Chipset: nForce3 250 --> Mobo's?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 23:56
Als het goed is is hier nog niet eerder een topic voor geopend ;) .

Zijn er al mobo's met de langverwachtte nForce3 250 chipset voor socket 754 in de verkoop??
Zo niet...weet iemand wanneer die ongeveer in de (online) winkel liggen??

Ik zit nu al ongeveer een maand te wachten op de releases van mobo's met dit chipsetje...en het wordt alsmaar uitgesteld...(toch?)

Elke info over de verkoop en verkrijgbaarheid is van harte welkom :P .

BTW: 'Zijn er nog meer mensen die wanhopig wachten op mobo's met dit chipsetje??'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Eind januari normaal, maar ik heb er nog geen gezien.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
Ja...dat dacht ik ook. Maar ik heb er ook nog geen gezien 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
Ergens in maart verschijnt de nForce3 250. Performance is ongeveer gelijk aan de K8T800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
Tjah...maar je hebt geen aparte North- en Southbridge meer. Voor het koelen van je systeem (en mobo) is dit wel erg handig.

Eigenlijk wilde ik de Chaintech versie (met nforce3 250 dus). Daar kun je ook alle voltages apart aanpassen (als het goed is :+ ). Maar dit kan ook met de K8T800...

Bij de K8T800 is de V-link snelheid nogal laag (533 mbp/s). (Tenzij er al een mobo is met een Ultra V-Link met 1gbp/s???)

Nog wat meer info over chipsets is hier te vinden:

nieuws: Vier chipsets voor Athlon 64-processors vergeleken

In ieder geval bedankt voor de info! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door WynX op 11-02-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Eind maart zullen mobo's met nForce3-250 chipsets uitkomen, nVidia's antwoord op VIA's prima presterende K8T800-chipsets. Blijkt dat de 250 in tegenstelling tot de 150 wèl agp/pci lock zullen hebben, toch best handig bij oc'en enzo.

Waarom ik eind maart zeg? Omdat dan socket 939 en de bijbehorende Athlon 64 FX-53 / 3700+ zal worden geïntroduceerd. Het vroegste dat de nForce3-250 mobo's in NL op de markt zijn zal april/mei zijn waarschijnlijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
hmm.....&^%%*&^*...dat duurt nog wel erg lang. Dan denk ik dat ik toch maar een (tijdelijke) VIA K8T800 ga halen.

Waarom zullen ze wachten tot ze socket 939 introduceren? Dan neemt de markt toch juist af voor het nieuw ontwikkelde plankje met socket 754?? Want het worden allebei 'budget'-systemen....

Ach jah...ik hoop dat je ongelijk hebt :P , maar aan de andere kant kan het ook bijna niet eerder omdat de productie van de nforce3 250 (en gb) chipsets vertraging heeft opgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ja we zitten al in april en ik wordt het w88 zat :S ik wil de 250 pro hebben en dan het liefst met wifi en allerlei sjit eromheen maar dat zou nog wel lager duuren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Derde week april zullen de eerste in NL leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zie je als voordelen van de 250 chipset:
- meer toeters en bellen? Ja, klopt
- hogere snelheid? Volgens previews nauwelijks.
- pci/agp lock? Heeft mijn 150 chipset ook al (ja, echt!, getest met clockgen)
- koelvoordelen (1 chip design)? Weet ik niet.

Oftewel: ik was het wachten ook zat en ben eigenlijk zeer tevreden met mijn nforce 150 bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Toevallig staat op de FP hier een artikel over -> nieuws: Dual processor nForce3 Pro 250 close ups

Jammer genoeg rommelige foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 04 april 2004 @ 22:58:
Toevallig staat op de FP hier een artikel over -> nieuws: Dual processor nForce3 Pro 250 close ups

Jammer genoeg rommelige foto...
En jammer genoeg handelt het artikel over een dualCPU-moederbord. Dat is ook niet meteen weggelegd voor de doorsnee computergebruiker.

Maar het geeft in ieder geval aan dat de plankjes toch niet meer al te lang op zich zullen laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodemannetje kijk bij mij ligt het net iets anders -+20 mei bestel ik mijn troep,

Feit prestaties van de via chip zijn beter dan van nforce150 (scheeld niet veel maar alle beetjes helpen) maar via heeft geen agp pci lock dus valt gelijk uit, want dat vind ik erg belangrijk. Ik heb ook afgeleerd om het nieuwste te kopen je betaald te veel en er zitten dan nog vaak kinderziektes in, daarnaast hoop ik dat amd64 wat minder mierenneukerig word met geheugen als ik het haal, daarom heb ik zoiets des te eerder dat bord uitkomt des te sneller komt er een 2de revisie van :p

En ik vind het ook erg jammer dat die artikel over een dualcpu gaat maar ja nog ff w88 er verschijnt vanzelf een topic over de nforce 3 250 waar we veel meer erover te weten komen. Ik ga natuurlijk geen kat in de zak halen ook al verw8 ik dat nforce3 250 net als nforce 2 weer +- beste amd chipset word , voorgevoel :)

Voorlopig dan tuurlijk dat er over een paar maanden weer net iets betere zijn. ook ff afwachten hoe duur ze worden kga niet weer 178 euro voor een bord uitgeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

De Biostar K8NHA-GRAND schijnt in Japan en omstreken al verkocht te worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/main/hq/gz/0403/pic/040319_nf3yingtai01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/main/hq/gz/0403/pic/040319_nf3yingtai02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/main/hq/gz/0403/pic/040319_nf3yingtai09.jpg

Ze zijn dus al in produktie. En het lijkt mij dan ook, dat het niet zo heel lang wachten meer is.

