Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een PDA kopen
maar weet niet welke ik moet nemen hebben
jullie uit ervaring een mening welke het beste is ? hij moet in ieder geval kunnen synchoniseren met Outlook en verder wensen zijn eigenlijk niet zo belangrijk.IR is ook geen overbodige luxe.
Welke raden jullie mij aan en waarom

Verwijderd

Ik zou je plextor 12/10/32 willen aanraden, is super compact heeft een plug-n-play ata-100 scherm. tevens is SMP en RIMM ondersteuning aanwezig voor mensen die waarde hechten aan een mooie afdruk op papier. Middels de firmware tweak is hij regiovrij te maken waarna uiteraard floppys met een capaciteit van 720kb EN 1.44 MB zonder problemen kunnen worden afgespeeld. Snap je ?

Verwijderd

O ja, ik kan mij voorstellen dat je door het grote aanbod aan accessoires door het bos de bomen niet meer ziet staan ... ik kan zelf de dualhead toetsenbord aansluiting aanbevelen, je kan dan met twee (ja duuuuhhh) personen gave spellen als nero 5 en paintshop pro spelen. Oh ja, nog 1 laatste tip van de meester ... als er AMD op staat gewoon negeren !!!

Verwijderd

ROTL :o :o :o

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Beunhaas |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Fijne serieuze opmerking.... NOT

Henkules Wat is je budget? Kleur of monochroom? Met of zonder 'toetsenbordje'?
:?
Of wil je gewoon de ervaringen van anderen weten met verschillende PDA's? Dan kun je beter even searchen met %palm% of %revo% of %handspring% o.i.d.

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 december 2000 16:56 schreef enter.nu het volgende:

Henkules Wat is je budget? Kleur of monochroom? Met of zonder 'toetsenbordje'?
:?
Of wil je gewoon de ervaringen van anderen weten met verschillende PDA's? Dan kun je beter even searchen met %palm% of %revo% of %handspring% o.i.d.
wat ik wil weten is waarom jullie die hebben gekocht die jullie nu hebben budget is aan te passen dus ik kijk ook naar kleur, maar het gaat om het praktische

Verwijderd

Ik heb m'n plextor gekocht omdat daar gewoon veeeeel beter geluid uit komt dan uit die rare logiPECH netwerk kaarten. Da's toch logisch ... je koop toch ook geen DVD speler om een filmpje te bekijken |:( DUUUUHHHH !!!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou zeker voor een Palm kiezen. Heb er zelf nu eentje sinds 3 maanden en ik kan echt niet meer zonder... Denk wel na of je er niet een met 8MB koopt.. Dat is toch echt wel de moeite waard. Ik heb er nu een met 2mb en dat is toch echt te weinig als je er een paar leuke spelletjes en progs op hebt staan. Ga voor meer informatie naar www.palmclub.nl/forum of www.palmgear.com of come.to/susi (deze laatste voor het betere uitprobeerwerk van palmprogjes langer dan de meestal normale 30 dagen ;) ) Oh ja, misschien overbodig, kies niet voor WinCE, rete instabiel en de enige die daar voordeel mee heeft is Billie...
Aristos

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Beunhaas: PDA = Personal Digital Assistant. Voorbeelden: Palm, Visor, etc.... DHUUUUUUUU

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 20:14
Ik zou even wachten met het kopen van zo'n ding in verband met de ontwikkelingen op GPRS/UMTS en bluetooth. Er gaan in de komende tijd veeel dingen veranderen op het gebied van gsmen pda koppeling.
Wil je toch iets kopen, neem dan wel iets met genoeg geheugen

Verwijderd

Palm ?? daar :r ik op net als op jouw KOP :r

Palm -> :r
win ce -> microsoft -> :)

kom op jongetjes word eens wakker of zal ik jullie eens allmaal komen bewerken met een hamer !!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 december 2000 17:22 schreef Aristos het volgende:
Beunhaas: PDA = Personal Digital Assistant. Voorbeelden: Palm, Visor, etc.... DHUUUUUUUU
Aritos kijk dan naar replies van Beunhaas op andere topics de enige keren dat hij serieus was wanneer hij zelf een probleem had en wat voor een probleem het niveau verteld wel weer dat het vast een zielig mannetje is dat omdat hij in een sociaal isolement zit maar uit verveling rare replies gaat posten.....
om van te :r

• kwaakeend
  • Laatst online: 14:27

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

OFF-topic-mode

Beunhaas,

je verstuurt wel erg veel onzin en je gebruik van scheldwoorden zijn ook niet van de lucht: van je 43 postings heb ik de 1e 3 gelezen en elk bevatte een hoop pulp.
:( en niet te vergeten :r!!

