[WinXP] inhoud van twee mappen gecombineerd weergeven *

Pagina: 1
Acties:

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03 18:48
Ik heb mijn verzameling mp3's op 2 computersstaan, dus ook in 2 mappen. Is het mogelijk om de inhoud van deze twee mappen in één map weer te geven (gebruik XP). Dus:

computer 1: c:/mijn muziek------\
computer 1 of 2: map/alle muziek
computer 2: c:/mijn muziek------/

als beide computers aanstaan wordt alle muziek weergegeven, als alleen computer 1 aanstaat de muziek van computer 1, etc.

Is dit mogelijk onder windows XP of met een apart progje??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is niet mogelijk. Dit omdat er dan eventueel dubbele namen (lees conflicten) zouden kunnen ontstaan.
Terw_Dan schreef op 12 februari 2004 @ 11:12:
Wat je kunt doen, is wel niet helemaal wat jij wilt, maar komt het dichtste in de buurt van wat mogelijk is, is in de muziek map van pc1 snelkoppelingen maken naar ieder mp3tje op computer 2 en andersom.
Zo kun je ze toch gelijk openen en zien vanuit 1 map (ook al staat de andere pc niet aan). Probleem is alleen dat je deze dan wel handmatig moet updaten iedere keer.
Dat kan inderdaad. Vraag is dan of programma's dit leuk gaan vinden ... Denk dat je beter een playlist kan maken, daarin alle nummers zetten. WinAmp bijvoorbeeld slaat automagisch niet gevonden MP3's over.

[ Voor 94% gewijzigd door sanfranjake op 12-02-2004 11:18 . Reden: more add ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen, is wel niet helemaal wat jij wilt, maar komt het dichtste in de buurt van wat mogelijk is, is in de muziek map van pc1 snelkoppelingen maken naar ieder mp3tje op computer 2 en andersom.
Zo kun je ze toch gelijk openen en zien vanuit 1 map (ook al staat de andere pc niet aan). Probleem is alleen dat je deze dan wel handmatig moet updaten iedere keer.

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03 18:48
is er ook geen programma voor. Lijkt mij namelijk een erg handige optie. Zeker als de tweede computer bij de buren staat!

Anders maar allemaal snelkoppelingen gaan maken.

Gaat niet alleen om de mp3tjes, ook voor films ed is het wel handig dat alles in één keer te overzien is

[ Voor 24% gewijzigd door llpineapple op 12-02-2004 11:20 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, het makkelijkst is gewoon 1 fileserver hebben :p

Als het op 1 partitie stond en je NTFS gebruikt, kon je in plaats van snelkoppelingen gebruik maken van hard links. Maar dat is niet het geval --> niet dus voor zover ik weet.

Trouwens zet ik je OS in de topictitel per het WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[rml][ win2k3] Inhoud van meerdere dir's laten zien.[/rml] hebben we dit toevallig vorige week besproken. Misschien heb je daar iets aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1