Wanneer de Shuttle AN51R

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0924/comp0717.jpg

en de GIGABYTE K8NNXP-Rev2

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0924/comp0724.jpg

klaar voor de verkoop zijn weet ik niet, maar lijkt mij dat dat ook niet zo lang meer zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EaS

hier hebben we tenminste iets aan kga ff opzoek naar review's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:53:
EaS

hier hebben we tenminste iets aan kga ff opzoek naar review's :p
Over deze nieuwe borden/chipsets heb ik alleen previews gevonden :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:05:
[...]

Over deze nieuwe borden/chipsets heb ik alleen previews gevonden :/.
Hou dit hier even in de gaten: http://www.tbreak.com/forums/showthread.php?p=223564

Kunnen we namelijk binnenkort een review van de MSI K8N Neo Platinum (nForce3 250Gb) socket 754 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Via heeft de K8T800 Pro overigens iets uit moeten stellen, verwacht de eerste moederborden met deze chipset zo rond begin mei pas.

Daarnaast kan ik meedelen dat Abit bezig is met een socket 939 nForce3 250GB moederbord die in mei op de markt zou moeten komen, en een socket 754 nForce3 250 moederbord. Ik denk dat de namen KN8 of AN8 goede kanshebbers zijn ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 22:07

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor de mensen die willen weten hoe de nForce3-250GB presteerd, druk dan op deze link. En voor de mensen die graag de conclusie al willen weten :
With the nForce3 250Gb, NVIDIA has undoubtedly raised the bar for Athlon 64 chipsets. Our performance results suggest that the 250Gb is at least as fast as, if not faster than, the K8T800. However, the relative closeness of most of our benchmark scores isn't conclusive enough to declare the nForce3 250Gb a winner on performance alone. That's where the 250Gb's robust arsenal of integrated peripherals and excellent ForceWare software enters the picture. The 250Gb may not bring back the SoundStorm APU, but the chipset's Gigabit Ethernet, flexible RAID, and hardware-accelerated firewall implementations set a new standard for the competition to meet.

The Athlon 64's on-die memory controller forces chipset manufacturers to compete more on features and peripheral performance than ever before, and that's exactly where the nForce3 250Gb's strengths lie. Motherboards featuring the new chipset should be available in a few weeks' time, and if they exploit the 250Gb's full potential, they should be well worth the wait. It may have taken some time for NVIDIA to bring the nForce3 up to speed, but the nForce3 250Gb is at least a couple of steps ahead of the rest of the Athlon 64 chipset field.
Als ik de benchmarks bekijk dan zijn de performance verschillen van de nForce3 250GB tegen de K8T800 en de nForce-150 echt minimaal (1% tot 5%)! Qua games is de 250GB iets sneller (maar hier was de 150 ook sneller dan de K8T800), de onboard GB aansluiting is overigens veel sneller dan de "concurrenten" en de verschillen van IDE toegang is echt minimaal. Ik denk dan ook dat je de nForce3-250GB moet aanschaffen wanneer je nog niet beschikt over een Athlon64 systeem. Als upgrade is de aanschaf van een nForce3-250 het niet waard (= persoonlijke mening) of je moet gaan voor de nieuwste snufjes en toevoegingen.

Ik bedoel, ik heb nu een GA-K8NNXP op basis van de nForce3-150 chipset en ik vind eigenlijk dat de GA-K8NNXP Rev2 met nForce3-250(GB) niks zal toevoegen behalve 2 extra S-ATA porten. Jammer, ik had meer performance verwacht en ik wat ik ook jammer vind is dat de review niet is voorzien van de SIS755 Athlon64 chipset (die nu ondertussen hun weg naar NL hebben gevonden). En wat ik ook jammer vindt is dat zij niet getest hebben of de nieuwe Forceware drivers van de nForce-250GB ook werken op de nForce-150 mobo's en of dit qua performance ook een verschil maakt.

[ Voor 103% gewijzigd door nwagenaar op 08-04-2004 11:11 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 08 april 2004 @ 06:00:
Via heeft de K8T800 Pro overigens iets uit moeten stellen, verwacht de eerste moederborden met deze chipset zo rond begin mei pas.

Daarnaast kan ik meedelen dat Abit bezig is met een socket 939 nForce3 250GB moederbord die in mei op de markt zou moeten komen, en een socket 754 nForce3 250 moederbord. Ik denk dat de namen KN8 of AN8 goede kanshebbers zijn ;)
Mss NF8(-s)(-m) :p
Ik zou iig toch ook graag een socket 754 variant zien. Die socket 939 vind ik niet zo interessant
Minder cache, evenveel snelheid en dual channel. Ik betwijfel of dat evengoed of beter gaat presteren dan de 1mb l2 cache varianten van de socket 754

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
de socket 939 zal sneller zijn, ondanks de 512kb cache, amd heeft ze niet voor niets hoger geschaald, zie socket 754 3400+ en socket 939 op zelfde snelheid word de 3500+. Als hij langzamer was geweest hadden ze hem wel 3300+ genoemd. Ook het verschil tussen de huidige 3000+ Newcastle met 512kb cache is maar heel klein tov de 1 mb versie.

Ideale combinatie zou eigenlijk zijn:
- nforce 3 250
- Socket 939 amd met 1 mb cache
- Dual channel mem

Maar of dit binnen nu en laten we zeggen juni een optie gaat worden is een grote vraag, denk dat we het met 512kb moeten doen.
Wel denk ik dat als je nu nog niets gekocht hebt dat socket 939 meer toekomst heeft en het wachten waard zal zijn. Nu nog wachten op goede reviews waar ze dual channel gaan testen en gaan overklokken.. en natuurlijk de socket 939 cpu's!