Zo, dat wilde ik even kwijt. En over PDA's weet ik helaas te weinig, tevens zijn ze best aan de prijs ;(

Edit: zie nieuwe ontwikkeling op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/87363

Verwijderd

Ernstige waarschuwing !

Verwijderd

Topicstarter
Beunhaas ik wist dat ej op een laag niveau
probeert te comuniceren met ons maar dat laatste bewijst toch dat ik gelijk had

• kwaakeend
  • Laatst online: 14:27

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Ah, je mening lijkt me duidelijk :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor relatief weinig geld kun je de Palm IIIx krijgen met 4MB, IR, Outlook sync, etc. Als je wat meer te besteden hebt (1000 piek) dan kun je kiezen voor de Palm Vx met 8MB en een schitterende design. 't Is maar wat je uit wil geven en belangrijk vindt. Voor die 1000 piek heb je overigens ook de IIIc met TFT display en 8MB, maar een wat minder vlot design dan de Vx.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

haha, Beunhaas rulet! :7

Verwijderd

kwor best sacherijnig van lui zoals Beunhaas.

dus.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

jij ook al ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik kan best lachen om die eerste postings van Beunhaas, maar nu wordt 'ie inderdaad een beetje kinderachtig....

Ik ben zelf in de gelegenheid om de PalmVx, de Psion Revo en de Psion 5mx uitvoerig te gebruiken.
Persoonlijk vind ik de Revo het mooist (jammer dat het scherm kleiner is dan de 5mx), maar voor de Palm Vx is wel errug veel software beschikbaar en hij is lekker klein.....

Verwijderd

Heb sinds een maandje of 2 een Palm M100.

Bevalt uitstekend !!

(vind persoonlijk de meerprijs van de 8mb versie te hoog. Hang um wel wat vaker aan me pc om wat software te wisselen :))

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Ik heb een Palm Vx, geweldig ding, maar wel erg duur. Als je niet al te veel geheugen nodig hebt, kies dan een 3e zou ik zeggen. (Ik vind die M100 niet mooi)

Bericht hierboven

• garp
  • Laatst online: 14-03 18:29
Die Vx heb ik sinds vandaag ook > cool ding. Synchroniseren met Outlook doettie ook, dus da's mooi. Ze zijn wel vrij prijzig, maar dat moet je je baas laten betalen ofzo :)

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

of je wacht effe of gaat naar de US en koopt de PDA van Sony.....Komt in Juni in Nederland...(Is de planning)

Senri no michi mo ippo kara

• tweakerbee
  • Laatst online: 18:02

tweakerbee

dus..?

PocketPC ziet er gaaf uit, maar is niet praktisch -> beland na een week in een hoek.

Palm -> ziet er niet heel gadget achtig uit, maar is ontzettend handig. Ga wel voor de 8MB versie als je wat geld hebt. Battarij gaat lang mee!

Visor -> geen ervaring mee, maar gebaseerd op PalmOS wat ik wel ken en errug goed is. Goedkoper dan Palm, en heeft expansion slot.

Psion -> 5mx en Revo. Ziet er leuk uit, kan je aardig op typen, battarij gaat lang mee, heeft CompactFlash (veel opslaan) maar zijn naar mijn mening toch te groot. Als je veel text moet typen, zou ik deze wel nemen of Palm met Palm Keyboard.

:P Zo, ik me ook weer uitgeleefd.

You can't have everything. Where would you put it?

• dhm00
  • Laatst online: 14-03 14:48
Op woensdag 13 december 2000 17:25 schreef Beunhaas het volgende:
Palm ?? daar :r ik op net als op jouw KOP :r

Palm -> :r
win ce -> microsoft -> :)

kom op jongetjes word eens wakker of zal ik jullie eens allmaal komen bewerken met een hamer !!!
Kom maar op NURD

kLAAR MET ZEIKEN NU OPROTTEN bEUN DE HAAS...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 december 2000 21:20 schreef NEOPHYTE het volgende:
of je wacht effe of gaat naar de US en koopt de PDA van Sony.....Komt in Juni in Nederland...(Is de planning)
welk ding van sony ?

