Moederbord met SATA RAID 0+1

Pagina: 1
Acties:

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20
Ik ben al een tijdje op zoek naar een moederbord met SATA RAID 0+1 onboard. Nu heb ik o.a. de Aopen AK77 MAX gevonden, maar als ik het goed begrijp kan daar 2 x SATA en 2 x PATA in RAID 0+1 en daarnaast 2x SATA in RAID 0 of 1.

Weet er iemand of er betaalbare moederborden zijn? (<200 euro) Het liefst voor socket A, het is voor in een server dus vind een athlon 64 bord wat overdreven. (en heb nog een AMD 2000+ liggen)

O ja, ik wil SATA omdat ik al 2 (identieke) HD's heb in SATA, dus dan hoef ik er nog maar 2 bij te kopen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er dan mis met die Aopen? ik bedoel, hij heeft S-ATA raid, of heb je nog meer eisen?

zelf heb ik een gigabyte GA7n400pro, heerlijk plankje en heeft ook S-ATA raid en P-ATA raid onboard.

Verwijderd

Misschien is de DFI Infinity wat?

zie [OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 2

Supports:
SATA IDE with RAID
Silicon Image Sil3114 PCI to Serial ATA controller
Supports four SATA (Serial ATA) interfaces which are compliant with SATA 1.0
specification (1.5Gbps interface)
Supports RAID 0 and RAID 1

Socket A moederbord met veel oc-mogelijkheden, al is dat een beetje onnuttig voor een server ;)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Terw_Dan schreef op 11 februari 2004 @ 14:20:
[...]
zelf heb ik een gigabyte GA7n400pro, heerlijk plankje en heeft ook S-ATA raid en P-ATA raid onboard.
Ik moet zeggen dat die Giga-byte echt een aanrader is met beide Raid's onboad, en Dual-Bios functie _/-\o_
* KompjoeFriek heeft 'm ook :>

Het bordje heeft zelfs 4 P-ATA aansluitingen, 2x UDMA133, en 2 voor de RAID :7
dus je kunt er nog lekker 4 CD-Rom spelers/branders bijhangen zonderdat je Raid-config er last van heeft ;)

meer info:
gigabyte.com

Ik zie in de pricewatch en op giga-byte.com dat er een pro2 uit is.
deze heeft een "Realtek 8110S Gigabit LAN controller" ipv een "NVidia 10/100Mbit LAN"
en de DPVRM Connector is verdwenen
(waar een module ingeplaatst kon worden voor extra stabiliteit van de voltages)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KompjoeFriek schreef op 11 februari 2004 @ 14:46:
[...]
Ik moet zeggen dat die Giga-byte echt een aanrader is met beide Raid's onboad, en Dual-Bios functie _/-\o_
* KompjoeFriek heeft 'm ook :>

Het bordje heeft zelfs 4 P-ATA aansluitingen, 2x UDMA133, en 2 voor de RAID :7
dus je kunt er nog lekker 4 CD-Rom spelers/branders bijhangen zonderdat je Raid-config er last van heeft ;)

meer info:
gigabyte.com

Ik zie in de pricewatch en op giga-byte.com dat er een pro2 uit is.
deze heeft een "Realtek 8110S Gigabit LAN controller" ipv een "NVidia 10/100Mbit LAN"
en de DPVRM Connector is verdwenen
(waar een module ingeplaatst kon worden voor extra stabiliteit van de voltages)
Ik heb hier nu ook de pro 2 (de 1 was kapot, erg vaag. Eerste gigabyte die hier kapot gaat :D) en die is net zo goed als de eerste (alleen Gbit lan erbij, is leuk maar niet bijzondeR).

• Jetser
Bedankt voor de reacties. Ik wil dus graag SATA RAID 0+1 (dus 4 SATA schijven). Die controllers met SATA en PATA gemixt zijn op het PATA gebied niet snel, aangezien die over 1 IDE poort 2 schijven aansturen.