Van de zomer wil ik ook gaan upgraden, inclusief waterkoeling etc, dus ik wacht het nog even af allemaal. Ook wacht ik op de nieuwe videokaarten, maar het schiet helaas allemaal niet echt op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=290

MSI K8N Neo Platinum Edition (nForce3-250Gb) review
Samenvatting: nauwelijks sneller, wel stabiel en extra features.
Performance-wise, the nForce3-250Gb in its current form doesn’t really bring anything to the table. We’ll have to wait for the dual channel version of the chipset to probably see some notable improvement in that area. With that said, the nForce3-250Gb does brings a lot more otherwise. The MSI K8T Neo based on this chipset is loaded with features like Gigabit LAN and SATA/RAID supported by the chipset. Overclocking is also pretty good although we feel MSI could’ve added some more options in that department. Lastly, Stability was not an issue at all with the K8N Neo Platinum- we didn’t meet a single crash or reboot.

[ Voor 79% gewijzigd door T.T. op 14-04-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
De MSI K8N NEO staat in de pricewatch :)

eindelijk een Nforce 250Gb moederbordje verkrijgbaar !

pricewatch: MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

morgen es ff kijken of ie ook snel leverbaar is

zo ja - gelijk ophalen Zaterdag :P

[ Voor 25% gewijzigd door Optical op 22-04-2004 18:06 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
3rd week mei kunnen we ze pas verwachten vermoed ik :( nForce3 250GB heeft weer kleine delay opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
The Source schreef op 22 april 2004 @ 18:32:
3rd week mei kunnen we ze pas verwachten vermoed ik :( nForce3 250GB heeft weer kleine delay opgelopen.
Je hebt helaas gelijk - ik heb ff gebeld met die zaak in mn vorige post :

Ze hebben me een mailtje gestuurd -> eind mei leverbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Chaintech ZNF3-250GB Pro Zenith, nForce3

http://www.tweakers.net/pricewatch/82536

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Ja lekker makkelijk - dit is de winkel die ik dus noemde een paar posts terug

en dat moederbord is pas eind mei leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 08 april 2004 @ 06:00:

Hoe weet je dat?

Voor zover ik weet is er geen samenwerking meer tussen Abit en nVidia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Biostar K8NHA-GRAND ziet er wel leuk uit :) Nu nog ff goeie specs en die word het voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 21:16:
Die Biostar K8NHA-GRAND ziet er wel leuk uit :) Nu nog ff goeie specs en die word het voor mij :)
Geen spannende specs denk ik; op het plaatje is te zien dat hij de 250- en niet de 250Gb-versie gebruikt.

Aan de gegevens op de Chaintech pagina te zien geldt dat ook voor die Zenith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 20:34:
[...]

Hoe weet je dat?

Voor zover ik weet is er geen samenwerking meer tussen Abit en nVidia..
Jah dat klopt maar dat is alleen op het gebied van videokaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op 28 april 2004 @ 12:25:
[...]

Geen spannende specs denk ik; op het plaatje is te zien dat hij de 250- en niet de 250Gb-versie gebruikt.

Aan de gegevens op de Chaintech pagina te zien geldt dat ook voor die Zenith.
Wat is het verschil met 250- en 250Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 15:23:
[...]

Wat is het verschil met 250- en 250Gb?
Gb = Gigabit LAN?

[ Voor 4% gewijzigd door ken op 28-04-2004 15:39 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik wacht op S939 mobo met Nforce 250Gb chipset :P
...en dus ook eigenlijk op de nieuwe FX'en

offtopic:
Hacku heeft al een dual-core AMD zie ik in zijn icon, prototype? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Jammergenoeg kan geen enkele winkel hem nog uitleveren, hij wordt pas de 3e week van mei verwacht :( Of heeft iemand em al ergens kunnen kopen?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ik heb ff een vraag, misschien dat iemand het weet.

De specs van de MSI K8N Neo Platinum vermelden dit:

On-Board IDE/SATA

• An IDE controller on the nVIDIA nForce3 250Gb chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO,
Bus Master and Ultra DMA133/100/66 operation modes.
- Can connect up to 4 IDE devices

• 4 S-ATA RAID controller and dual channel ATA 133/100/66/33 master mode EIDE controller.

Dat betekend dan toch dat er 2 normale IDE sloten op zitten, voor elke 2 drives.
Daarnaast nog een Dual Channel ATA133.... EIDE controller. Dat is toch ook gewoon een IDE controller net zoals die andere 2, of niet ?
Want op het mobo zie ik er maar 2, die gele, en een zwarte onderaan, de floppy port..

Maar op dit plaatje zie ik daar helemaal nix van weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7030Platinum.jpg

Iemand die mij hier meer over kan uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Totaal 2 IDE aansluitingen op het moederbord voor maximaal 4 IDE apparaten, makkelijk toch? Al paar webwinkels en MSI gemaild met negatief resultaat. Door (leverings)problemen bij MSI is het bord vertraagd :( Stiekem ook in Belgie bij de webwinkels gekeken, daar hadden ze em ook nog niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ck2000nl schreef op 14 mei 2004 @ 00:11:
Totaal 2 IDE aansluitingen op het moederbord voor maximaal 4 IDE apparaten, makkelijk toch? Al paar webwinkels en MSI gemaild met negatief resultaat. Door (leverings)problemen bij MSI is het bord vertraagd :( Stiekem ook in Belgie bij de webwinkels gekeken, daar hadden ze em ook nog niet |:(
Ok, maar wat wil dit zeggen dan :?

