Chipset: nForce3 250 --> Mobo's?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:47:
De chaintech vnf-250 komt als beste uit de review om te oc-en :P
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2063

ik ben benieuwt wanneer dit bordje uit komt...
[afbeelding] :9~
Helaas hebben ze nogsteeds allemaal een maximum DDR voltage van 2.8v of 2.9v. Je zult dus ook bij deze moederborden altijd weer een vmod in moeten uitvoeren op je nieuwe moederbord om naar 3.3 Volt op je ddr te gaan (voor mensen als ik die winbond Bh5 / Bh6 / CH5 / infineon Usa hebben).

Hopen dat er snel weer een DFI komt die meer kan. >:)

Bij de MSI NEO series voor P4 kon je wel voltage instellen tot 3.3 volt. Waarom zouden ze het bij de nieuwere AMD 64 borden er weer uithalen? :r

Overigens zie ik bij veel nieuwe nforce bordjes, zoals die van epox en chaintech, dat de heatsinks op de NB niet erg groot zijn en bovendien gelijmd vast moeten zitten. Wel klote als je een waterblokje / zalman blokje of ander NB blok wil gebruiken, dan zal je dus altijd met thermal adhesive aan de gang moeten gaan :(

[ Voor 16% gewijzigd door Race Eend op 01-06-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:48
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:47:
De chaintech vnf-250 komt als beste uit de review om te oc-en :P
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2063

ik ben benieuwt wanneer dit bordje uit komt...
[afbeelding] :9~
http://www.bbsnederland.nl/ :)
Staat tussen Socket A mobo's :?

En Race Eend als het goed is krijgt EpoX mobo 3.3 (of 3.2) of het DDR.
Kijk maar eens in DOC Athlon 64 thread en dan pagina 1/2(50 post per pagina) of 3/4(standaard) :)

[ Voor 26% gewijzigd door Albinoraptor op 01-06-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
De MSI K8N Neo-Platinum is inmiddels op voorraad en ik denk leverbaar bij: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=121635

Hij kost daar 150.- |:(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Albinoraptor schreef op 01 juni 2004 @ 22:52:
[...]
Kijk maar eens in DOC Athlon 64 thread en dan pagina 1/2(50 post per pagina) of 3/4(standaard) :)
Dit is tot vooralsnog alleen te halen doormiddel van solderen ! :*)
Ik test ook beta biossen voor EPoX NL en ik heb deze mogelijkheden nog niet gezien en heb ook nog niks vernomen of dit ook het geval gaat zijn !!!

Niet dat het uitmaakt want met solderen ben je er ook :P :+

[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 03-06-2004 18:20 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
SmokeyTheBandit schreef op 03 juni 2004 @ 18:19:
[...]

Dit is tot vooralsnog alleen te halen doormiddel van solderen ! :*)
Ik test ook beta biossen voor EPoX NL en ik heb deze mogelijkheden nog niet gezien en heb ook nog niks vernomen of dit ook het geval gaat zijn !!!

Niet dat het uitmaakt want met solderen ben je er ook :P :+
Tuurlijk, maar om mijn bord nou van dag 1 te moeten solderen is wat minder >:) Bovendien zijn de mods niet altijd meteen beschikbaar, omdat nog niemand ze heeft uitgevonden bijvoorbeeld. Makkelijker voor de garantie is dat ze meteen 3.3volt op het mem kunnen knallen. :)

Voor de echte tweaker zal solderen veel leuker zijn en is al die pre-mod van DFI etc vast allemaal nix. Maar ik ben (nog) geen echte modder, een weerstandje op mijn videokaart solderen lukt me nog net, maar met een mobo zijn de puntjes vaak (nog) kleiner. Maar goed ik dwaal weer eens af ;) Ik zal zoizo even moeten wachten tot de socket 939 mobo's en cpu's nou eens verkocht gaan worden :( Daarna zie ik wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik was in eerste instantie de gelukkige bezitter van een Epox K8DA3+ mainboard maar het gebruik van 2 geheugen modules is nog steeds vragen om problemen bij nForce3-250 chipsets. Bij gebruik van 1 module is er niks aan de hand en kan ik de strakste timings instellen. Ook de geheugen voltage verhogen verhelpt dit probleem niet (wat wel lukte op mijn oude Gigabyte K8NNXP met nForce3-150).

De laatste tijd heb ik enorme problemen op gebied van stabiliteit, mijn systeem wil vaak niet opstarten (Foutcode 26 op diag-led) of Windows XP knalt er gewoon uit met een IRQL_LESS_NOT_EQUAL op K8.SYS (AMD processor driver). Ik heb dit kunnen reproduceren met de volgende modules:

2 x Corsair PC3500 v1.1 op 400Mhz DDR;
2 x Kingston HyperX PC3200 op 400Mhz DDR;

En bij deze mijn systeem gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Voeding : Antec TruePower 480 Watt
Moederbord : Epox K8DA3+
CPU : AMD Athlon64 3200+ @ 2,0Ghz (1MB L2 Cache)
GFX : ASUS Ati Radeon 9800XT/TV 256MB
SOUND : Creative SoundBlaster Audigy 2
HDD : IBM IDE-100 80GB (7200RPM/2MB)
HDD : 4 x Samsung S-ATA150 160GB (7200RPM/8MB)
CD-RW : Cyberdrive 32x speed brander;
DVD-RW : NEC 1100A 4x DVD+ brander;

Wat mij enorm opviel is dat ondanks het afkoppelen van alle HDD's, CD-ROM's, uithalen van alle niet relatieve kaarten de voltage nog steeds brak is (dus alleen gebruik van de IBM HDD). Mijn 5V lijn bedraagt altijd 4,91V en mijn 12V is niet echt stabiel. Dus ik heb ondertussen ook mijn voeding getest maar met een Enermax 350W of een Qtec 550W (:r) is dit precies hetzelfde. Ook de vervanging van de ASUS door een minder hongerige kaart (Chaintech GeforceFX 5900XT 128MB) verhielp het probleem niet. Hij blijft gewoon instabiel :( Ook herinstallatie van Windows XP wou niet helpen (ook andere boot HDD geprobeerd).

Ik ben bezig met een correspondentie met Epox om te bekijken van hoe of wat. Als ik wat meer weet dan zal ik dit posten :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Race Eend schreef op 03 juni 2004 @ 18:47:
[...]

Tuurlijk, maar om mijn bord nou van dag 1 te moeten solderen is wat minder >:) Bovendien zijn de mods niet altijd meteen beschikbaar, omdat nog niemand ze heeft uitgevonden bijvoorbeeld.
Dat heb ik dus al uitgezocht ;) Mods werken goed en effectief ;) :D

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 01 juni 2004 @ 22:52:
[...]

http://www.bbsnederland.nl/ :)
Staat tussen Socket A mobo's :?

nou staat er niet bij or ;) alleen de ZNF
ik wil de VNF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:04:
[...]