Laat ik het duidelijker maken. Ik heb al de volgende hardware:

2x Hitachi 7k250 Harddisk 80 Gb. (SATA dus)
1x Athlon XP 2000+

Ik wil hier graag een server van maken met RAID 0+1. Ik kan dan een moederbord kopen en een aparte raidcontroller en 2 harde schijven, maar het liefst heb ik natuurlijk de raidcontroller onboard ivm de kosten

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 11:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De Asus a7v600 heeft SATA raid onboard :) Heb ik zelf ook, en was zeker niet duur.
pricewatch: Asus A7V600, KT600 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)

Misschien het overwegen waard ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:33:
Misschien is de DFI Infinity wat?

zie [OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 2

Supports:
SATA IDE with RAID
Silicon Image Sil3114 PCI to Serial ATA controller
Supports four SATA (Serial ATA) interfaces which are compliant with SATA 1.0
specification (1.5Gbps interface)
Supports RAID 0 and RAID 1
Socket A moederbord met veel oc-mogelijkheden, al is dat een beetje onnuttig voor een server ;)
Jetser schreef op 11 februari 2004 @ 15:06:
Bedankt voor de reacties. Ik wil dus graag SATA RAID 0+1 (dus 4 SATA schijven). Die controllers met SATA en PATA gemixt zijn op het PATA gebied niet snel, aangezien die over 1 IDE poort 2 schijven aansturen.

Laat ik het duidelijker maken. Ik heb al de volgende hardware:

2x Hitachi 7k250 Harddisk 80 Gb. (SATA dus)
1x Athlon XP 2000+

Ik wil hier graag een server van maken met RAID 0+1. Ik kan dan een moederbord kopen en een aparte raidcontroller en 2 harde schijven, maar het liefst heb ik natuurlijk de raidcontroller onboard ivm de kosten
Volgens mij is dit een van de weinig, misschien wel het enigste, socket A moederbord die 4 apart sata-kanalen heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 15:21 ]

• Jetser
Raid 0 and 1 is NIET hetzelfde als RAID 0+1, tenzij deze site een rare definitie heeft hiervan... Heeft iemand ervaring met RAID 0+1 op die bordjes?

Verwijderd

ai, goede opmerking.. daar had ik zo snel niet bij stilgestaan.

Over de sata-raid chip gebruikt op de dfi infinity:

Silicon Image RAID (Redundant Array of Independent Disks) Controller
SIL3114 is built in this mainboard to provide RAID configuration of RAID
0, RAID 1, and RAID 0+1 modes.

zelf heb ik er geen ervaring mee overigens ;)

• Jetser
Over de sata-raid chip gebruikt op de dfi infinity:

Silicon Image RAID (Redundant Array of Independent Disks) Controller
SIL3114 is built in this mainboard to provide RAID configuration of RAID
0, RAID 1, and RAID 0+1 modes.
Waar heb je dit gevonden? Ik kan alleen dat RAID 0 and 1 vinden op hun site... Het zou mooi zijn, dan koop ik m meteen...

[ Voor 7% gewijzigd door Jetser op 11-02-2004 15:40 ]

Verwijderd

Exact dezelfde quote kan ik nu niet vinden |:(

Echter in deze review staat:
On the left of the picture you see the 4 SATA connections, notice on the right top, besides the speaker you can see two buttons, these can be used to power-on the system or reset it.