4 S-ATA RAID controller and dual channel ATA 133/100/66/33 master mode EIDE controller

Betekend dat niet dat er naast de s-ata controller ook een EIDE controller aanwezig zou moeten zijn ?

Ik snap dat ff niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Op de website van Informatique staat nu de Epox 8KDA3+ in de prijslijst en volgens hen is hij ook al uitleverbaar :9

Het gaat om dit bordje: http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8kda3.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/EP-8kda3.jpg

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Informatique staat nu de Epox 8KDA3+ in de prijslijst en volgens hen is hij ook al uitleverbaar .

Maar die is wel erg duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Turkish schreef op 14 mei 2004 @ 09:33:
Op de website van Informatique staat nu de Epox 8KDA3+ in de prijslijst en volgens hen is hij ook al uitleverbaar :9

Het gaat om dit bordje: http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8kda3.htm

[afbeelding]
Dan gebruiken ze toch een oude chipset revisie want de nForce3 is begin deze week weer uitgesteld omdat het mogelijk was om het chipset door te laten branden. nVidia heeft hiervoor een nieuwe revisie gemaakt waarbij het probleem (hopelijk) is opgelost. Meeste fabrikanten beginnen nu MP 3de week mei, dus eerste week juni leverbaar in NL.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 15-05-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 18:05
Zoals Backstage al zei, die Chaintech ZNF3 250Gb is gewoon leverbaar. Heb hem al up and running.

pricewatch: Chaintech ZNF3-250GB Pro Zenith, nForce3 (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394)

En er zit wel een Gigabit ethernet controller op van Broadcom.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
jvloendersloot schreef op 14 mei 2004 @ 18:54:
Zoals Backstage al zei, die Chaintech ZNF3 250Gb is gewoon leverbaar. Heb hem al up and running.

pricewatch: Chaintech ZNF3-250GB Pro Zenith, nForce3 (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394)

En er zit wel een Gigabit ethernet controller op van Broadcom.
Hij kost wel 177.- t.o.v. de 137.- voor de MSI :( Is hij verder wel vergelijkbaar met de MSI? Gigabit ethernet is toch een feature van de nVIDIA nForce3 chipset, waarom hebben ze de Broadcom dan genomen? Is die beter?

Vraag me af indien de MSI borden last hebben van explosieve kwaaltjes of deze Chaintech er dan ook last van heeft, aangezien deze nu al te koop is?

[ Voor 31% gewijzigd door ck2000nl op 14-05-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ck2000nl schreef op 14 mei 2004 @ 23:02:
[...]

Hij kost wel 177.- t.o.v. de 137.- voor de MSI :( Is hij verder wel vergelijkbaar met de MSI? Gigabit ethernet is toch een feature van de nVIDIA nForce3 chipset, waarom hebben ze de Broadcom dan genomen? Is die beter?

Vraag me af indien de MSI borden last hebben van explosieve kwaaltjes of deze Chaintech er dan ook last van heeft, aangezien deze nu al te koop is?
Ik ben ook al een tijdje bezig om een leuk mobo uit te zoeken met dit chipset, en mijn keus is wel gevallen op de Chaintech. Hij is nu al uit omdat de layout verder hetzelfde is als degene met de nForce3 nf150 chipset. Naar mijn weten is alleen de chipset en dus ook de preformance veranderd (verbeterd!) maar alle dingen die er nu bij zitten, zaten er bij het oude model ook al bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

sOidivUs schreef op 15 mei 2004 @ 10:22:
[...]

Ik ben ook al een tijdje bezig om een leuk mobo uit te zoeken met dit chipset, en mijn keus is wel gevallen op de Chaintech. Hij is nu al uit omdat de layout verder hetzelfde is als degene met de nForce3 nf150 chipset. Naar mijn weten is alleen de chipset en dus ook de preformance veranderd (verbeterd!) maar alle dingen die er nu bij zitten, zaten er bij het oude model ook al bij...
De lay out is goed voor de prestaties van de HTT van de 150 (600) maar dat is ook daadwerkelijk de max die de lay-out kan geven aan prestatie.
Door de 250 erop te zetten kan je wel vrolijk 1000 HTT draaien (indien je geheugen hebt die het aankunt) , maar de prestaties zullen nauwelijks verschillen dan de 150 @ 600 omdat de lay-out van het board gewoon niet meer kan bieden aan prestaties !

Als je naar de reviews kijkt zie je dit ook duidelijk in de prestaties ! :O

Gelukkig zijn andere fabrikanten wel een andere layout omtrend de chipset gaan maken om niet tegen dit probleem aan te lopen.
Maarja we gaan het in de komende weken in de praktijk zien.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 15-05-2004 10:36 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al informatie over de releasedatum van de moederborden van Abit of Asus? Of wachten deze fabrikanten op Socket 939 om hun Nforce 3 250 moederborden uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
SmokeyTheBandit schreef op 15 mei 2004 @ 10:34:
[...]

De lay out is goed voor de prestaties van de HTT van de 150 (600) maar dat is ook daadwerkelijk de max die de lay-out kan geven aan prestatie.
Door de 250 erop te zetten kan je wel vrolijk 1000 HTT draaien (indien je geheugen hebt die het aankunt) , maar de prestaties zullen nauwelijks verschillen dan de 150 @ 600 omdat de lay-out van het board gewoon niet meer kan bieden aan prestaties !

