Toon posts:

?!?!?! Athlon64 of Pentium4 ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik sta op het punt om een upgradekit te kopen voor mijn huidige PC (PIII).
Ik twijfel sterk over de 2 bovengenoemde CPU's en ik hoop dat jullie advies mij op weg helpt. Het moet een allround PC zijn die voor veel multimedia wordt gebruikt. DV-bewerking, digitaal foto, Games, internet, Office app, Enz. Eerst had ik mezelf overtuigt van die nieuwe AMD-Hammer maar in iedere computerzaak wordt dit mij sterk afgeraden omdat de software er nog niet echt geschikt voor is. de performance zou daarom slechter zijn dan met P4 en ook minder stabiel. Maar met het oog op de toekomst lijkt mij dit wel OK. Ook na veel reviews lezen ben ik er nog niet uit. Moederbord-keuze is al wel gemaakt. of de Asus K8V Deluxe (S754) of de Asus P4C800 (S478). Laatste twijfel>>> Welk geheugen kan ik het beste kopen??? ikzelf d8 aan dat nieuwe twinx-geheugen (1024MB) van Corsair maar is dit het allemaal wel waard. Ik hoor graag jullie reakties om een goede keus te kunnen maken.

P.S. heeft iemand interesse in een ruim half jaar oude Notebook van Asus, type L3500TP. P4 2,4 met alles erop en eraan. email voor vragen: jerry.dekker@chello.nl

Groeten en bedankt
Jerry Dekker

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Eerst had ik mezelf overtuigt van die nieuwe AMD-Hammer maar in iedere computerzaak wordt dit mij sterk afgeraden omdat de software er nog niet echt geschikt voor is. de performance zou daarom slechter zijn dan met P4 en ook minder stabiel.
Zaken die ik dus in het vervolg links zou laten liggen.....wat een crap.
Maar goed:

http://www.xbitlabs.com/a...isplay/athlon64-3400.html
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2004/amd_athlon64_3400/
http://www.gamersdepot.co...md/athlon64/3400+/001.htm
http://www.firingsquad.co...4_3400_review/default.asp
http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000299

Verwijderd

Je wil praktijkervaring?

Na 1 1/2 maand moet ik de eerste instabiliteit nog tegenkomen.
MSI K8T NEO / Athlon64 3200+

Na de eerste BIOS updates lijken er geen issues meer te zijn.
Zelfs met beta software en drivers, wanneer ik met 64bit software speel.

Afijn kijk de forums maar na, ook de op de Athlon64/Opteron gerichte forums.
Al heel snel een stabiel en snel platform.

Afijn de moederboardbakkers hebben er de tijd voor gehad.

Wellicht een hogere winstmarge op P4's ???

Een SUPERtevreden A64 3200+ eigenaar 8)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik nou iets aan.

Is het prijsverschil van die FX51 het waard denken jullie of is de 3200+ ook een goede keus?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EaS schreef op 09 januari 2004 @ 01:12:
Zaken die ik dus in het vervolg links zou laten liggen.....wat een crap.
Daar kan ik niet meer dan eens mee zijn. De P4 is een stuk duurder dan de Athlon of Opteron, waardoor winkels met liefde een P4 willen verkopen zodat zij meer geld innen. Qua prijs/prestatie is op dit moment een AMD-processor een betere keuze; het scheelt niet alleen in budget, maar het verschil in de twee processormerken is praktisch niet te merken en verwaarloosbaar.
P.S. heeft iemand interesse in een ruim half jaar oude Notebook van Asus, type L3500TP. P4 2,4 met alles erop en eraan. email voor vragen: jerry.dekker@chello.nl
Daarvoor kan je beter Vraag & Aanbod, Markplaats en weet ik wel niet wat voor meer gebruiken: http://www.tweakers.net/aanbod/cat/68

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 01:30:

Is het prijsverschil van die FX51 het waard denken jullie of is de 3200+ ook een goede keus?
Het prijs/prestatie verschil tussen de Athlon 64 3000/3200/3400+ en de FX51+ is echt veel te groot op het moment. In het nadeel van de FX51+.

Neem bijvoorbeeld de 3400+. De prestaties van deze processoren evenaren bijna de prestaties van de FX51+ terwijl het prijsverschil redelijk groot is.