Verwijderd

de Aero van compaq is ook heel leuk ding!

(en laat ik er nou toevallig 1 te koop hebben staan..)

mzzlz
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 11:46 schreef Cyberia het volgende:
de Aero van compaq is ook heel leuk ding!

(en laat ik er nou toevallig 1 te koop hebben staan..)

mzzlz
;)
maar niet in de vraag en aanbod daar staat er geen een hoeveel wil je ervoor hebben en heb je specs voor me ?

• cosmoOo
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf een handspring visor deluxe en deze bevalt met echt heel goed.

voordelen van visor boven palm zijn.
usb ipv serial (dus sneller syncen e.d.)
uitbreidmogelijkheid (geheugen mp3, gps e.d) bij de visor via springboard.

check www.visorcentral.com voor meer info.

die van sony heet geloof ik clie en is ook een leuk dingentje.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

he beunhaas je doet de naam beunhaas geen eer aan met dat stomme gelul van je

btw effe voor alle duidelijkheid

amd = :) of te wel oke !!!

Verwijderd

Als je een echt PC wilt hebben waar je ook op kunt typen kan je het beste de HP100LX of 200LX kopen. Doet een maand op 2 penlites (oplaadbaar) en je kan er gewoon alle oude PC software draaien:Pascal, C++, Perl, WP51 Win3.1, CGA games en emailen, etc. heeft ook infrarood, PCMCIA en serieele poort: is een 80186 met 1,2 of 4MB(tot 64MB upgraded). B-) (alleen 2e hands te koop e-bay etc.)

Wil je niet programmeren e.d. en heb je geen keyboard nodig dan kan je het beste zo'n handspring Visor kopen, lekker klein en goedkoop. Zeer veel software voor te krijgen (Palm compatible maar sneller *D )

Verwijderd

denk ook eens aan de REX 6000 van Xircom.
klein en goedkoop ong f360,- 2Mb touchscreen en de grootte van een PCMCIA-kaart! Daarom is het ook een PCMCIA-kaart! :)
zie www.rex.net

Verwijderd

weet iemand waar die visor's zoal te verkrijgen zijn (behalve online bestelllen) ??

Verwijderd

een pison daar kan je doom op spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 15:15 schreef Rogge het volgende:
denk ook eens aan de REX 6000 van Xircom.
klein en goedkoop ong f360,- 2Mb touchscreen en de grootte van een PCMCIA-kaart! Daarom is het ook een PCMCIA-kaart! :)
zie www.rex.net
dit is inderdaad wel en heel gaaf dingetje voor de maat die hij heeft weet je iets waar de echte prijs en te bestellen ?

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Okey...zelf heb ik de Psion Revo 8MB Uk. Die ligt nu bij de Makro voor iets van 500 piek. Voor 8 meijer moet je die kunnen krijgen. VOordelen ervan: goed display (geen backlite), toetsenbordje is aardig goed, IR-poort waarmee ik heel makkelijk kan mailen via mijn gsm (werkt niet met elke gsm trouwens).
Palm is ook erg goed. Maar ga dan wel voor eentje met 8 meg want er zijn veel leuke share- en freeware apps te krijgen voor Palm en met email erbij gaat het toch nog wel hard hoor. De Palm Vx kun je doen (erg mooi, vooral met het StoWay keyboard --> los click-on toetsenbord) of de Handspring Visor Deluxe of Visor Platinum. De 1ste Visor is gelijk aan de Palm Vx, de laatste is zelfs nog sneller. Prijs rond de 9 meijer en 1000 met dat keyboard.
Een collega heeft de Aero 2130, da's die met Microsoft's PocketPC erop. Dat is een GROTE verbetering tov Windows Ce kan ik je zeggen. Momenteel zou ik voor Windows CE gaan. Is prima stabiel, rap, ziet er leuk uit en bekend, werkt zeer goed samen met outlook en kan in een Windows 2000/NT netwerk erg goed meedraaien. Daarnaast zijn er legio apps voro te krijgen of te kopen.

Go Billy :o Go Billy :o Go Billy :o !