SATARaid Features

- RAID 0, 1 and 0+1
- System GUI Monitoring Utility
- HDDs Function normally when not in RAID sets
- Adjustable stripe size for RAID 0
Ook in deze review komt RAID0+1 terug.
Serial ATA
Serial ATA has become an integral part of motherboard design. In the transition from Revision A to Revision B of the LanParty nForce2 Ultra, DFI replaced the Marvel single-port controller with Silicon Image’s four port 3114 RAID chip. Providing transfer up to 150MB/s as well as RAID_0, RAID_1, and RAID_0+1, the Serial ATA option provides ample room for future storage.
Ook Hardocp heeft het over RAID0+1:
The following components are integrated in to the board itself: 2 ATA 133 IDE ports; 4 SATA-150 ports with built-in RAID0, RAID1, and RAID0+1 support through the Silicon Image controller; integrated NVIDIA 10/100 Ethernet controller; integrated Realtek Gigabit Ethernet controller; 6 total USB 2.0 capable ports(4 in rear panel, and 1 onboard header supporting 2 ports); 3 IEEEE 1394 capable ports (3 onboard headers); 6 channel audio featuring NVIDIA’s SoundStorm technology and S/PDIF input / output ports; bank of 4 diagnostic status LEDs; and the standard serial, parallel and PS/2 ports.
en
Onboard IDE: 2 x ATA 133 ports; Silicon Image controller supporting 4 x SATA 150 RAID 0, RAID 1, and RAID 0+1 capable ports
Deze reviews gelden zowel voor de Lanparty als de Infinity (Lanparty heeft ten opzichte van de Infinity 1gbit lan, wat losse extra's, leuk kleurtje, verder precies hetzelfde etc)
Mijn Infinity moet van de week binnenkomen :9~

De gebruikte controller ondersteunt iig Raid0+1: Sil3114

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 16:13 ]

• Jetser
Ok dan! Onwijs bedankt! Die Gbit aansluiting vind ik ook wel prettig om te hebben, dus ga die Lanparty kopen...

Ik denk dat op de website van DFI het gewoon verkeerd staat...

Verwijderd

de msi kt6 delta is een goeie, hij is ook niet duur :)

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat het op de website van DFI verkeerd staan. Er staat eigenlijk gewoon bitter weinig :P
Mocht je nog willen wachten: Ik kan zodra ik het bord binnen heb kijken of hij idd Raid0+1 ondersteunt (door in het raid-bios rond te snuffelen) of misschien weet iemand het in deze thread: [OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 2.
Geeft jouw iig wat extra zekerheid ;)

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Terw_Dan schreef op 11 februari 2004 @ 15:02:
[...]

Ik heb hier nu ook de pro 2 (de 1 was kapot, erg vaag. Eerste gigabyte die hier kapot gaat :D) en die is net zo goed als de eerste (alleen Gbit lan erbij, is leuk maar niet bijzondeR).
[offtipic]tot welke voltage kan je de cpu voltage instellen met dit mobo? max +10% of 1.85v? de pro1 kan tot 1.85v maar bij de pro2 is het me een beetje onduidelijk..[offtopic]

• Jetser
Mocht je nog willen wachten: Ik kan zodra ik het bord binnen heb kijken of hij idd Raid0+1 ondersteunt (door in het raid-bios rond te snuffelen) of misschien weet iemand het in deze thread: [OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 2.
Geeft jouw iig wat extra zekerheid
Ik wil best wel even wachten (zeker vanwege wintersprot volgende week), dus als je (of iemand anders) het weet zou ik het erg fijn vinden als je t ff hierin zou kunnen zetten, dan vind ik het wel weer als ik terug ben!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Asus A7N8X-E deluxe

Wat dacht je daarvan? Heet SATA raid 0-1!

Kost ongeveer 115 euro

[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 11-02-2004 17:59 ]

• Jetser
masser120 schreef op 11 februari 2004 @ 17:58:
Asus A7N8X-E deluxe

Wat dacht je daarvan? Heet SATA raid 0-1!

Kost ongeveer 115 euro
Deze heeft 2 SATA aansluitingen, dus RAID 0 of RAID 1, geen 0+1...

Verwijderd

In de raid-handleiding van de Infinity staat raid0+1 inderdaad vernoemd, en in het bios heb ik de mogelijkheid om om een raid10 (0+1) aan te maken. Dus de Infinity/Lanparty ondersteunt het inderdaad :)
Pagina: 1