nou staat er niet bij or ;) alleen de ZNF
ik wil de VNF :)
Chaintech 7VNF3 -250 AMD Chaintech :? Staat alleen een 7 voor. Waarom? Goed vraag. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Ik wil 1 GB aan geheugen op mijn toekomstig nForce 3 plankje, is het handig om dan duur Corsair aan te schaffen. Want ik las een review dat het AMD64 toch een aantal procenten sneller wordt van Low Latency geheugen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 09 juni 2004 @ 15:44:
Ik wil 1 GB aan geheugen op mijn toekomstig nForce 3 plankje, is het handig om dan duur Corsair aan te schaffen. Want ik las een review dat het AMD64 toch een aantal procenten sneller wordt van Low Latency geheugen.
jah ik neem die twinxll cas 2 1024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem maar wat beter mem, ik heb voor me chaintech znf3-150 Twinmos gehaald, dat draait nu nog niet op 200Mhz (3200)...stond wel in de mem compatibility list :?
Ik ben trouwens druk op zoek naar de flashutil voor dit board!!
Iemand wat gezien, zit nl niet bij me mobo en Chaintech heeft nix op hun site, tech request forms krijg ik geen reactie op....bad service :(
Laatste bios versie (4.0') schijnt wel iets met 3200 mem te doen.
Of nog mooier de tweakbios.....leveren ze wel bij de reviews...sneakerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de review op tweakers gelezen van de MSI K8N neo.
Maar als ik het zo lees is die raid controller niet veel waard.En ik wou verdorie
mijn 2 hd's raid laten lopen ! Dan toch maar een losse raid controller aanschaffen. Ik kijk wel uit naar die nieuwe mobo's eind volgende week liggen ze er .
Hij haalt wel goede snelheden, maar met pieken die steeds terugvallen.
Dit is dus duidelijk gewoon een geval van brakke drivers van Nvidia, maar het valt te verwachten dat met een paar updates die RAID-controller best goed zal functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
nwagenaar schreef op 04 juni 2004 @ 09:51:
Ik was in eerste instantie de gelukkige bezitter van een Epox K8DA3+ mainboard maar het gebruik van 2 geheugen modules is nog steeds vragen om problemen bij nForce3-250 chipsets. Bij gebruik van 1 module is er niks aan de hand en kan ik de strakste timings instellen. Ook de geheugen voltage verhogen verhelpt dit probleem niet (wat wel lukte op mijn oude Gigabyte K8NNXP met nForce3-150).

De laatste tijd heb ik enorme problemen op gebied van stabiliteit, mijn systeem wil vaak niet opstarten (Foutcode 26 op diag-led) of Windows XP knalt er gewoon uit met een IRQL_LESS_NOT_EQUAL op K8.SYS (AMD processor driver). Ik heb dit kunnen reproduceren met de volgende modules:

2 x Corsair PC3500 v1.1 op 400Mhz DDR;
2 x Kingston HyperX PC3200 op 400Mhz DDR;

En bij deze mijn systeem gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Voeding : Antec TruePower 480 Watt
Moederbord : Epox K8DA3+
CPU : AMD Athlon64 3200+ @ 2,0Ghz (1MB L2 Cache)
GFX : ASUS Ati Radeon 9800XT/TV 256MB
SOUND : Creative SoundBlaster Audigy 2
HDD : IBM IDE-100 80GB (7200RPM/2MB)
HDD : 4 x Samsung S-ATA150 160GB (7200RPM/8MB)
CD-RW : Cyberdrive 32x speed brander;
DVD-RW : NEC 1100A 4x DVD+ brander;

Wat mij enorm opviel is dat ondanks het afkoppelen van alle HDD's, CD-ROM's, uithalen van alle niet relatieve kaarten de voltage nog steeds brak is (dus alleen gebruik van de IBM HDD). Mijn 5V lijn bedraagt altijd 4,91V en mijn 12V is niet echt stabiel. Dus ik heb ondertussen ook mijn voeding getest maar met een Enermax 350W of een Qtec 550W (:r) is dit precies hetzelfde. Ook de vervanging van de ASUS door een minder hongerige kaart (Chaintech GeforceFX 5900XT 128MB) verhielp het probleem niet. Hij blijft gewoon instabiel :( Ook herinstallatie van Windows XP wou niet helpen (ook andere boot HDD geprobeerd).

Ik ben bezig met een correspondentie met Epox om te bekijken van hoe of wat. Als ik wat meer weet dan zal ik dit posten :)
waar heb je dat moederbordje vandaan? kan hem nergens vinden (op voorraad dan)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 01:41:
[...]

Hij haalt wel goede snelheden, maar met pieken die steeds terugvallen.
Dit is dus duidelijk gewoon een geval van brakke drivers van Nvidia, maar het valt te verwachten dat met een paar updates die RAID-controller best goed zal functioneren.
Precies, dat is een reden voor mij om te twijfelen of ik niet een VIA bord moet nemen. Theoretisch moet de Nforce raid sneller lopen, maar bij de vele reviews krijg je steeds dat "piek gedrag".
Verder vind ik het opvallen dat Asus en Abit nog niet met een bord op de markt zijn. Het lijkt erop dat VIA goede deals met hun gesloten heeft.
Maar gezien mijn huidige ervaring met VIA wil ik liever niet weer een VIA based moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga toch mar voor de MSI K8N Neo Platinum
is zeer stabiel met geheugen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zo'n MSI NEO besteld maar. Geen geduld om nog langer te wachten.
Het is wel een gokje maar ik hoop er het beste van.
In de tests blonk hij niet echt uit of zo maar denk dat hij goed mee komt met de rest en die firewire is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb vandaag mijn msi k8n neo platinum geinstalleerd. Ik geef toe hij draaid lekker. Specs amd64 3200+ , 2x 512mb infineon 2,5-3-3-8 , zalman 7000a cu. 1x hd samsung 160 gb sata + 1x dvd nec 2500, radeon 9700 pro.
Het draaide in een keer allemaal toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

justice_strike schreef op 11 juni 2004 @ 02:08:
[...]

waar heb je dat moederbordje vandaan? kan hem nergens vinden (op voorraad dan)
Ik heb hem gekocht bij Informatique. Behalve de Chaintech nForce3-250 was dit de enigste moederbord die in Nederland te koop was met deze chipset :P

Overigens, door de uitstekende service van Epox heb ik mijn systeem nu superstabiel met twee geheugen modules. Het bleek een probleem te zijn met AMD Cool and Quiet (d.m.v. de AMD CPU driver). Zodra dit uitgeschakeld wordt, heb ik geen enkel probleem. En het leuke is, dit probleem is ook van toepassing bij mijn ASROCK K8 mobotje. Zelfde instabiliteit icm AMD C&Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:02:
Heb ook zo'n MSI NEO besteld maar. Geen geduld om nog langer te wachten.
Het is wel een gokje maar ik hoop er het beste van.
In de tests blonk hij niet echt uit of zo maar denk dat hij goed mee komt met de rest en die firewire is ook wel handig.
hebje zeker test van de NEO met via chip of de oude geleze
die k8n platinum is juist 1 van de betere/stabiele bordjes die er nu zijn met nf3 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 16:40:
[...]

hebje zeker test van de NEO met via chip of de oude geleze
die k8n platinum is juist 1 van de betere/stabiele bordjes die er nu zijn met nf3 250gb
Ja , ik heb em ook en ik moet zeggen tot nu toe perfect :)

alleen een bug? in Q 'n Q denk ik - de cpu gaat maar naar 1800 Terug als ie idle draait

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Optical schreef op 12 juni 2004 @ 12:38:
[...]

Ja , ik heb em ook en ik moet zeggen tot nu toe perfect :)

alleen een bug? in Q 'n Q denk ik - de cpu gaat maar naar 1800 Terug als ie idle draait
reviews: AMD Athlon 64 3400+ upgradeguide
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Dus ?

Ik heb

- BIOS 1.1
- Processordriver geinstalleerd
- Q 'n Q staat an in de BIOS
- Bij power options staat ' minimal powermanagement' ingesteld

toch varieert de kloksnelheid bij mij alleen maar tussen de 1800 en de 2200 Mhz

Q n Q doet dus wel wat - maar niet helemaal.