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Op donderdag 14 december 2000 20:07 schreef SKSEBASTIAN het volgende:
een pison daar kan je doom op spelen :)
Op een Palm (III in ieder geval) gaat dat ook prima! zie www.dreadling.com

• ralfbosz
  • Laatst online: 13-03 12:27

ralfbosz

xm create bosz -c

Op donderdag 14 december 2000 20:06 schreef L@P het volgende:
weet iemand waar die visor's zoal te verkrijgen zijn (behalve online bestelllen) ??
Ik heb de mijne gekocht bij CompUSA in New York, maar ja daar heb jij niks aan (Orange Deluxe supercool ;) ).
In Nederland kun je ze online bestellen (ze zitten in Apeldoorn), maar ze liggen ook bij OfficeCenter (een groothandel in kantoorspul, wel pasje zoals Makro nodig ;(. Ze verkopen alleen de Deluxe (en helaas niet in Oranje), hij was zo'n 650 piek (incl. btw) (onder voorbehoud).

rm -r *

• zonoskar
  • Laatst online: 13:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij Philips TASS (soort detachering binnen Philips, niet TAS van die domme reclame) heeft men allemaal een Psion Revo gekregen als einde jaars bonus. Iemand zal daar toch wel een marktonderzoek gedaan hebben, toch? Hij ziet er wel gaaf uit (ik werk niet bij TASS, dus ik kan je niet vertellen hoe of wat).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 december 2000 16:48 schreef zonoskar het volgende:
Bij Philips TASS (soort detachering binnen Philips, niet TAS van die domme reclame)
is inderdaad een domme reclame |:(

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb een tijdje terug een Palm Vx gekocht.
Mijn redenen om deze te kiezen waren:

1) Compact - in een mooi leren etui-tje issie nog kleiner dan de meeste Succes (papieren) organizers. Je steekt 'm zo in je jas of rugzak.

2) Functioneel - toegegeven, de Palm V(x) heeft niet alle gadgets en toeters en bellen aan boord die bijvoorbeeld de Cassiopeia heeft. Dus geen mp3's spelen, geen films bekijken en zelfs *ooooh the horror* geen kleuren display. Maar als ik muziek wil luisteren, dan pak ik m'n MD-walkman wel of ik zet de radio aan. Wil ik filsm kijken, dan zet ik de tv wel aan. Wat de Palm wel heeft is een berg aan functionaliteit die juist door zijn soberheid goed naar voren komt. Geen kleuren is absoluut geen gemis.
Wil je een elektronische agenda die het gewoon goed en snel doet, dan is dit je keus.

3) Uiterlijk - toegegeven, hij ziet er vreselijk leuk uit :)

4) Uitbreidbaarheid - er zijn allerlei goede en nuttige add-ons voor te koop, zoals een modem, USB sync cable (ja dat kan dus wel), diverse styli (waar je mee schrijft) en zelfs een GPS module.

Laat je niet afschrikken door het feit dat de Palm geen toetsenbord heeft. Het schrijven op een Palm gaat echt heel natuurlijk, en mocht je er toch niet mee overweg kunnen (wat ik betwijfel), dan kun je nog altijd het Palm Portable Keyboard kopen, die je opgevouwen zo meeneemt.

Zelf ben ik dus (zoals je al begrepen hebt) zeer blij met m'n aankoop. Mag ook wel, want goedkoop issie niet, ongeveer 1000 piek, plus ongeveer 250 piek voor het keyboard wat ik er gelijk bijgekocht heb. Setup is een eitje, zelf gebruik ik Outlook 2000 en alle info wordt netjes met 1 druk op de knop gesynchroniseerd. Via AvantGo heb ik ook het laatste (gratis) nieuws bij me: CNN, Sp!ts, Wired, etc. Zelfs een tv-gids, handig, want die heb ik zelf niet.

Mobiel mailen gaat zeer simpel d.m.v. het TDK Global Pulse softmodem en een kabeltje naar m'n Nokia 6150. Inbellen, mail verzenden en ophalen ---> klaar!

Ik raad dus de Palm Vx aan (en dan ook de Vx, de V is met zijn 2MB echt te krap behuisd, 'k heb zelf nu ongeveer 4MB in gebruk van de 8).

Succes en kijk eens op www.palmclub.nl !

