Toon posts:

[GF3 ti200]dood door omega drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 3 Ti 200, hij werkte perfect, maar ik had problemen met een paar spellen (textures miste enzo, 45.35 drivers) Omdat ik door een paar reacties zat te bladeren kwam ik eentje tegen die zei dat er een site was met modded drivers (www.omegacorner.com) en dat ze goeie beeldkwaliteit hadden. Ik heb ze dus geinstalleerd (een ramp) en ze werkten. Mn spellen zagen er goed uit, scherper, geen problemen. Maar mn pc ging trager en steeds vreemder doen.
Totdat, windows niet meer wou opstarten. De blauwe balk stond ineens stil, bang! Blauwe scherm en hij start opnieuw op.
En nog een keer, nog een keer, nog een keer. Ik ging de veilige modus in en hij deed het. Ik verwijderde de drivers en reboote ff. Hij deed het, dus ik installeer weer mn oude drivers, BANG blauwe scherm bij het opstarten :S
Dus ik deed weer de drivers verwijderen en installeren, en weer een crash.
Ik propte de XP cd erin, formateerde de HD en installeerde windows xp. Zag er goed uit, totdat ik drivers probeerde te installeren voor mn videocard. BANG blauwe scherm.
Wat mot ik doen??? Nieuwe kopen??? Doormidden breken???

-Groeten Emperor Baal @ veilige modus met netwerk ondersteuning

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Andere videokaart proberen? Als de blauwe schermen dan over zijn is je Ti200 KIA. :P

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 08-02-2004 15:09 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Instaleer je windows is een keer opnieuw.
Want dit klinkt naar een brake microsoft windows :)

Sorry voor het niet goed lezen van de tekst
Maar het lijkt me sterk dat de kaart kapot gaat met de omega drivers.
Mischien een tempratuur probleem dan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 16:31 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Probeer die kaart eens in een andere pc. Misschien is je kaart gewoon kapot, hoe oud is die?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Draait de koeler van je videokaart nog ?? Probeer eens optestarten met je kast open.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 16:11:
Instaleer je windows is een keer opnieuw.
Want dit klinkt naar een brake microsoft windows :)
Lezen.... Heeft ie al geprobeerd!!

Verwijderd

Topicstarter
Kga een andere videocard erin steken (volgende week krijg ik een TNT2 als medelij van mn ouders (daar word je blij van))

Het is me wel opgevallen als windows de drivers installeer, dat ik niet hoef te rebooten, maar dan kan ik nog niks doen:

-Scherm resolutie veranderen -> CRASH
-DXDIAG opstarten, AGP/DRAW/3D versnelling niet aanwezig, knopje test -> CRASH bij fullscreen

De fan draait nog (kheb ook 2 casefans, een er boven, en de ander (intake) op de videocard gericht) en wordt niet warm. Zonder kast ook geprobeerd, zelfs een grote ventilator erop gericht :P

Het werkt allemaal gewoon niet, ik denk dat ik maar gewoon ga surfen in veiligemodus :S

Verwijderd

Heb je wel een schone windows instal gebruikt bij het instaleren van de nieuwe video driver ? Waneer je een nieuwe video driver over een ouwe instaleert dan kan dit wel voorkomen dat het opeens harstikke onstabiel wordt.

Dus gewoon even win opnieuw er op zetten en dan de omega drivers instaleren.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
voor je de drivers installeert, gooi er eens een nvidia driver cleaner overheen?

als je uberhaupt nog beeld krijgt tijdens het opstarten/installeren van windows, dan is je videokaart echt niet kapot lijkt mij ...

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Is je voeding nog wel goed?, post de waardes eens uit je voeding (BV met speedfan,MBM)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
Lees nou eens een keer >:( Ik heb windows al opnieuw erop gezet, maar dan doet hij het nog niet.
Ik ben dus alles op mn hd kwijt voor niks (foto's enzo)

De voeding werkt perfect, kheb een jaar lang geen problemen met dat ding gehad.
2700~3000 rpm ventilator
De spanning waarden liggen tussen de 5% van de normale waarden (12V = 12.48V, etc)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Euhm, waarom heb je dan niet ff al je foto's op een cd'tje gebrand? Of de vrije ruimte op je schijf met behulp van partition magic omgetoverd in een partitie, hier al je foto's opgezet en dan je windows-schijf geformatteerd...

[Edit]Omdat je windows niet meer kon opstarten natuurlijk. 8)7 Of gaat dat in veilig modus ook?[edit]

[ Voor 23% gewijzigd door Ranzy op 08-02-2004 18:56 ]

Verwijderd

En anders had het nog elktijd in dos gekunt met norton ghost _/-\o_.

Verwijderd

Topicstarter
Die foto´s waren toch onbelangrijk

Zal ik een 9600SE kopen? Staat voor 85 pleurie in de pricewatch...

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:19:
Die foto´s waren toch onbelangrijk

Zal ik een 9600SE kopen? Staat voor 85 pleurie in de pricewatch...
Nee zou ik niet doen, de SE is verrekte slecht. Ik raad je aan in 1x een goede koop te doen en toch minimaal wel een Ati 9600 pro te halen

[ Voor 4% gewijzigd door SynergY op 08-02-2004 20:21 ]

Verwijderd

GeForce FX5900XT kopen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor vragen welke videokaart je dan moet kopen zijn vele reviews geschreven, zoek die anders eens op via Google. Ook de T.net frontpage heeft voldoende linkjes/info :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geen geld meer over voor zulke duren kaarten, ik zal wel ff 30 euro sparen en de pro versie kopen. Dan heb ik tenminste dx9.0 hardware (hopelijk)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De prijs valt juist heel erg mee. Zie: [rml][ Ervaringen] FX5900XT videokaart - Deel 4[/rml]

Ik denk dat je wel enthousiast zult worden.... ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, ja....

als je inderdaad de STANDAARD ati driver niet van te voren verwijdert voor het installeren van een Omega.. kan je op problemen komen, Heeft te maken met de tweaks!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
En de award voor de meest nutteloze reply, gaat naar, Swampy!!!