Nu heb ik wel anders dan in de review waarnaar je linkt in je post een newcastle a64 en geen clawhammer , misschien dat daar nog verschil inzit , vooral omdat de temperaturen die worden uitgelezen ook vrij hoog zijn

misschien maar ff afwachten of een nieuwe BIOS enige verbetering brengt

[ Voor 31% gewijzigd door Optical op 12-06-2004 13:46 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

volgens mij moet je in het bios instellen, naar welke snelheid hij toegaat, teminste dit is zo op mij asus bordje :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Mijn MSI K8N Neo-Platinum wil ook maar niet terug naar 800 Mhz, zelfs na een half uur idle niet. Hij gata wel terug naar 1800 Mhz. Heb trouwens een AMD 64 3000+ die standaard op 2000 Mhz draait. Heb energieschema al op minimaal gezet en de AMD64 driver geinstalleerd, en natuurlijk staan cool'n'quiet ook aan in de bios...vaaaaaaaaaaaaaaaaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne blijft hangen op 1000 mhz... maar aangezien ie daar koel genoeg van wordt vind ik t wel prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
Je hebt voor de MSI K8N neo een nieuwere bios nodig wil je de QnQ goed laten werken, ik heb zelf ook een MSI K8N Neo (bord wil overigens voor geen meter overklokken met mijn Athlon 64 3400+) en gebruik de 1.2 (beta 5) bios.

Die kan je hier vinden: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=328575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net op de site waar ik die MSI plank besteld heb dat het onbekend is wanneer ze de volgende lading binnenkrijgen. En dat terwijl hiervoor nog 2+ weken was aangegeven. Niet bepaald netjes om dat niet even via een emailtje te laten weten zeg.
Ze moeten niet te moeilijk doen anders zoek ik wel een andere winkel op hoor.

Als het zolang gaat duren dan is er de lol snel vanaf. (en zit nog met een voedingloos systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door fuse - Monday 14 June 2004 15:47

Zie net op de site waar ik die MSI plank besteld heb dat het onbekend is wanneer ze de volgende lading binnenkrijgen. En dat terwijl hiervoor nog 2+ weken was aangegeven. Niet bepaald netjes om dat niet even via een emailtje te laten weten zeg.
Ze moeten niet te moeilijk doen anders zoek ik wel een andere winkel op hoor.

Als het zolang gaat duren dan is er de lol snel vanaf. (en zit nog met een voedingloos systeem)

Ik zit met het zelfde probleem , vorige week nog 4 a5 werkdagen nu ineens onbekend.
Bij welke winkel was dat als ik dat mag weten , zit er over te denken de hele bestelling van 1400 euro te annuleren.
Heb ook geen zin om lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 06:03:
Mijne blijft hangen op 1000 mhz... maar aangezien ie daar koel genoeg van wordt vind ik t wel prima zo :)
Dat kan goed mogenlijk zijn. Ligt eraan welke uitvoering je hebt van cpu.
Ik heb een 3200+ ap op het eind, en die klokt terug naar 800 op het msi k8n neo bord. Dat werkt geweldig. Maar met ar op het eind die klokken tot 1000 terug.
Dat heeft met CO of CG uitvoering te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Fuse en Tim: Salland Automatisering geeft op hun eigen forum aan dat de borden a.s. donderdag of vrijdag weer binnen komen! Dus sla je slag ;) Heb em daar ook gehaald, als je in de buurt woont....zelf afhalen :D Werkt een mooie blondje daaro :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bedankt.

Had daar dus al gekeken. En ff gemailed of er nog hoop was.
Anders ga ik serieus op zoek naar wat anders.

Handel is leuk maar klanten houden is nog veel leuker.
En ik ben niet geduldig. Want als je een maand moet wachten kan er van alles met die prijs gebeuren en de dollar mag dan niet meer dalen maar de prijzen wel. Als ik geld weg wil brengen ga ik wel naar de bank.

Maar wat ik flauw vind is die leverdatum veranderen en dat niet even doorgeven.
Misschien dat ze 50 mensen hebben die zo'n ding willen hebben maar tsja, je bent internetshop of niet denk ik. Gebruiken ze maar een bulkemailer. ;)

Trouwens heb ook een hele bups besteld dus d'r moet ook nog een videoplank enzo komen. En dat ik nog uit Eindhoven moet komen.
Nja zie ik me ouwelui ook weer eens een keertje. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door ck2000nl - Monday 14 June 2004 21:25

Fuse en Tim: Salland Automatisering geeft op hun eigen forum aan dat de borden a.s. donderdag of vrijdag weer binnen komen! Dus sla je slag Heb em daar ook gehaald, als je in de buurt woont....zelf afhalen Werkt een mooie blondje daaro

Voor mij is dat goed te doen had daar al eerder gekeken toen was de datum van levering onbekend.
Nu net even gekeken en ja wel 4 a 5 werkdagen :9, dat kan nog.
Maar langer dan 5 dagen wil ik neit wachten neem dan wel een ander board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Wel reserveren! Anders is het bord zo weg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik sta voor een moeilijke keuze qua mobo...

Of de EpoX 8KDA3+ of de MSI K8N Neo Platinum.
Ik heb er al heel erg veel over gelezen, en mijn voorkeur gaat toch eigenlijk wel uit naar de EpoX (met MSI heb ik niet zulke goeie ervaringen) maar er was (of is?) een probleempje met de EpoX, het geheugen dat ik wil kopen, GeIL 2x512MB PC400 Kit Ultra Series, wilde bij de EpoX niet werken op 200mhz, maar alleen op 166mhz. Er was hier iemand die dit probleem had, Warlock geloof ik, en heb hem al een mail er over gestuurd want hij had een nieuwe bios versie voor de EpoX gekregen, maar heb er nog geen reactie op gehad, en ik moet een dezer dagen een beslissing maken... Dus weet iemand of dit probleem al op is gelost? Of kan iemand me overtuigen om toch voor de MSI te gaan? :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
tijd geleden zit Abit te zeggen ze gaan geen Nforce Mobos maken met de Nforce 3 250 want hij zou niet stabiel genoeg zijn en nu dit:
http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=514

ik denk dat Abit eisen had die Nvidia niet wou inwillegen of andersom
en dat nu een besluit gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

sOidivUs schreef op 16 juni 2004 @ 13:56:

Ik heb er al heel erg veel over gelezen, en mijn voorkeur gaat toch eigenlijk wel uit naar de EpoX (met MSI heb ik niet zulke goeie ervaringen) maar er was (of is?) een probleempje met de EpoX, het geheugen dat ik wil kopen, GeIL 2x512MB PC400 Kit Ultra Series, wilde bij de EpoX niet werken op 200mhz, maar alleen op 166mhz. Er was hier iemand die dit probleem had, Warlock geloof ik, en heb hem al een mail er over gestuurd want hij had een nieuwe bios versie voor de EpoX gekregen, maar heb er nog geen reactie op gehad, en ik moet een dezer dagen een beslissing maken... Dus weet iemand of dit probleem al op is gelost? Of kan iemand me overtuigen om toch voor de MSI te gaan? :P :)
Bij mij zit er 2 x 512MB Twinmos BH5 op. Deze zijn dubbelzijdig en dat zou volgens de manual niet goed gaan. Wel dus :)
Het enige probleem wat ik tegenkwam is dat cool & quiet niet goed functioneert. De fansturing werkt prima maar de klokfrequentie regeling lijdt tot vastlopers met de huidige CPU driver van AMD. Ik hoop dat een volgende versie daar verbetering in brengt. zie ook Epox 8KDA3+, XP hangt zodra C&Q aktief wordt

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Smallblock schreef op 16 juni 2004 @ 16:46:
[...]