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

4) Uitbreidbaarheid - er zijn allerlei goede en nuttige add-ons voor te koop, zoals een modem, USB sync cable (ja dat kan dus wel), diverse styli (waar je mee schrijft) en zelfs een GPS module.
De USB-cradle van PALM is wel via de USB-poort, maar de palm maakt niet volop gebruik hiervan. Het synchroniseren duurt dus net zo lang als met je serieele poort. De USB-cradle van Handspring is wel 100% USB, dus hier gaat het synchroniseren stukken sneller (vooral handig met AvantGo :D Plus dat hij bij de Visor al standaard geleverd wordt.

Daarnaast heeft Visor ook al deze uitbreidings mogelijkheden en zelfs meer door de Springboard achterop de Visor 8-)

rm -r *

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op vrijdag 15 december 2000 21:09 schreef ralfbosz het volgende:

[..]
De USB-cradle van PALM is wel via de USB-poort, maar de palm maakt niet volop gebruik hiervan. Het synchroniseren duurt dus net zo lang als met je serieele poort. De USB-cradle van Handspring is wel 100% USB, dus hier gaat het synchroniseren stukken sneller (vooral handig met AvantGo :D Plus dat hij bij de Visor al standaard geleverd wordt.

Daarnaast heeft Visor ook al deze uitbreidings mogelijkheden en zelfs meer door de Springboard achterop de Visor 8-)
Persoonlijk leer ik dan wel leven met een seriele cradle (op m'n wekr bijvoorbeeld gebruiken we NT4 waardoor je helemaal niks aan een USB connector hebt - daar al eens aan gedacht?). Synchroniseren duurt bij mij erg kort, iig niet zo lang dat het overstappen naar USB zou rechtvaardigen.

Van verschillende kanten hoor ik dat de Visor het 'net niet' is. Een mooi dingetje hoor, daar niet van. Maar in elke Palm vs. Visor test gaat de Visor onderuit. (Behalve als je je focust op de uitbreidbaarheid waar de Visor gewoon sterk in is).

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Op zaterdag 16 december 2000 12:33 schreef Jarno het volgende:

[..]
Persoonlijk leer ik dan wel leven met een seriele cradle (op m'n wekr bijvoorbeeld gebruiken we NT4 waardoor je helemaal niks aan een USB connector hebt - daar al eens aan gedacht?). Synchroniseren duurt bij mij erg kort, iig niet zo lang dat het
Handspring verkoopt ook serieële cradle's. In de States kon je bij de Deluxe zelfs kiezen of je een USB of serieële wil. Ik doelde meer erop dat de USB-oplossing van Palm niet meer is dan een serieeel -> USB plugje, dan een echte USB-oplossing (dus ook de volle bandbreedte...
overstappen naar USB zou rechtvaardigen.
Zeker niet veel AvantGo kanalen in je bakje?
Van verschillende kanten hoor ik dat de Visor het 'net niet' is. Een mooi dingetje hoor, daar niet van. Maar in elke Palm vs. Visor test gaat de Visor onderuit. (Behalve als je je focust op de uitbreidbaarheid waar de Visor gewoon sterk in is).
Tja hij mag er wel niet zo 'stevig' uitzien als een Palm V. Maar met een prijs verschil van 500 gulden en in principe dezelfde feature's (al scoort Visor beter door een Datebook+ en WorldTime) steek ik liever in andere dingen. En trouwens, zo'n oranje :o ziet er wel mooi uit.

rm -r *

Verwijderd

Ericsson mc16

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 21:31 schreef tweakerbee het volgende:
PocketPC ziet er gaaf uit, maar is niet praktisch -> beland na een week in een hoek.

Palm -> ziet er niet heel gadget achtig uit, maar is ontzettend handig. Ga wel voor de 8MB versie als je wat geld hebt. Battarij gaat lang mee!

Visor -> geen ervaring mee, maar gebaseerd op PalmOS wat ik wel ken en errug goed is. Goedkoper dan Palm, en heeft expansion slot.

Psion -> 5mx en Revo. Ziet er leuk uit, kan je aardig op typen, battarij gaat lang mee, heeft CompactFlash (veel opslaan) maar zijn naar mijn mening toch te groot. Als je veel text moet typen, zou ik deze wel nemen of Palm met Palm Keyboard.

:P Zo, ik me ook weer uitgeleefd.
zowel pocketpc als palm zijn beiden praktisch.. met pocketpc kan je echter meer maar deze zijn wel een stuk duurder (hoewel Palm 505 en IPAQ tegenwoordig even duur zijn..).