Als je naar de reviews kijkt zie je dit ook duidelijk in de prestaties ! :O

Gelukkig zijn andere fabrikanten wel een andere layout omtrend de chipset gaan maken om niet tegen dit probleem aan te lopen.
Maarja we gaan het in de komende weken in de praktijk zien.
Waar is een review te vinden van die Chaintech vergelijking? Dus de Chaintech is trager dan de MSI variant die nog uit moet komen?

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
ik weet niet of jullie em al gezien hebben maar ook op Anandtech staat een review van de MSI K8N :

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=2036

ik vind het jammer dat het zo lang duurt voordat de 250Gb bordjes voor s754 een beetje beter verkrijgbaar zijn (meerdere merken) de Asus K8N-E Deluxe ziet er bijvoorbeeld ook wel ok uit .

http://www.asus.com/produ...t754/k8n-e_d/overview.htm

ik hoef niet perse een s939 board alleen maar voor dual channel , als 754 nog meegaat tot 3700+ kan ik tegen die tijd 1-2 jaar ? altijd nog zo'n bord kopen

ik ga iig niet aan VIA beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Optical schreef op 15 mei 2004 @ 20:32:
ik weet niet of jullie em al gezien hebben maar ook op Anandtech staat een review van de MSI K8N :

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=2036

ik vind het jammer dat het zo lang duurt voordat de 250Gb bordjes voor s754 een beetje beter verkrijgbaar zijn (meerdere merken) de Asus K8N-E Deluxe ziet er bijvoorbeeld ook wel ok uit .

ik hoef niet perse een s939 board alleen maar voor dual channel , als 754 nog meegaat tot 3700+ kan ik tegen die tijd 1-2 jaar ? altijd nog zo'n bord kopen

ik ga iig niet aan VIA beginnen
Gedeeltelijk ben ik het met je eens, ook Ik ga niet aan VIA beginnen.(nofi)
Echter zie ik het nut van een BMW met een Fiat motor kopen niet in, ik wil best 64-Bit processor kopen maar ik wil er wel uithalen wat erin zit.
Zal ik moeten wachten hiervoor dan doe ik dat graag ;)
Laat S939 maar komen!

(offtopic)
(Iemand al wat meer bekent over wanneer ze in de winkels komen die bordjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ck2000nl schreef op 14 mei 2004 @ 23:02:
Nee, die is zeker niet beter. Maar als ze de 250Gb hadden willen inzetten hadden ze veel moeten wijzigen aan de bord-layout, en waarschijnlijk is dat dus daarom niet gedaan.

De broadcom chip, hangend aan de gewone Nf3-250, is een minder mooie oplossing omdat hij de PCI bus overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Weet iemand toevallig ook wanneer ASUS met een nforce 250 chipset komt?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Xtremesystems heb ik dit gevonden:
I figure this might interest some of you.

The other day I sent Shuttle Inc. an e-mail about their motherboards and a nForce 3 250 (since the AN50R is so good, locks would make it almost perfect right?). Anyways, the guy who replied told me that Shuttle planned to launch the AN51R in June.

Just a heads up...
Shuttle gaat dus zijn Nforce 250 moederbord in juni lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
John_Glenn schreef op 16 mei 2004 @ 02:56:
[...]

Nee, die is zeker niet beter. Maar als ze de 250Gb hadden willen inzetten hadden ze veel moeten wijzigen aan de bord-layout, en waarschijnlijk is dat dus daarom niet gedaan.

De broadcom chip, hangend aan de gewone Nf3-250, is een minder mooie oplossing omdat hij de PCI bus overbelast.
Ok, dat vermoeden had ik al. Die Broadcom loopt dus lekker over de PCI bus te pompen |:( Najah, toch maar wachten op de MSI! Haastige spoed is zelden goed, wachten...wachten......... :z

Bedankt nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, ook Ik ga niet aan VIA beginnen.(nofi)
Echter zie ik het nut van een BMW met een Fiat motor kopen niet in, ik wil best 64-Bit processor kopen maar ik wil er wel uithalen wat erin zit.
Zal ik moeten wachten hiervoor dan doe ik dat graag ;)
Laat S939 maar komen!

(offtopic)
(Iemand al wat meer bekent over wanneer ze in de winkels komen die bordjes?)
ik ben het met je eens, ik koop een compleet nieuw systeem en ik wil wel de max hebbe, dus wacht ik maar lekker op de s939 :)
(als die s939 uit is, dan zijn de X800's ook wel gedaald in prijs hoop ik dus)

ik weet niet precies wanneer de 939 in de winkel ligt, hoop snel w8 al zo lang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 09:47:
[...]

ik ben het met je eens, ik koop een compleet nieuw systeem en ik wil wel de max hebbe, dus wacht ik maar lekker op de s939 :)
(als die s939 uit is, dan zijn de X800's ook wel gedaald in prijs hoop ik dus)

ik weet niet precies wanneer de 939 in de winkel ligt, hoop snel w8 al zo lang :O
W8en sucks, en t heeft weinig zin :)

Daarom kun je w8en op alles, maar dan koop je nooit wat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Iemand wel is naar de specs van deze gekeken ?
http://tw.giga-byte.com/M.../Products_GA-K8NSNXP.htm#

4 stata poorten.
4 ide poorten.
Goed voor 12 hd's of wat je er ook op aan wilt sluiten.
Ook heeft deze firewire B, 800mbit dus.
Ik zit op deze te wachten. Alweer wachten ja :'(

[ Voor 18% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 17-05-2004 13:55 ]

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
ja het wachten op nieuwe hardware blijft altijd een lastig punt maar zolang mijn Abit KT7 het nog volhoudt koop ik nog even niet een AMD64. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd toch wel aardig wat nForce3 bordjes en dan ga ik dan serieus kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa.. die gigabyte.. die wil ik ook... heb al e.e.a. gelezen qua test.. en is zeker zeer stabiel... OCen is niet super, maar wel redelijk... maar wel lekker veel schijven kunnen er in... ik ga nu naar 4x s-ata 250 maxtor >:) en nog wat oude schijven.. voor in totaal 400 GB... dus ik zit zo lekker op 1400 GB :9~

Alleen heb ik al een mail gestuurd naar giga byte.. wanneer dat bordje eindelijk komt.. maar nog geen antwoordt (al 10 dgn geleden). In usa en japan is hij er al... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben ook een beetje huiverig om voor een VIA K8T800 te gaan. Na een aantal slechte ervaringen met o.a. de A7V133 was ik t wel een beetje zat.