Bij mij zit er 2 x 512MB Twinmos BH5 op. Deze zijn dubbelzijdig en dat zou volgens de manual niet goed gaan. Wel dus :)
Het enige probleem wat ik tegenkwam is dat cool & quiet niet goed functioneert. De fansturing werkt prima maar de klokfrequentie regeling lijdt tot vastlopers met de huidige CPU driver van AMD. Ik hoop dat een volgende versie daar verbetering in brengt. zie ook Epox 8KDA3+, XP hangt zodra C&Q aktief wordt
Bedankt voor je reactie, maar het was een probleem met dat specifieke GeIL geheugen :) Maar bevalt het mobo je verder wel trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

sOidivUs schreef op 16 juni 2004 @ 13:56:

Ik heb zelf dus een EpoX K8DA3+ en ik moet zeggen dat ik enorm tevreden ben! Deze mamaplank draait echt subliem en stabiel (zolang je AMD Cool and Quiet uitschakeld of de AMD driver niet installeert icm twee geheugen modules). Bovendien blijkt de performance zelfs beter te zijn dan mijn AsRock K8S8X bordje dat voorzien is van een SIS755 chipset :) Ik haal in ieder geval betere scores in AquaMark en Sisoft Sandra dus dit zit wel flex.

Ik weet ook zeker dat je geen slechte koop doet met dit bordje. Ik kan niet spreken over MSI, maar mijn ervaring met MSI producten zijn dat je ze slecht zijn met overclocken (tenminste, op het Socket A platform). Bovendien vindt ik de support bij Epox wel erg goed (zeer snel response in het Nederlands! Ik ben zelfs gebeld en dergelijke. Dat heb ik bij andere fabrikanten nog nooit meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nwagenaar schreef op 16 juni 2004 @ 23:50:
[...]

Ik heb zelf dus een EpoX K8DA3+ en ik moet zeggen dat ik enorm tevreden ben! Deze mamaplank draait echt subliem en stabiel (zolang je AMD Cool and Quiet uitschakeld of de AMD driver niet installeert icm twee geheugen modules). Bovendien blijkt de performance zelfs beter te zijn dan mijn AsRock K8S8X bordje dat voorzien is van een SIS755 chipset :) Ik haal in ieder geval betere scores in AquaMark en Sisoft Sandra dus dit zit wel flex.

Ik weet ook zeker dat je geen slechte koop doet met dit bordje. Ik kan niet spreken over MSI, maar mijn ervaring met MSI producten zijn dat je ze slecht zijn met overclocken (tenminste, op het Socket A platform). Bovendien vindt ik de support bij Epox wel erg goed (zeer snel response in het Nederlands! Ik ben zelfs gebeld en dergelijke. Dat heb ik bij andere fabrikanten nog nooit meegemaakt).
Das goed om te weten! :) Alleen welk geheugen heb je? Want daar ging het in eerste instantie om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

sOidivUs schreef op 17 juni 2004 @ 00:13:
[...]

Das goed om te weten! :) Alleen welk geheugen heb je? Want daar ging het in eerste instantie om :)
Ik heb gebruikt gemaakt van 2 x 256MB Corsair XMS3500 v1.1 (BH5 chippies!) en ik maak nu gebruik van 2 x 512MB Kingston HyperX PC3200 CL2 (type : KHX3200A/512). Beide modules draai(d)en zonder problemen op dit bordje zolang je maar geen Cool and Quiet gebruikt (icm de AMD CPU driver op Windows XP)aangezien je dan hele rare praktijken krijgt. Soms draaide mijn installatie stabiel bij gebruik van Cool and Quiet maar in de meeste gevallen viel mijn systeem uit na 30 minuten stress met een BSOD (IRQL_LESS_OR_EQUEL => geheugen probleem) terwijl Memtest68+ geen enkel probleem constateerde met mijn geheugen.

Overigens, deze instabiliteit heb ik ook kunnen reproduceren op mijn oude AsRock K8S8X plankje met mijn oude Corsair en oude Kingston Valueram (PC3200/CL3) geheugen. En uiteraard alleen met Cool and Quiet icm twee geheugen bankjes in gebruik (en met dezelfde BSOD).

Met mijn huidige systeem (AMD Athlon64 3200+ met 1MB L2 Cache op 2,0Ghz icm de Kingston HyperX) kan ik nu met gemak een "FSB" halen van 220Mhz (geheugen op 2.8V). Hij draait subliem op 2,2Ghz. Boven deze instelling wordt mijn systeem instabiel (hij post wel maar Windows XP boot niet door) maar dit komt waarschijnlijk door mijn PC3200 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nwagenaar schreef op 17 juni 2004 @ 09:44:
[...]

Ik heb gebruikt gemaakt van 2 x 256MB Corsair XMS3500 v1.1 (BH5 chippies!) en ik maak nu gebruik van 2 x 512MB Kingston HyperX PC3200 CL2 (type : KHX3200A/512). Beide modules draai(d)en zonder problemen op dit bordje zolang je maar geen Cool and Quiet gebruikt (icm de AMD CPU driver op Windows XP)aangezien je dan hele rare praktijken krijgt. Soms draaide mijn installatie stabiel bij gebruik van Cool and Quiet maar in de meeste gevallen viel mijn systeem uit na 30 minuten stress met een BSOD (IRQL_LESS_OR_EQUEL => geheugen probleem) terwijl Memtest68+ geen enkel probleem constateerde met mijn geheugen.

Overigens, deze instabiliteit heb ik ook kunnen reproduceren op mijn oude AsRock K8S8X plankje met mijn oude Corsair en oude Kingston Valueram (PC3200/CL3) geheugen. En uiteraard alleen met Cool and Quiet icm twee geheugen bankjes in gebruik (en met dezelfde BSOD).

Met mijn huidige systeem (AMD Athlon64 3200+ met 1MB L2 Cache op 2,0Ghz icm de Kingston HyperX) kan ik nu met gemak een "FSB" halen van 220Mhz (geheugen op 2.8V). Hij draait subliem op 2,2Ghz. Boven deze instelling wordt mijn systeem instabiel (hij post wel maar Windows XP boot niet door) maar dit komt waarschijnlijk door mijn PC3200 geheugen.
Ahh oke, das goed om te weten :) Van die Q&Q wist ik het indd al wel, was al een topic over geweest. Maar zou het verstandig zijn om PC3500 geheugen te nemen ipv PC3200? Opzich moet ik ook wel Kingston HyperX kunnen nemen ipv dat GeIL, maar het GeIL geheugen kan ik een stuk goedkoper krijgen, groothandel...

edit:

Gebruik je eigenlijk WinXP 32 of 64bits?

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 17-06-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

sOidivUs schreef op 17 juni 2004 @ 11:29:
[...]

Ahh oke, das goed om te weten :) Van die Q&Q wist ik het indd al wel, was al een topic over geweest. Maar zou het verstandig zijn om PC3500 geheugen te nemen ipv PC3200? Opzich moet ik ook wel Kingston HyperX kunnen nemen ipv dat GeIL, maar het GeIL geheugen kan ik een stuk goedkoper krijgen, groothandel...

edit:

Gebruik je eigenlijk WinXP 32 of 64bits?
Ik heb een tijdje Windows XP 64-bits gedraait (bij ons op het werk beschikken wij over MSDN, dus alle beta's kunnen wij verkrijgen en testen) maar de drivers voor de nForce3-250 chipset waren er simpelweg niet. Dus dit ging er weer snel vanaf. Momenteel gebruik ik de normale Windows XP icm Gentoo Linux 64-bits. Ik ben bezig om een aantal van mijn Linux/SDL projecten te porten naar het Linux 64-bits platform :)

Als je voor weinig aan GeIL PC3500 kan komen, dan zou ik dit doen. GeIL is gewoon kwaliteitsgeheugen en bovendien heb je wat meer ademruimte met eventueel overclocken. Ik weet niet of GeIL ook idd in de comptabiliteitslijst staat, maar even kijken op e Epox website of support mailen kan hier uitsluitsel over geven. Misschien dat je op basis van de timingmogelijkheden wilt kiezen voor PC3200, maar uit meerdere reviews/artikelen is gebleken dat lage timings niet zozeer garant staan voor betere performance. Deze verschillen zijn gewoonweg marginaal en eigenlijk niet de extra EURO's waard. Misschien dat op het S939 platform dit wel een verschil met zich meebrengt maar helaas kan ik hier weinig informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nwagenaar schreef op 17 juni 2004 @ 12:02:
[...]

