Toon posts:

[Gf3 ti 200]Raar clock speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ff powerstrip geinstalleerd, ik probeer nu alles voor mn pctje...
Ik weet niet op hoeveel ik dit mot zetten, de originele drivers zijn dus niet geinstalleerd (vga.sys momenteel, omdat windows niet wil booten met drivers) maar is dit wel normaal???

Powerstrip
VGA

Core 175mhz
Mem 279,20mhz

Hij zegt dat ze default zijn..

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37

makje

Professioneel prutser

Waarom is dit raar dan??

De core loopt op 175Mhz en het geheugen loopt op 275Mhz + een beetje afwijking door onnauwkeurigheid. Niets vreemds aan dus...

edit:
hmmm, het geheugen zou op 200Mhz (400DDR) moeten lopen (http://www.hardware.info/reviews.php?id=221), dus jouw geheugen loopt wel erg hard idd als dit de standaard waardes zijn. Zelfs de TI500 heeft 'maar' 250Mhz geheugen....

kijk eens met een ander programmatje dan wat die voor waarden aangeeft...

[ Voor 51% gewijzigd door makje op 11-02-2004 23:09 ]

9800x3d

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40
het maakt vaak ook nog wel eens uit van welk merk je kaart is.
(merk 1 klokt de kaart een beetje over, merk 2 laat de snelheden voor wat ze zijn en merk 3 verlaagd ze)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Kzal hem ff terugzetten op 275mhz, kijken of ie dan boot met drivers geinstalleerd.

• makje

makje

Professioneel prutser

zie ff mijn edit, geheugen op 275 is niet normaal voor een Geforce 3 TI200

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nou wat. Misschien is dat dus het probleem, daarom boot windows niet met drivers... Maar ik krijg hem niet lager dan 235mhz geclockt???

• makje

makje

Professioneel prutser

Dit heeft helemaal niets te maken met drivers. Als er geen drivers zijn geinstalleerd dan zal het geheugen altijd op de standaardsnelheid lopen zoals de fabrikant die heeft ingesteld. Omdat ik niet denk dat de fabrikant übergeheugen dat op 275Mhz hoort te lopen op die kaart van je heeft geplakt, geloof ik er niets van dat dit geheugen daadwerkelijk op 275Mhz loopt. Daarom gaf ik aan dat je even een ander programma moet gebruiken om de geheugensnelheid uit te lezen.

V.w.b. je driversprobleem kun je gewoon de nVidia drivers pakken van www.nvidia.com

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een topic gestart, (mot je ff zoeken), waarin ik heb geschreven, dat windows niet meer wou booten met welke driver dan ook, official of niet. Ik had daarvoor de OMEGA drivers geinstalleerd. Nu blijkt het dat er iets mis is gegaan en niks wou werken. Check dit, ik heb de mhz'tjes terug gezet en de 43.45 geinstalleerd (heb ik 100 keer geprobeerd). Ik ben blij:

Afbeeldingslocatie: http://www.posergallery.com/wip/20040211-174149.jpg

Hij werkt dus weer :D

• makje

makje

Professioneel prutser

Dus je hebt de standaard 43.45 drivers nu voor de 101e keer geinstalleerd en nu werkt het ineens wel :? Nou ja, computers..... 8)7

Maar waar heb je nu je geheugensnelheid op 'terug' gezet dan? op 275 Mhz?

trouwens:
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:35:
Ik heb een topic gestart, (mot je ff zoeken)
Meestal geeft degene die hulp zoekt zelf wel even het linkje naar zijn eigen topic... :o ;)

:>

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
[rml][ GF3 ti200]dood door omega drivers?[/rml]

Met teruggezet bedoel ik weer op de standaard 200mhz. Maar ik kan niet lager dan 235mhz clocken... raar

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Mijn GF3 ti200 loopt max. stabiel op core: 220 en mem: 255 (dus 510)

Dit komt al in de buurt van de GF3 Ti500 :)

Zorg dat je mem. speed niet hierboven komt!

• makje

makje

Professioneel prutser

ja, ik had het linkje al wel gevonden :P

Dat van je geheugensnelheid is vreemd maar als alles goed werkt dan zou ik me er verder niet zoveel van aantrekken. Echter uit nieuwsgierigheid ga ik er nog even op door omdat ik betwijffel of de snelheid die powerstrip daar aangeeft wel klopt. Je zou eens coolbits kunnen installeren. Dit is een registertweak die ervoor zorgt dat je in je nvidia drivers kunt overklokken. Daarmee kun je dan nog eens kijken op welke snelheid je geheugen volgens nvidia loopt. (maar nogmaals: als alles naar behoren werkt dan is er ook niet echt een probleem :))

9800x3d

Verwijderd

wat zijn dan de max. snelheden van een geforce 3 Ti500??

Verwijderd

Almering schreef op 12 februari 2004 @ 00:07:
Mijn GF3 ti200 loopt max. stabiel op core: 220 en mem: 255 (dus 510)

Dit komt al in de buurt van de GF3 Ti500 :)

Zorg dat je mem. speed niet hierboven komt!
Waarom zou die niet daarboven kunnen die van mij loopt op 237/535 met een Geforce 3 bios erop.Met originele bios loopt ie tot 230-530.

Dus doorgaan met clocken tot je artifacts of vastlopers krijg.

Standaart zonder drivers zijn men core en geheugen
175 Mhz en de mem speeds weekniet ik weet wel dat ie net boven de 4.4 Gb bandbreedte zit ofzo.Als ik men drivers instaleer komen ze weer op 175-200 (400).Maar met deze bios op 200-460.

Hier zijn een paar TI500 videokaartjes getest door tomshardware op MAX. overclock

http://www6.tomshardware....011218/geforce-ti-27.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 23:51 ]

Pagina: 1