Ik heb nu al een hele poos een A7M266 (AMD 761 chipset) en dat is zo'n lekker stabiel bord. Alleen ik wil nu toch wel ns upgraden.
Eigenlijk heb ik zitten wachten op de s939 maar ik ben niet meer overtuigd van de voordelen behalve de betere upgrademogelijkheden in de toekomst.

Klopt het dat de s754 dan maar tot 3700+ zal gaan?

Ik zit nu toch te overwegen om voor een 3200+ te gaan met een K8T800 of nForce250(gb) bordje. Mn systeem is echt aan een upgrade toe zo langzamerhand en dan kun je lang wachten maar dat heeft toch weinig zin. Het enige waar ik nu misschien nog even op zou wachten is tot de nForce 250 bordjes echt te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op 21 mei 2004 @ 11:39:
Ik ben ook een beetje huiverig om voor een VIA K8T800 te gaan. Na een aantal slechte ervaringen met o.a. de A7V133 was ik t wel een beetje zat.

Ik heb nu al een hele poos een A7M266 (AMD 761 chipset) en dat is zo'n lekker stabiel bord. Alleen ik wil nu toch wel ns upgraden.
Eigenlijk heb ik zitten wachten op de s939 maar ik ben niet meer overtuigd van de voordelen behalve de betere upgrademogelijkheden in de toekomst.

Klopt het dat de s754 dan maar tot 3700+ zal gaan?

Ik zit nu toch te overwegen om voor een 3200+ te gaan met een K8T800 of nForce250(gb) bordje. Mn systeem is echt aan een upgrade toe zo langzamerhand en dan kun je lang wachten maar dat heeft toch weinig zin. Het enige waar ik nu misschien nog even op zou wachten is tot de nForce 250 bordjes echt te krijgen zijn.
S754 blijft nog heel lang bestaan als instap-platform en zal nog minstens tot de 4200+ gaan, ook de niet 64-bit cpu's gaan over op S754.

Het enigste voordeel (en dan ook echt het enigste) is dat de S939 dual-channel heeft, die extra pinnen zijn alleen maar goed voor het 2e kanaal naar het geheugen. Voor de rest zijn het dezelfde chipsets, dezelfde cpu's (met andere mem controller)
En de echt exclusieve producten zullen voor S939 uitkomen omdat S939 echt high-end is. Als ik jou was zou ik niet zo lang wachten op S939 en gewoon een S754 kopen, afhankelijk van de applicatie scheelt dual channel niet zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:18

OMX2000

By any means necessary...

Is bekend wanneer de asus K8N-E Deluxe in Nederland verkrijgbaar is? Is al een aantal keer zie ik net |:(

[ Voor 23% gewijzigd door OMX2000 op 21-05-2004 17:54 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wachten op de ABIT's en ASUS borden en zelfs op socket 939 (wat ik ok doe) want anders moet je straks als je bijv. een nieuwe videokaart wil weer een nieuwe CPU + mobo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:43:
Ik zou wachten op de ABIT's en ASUS borden en zelfs op socket 939 (wat ik ok doe) want anders moet je straks als je bijv. een nieuwe videokaart wil weer een nieuwe CPU + mobo kopen.
Waarom dat? PCI-E voor athlon 64 dat is nog > 2 maanden wachten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dat wachten is gewoon bullshit eigenlijk. Er komt ALTIJD iets nieuws aan, langer dan 2 maanden wachten gaat nergens over. Kijk als 3 maanden wachten mij 20-30% meer performance oplevert gaat het nog ergens over. Maar 5% extra performance, waar hebben we het dan over?
En wat betreft socket 939, dat dual channel hoeft niet zoveel performance winst te hebben, aangezien AMD64 niet zo geheugenbandbreedte hongerig is.
Maar over het algemeen gaat mijn voorkeur uit naar de Abit bordjes, omdat die vaak goed overklokbaar zijn. En tegenwoordig ook nog eens stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja dat wachten is idd onzin tenzij er op korte termijn echt een dikke performancewinst in zit op t gebied waar jij je PC het meest voor gebruikt (en voor ongeveer dezelfde prijs).
Dat is bijna nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

by the way, wat is de maximum snelheid die door de verschillende plankjes ondersteund wordt? Ik kan van de Asus nergens vinden welke A64's ie ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 23 mei 2004 @ 09:51:
by the way, wat is de maximum snelheid die door de verschillende plankjes ondersteund wordt? Ik kan van de Asus nergens vinden welke A64's ie ondersteund.
Alle athlon 64, dus t/m 3400+ en in de toekomst waarschijnlijk ook de 3700+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
De ASUS K8N-e staat nu ook op asus netherlands

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk ook dat het wachten onzin is, je kan zo wel overal op blijven wachten :Z
ik zou eerst wachten op de S939 maarja die dual channel maakt volges mij echt niet veel uit :?

ik wacht nu nog tot er meer Nforce 250 bordjes zijn zodra die er zijn koop ik mn nieuwe systeem denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Hmmm ... ik ben het wel met je eens PimpinTom ... ik hou niet zo van rev. 1.0 bordjes. Als je heeeel even wat langer wacht dan komen er meer bordjes, met een nieuwere revisie waarmee vaak veel probleempjes zijn opgelost.