Ik heb een tijdje Windows XP 64-bits gedraait (bij ons op het werk beschikken wij over MSDN, dus alle beta's kunnen wij verkrijgen en testen) maar de drivers voor de nForce3-250 chipset waren er simpelweg niet. Dus dit ging er weer snel vanaf. Momenteel gebruik ik de normale Windows XP icm Gentoo Linux 64-bits. Ik ben bezig om een aantal van mijn Linux/SDL projecten te porten naar het Linux 64-bits platform :)

Als je voor weinig aan GeIL PC3500 kan komen, dan zou ik dit doen. GeIL is gewoon kwaliteitsgeheugen en bovendien heb je wat meer ademruimte met eventueel overclocken. Ik weet niet of GeIL ook idd in de comptabiliteitslijst staat, maar even kijken op e Epox website of support mailen kan hier uitsluitsel over geven. Misschien dat je op basis van de timingmogelijkheden wilt kiezen voor PC3200, maar uit meerdere reviews/artikelen is gebleken dat lage timings niet zozeer garant staan voor betere performance. Deze verschillen zijn gewoonweg marginaal en eigenlijk niet de extra EURO's waard. Misschien dat op het S939 platform dit wel een verschil met zich meebrengt maar helaas kan ik hier weinig informatie over vinden.
Oke, goed om te weten :) Dan ga ik ook gewoon 32bits draaien. Ik heb de EPoX support indd al gemaild, gisteravond, ik wacht nu op een reactie :) Op de site heb ik niks kunnen vinden, moet zeggen dat ik het een erg slechte site vind, maarja, veel sites van mobofabrikanten zijn erg slecht imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ja me msi k8n moederbordje zakt met die beta driver wel tot 1000 mhz maar dan loopt me pc telkens vast. alles staat ineens stil :( iemand zelfde ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zit er eigenlijk veel verschil tussen GeIL Ultra geheugen en Mushkin Blue Line?

Mushkin en GeIL Het is dus de 2x 512mb versie :)

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 18-06-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door ck2000nl - Wednesday 16 June 2004 02:13

Wel reserveren! Anders is het bord zo weg

Helaas ik heb hem nog steeds niet hoewel ze donderdag of vandaag binnen zouden kommen volgens salland.
Klopt dus ook niets van , van wat ze zeggen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:02:
Door ck2000nl - Wednesday 16 June 2004 02:13

Wel reserveren! Anders is het bord zo weg

Helaas ik heb hem nog steeds niet hoewel ze donderdag of vandaag binnen zouden kommen volgens salland.
Klopt dus ook niets van , van wat ze zeggen:(
ff offtopic, maar waarom quote je zo raar? :) Als je op dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif icoontje bij de post van iemand klikt dan krijg je een mooiere, overzichtelijkere quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb mijn MSI K8N Neo Platinum binnen. Nu nog alleen w8en op de 3400+ NewCastle >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:32
JB(Collega van Animal): Kep de MSi K8N Neo Platinum bestelt, ben benieuwd wanneer die binnen komt. Ben ik eindelijk van me k8V Deluxe af, die aan het vervelen was met mijn geheugen (Multiplier omlaag gooien...fsb omhoog...kutding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:51:
Kheb mijn MSI K8N Neo Platinum binnen. Nu nog alleen w8en op de 3400+ NewCastle >:).
wrom newcastle, dat cache merk je zekers wel hoor... en was je van plan te oc-en of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 15:20:
[...]

wrom newcastle, dat cache merk je zekers wel hoor... en was je van plan te oc-en of niet? ;)
Mja, ik kon geen goeie 1mb cache proc vinden. Was namelijk op zoek naar de AR CG core die niemand had. Alleen de AP C0 core en die klokken niet al te best vind ik. Ik wil idd gaan overclocken.
Dus dan kom je uit op de NewCastle. Die vind ik dan nog wel beter dan de Clawhammer AP C0 core qua overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik kan het niet laten, maar waar blijft het ASUS bord? Hebben de andere mamabord bakkers alle chips van nVidia opgekocht. Of is het dus echt zo dat de eerste revisie eigenlijk niet productierijp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
OMX2000 schreef op 22 juni 2004 @ 10:52:
Ik kan het niet laten, maar waar blijft het ASUS bord? Hebben de andere mamabord bakkers alle chips van nVidia opgekocht. Of is het dus echt zo dat de eerste revisie eigenlijk niet productierijp is?
Het kan zo zijn dat bij Asus andere producten de prioriteit hebben, maar ik heb zelf de MSI en ik merk geen problemen. Het valt me juist op dat het bord zo probleemloos is!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
OMX2000 schreef op 22 juni 2004 @ 10:52:
Heel simpel, elke fabrikant heeft maar beperkte resources. Iedereen diende zich op de 915P etc te focussen. Daarnaast kwam de nForce3 en ook nog het nieuwe s939 platform.

Asus heeft de K8T800Pro s939 mainboards al wel in de winkel liggen (echter zijn er nog geen cpu's voor) maar de nForce3 s754 mainboards nog niet. Bij MSI is het net andersom, zij hebben de nForce3 al wel in de winkel liggen maar nog geen s939 mainboards.

Voor de kleinere 2nd tier fabrikanten is het nog moeilijker om prioriteiten te stellen aan resources bij het op de markt brengen van mainboards. Zo zie je bv bij A-open dat er enorm veel mainboard op de website staan, echter zijn er maar een zeer beperkt aantal van te verkrijgen. Simpelweg omdat daarop de focus ligt.

Soms gokt een fabrikant verkeert bij het stellen van prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op 22 juni 2004 @ 19:02:
[...]
Asus heeft de K8T800Pro s939 mainboards al wel in de winkel liggen (echter zijn er nog geen cpu's voor)
Bij icomputers hebben ze die procs al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Ik heb net een MSI K8N Neo Platinum gekocht, bevalt zeer goed, behalve de ruis in de voorste twee geluidskanalen en de slechte plaatsing van SATA port 3 en 4, staat wel tegenover dat je 4 van die poorten hebt.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al gepost is maar hier is de mening van abit.
Dus waarschijnlijk geen abit mobo's met een nf3 chipset :'(

ABIT Claims nForce3 250 “Unstable”
ABIT continued this week to demonstrate its position to provide its customers only the best and rock-stable solutions. The company’s anonymous representative told The Inquirer web-site that NVIDIA’s latest core-logic for AMD Athlon 64 processors – the nForce3 250-series – was not enough stable to serve ABIT’s mainboards. Later another source with knowledge of the mainboard maker’s plans told X-bit labs that ABIT still has NVIDIA nForce3 250 mainboards in the roadmap.

“There is a discussion about stability of NVIDIA nForce3 250-series of chipsets…” an anonymous source close to ABIT told X-bit labs.

“Why we are not optimistic about the nForce3 250-series? Well, let me put it this way: we are known for performance, stability, reliability and everything that is involved…” commented a source close to another well-known mainboard maker to X-bit labs.