Je krijgt veel meer waar voor je geld als je een Athlon 64 koopt. Kijk hier maar eens: nieuws: Broedermoord: Athlon 64 3400+ schiet FX-51 in de rug

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn genoeg legitieme redenen ze verzinnen waarom je een P4 zou willen hebben, maar dat bestaande software niet geschikt is voor de Athlon 64 en voor ondermaatste prestaties zou zorgen is typisch de crap die je kunt verwachten van slecht geïnformeerde verkopers die het niet bezwaarlijk vinden om hun klanten te misleiden. Zoals EaS al zegt: nooit meer iets kopen.

Verwijderd

korte, doch simpele, samenvatting:

dat ligt eraan wat jij belangrijk vindt: in games en typische windows applicaties is de Athlon 64 sneller, in multimedia encoding is de P4 vaak sneller. In grafische applicaties is het wel erg applicatie afhankelijk dus niet echt te zeggen :p

persoonlijk zou ik echter de athlon 64 3000+ nemen vanwege de 'verrassing' van een windows 64 bit editie, de procs presteren namelijk nu ongeveer gelijk :)

en kom niet meer naar boutzaken waar ze kennelijk niets van hardware weten. sinds de athlon is het amd platform praktisch even stabiel als een P4 platform (amd heeft brakke via chipsets gehad, intel soms ook brakke chipsets en in 1 geval een brakke proc: de 1.13 Ghz PIII)...

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Robin Vreuls schreef op 09 januari 2004 @ 01:33:
[...]
Daar kan ik niet meer dan eens mee zijn. De P4 is een stuk duurder dan de Athlon of Opteron, waardoor winkels met liefde een P4 willen verkopen zodat zij meer geld innen. Qua prijs/prestatie is op dit moment een AMD-processor een betere keuze; het scheelt niet alleen in budget, maar het verschil in de twee processormerken is praktisch niet te merken en verwaarloosbaar.
Ik doelde op:

"omdat de software er nog niet echt geschikt voor is. de performance zou daarom slechter zijn dan met P4 en ook minder stabiel."

Performance is op dit moment "on par" (eigenlijk over het algemeen genomen in het zelfs voordeel van de Athlon 64).
Stabiliteit is helemaal een non-issue.... die bevind zich namelijk meestal achter het toetsenbord.
Maar goed, dit is eigenlijk al offtopic en zeer flame gevoelig.

Oh ja, wat ik verder nooit begrijp is:

Waarom staat multimedia en video-encoding nou altijd gelijk aan:
DivX benchmarks ?

Waar zijn dan de uitgebreide tests die echt laten zien welke de snelste is ? Zoals uitgebreide tests van:
Adobe Premiere
Adobe After Effects
Avid Xpress
Discreet Inferno (of Combustion)
De diverse "echte" codecs als:
CCE
Canopus Procoder
etc.

Alle reviews scheren "snelste in DivX coderen" over een kam met "beste in multimedia en video encoding" 8)7

Hetzelfde geld voor de lading 3D pakketen, altijd diezelfde Lightwave "Skullhead" test.

Eigenlijk moet tweakers eens met reviews komen die echt uitgebreid op 1 gebied testen. Zullen best veel mensen op zitten te wachten :)

Verwijderd

quote: Jerry23 schreef op 09 januari 2004 @ 01:30:

Het prijs/prestatie verschil tussen de Athlon 64 3000/3200/3400+ en de FX51+ is echt veel te groot op het moment. In het nadeel van de FX51+.

Neem bijvoorbeeld de 3400+. De prestaties van deze processoren evenaren bijna de prestaties van de FX51+ terwijl het prijsverschil redelijk groot is.
Daar komt bij dat de FX51 een socket 940 processor is en dus niet in het moederbord past wat jij wil kopen en socket 940 moederborden zijn vaak duurder en minder gericht op het gebruik wat jij omscrhijft. (eigenlijk meer voor opteron workstations/servers)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met reviews lezen op de nieuwssites en ervaringen checken op forums kom je in principe al heel ver. Zie ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" :)

Verder wil ik jou even erop wijzen dat al die vraag- en uitroeptekens in de titel bijzonder storend zijn. Of je het bij deze voortaan achterwege wil laten? Herlees ook eens de [Faq]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.