Toon posts:

Promedion D470V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke notebook die ik als desktopvervanger wil gebruiken en voor mijn studie. Hij moet aan de volgende eisen voldoen:

-CPU +- 3 GHZ
-512 MB
-Goede grafische kaart (zelf dacht ik aan de M-10)
-Netwerk kaart
-Scherm van > 15 inch

Nu is mijn oog gevallen op de promedion d470v (www.promedion.nl).
Dit doordat hij een snelle CPU namelijk 3.2 GHZ p-4. En een goede grafische kaart de M-10. Ook het breedbeeld 17-inch scherm spreekt mij erg aan. Als ik deze zou kopen zou ik er een DVD+- brander in zetten. En een 5400 rpm harddisk. 8)

Heeft er iemand deze notebook, en wat zijn jouw ervaringen met betrekking tot deze notebook?

Of heeft er iemand nog een goed alternatief? :)

Verwijderd

Al eens zelf wat rondgekeken?

Kijk anders een naar de 1700-serie van acer..

Verwijderd

hou er wel rekening mee, dat die promedion processor heet wordt.
en die acer 1700 series is 7 kg zwaar dachtek.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:49:
en die acer 1700 series is 7 kg zwaar dachtek.
Inderdaad.. Maar als hij de laptop wil gebruiken als desktop-vervanger is dit een goede laptop..
- Ik was ook eerst van plan om deze te kopen.. Maar vind hem veel te zwaar.. ga nu waarschijnlijk voor de aspire 1501lmib gaan..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:59:
[...]

Inderdaad.. Maar als hij de laptop wil gebruiken als desktop-vervanger is dit een goede laptop..
- Ik was ook eerst van plan om deze te kopen.. Maar vind hem veel te zwaar.. ga nu waarschijnlijk voor de aspire 1501lmib gaan..
een gewaarschuwd man is er 2 waard, ik denk niet dat ik een laptop als desktopvervanger zou kopen als hij thuis zou blijven staan.
Ik ga er dus van uit dat hij er toch wel eens de deur mee uitgaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 22:32:
[...]

een gewaarschuwd man is er 2 waard, ik denk niet dat ik een laptop als desktopvervanger zou kopen als hij thuis zou blijven staan.
Ik ga er dus van uit dat hij er toch wel eens de deur mee uitgaat.
Dan zou ik niet voor de 1700 gaan, veel te zwaar :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:19:
Heeft er iemand deze notebook, en wat zijn jouw ervaringen met betrekking tot deze notebook?
Toevallig heb ik 'm eerder deze week in mijn handen gehad. Het zag er uit als een prima notebook. Ik heb wel mijn twijfels over de hitte die zo'n P4 genereert en dat zal ongetwijfeld het nodige lawaai met zich meebrengen.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een Centrino versie, in het geval van Promedion de M375C of de M360C. Ook de Jade 8070 en Topaz 9500 van Jewel vind ik aanraders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nog even benadrukken dat ik deze notebook ook wil gebruiken voor mijn studie. Dat wil zeggen dat ik heb mee in een rugzak mee sjouwen. :(

Wat vinden jullie van het 17 inch scherm? Is deze resolutie goed genoeg? En weet iemand wat de kijkhoek is?

Wat is jullie ervaring met harddisk in notebooks? Is >5400 rpm echt een must of is 4200 rpm ook als genoeg? Bij welke applicaties zul je dit verschil echt gaan merken?

Verwijderd

of de resolutie goed genoeg is...
hoe groter je scherm, hoe groter de resolutie.

De kijkhoek...
geen idee, meen ergens gelezen te hebben dat die best in orde was

toch nog even aanhalen, zo'n 3,xx GHz processor wordt heet en brengt heel wat lawaai met zich mee (fans). Ook is de autonomie van je batterij stukken kleiner dan bij een centrino processor.

edit:
en of >5400 RPM een must is?
zie het zo, je laptop zal niet sneller gaan dan de zwakste schakel in de keten.

zelf heb ik bij de keuze voor een laptop ook wel gekeken naar die promedion D470V, maar uiteindelijk heb ik het toch maar zo gelaten.
Reden: 17" is naar mijn mening niet mobile meer (heb ik al vaak aangehaald, maar toch)
3,xx GHz is heet en veel lawaai
heb liefst een zo groot mogelijke autonomie van mijn batterij

edit:

Overigens zie ik hier net een topic over de levensduur van een laptopbatterij: Autnonomie Batterij

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een de acer 1700 is een leuke notebook, maar als je die iedere dag 7.1 kg mee moet nemen is de lol er snel af. 8)7

Ik vind de acer een echte destopvervanger die je binnenshuis makkelijk kunt verplaatsen, maar niet geschikt om hem iedere dag mee te nemen.

Maar heeft er iemand zelf deze notebook of een ander type van promedion?? :?
Ik heb geen ervaring met dit merk en weet dus ook niet of dit een goede aankoop zou zijn.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik heb de voorloper van deze laptop, zelfde formaat/uiterlijk en ik moet zeggen dat de laptop wel erg zwaar is. Verder ben ik er wel zeer tevreden mee als desktop replacement.
Mocht ik echter nu kiezen dan zou ik voor een lichter model gaan.
Verder zou ik zorgen voor goede garantie, ik heb gekozen voor 3 jaar onsite garantie en heb daar al 5 maal gebruik van mogen maken.

Freelance Drupal Developer

Pagina: 1