Voor het niet lezen van de post dat het om een nVidia kaart gaat
en
de meest nutteloze reactie :)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
swampy schreef op 09 februari 2004 @ 02:27:
Mmm, ja....

als je inderdaad de STANDAARD ati driver niet van te voren verwijdert voor het installeren van een Omega.. kan je op problemen komen, Heeft te maken met de tweaks!
_/-\o_ waar heb je het over? _/-\o_

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, met al het gedoe over de softmods van de 9800SE etc. kan ik me voorstellen dat mensen meteen aan Ati kaarten denken bij de woorden Omega drivers.
Maar goed, een beetje beter lezen had geen kwaad gekund.

@ TS: een 9600Pro is inderdaad wel aan te raden, of misschien voor een paar cent meer een 9800SE AIW, heb er zelf zo een in zitten, bevalt hier prima.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar hier een paar suggesties:

Haal de kaart uit het AGP slot en blaas 'm schoon.
Blaas daarna het AGP slot schoon (niet spugen :+)
Stop de kaart er weer in en probeer het weer (herinstallatie)

Kun je de kaart misschien in een andere computer testen?
Heb je de kaart overgeclockt op een gegeven moment? > klok 'm dan terug.

Iets wat ik hier nog niet zie staan is dit; is je harde schijf misschien een beetje kapot aan het gaan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere HD (40GB maxtor) gebruikt voor een clean install van windows XP, hij doet het nog niet. Ik zal eens proberen de kaart schoon te maken (valt niet zoveel schoon te maken, ik maak ze om de 2 weken schoon. Kheb de agp slot nog niet schoon gemaakt :) )

OK, ik heb het dus gemunt op de 9600 pro. Klinkt snel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ie zn tijd heeft gehad, kheb de kaart en slot schoongeblazen maar windows wilt nog steeds niet booten als ik drivers heb geinstalleerd.

Hij geeft gewoon een blauw scherm als hij de login scherm wilt laten zien. "Voor veiligheid.... blabla... F8.... veilige modus" meer kan ik niet lezen (te snel)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om in windows te komen (zonder v-drivers)
Ik heb een paar screenies hiero, misschien weten jullie wat er mis is
Kheb er wat vraagies bijgezet (letterlijk ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.posergallery.com/wip/20040209-191135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.posergallery.com/wip/20040209-191310.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.posergallery.com/wip/20040209-191339.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.posergallery.com/wip/20040209-191512.jpg

Mn pc is ook ERG LANGZAAM!!! Er zitten 2 proggies in de achtergrond die heel mn cpu mee jatte

svchost - system - 55 - 3823kb
system - system - 43 - 281kb

vooral de laatste vind ik raar :|

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 08:20:
En de award voor de meest nutteloze reply, gaat naar, Swampy!!!

Voor het niet lezen van de post dat het om een nVidia kaart gaat
en
de meest nutteloze reactie :)
LoL! :D Inderdaad.

Ik denk dat het mijn post was die je gelezen had over de Omega drivers, maar je probleem is wel vreemd. Het is ook niet de eerste keer dat ik zo'n topictitel langs zie komen...

Het enige wat die Omega drivers doen is wat extra beeldkwaliteit en/of performance uit de Detonator drivers halen. Er is geen sprake van overklokken of bios flash of wat dan ook wat je kaart kapot zou kunnen maken.

offtopic:
Waar sloeg dat op, het installeren van de Omega drivers een ramp? Is toch een eitje of bedoelde je de (schijnbare) gevolgen ervan?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 01:08:
Het is me gelukt om in windows te komen (zonder v-drivers)
Ik heb een paar screenies hiero, misschien weten jullie wat er mis is
Kheb er wat vraagies bijgezet (letterlijk ;) )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mn pc is ook ERG LANGZAAM!!! Er zitten 2 proggies in de achtergrond die heel mn cpu mee jatte

svchost - system - 55 - 3823kb
system - system - 43 - 281kb

vooral de laatste vind ik raar :|
De kaart wordt dus verkeerd herkend!

En wordt deels wel als GF3 ti 200 gezien maar de rest van de informatie kan niet verkregen worden.

.. die is kappot...en dat komt niet door de drivers, maar waarschijnlijk door een SPIKE in het stroom netwerk ofzo.. gewoon een doorgebrand onderdeel!

There is no place like ::1

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
Het lijkt er inderdaad op dat alleen de standaard windows vga driver (vga.dll) geladen is. De kaart wordt dus idd niet goed herkend maar bij de installatie van de driver is blijkbaar wel de juiste kaart herkend (GF3 Ti200). De informatie die je ziet komt alleen uit .inf bestandjes en het register, er zijn geen nVidia drivers geladen voor de kaart.

Ik zou hem gewoon in een andere pc proberen, dan weet je meteen of hij kapot is of niet.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Het beste kan je altijd eerst je chipset drivers installeren, dan DirectX 9 installeren, en dan je videodrivers. Heb al veel ATi installaties hiermee de mist in zien gaan, lijkt me dat nvidia niet veel anders is.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Pagina: 1