ABIT KN8, the mainboard that may never become available, photo from Watch Impress web-site

“I can understand ABIT in regards of the nForce3 250. Despite of being very popular among enthusiasts, the previous-generation nForce2 core-logic appeared to be pretty unstable, especially when overclocking. One of the issues with the nForce2 were processor system bus’ frequencies jumping up and down by around 5%, another was lost BIOS settings stored in flash memory. Both troubles probably cost ABIT’s technical support a headache and now engineers from the company want to try everything really thoroughly so that not to run into the same problems again,” said Ilya Gavrichenkov, platform analyst for X-bit labs.

Some believe that NVIDIA will be able to solve all the possible problems with the nForce3 250-series with a revamped revision of the chips. Unfortunately, no one knows when this happens and when mainboard makers are confident about NVIDIA’s latest core-logic.

On the other hand, at least some manufacturers of mainboards, such as Chaintech, ship the nForce3 250-series based platforms now, which means that either they ignore certain possible issues or have ways to overcome the potential problems.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:09:
[...]

ik heb de 939 hier al een week hoor proc + mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
bij mij is de MSI K8N niet onstabiel... Onzin... Komt misschien omdat ik niet overklok, mijn vorige systeem was namelijk een P3, dus ik vind het zo wel ff goed.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als Abit een slecht ontworpen mobo maakt dan vind ik het niet gek als ze het niet aan de gang kunnen krijgen. ;)

Maar als er zat andere fabrikanten wél een goed mobo uitbrengen dan lijkt me dit meer een probleem van Abit dan van nVidea eerlijk gezegd.

Maar met al die sockets en types in korte tijd lijkt het me moeilijk voor de fabrikanten om nog series te ontwerpen die binnen korte tijd nog via verkoop winst op kunnen leveren en moeten ze gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 12-09 18:47
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:09:
[...]

Komop... een paar honderd CPU's in een land noem ik geen aantallen. Van de LGA775 waren er vorige week ook welgeteld 90 stuks te koop. Alle door een partij opgekocht, nou dat noem ik dus ook geen aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand de K8N-E Deluxe ( http://usa.asus.com/produ...t754/k8n-e_d/overview.htm ) al gezien in Nederland of Europa?
Hij staat niet in de pricewatch of op de asussite van Nederland (en het asustek.nl domein is niet mailbaar op het adres wat op hun site staat).
Wil erg graag dit mobo hebben, maar ben bang dat het toch een MSI gaat worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

MeNTaL_TO schreef op 29 juni 2004 @ 13:53:
Heeft iemand de K8N-E Deluxe ( http://usa.asus.com/produ...t754/k8n-e_d/overview.htm ) al gezien in Nederland of Europa?
Hij staat niet in de pricewatch of op de asussite van Nederland (en het asustek.nl domein is niet mailbaar op het adres wat op hun site staat).
Wil erg graag dit mobo hebben, maar ben bang dat het toch een MSI gaat worden.
Nope, ik hou hem ook in de gaten. De nood was hoog bij mij, maar aangezien ik met het betere weer wat minder vaak achter mijn computer hang, kan ik nog wel ff wachten.

Ik begrijp dat je met de MSI eigenlijk niet fout kunt gaan, de ASUS heeft meer SATA poorten wat ik belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 15:27:
[...]

Mja, ik kon geen goeie 1mb cache proc vinden. Was namelijk op zoek naar de AR CG core die niemand had. Alleen de AP C0 core en die klokken niet al te best vind ik. Ik wil idd gaan overclocken.
Dus dan kom je uit op de NewCastle. Die vind ik dan nog wel beter dan de Clawhammer AP C0 core qua overclocken.
Hmm, ik zit eigenlijk ook in een twijfel. Tussen de 3400+ Klauwhamer en de 3200+ NewCastle..

Ik wil graag gaan OC-en met een EPoX 8KDA3+ bordje en met later dit jaar een handmade WC setup met nieuwste onderdelen van Tweakstore.nl (bietje lange lijst om op te noemen) tot die tijd met een Enermax UC9FABje en een Thermalright blokje.

Zit dus nog steeds in de twijfel wat denken jullie ervan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 17:11:
[...]

Hmm, ik zit eigenlijk ook in een twijfel. Tussen de 3400+ Klauwhamer en de 3200+ NewCastle..

Ik wil graag gaan OC-en met een EPoX 8KDA3+ bordje en met later dit jaar een handmade WC setup met nieuwste onderdelen van Tweakstore.nl (bietje lange lijst om op te noemen) tot die tijd met een Enermax UC9FABje en een Thermalright blokje.

Zit dus nog steeds in de twijfel wat denken jullie ervan >:)
Ik heb gewoon de clawhammer maar genomen, die 1mb trok me toch wel aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:02:
[...]

Ik heb gewoon de clawhammer maar genomen, die 1mb trok me toch wel aan :).
Kep een gast gezien met de oude C0 core op 3 ghz met een stock Mach II'tje wtf. Die 1mb hoertjes klokken dus ook wel aardig >:) keuze gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:35:
[...]

Kep een gast gezien met de oude C0 core op 3 ghz met een stock Mach II'tje wtf. Die 1mb hoertjes klokken dus ook wel aardig >:) keuze gemaakt ;)
Ja das onder Phase Change he, een MachII'TJE van €800 is niet nix he :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Mijn oog is gevallen op de MSI K8N Neo Platinum + amd 64 3200+ 1mb.. van de zomer misschien of meteen maar socket 939 met me mushkin bh5 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees nu ineens op verschillende forums dat de msi k8n helemaal niet zo lekker overklokt als in de review.
iedereen heeft er issues mee, zoals niet functionerende pc lock, geen consistentie in overklokken (soms doet ie 250 fsb soms maar 230), BSOD, cold boot problemen en de list goes on

voorbeeldje :
http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=110803

ik ga mijn bestelling voor de MSI cancellen en ga nu dan toch maar voor de epox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met de MSI K8n Neo, tot nu toe geen probs gehad :).
Overklokken gaat gewoon goed, pci lock doet het soms niet maar dat is denk ik een slordigheidje in de BIOS, enigste wat je moet doen om hem werkend te krijgen is je agp frequency op 67 ipv 66. Dan werktie dus gewoon een work arround :).
De nieuwe bios van MSI zal iig een hoop goed maken lees ik in de MSI forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:24:
[...]

Ja das onder Phase Change he, een MachII'TJE van €800 is niet nix he :).
Nee maar da betekent dat ie met 'n VapoChill 't ook wel wil (nVentiv failliet :| ), 715 op icomputers volgend jaar maar s naar kijken ;) Als ik m'n pc nu haal moek toch weer ff sparen, btw ben waarschijnlijk aangenomen bij supermarkt super de boer voor werk dus ik ga binnenkort een nieuw pc'tje kopen en ik zat eigenlijk te kijken naar FX53 met 939 bord :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een epox EP-8kda 3+ mobo me een AMD64 3000+ (newcastle) te kopen. Nu heb ik zelf 2*512mb Twinmos geheugen :'( (met de winbond CH-5 chippies). Nu ben ik er al achter dat dat geheugen een 'minder goede' :( compatibiliteit heeft met de meeste moederborden dus wil ik ook gelijk GOED geheugen halen dat 100% zeker compatible is met dit mobo.

Zijn er dus mensen die een epox mobo met een AMD64 hebben draaien die eens kunnen posten welk mem dat ze gebruiken? en uiteraard de of dit een beetje OC-baar is? Moet wel 2*512mb zijn trouwens.

o, en op de epox site kan ik geen overzicht vinden met welke mem met dit mobo compatible is |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ik dacht dat er vooral problemen waren met Twinmos geheugen waar Mtec en Twinmos chips op zaten. Ik heb zelf nog Twinmos met BH5 chippies en 2 x 512MB draait hier verder prima op 220 MHz icm de Epox 8kda3+.

