Toon posts:

[win2k3] Inhoud van meerdere dir's laten zien.

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het volgende proberen, maar weet niet of het mogelijk is:

Een map op een Windows 2003 server maken met daarin de inhoud van bijvoorbeeld:

\\server1\dir1
\\server2\dir2
\\server3\dir3

En dat ik dus niet drie mappen krijgen maar gewoon 1 netwerkshare bijvoorbeeld:

\\server\dir\ met daarin dus de inhoud van alle drie die mappen op de verschillende servers.

Is de mogelijk en zo ja hoe??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoek eens naar DFS (Distributed File System) voor Windows 2003 servers. Dit doet precies wat je wilt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net DSF ingestelt, allemaal leuk maaaarr....

Als ik dan Link Target doe, dat kan alleen de map weer, dus heb ik nog steeds het zelfde probleem als eerst dat ik dus zie map1 map2 map3.

Ik wil graag zien de inhoud van map1 map2 map3 in 1 directory

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een wat zit rommelen
met DSF maar nee ut lukt me niet :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 11:28 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DFS is toch dat je een share krijgt op een pc met daarin allerlei dirs die dan op alle pc's kunnen staan, dus niet echt wat TS zoekt of denk nou fout.

Maar wat is er op tegen om directory laag ertussen te hebben???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows heeft hiervoor geen oplossing voor zover ik weet. Of het met een extern programma wel kan durf ik niet met zekerheid te zeggen. Standaard kan je in iedergeval geen bestanden delen, alleen mappen. Met een dfs-root kan je welliswaar meerdere mirrors van een map maken maar ik heb zo het vermoeden dat dit geen oplossing is :)

Een woord als kl**te, waarvan iedereen hier heel goed weet wat het betekent natuurlijk moedigt mensen niet aan om je te helpen met je probleem. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en Windows Operated Systems - Policy even door als je tijd hebt :)

Als de volumes zich op de zelfde server mogen bevinden kan je eventueel overwegen om met een RAID-set te gaan werken. Hiermee kan je grotere volumes creeren en eventueel foutentolerantie bewerkstelligen. Dan zou je misschien de mappen fysiek samen kunnen voegen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan gewoon niet 3 directories samenvoegen, dit kan op geen enkele manier, noch met een tool, noch met Windows. Stel je voor dat een bestand in elke directory voorkomt met dezelfde naam. Welke laat je dan zien?
Je zal dus gewoon DFS moeten gebruiken. Je ziet dan gewoon \\dfs\dir1, \\dfs\dir2 en \\dfs\dir3.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

dfs is niet nodig. dfs gebruik je alleen als je 2 dirs wilt syncen met elkaar. samenvoegen gaat inderdaad niet, vanwege de bovengenoemde reden.

edit: ummm startpost niet goed gelezen misschien. als de 3 dirs gelijk (moeten) zijn zal je idd dfs op moeten zetten. je kan je dirs dan benaderen als:

\\server1\dfsdir
\\server2\dfsdir
\\server3\dfsdir

en de inhoud is dan 'gelijk'

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 16:29 ]

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Het is wel mogelijk, maar dat is erg omslachtig. Een tool als ClearCase kan daar wel mee overweg door elk bestand apart virtueel te linken, maar ik denk niet dat je daar aan wil beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals uit de reactie blijkt zal het dus niet gaan lukken.

Dan ga ik maar gewoon met DSF de dirs maken is het iig aardig overzichtelijk

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

mm in de toekomst is het natuurlijk een fluitje van een cent met het nieuwe winfs systeem. Gewoon een collection maken. Ik kan niet wachten!! :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is daar nog geen tijdelijke vervanger voor, of een voorloop daarvan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
WinFS zit nog steeds in de ontwikkelfase. Duurt nog wel even voordat dat uitkomt ;)

Is het echt zo dat je daarmee volumes/mappen op meerdere servers kan spannen/mergen ?
* sanfranjake begint serieus te twijfelen of 'ie de documentatie goed heeft doorgelezen 8)7

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, ik weet het ook allemaal niet zo precies. Maar wat ik begreep heb je een soort collections die verwijzingen naar bestanden laten zien (fysiek) maar dat die bestanden echt overal kunnen staan

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Pagina: 1