Had ik met mijn Epox bordje ook. Eerst rev 1.0 die ging stuk, toen een 1.1 terug.

Nergens meer last van en lekker OC-baar ;-)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb nu toch maar een MSI K8T Neo FIS2R besteld met 3200+ Clawhammer.
De K8N komt wel over een paar weken maar dan is t toch maar weer even afwachten hoe die t doet.
Enige echte voordeel wat die heeft is de AGP en PCI lock. Maarja ik ga toch niet echt overclocken dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Ik wil een 64 bitja halen met mobo. De MSI Neo Platinum lijkt me een ok bordje.
Alleen moet ik zeker weten of mijn geheugen daarop ok draait.
Het is 512MB PC3200 DDR CL2 (Corsair CMX512-3200C2PRO) geheugen.
Iemand ervaring met dit soort geheugen een AMD64 compatible mobo (liefts NForce3 250)?

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cansu schreef op 24 mei 2004 @ 12:17:
Iemand ervaring met dit soort geheugen een AMD64 compatible mobo (liefts NForce3 250)?
denk dat dat geheugen wel comp is met de MSI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Cansu schreef op 24 mei 2004 @ 12:17:
Ik heb opgeveer hetzelfde geheugen , maar dan 2x 256 Mb , omdat ik het ook niet zeker wist heb ik de vraag gesteld op de corsair forums

zie dit topic :

http://www.houseofhelp.co...4816&highlight=optical304

ik denk trouwens dat als ik mn nieuw setje ga halen het 'oude' geheugen weggaat samen met de xp2200 en het nforce2 bord , en dat ik gewoon 2x512 PC3200 erbij koop

[ Voor 17% gewijzigd door Optical op 24-05-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 22:07

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelf draai ik momenteel 2 x 256MB Corsair PC3500 geheugen (v1.1 met Winbond BH-5 chips) op 2-2-2-5 timings op een "FSB" van 200Mhz. En dit alles op een Epox EP-K8DA3+ dat voorzien is van een nForce3 250Gb chipset.

Over het algemeen zijn er weinig problemen bekend met Corsair geheugen icm nForce3 chipsets. Voornamelijk TwinMOS geheugen blijkt enorm brak te lopen met instabiliteit tot gevolg.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corsair geeft meestal weinig problemen, marja die prijs... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Lees zo her en der dat de combinatie Twinmos en MSI NFORCE chipsets wel moet kunnen, en nu maar hopen dat dat zo is :D Heb het geheugen al in huis, wacht alleen nog op die MSI K8T Neo Platinum |:( De combinatie Asus en Twinmos kan gezien de berichten wel voor problemen zorgen, komt er ook een NFORCE 3 250GB moederbord uit van Asus?

[ Voor 26% gewijzigd door ck2000nl op 25-05-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op de MSI K8N Neo Platinum :) nforce power _/-\o_
en dan een 3200+ of 3400+ erop +X800pro (modde nar xt) + 1024 corsair
zal wel rete snel lope denk >:) :o

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

ck2000nl schreef op 25 mei 2004 @ 11:00:
Lees zo her en der dat de combinatie Twinmos en MSI NFORCE chipsets wel moet kunnen, en nu maar hopen dat dat zo is :D Heb het geheugen al in huis, wacht alleen nog op die MSI K8T Neo Platinum |:( De combinatie Asus en Twinmos kan gezien de berichten wel voor problemen zorgen, komt er ook een NFORCE 3 250GB moederbord uit van Asus?
Yes de Asus K8N-E Deluxe, waar waarschijnlijk veel mensen op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zou voor de zekerheid maar geen TwinMos geheugen bestellen, bijna alle geheugenproblemen op het s754 platform lijken met TwinMos geheugen te maken te hebben.

Ik heb gewoon Corsair besteld, heb ik goede ervaring mee en weinig slechte dingen icm s754/K8T800 over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de MSI K8N NFORCE3 NEO PLATINUM
12 € 145.00 is leverbaar :) bij europc.nl (Geen spam)
k denk dat ik er binnekort ook maar een ga halen :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:25:
de MSI K8N NFORCE3 NEO PLATINUM
12 € 145.00 is leverbaar :) bij europc.nl (Geen spam)
k denk dat ik er binnekort ook maar een ga halen :9~
Voorraad: 0 stuks

Niet zo leverbaar denk ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow sorry niet gezien :( ik denk wel binnenkort leverbaar..

laat maar dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ze zijn overal pas in Juni leverbaar voor zover ik weet.
Bij sommige winkels kun je m al bestellen maar dan heb je m pas over 2 of 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow oke.. bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Waarschijnlijk eind volgende week in de winkel :)
Vandaag met nVidia gesproken, waren wat vertragingen met uitleveren van chipsets (waarschijnlijk te druk bezig met de vga kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met een winkel gesproken die bezwoer dat als ik hem nu bestelde hij binnen een week binnen zou zijn... (Fascom in Utrecht)

das echter toch nog net iets te ver weg voor ongeduldige ik dus t zal wel een Neo FIS2R bordje worden, goed genoeg denk ik.

