE controllers op de 2 platformen, en dan vergeleken met elkaar.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

GamePC battle dual Opteron 248 <> Xeon 3.2A - Media Encoding geeft al een aardige indicatie. Aangezien je AMD 64 zegt, is het niet duidelijk of je Athlon 64 of Opteron bedoelt, vandaar de link. Als ik jou was zou ik wachten op Socket 939 met het nieuwe Hypertransport, en de Athlon 64 3700+. Geen enkele P4 die dan op de markt is, die het dan bij kan houden, ook op video-encoding gebied :)

LinkedIn
Instagram