Heb een tijdje terug een Palm Vx gekocht.
Mijn redenen om deze te kiezen waren:
1) Compact - in een mooi leren etui-tje issie nog kleiner dan de meeste Succes (papieren) organizers. Je steekt 'm zo in je jas of rugzak.
2) Functioneel - toegegeven, de Palm V(x) heeft niet alle gadgets en toeters en bellen aan boord die bijvoorbeeld de Cassiopeia heeft. Dus geen mp3's spelen, geen films bekijken en zelfs *ooooh the horror* geen kleuren display. Maar als ik muziek wil luisteren, dan pak ik m'n MD-walkman wel of ik zet de radio aan. Wil ik filsm kijken, dan zet ik de tv wel aan. Wat de Palm wel heeft is een berg aan functionaliteit die juist door zijn soberheid goed naar voren komt. Geen kleuren is absoluut geen gemis.
Wil je een elektronische agenda die het gewoon goed en snel doet, dan is dit je keus.
3) Uiterlijk - toegegeven, hij ziet er vreselijk leuk uit
4) Uitbreidbaarheid - er zijn allerlei goede en nuttige add-ons voor te koop, zoals een modem, USB sync cable (ja dat kan dus wel), diverse styli (waar je mee schrijft) en zelfs een GPS module.
Laat je niet afschrikken door het feit dat de Palm geen toetsenbord heeft. Het schrijven op een Palm gaat echt heel natuurlijk, en mocht je er toch niet mee overweg kunnen (wat ik betwijfel), dan kun je nog altijd het Palm Portable Keyboard kopen, die je opgevouwen zo meeneemt.
Zelf ben ik dus (zoals je al begrepen hebt) zeer blij met m'n aankoop. Mag ook wel, want goedkoop issie niet, ongeveer 1000 piek, plus ongeveer 250 piek voor het keyboard wat ik er gelijk bijgekocht heb. Setup is een eitje, zelf gebruik ik Outlook 2000 en alle info wordt netjes met 1 druk op de knop gesynchroniseerd. Via AvantGo heb ik ook het laatste (gratis) nieuws bij me: CNN, Sp!ts, Wired, etc. Zelfs een tv-gids, handig, want die heb ik zelf niet.
Mobiel mailen gaat zeer simpel d.m.v. het TDK Global Pulse softmodem en een kabeltje naar m'n Nokia 6150. Inbellen, mail verzenden en ophalen ---> klaar!
Ik raad dus de Palm Vx aan (en dan ook de Vx, de V is met zijn 2MB echt te krap behuisd, 'k heb zelf nu ongeveer 4MB in gebruk van de

.
Succes en kijk eens op
www.palmclub.nl !