Overigens ff vraagje tussendoor, ik heb toch hopelijk goed begrepen dat die dingen nog backwards compatible zijn met ouder DDR geheugen, zoals de 2 256 mb reepjes van ik geloof 266 die ik nu in me MSI KT3 Ultra bordje heb zitten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op 25 mei 2004 @ 20:21:
Waarschijnlijk eind volgende week in de winkel :)
Vandaag met nVidia gesproken, waren wat vertragingen met uitleveren van chipsets (waarschijnlijk te druk bezig met de vga kaarten)
Mooi, straks eindelijk een 64 bits agp driver ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de review op tweakers gelezen van de MSI K8N neo.
Maar als ik het zo lees is die raid controller niet veel waard.En ik wou verdorie
mijn 2 hd's raid laten lopen :( ! Dan toch maar een losse raid controller aanschaffen. Ik kijk wel uit naar die nieuwe mobo's eind volgende week liggen ze er :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik vermoed dat de Asus wel een betere Raid implementatie heeft. Het bord heeft ACHT SATA aansluitingen. Waaay cool... Als de Asus er niet zou komen dan zou ik ook voor de MSI K8N gaan. Maar ik denk dat eind deze maand ik EINDELIJk een upgrade van mijn systeem kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is hellaas niet waar, de asus K8N-E gaat er 6 krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Oeps foutje. Maar het zijn er veel... Hoe kom ik op acht? Hierzo stond het : http://www.nforcershq.com...ews&file=article&sid=1424

http://www.hardocp.com/im...ZZ1ZaVmhpekVfMV8xX2wuanBn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

OMX2000 schreef op 26 mei 2004 @ 12:47:
Ik vermoed dat de Asus wel een betere Raid implementatie heeft. Het bord heeft ACHT SATA aansluitingen. Waaay cool... Als de Asus er niet zou komen dan zou ik ook voor de MSI K8N gaan. Maar ik denk dat eind deze maand ik EINDELIJk een upgrade van mijn systeem kan doen.
De 4 extra poorten worden geleverd door een Silicon Image chip, en ik heb hier en daar gehoord dat dat merk vrij bekend staat vanwege het feit dat hun RAID chips niet echt denderende resultaten leveren.

Ik neem aan dat de 4 overige poorten hun werk doen via de geintegreerde nV RAID controller op de chipset, en vanwege de MSI review op t.net weten we al wat dat ding qua prestaties levert.

Ik persoonlijk kijk daarom liever even de kat uit de boom en wacht liever even de reviews cq. benchmarks af voordat ik dit plankje aanschaf. :)

Overigens is de officiele subsite van de K8N alwéér op mysterieuze wijze van de globale Asus site verdwenen, en op nl.asus.com wordt al helemaal niets over dit plankje gemeld (in tegenstelling tot wat hierboven is gemeld). Ben daarom bang dat dit plankje hier niet op korte termijn in de winkel zal gaan liggen... :(

[ Voor 15% gewijzigd door mindcrash op 26-05-2004 22:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Bedoel je deze pagina??

Die link werkt alleen niet direct ofzo.. :?
Maar de info staat er gewoon op hoor :)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoyden op 26-05-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:14:
corsair geeft meestal weinig problemen, marja die prijs... :'(
Ik stelde deze vraag namelijk omdat mijn vorige mobo, een A7V600, vage errors gaf tijdens installatie van XP. Lag volgens mij aan het geheugen.
Vandaar dat ik het nogmaals vroeg.

Wil later nog een 512 halen maar dat is dan geen matched pair. hopelijk gaat dat goed.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Hier wat meer info.. Uit het Asus Magazin.
Maar t meeste was toch al bekend lijkt me :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33067/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33069/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33068/thumb.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Hoyden op 26-05-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Asus K8N-E deluxe lijkt me retestrak.
Maar zal nog wel ruim een maand duren als ik het zo lees.
Nog ruim voor m'n zomervakantie dus dat gaat goedkomen. :)

Plus een fijne 3200+ met 1Mb L2 cache. 2 reepjes.
En dan in een Antec BQE proppen zou moeten lukken toch?

Maar een videoplank blijf ik nog moeilijk vinden.
Een X800 is wel lekker. Maar een X800 SE all-in-wonder lijkt me nog strakker (en betaalbaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Laatst online: 09-04 21:37
Op http://www.pcmegastore.nl/ vernam ik het volgende over de MSI K8N Platinum:
Update: zojuist (27-05) vernomen dat de levering is uitgesteld tot 09-06-2004. Dit is overigens bij alle shops het geval. De zending voor Nederland wordt per boot aangeleverd, en dan verdeeld over de verschillende Nederlandse distributeurs Dit is de reden waarom wij deze inmiddels ook bij andere leveranciers in het buitenland hebben besteld. Dit om de aanlevering te versnellen! Wij zijn er dus volop mee bezig om de levering te versnellen. Helaas is het wachten nu op MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De chaintech vnf-250 komt als beste uit de review om te oc-en :P
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2063

ik ben benieuwt wanneer dit bordje uit komt...
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/chipsets/roundups/2004/socket754/chaintech.jpg :9~

OC-conclusie van de review

This brings us to our last criterion, overclocking performance, in our evaluation of these boards. Here, the Epox and Chaintech stand out as outstanding performers, reaching the highest overclocks that we have seen with great flexibility. The MSI K8N Neo also excelled in this area, but the maximum FSB of 300 is potentially more limiting than the 350 of the Epox or the 400 of the Chaintech. The Gigabyte was also a great performer here, but only if you used EZTune in Windows because the BIOS overclocking of the Gigabyte appears limited purposely to 242. We would have preferred to make the decision ourselves as to whether we would BIOS overclock or EZTune overclock.
Pagina: 1 2 Laatste