Is idd storend dat er nergens op de Epox site iets over compatibiliteit te vinden is, wat een beetje aktueel is. Wel kan je even op de site van Corsair kijken daar staat ergens een pdf'je met nuttige info

[ Voor 4% gewijzigd door smallblock op 04-07-2004 17:19 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ik zie hier enkele mensen met een MSI K8N Neo Platinum. Omdat ik een zooitje gezeik heb met mijn mobo (zelfde mobo dus) en geheugensoorten, willen diegene die makkelijk verkrijgbaar geheugen hebben, dus niet de vage merken uit de compatibilty list van MSI, deze willen posten. Ik heb nl al een topic geopend, maar die werd gesloten, dank nog daarvoor, nu zit ik weer met niet werkend geheugen. Deze 2 varianten heb ik tot nu toe geprobeerd:

Dane-Elec PC3200 CAS2,5 512 MB
Corsair PC3200 CAS2 512 MB

De laatste werd me aangeraden door de technische dienst van salland automatisering, en kostte me het lieve sommetje van 180 euro, maar dat geheugen werkt OOK brak.

Nog even voor de duidelijkheid, ik vraag dit dus omdat ik het overgrote deel van de merken genoemd in de bovenstaande list op MSI.com.tw niet kan vinden bij shops via pricewatch..... (Nanya/PSC/SEC/Swissbit/Winbond enz enz)

Ohja, even voor het idee, ik kreeg een reactie dat je niet uit kan gaan van dat als combinatie X (mobo/geheugencombi) bij persoon Y werkt, het bij persoon Z ook werkt, omdat geheugenproducenten niet altijd dezelfde chipjes gebruiken op hun modules. Ik vind dit best een leuke bewering, maar dat zou moeten betekenen dan als ik een van de merken uit de lijst van de MSI site pak, ik ook geen garantie heb dat het werkt, omdat deze merken ook kunnen wijzigen van chipleverancier.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Het lijkt erop dat het bij die merknamen die je noemt, juist om chip fabrikaten gaat. Niet om dimm merken.

Ik ben verbaasd dat Corsair het ook niet goed doet bij jou.

Je bent neem ik aan wel op de hoogte van het feit dat de Athlon64 niet gegarandeerd wordt te werken met meer dan 1 doublesided dimmetje?
Als het wel werkt, heb je mazzel.

(Bij mij werkt het wel op een Epox 8KDA3+, maar daardoor helaas Cool&Quiet niet)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Zijn ook idd chipmakers, maar volgens de lijst maken ze ook hele dimm's. Ik gebruik gewoon 1 dimm, tis tenslotte een single channel cpu :)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer ze goed te leveren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:57
Ik heb het volgende geheugen draaiend op mijn K8N Neo plank:
Corsair CMX512-3200C2PT, wat ze ook bij salland verkopen.
Eerst wilde dit geheugen niet draaien, en een reepje CMX512-3200C2 van een vriend ook al niet. Telkens errors in Windows en in memtest bij test 5 ook errors.
Ik heb toen het geheugen niet in bank 1 maar in bank 2 gezet, en sindsdien loopt het super. Ik vind dit echter wel een vreemd probleem omdat een paar geheugenreepjes die ik ook al heb geprobeerd het wel deden in bank 1.
Ik had trouwens ook eerst dane-elec geheugen, maar dat werkte bij mij ook niet.

Ik heb nu nog last van ruis/lage kwaliteit geluid in sommige games van de onboard sound en 4 onboard USB poorten, oa van de bijgeleverde usb bracket, die niet werken. Ik denk dan ook dat ik dit moederbord ga RMA-en na de vakantie.

Over die persoon Y en Z: bij o.a. corsair is er een scherpe productcontrole waardoor er een lage uitval is, en de kans ook niet groot is dat je een brak reepje geheugen hebt. Je moet er gewoon van uit kunnen gaan dat geheugen dat in de compatible geheugen lijst staat goed werkt. Misschien ligt het probleem aan je mobo?

[ Voor 17% gewijzigd door brouwerpower op 04-07-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

OMX2000 schreef op 29 juni 2004 @ 13:58:
[...]

Nope, ik hou hem ook in de gaten. De nood was hoog bij mij, maar aangezien ik met het betere weer wat minder vaak achter mijn computer hang, kan ik nog wel ff wachten.

Ik begrijp dat je met de MSI eigenlijk niet fout kunt gaan, de ASUS heeft meer SATA poorten wat ik belangrijk vind.
En de Asus heeft Raid5 onboard.

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-07-2004 23:27 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:47

Wokschotel

Op 6 wielen

ride277 schreef op 04 juli 2004 @ 19:54:
Ik zie hier enkele mensen met een MSI K8N Neo Platinum. Omdat ik een zooitje gezeik heb met mijn mobo (zelfde mobo dus) en geheugensoorten, willen diegene die makkelijk verkrijgbaar geheugen hebben, dus niet de vage merken uit de compatibilty list van MSI, deze willen posten. Ik heb nl al een topic geopend, maar die werd gesloten, dank nog daarvoor, nu zit ik weer met niet werkend geheugen. Deze 2 varianten heb ik tot nu toe geprobeerd:

De laatste werd me aangeraden door de technische dienst van salland automatisering, en kostte me het lieve sommetje van 180 euro, maar dat geheugen werkt OOK brak.

Nog even voor de duidelijkheid, ik vraag dit dus omdat ik het overgrote deel van de merken genoemd in de bovenstaande list op MSI.com.tw niet kan vinden bij shops via pricewatch..... (Nanya/PSC/SEC/Swissbit/Winbond enz enz)

Ohja, even voor het idee, ik kreeg een reactie dat je niet uit kan gaan van dat als combinatie X (mobo/geheugencombi) bij persoon Y werkt, het bij persoon Z ook werkt, omdat geheugenproducenten niet altijd dezelfde chipjes gebruiken op hun modules. Ik vind dit best een leuke bewering, maar dat zou moeten betekenen dan als ik een van de merken uit de lijst van de MSI site pak, ik ook geen garantie heb dat het werkt, omdat deze merken ook kunnen wijzigen van chipleverancier.
Mijn Kingston Dimm 512 Mb DDR SDram PC3200 400 werkt (tot nu toe) prima icm mijn Neo Platinum en 3000+ :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:18:
Ik ben van plan om een epox EP-8kda 3+ mobo me een AMD64 3000+ (newcastle) te kopen. Nu heb ik zelf 2*512mb Twinmos geheugen :'( (met de winbond CH-5 chippies). Nu ben ik er al achter dat dat geheugen een 'minder goede' :( compatibiliteit heeft met de meeste moederborden dus wil ik ook gelijk GOED geheugen halen dat 100% zeker compatible is met dit mobo.

Zijn er dus mensen die een epox mobo met een AMD64 hebben draaien die eens kunnen posten welk mem dat ze gebruiken? en uiteraard de of dit een beetje OC-baar is? Moet wel 2*512mb zijn trouwens.

o, en op de epox site kan ik geen overzicht vinden met welke mem met dit mobo compatible is |:( 8)7
Op m'n werk heb ik een tijdje geleden het volgende in elkaar gezet:
- AMD64 3000+ (NC)
- EPoX EP-8KDA3+
- 2 x 512 MB GeIL Ultra Series

In eerste instantie wou het geheugen alleen op 166 Mhz lopen, maar een BIOS flash naar de laatste versie verhielp dat probleem. De PC draait ontzettend snel en stabiel (heeft al weer 1,5 week uptime) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadshit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Mocht je er nog wat aan hebben, ik heb het volgende geheugen wat ook prima werkt (verder niets aan overgeklokt en de timings zijn ook niet super, maar het werkt prima):

2 x Corsair valueRam 512 MB PC3200

edit: voor verdere specs check de link hieronder...