Verwijderd

PDA = GAD.
Dus HA --> GAD

|:(

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:51
het ligt eraan wat je budget is, en wanneer je hem wil kopen.
Als je veel geld hebt en nog ff kan wachten dan zou ik wachten op de sony clie 710 deze is technisch bijna gelijk aan de plam m505, met het verschil dat de sony een veel beter kleuerenscherm heeft met een hogere resolutie (310*310 tegenover 160*160 dacht) daarbij kan deze sony ook mp3's afspelen, de clie 610 is gelijk aan de 710 maar dan zonder mp3 speler. Wanneer deze in nederland te verkrijgen is, weet ik niet.

Als je wat minder geduld hebt maar wel veel geld te besteden hebt zou ik voor de palm m505 gaan deze is momenteel voor zo'n 1300 piek te verkrijgen. De palm m505 heb ik zelf en ik ben er erg tevreden mee hij is lekker klein en licht, ik neem dat ding echt overal mee naar toe, ik gebruik hetzelf voornamelijk als agenda, om webpagina's te bekijken (meestal de krant en tweakers zodat ik wat te lezen heb in de bus) en er zijn ook wel aardig wat leuke spelletjes voor te verkrijgen zoals simcity. de palm m505 heeft een kleuren scherm en een uitbreidings slot voor mmc/sdd kaartjes.

heb je wat minder geld te bestedne dan zou ik gaan voor de m500 deze is hetzelfde als de m505 maar heeft geen kleurenscherm en is voor 999 piek te verkrijgen.

Anders kan je nog gaan voor de palm VX deze is ook lekker klein maar heeft weer geen uitbreidingsslot en is verkrijgbaar voor 750 piek.

Verder raad ik iereen af om een palm te kopen met maar 2mb geheugen ik heb zelf 8 mb en daar zitten er al zeven van helemaal vol met proggies en games en photo's. als je het echt alleen als agenda gebruikt is 2mb mischien genoeg maar wil je iets meer dan is het al gauw te weinig.

De Ipaq vind ik gewoon te groot en te zwaar om altijd mee tenemen.

• bastichelaar
  • Laatst online: 14-03 14:01
waarom wordt deze topic van een jaar oud weer geopend... :?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 18:39 schreef Xplosive het volgende:
het ligt eraan wat je budget is, en wanneer je hem wil kopen.
Als je veel geld hebt en nog ff kan wachten dan zou ik wachten op de sony clie 710 deze is technisch bijna gelijk aan de plam m505, met het verschil dat de sony een veel beter kleuerenscherm heeft met een hogere resolutie (310*310 tegenover 160*160 dacht) daarbij kan deze sony ook mp3's afspelen, de clie 610 is gelijk aan de 710 maar dan zonder mp3 speler. Wanneer deze in nederland te verkrijgen is, weet ik niet.

Als je wat minder geduld hebt maar wel veel geld te besteden hebt zou ik voor de palm m505 gaan deze is momenteel voor zo'n 1300 piek te verkrijgen. De palm m505 heb ik zelf en ik ben er erg tevreden mee hij is lekker klein en licht, ik neem dat ding echt overal mee naar toe, ik gebruik hetzelf voornamelijk als agenda, om webpagina's te bekijken (meestal de krant en tweakers zodat ik wat te lezen heb in de bus) en er zijn ook wel aardig wat leuke spelletjes voor te verkrijgen zoals simcity. de palm m505 heeft een kleuren scherm en een uitbreidings slot voor mmc/sdd kaartjes.

heb je wat minder geld te bestedne dan zou ik gaan voor de m500 deze is hetzelfde als de m505 maar heeft geen kleurenscherm en is voor 999 piek te verkrijgen.

Anders kan je nog gaan voor de palm VX deze is ook lekker klein maar heeft weer geen uitbreidingsslot en is verkrijgbaar voor 750 piek.

Verder raad ik iereen af om een palm te kopen met maar 2mb geheugen ik heb zelf 8 mb en daar zitten er al zeven van helemaal vol met proggies en games en photo's. als je het echt alleen als agenda gebruikt is 2mb mischien genoeg maar wil je iets meer dan is het al gauw te weinig.

De Ipaq vind ik gewoon te groot en te zwaar om altijd mee tenemen.
Hmm... mijn iPaq gaat perfect mee (heb ook palm gehad en was ook perfect.. daar niet van).. :)
Pagina: 1