[ Voor 4% gewijzigd door Loadshit op 05-07-2004 16:01 ]

.-=Mijn Specs...=-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ik gebruik op dit mobo 2x 512MB GeIL PC3200 (samen met een AMD64 3000@2200MHZ), rock stable.
Eigenlijk helemaal geen probs met het mobo, halve dan met de hardware firewall die niet doet wat ik wil. Die heb ik dan ook maar uitgezet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mushkin Level II werkt ook prima. 2 reepjes is zeer stabiel, maar 3 helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Laatst online: 11-09 19:43
Heeft de MSI K8N Neo platinum alleen problemen met 2 reepjes geheugen? Ik wil namelijk graag 1GB, maar niet teveel uitgeven. Als ik beter een 1GB reepje kan plaatsen als 2x512MB kost dit een paar tientjes meer; maar als het geheel daar stabieler mee loopt heb ik het er natuurlijk graag voor over??

[ Voor 8% gewijzigd door Foxfire op 06-07-2004 21:51 ]

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Foxfire schreef op 06 juli 2004 @ 20:05:
Heeft de MSI K8N Neo platinum alleen problemen met 2 reepjes geheugen? Ik wil namelijk graag 1GB, maar niet teveel uitgeven. Als ik beter een 1GB reepje kan plaatsen als 2x512MB kost dit een paar tientjes meer; maar als het geheel daar stabieler mee loopt heb ik het er natuurlijk graag voor over??
Dit is dus niet een MSI K8N Neo probleem.
De Athlon64 ondersteunt officiëel niet meer dan 1 doublesided DDR plankje. Dat heeft dus geen ruk met het mobo te maken, want de memcontroller zit in de cpu.

Als jij 2 enkelzijdige 512MB plankjes hebt (die erg zeldzaam zijn) moet dat, indien compatible, ook zonder problemen kunnen draaien.
Die kan je waarschijnlijk niet aankomen en in dat geval zou een 1GB reepje stabieler moeten draaien.
In veel gevallen lukt het wel om 2 dubelzijdige reepjes stabiel aan de praat te houden maar dat is gewoon mazzel hebben.
Op mijn Epox 8KDA3+ lukt het wel maar met Cool & Quiet vwb kloksturing uitgeschakeld. Staat die aan, loopt de boel geheid vast.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chipjes die zeer goed werken als je gaat oc'en met de MSI zijn de Mushkin special 222 PC3200 BH-6, deze lust de MSI heel graag;) Wel effe voltage beetje increasen want dat heeft ie graag. 100% stable na 1000 cycles memtest.

MSI K8N Neo Platinum bios revision 1.1
AMD 64 3400+ Clawhammer running@stockspeed
Zalman CPS7000A-Alcu
2x512Mb Mushkin PC3200 special level 2 BH-6@2.85V and latencies of 2-3-2-6
PC Power and Cooling Turbo Cool Deluxe 510 modular
Asus Radeon 9800 pro running softmodded ati catalyst 3.9
80Gb seagate SATA
Running on Windows XP 32-bit(all updates upto and including DX9.0b)
Not a single PCI slot used
Lian Li PC 65 + 4xpapst 8412 NGMLE(2xfront blowing in, 1xback blowing out, 1 top blowing in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 07:05
hai,

Ik heb even een vraagje:
Ik heb bij Wintelco dit geheugen besteld:
2 X(!) OEM DDR 512Mb PC400 -SUPERAANBIEDING! OP=OP!
nu heb ik dus ook een nieuw moederbord en processor besteld. Ik heb dus de MSI K8N NEO Platinum besteld samen met AMD Athlon 64 3000+. Zal dit geheugen het gaan doen? Of kunnen jullie dat zo niet zeggen??

alvast bedankt

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

LuPo schreef op 07 juli 2004 @ 14:53:
hai,

Ik heb even een vraagje:
Ik heb bij Wintelco dit geheugen besteld:
2 X(!) OEM DDR 512Mb PC400 -SUPERAANBIEDING! OP=OP!
nu heb ik dus ook een nieuw moederbord en processor besteld. Ik heb dus de MSI K8N NEO Platinum besteld samen met AMD Athlon 64 3000+. Zal dit geheugen het gaan doen? Of kunnen jullie dat zo niet zeggen??

alvast bedankt
Inderdaad, dat kunnen wij zo niet zeggen :+
Je zal toch minimaal met een merk en type geheugenchippies op de proppen moeten komen.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben wel geïntereseerd in die Asus, maar ik heb het dringend nodig, ik heb nu nml al een AMD Athlon64 3000+, en een MSI K8T Neo (niets dan probs) dus ik wil geen MSI meer + Asus heeft een beest van een BIOS (AI Bios) en overclocked zalig.
Er zijn alleen nog geen reviews van :/ 8)7

What to do |:(

je kan het bordje al bestellen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:30:
Chipjes die zeer goed werken als je gaat oc'en met de MSI zijn de Mushkin special 222 PC3200 BH-6, deze lust de MSI heel graag;) Wel effe voltage beetje increasen want dat heeft ie graag. 100% stable na 1000 cycles memtest.

MSI K8N Neo Platinum bios revision 1.1
AMD 64 3400+ Clawhammer running@stockspeed
Zalman CPS7000A-Alcu
2x512Mb Mushkin PC3200 special level 2 BH-6@2.85V and latencies of 2-3-2-6
PC Power and Cooling Turbo Cool Deluxe 510 modular
Asus Radeon 9800 pro running softmodded ati catalyst 3.9
80Gb seagate SATA
Running on Windows XP 32-bit(all updates upto and including DX9.0b)
Not a single PCI slot used
Lian Li PC 65 + 4xpapst 8412 NGMLE(2xfront blowing in, 1xback blowing out, 1 top blowing in)
Hoeveel mhz doet je geheugen op die timings en voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Iemand toevallig al een idee wanneer de Asus K8N-E hier in Nederland op de markt gaat komen?

Lijkt mij namelijk wel lekker bordje te gaan worden.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een review gevonden van dat plankje ? Je vind nerges een review :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

:+ Oke, als eerst zeg ik het maar ff, ben er een tijdje tussen uit geweest dus heb het nieuws niet echt gevolgd rond de Athlon 64. Dat als eerste dus :D

Ik zit er dus over na te denken om na de vakantie over te gaan op een Athlon 64 (754). Nou heb ik dus momenteel een leuke barton (2500+) waarvan je de MP dus kunt veranderen(tot 12,5, Nforce 2 chipset ;) ). Nou voel je de vraag al aankomen, is het zo dat ik met mijn bv. Athlon 64 2800/3000+ bv ook een beperkte mogelijkheid heb om deze te veranderen naar een hogere snelheid want anders wordt overclocken zo moeilijk met 2 OEM DDR Modules.

Alvast bedankt jongens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan, maar alleen naar benee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er voor de K8N Neo2 Platinum met nForce3 Ultra Chipset reviews zijn?
Heb zelf niks kunnen vinden al staat hij al wel in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Lees veel verhalen over de Epox en MSI Mobo. Draai nu een tijdje met Chaintech VNF-250 en dat werkt super. Bios biedt genoeg moegelijkheden tot OC. Volgens mij ondersteund dit bord echter geen C&Q (ben het niet in de bios tegengekomen). Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hopiconjo: Heeft dat mobo Gigabit LAN ? Ik zie het niet staan op de site :?

Ik zou dus Asus K8N-E Deluxe of da bordje kiezen, maar Gigabit zou ie wel moeten hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Nope...deze mobo is de uitgeklede versie van zijn grotere broer. Daarentegen kost hij maar EUR86
Pagina: 1 2 Laatste