7VA-XP boot niet met andere proc

Pagina: 1
Acties:

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb een peeceejte terug gekregen met een dode proc
een relabelde 2400+ (naar een 1800+)
Toen ik deze opstarte kreeg ik niks te zien op t scherm, en heb me vandaag maar een andere proc gekocht.
Deze heb ik im mn main-PC gezet, en de 2400+ die daar in zat heb ik naar de 7va-XP overgeplaatst.
Met de dode proc bleef de computer draaien ook al deed ie niks, nu ik er een andere proc in heb gezet wilt ie compleet niks meer doen. Na een seconde of 3 valt ie gewoon uit.
Ik heb de multiplier al op auto gezet. De fsb terug naar 100 gezet.
Een complete bios clear (bat. er uit genomen en een paar minuten gewacht voor dat ik hem terug had geplaatst)
tijdens de boot ook al een paar keer de stroom weg genomen.
Hij doet compleet niks meer
Ik krijg zelfs nog geen bios beeps meer, ...

hier heeft men bijna hetzelfde probleem maar er is niet echt iets uit de bus gekomen, ...

Een flop zit wel niet in mn systeempje.
De lampjes van mn tobo lichten op tijdens boot, van mn brander weet ik het niet.
Alle fans gaan nog draaien, ....

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 07:30
Als je PC niet door zijn post heen komt moet je ca. 20 seconden wachten. Volgens het boekje wordt de bios dan op failsafe/default gezet. Dan weet je zeker dat bios clear is.

Welk bios versie heb je? Zo veer ik weet heb(had?) je geen 2400+ barton maar anders heb je een nieuwe bios versie nodig voor barton ondersteuning.

Het kan ook zijn dat je mobo stuk is. Test als je die mogelijkheid hebt even je cpu op een ander mobo.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Zoals het nu klinkt is het moederbord gewoon brak, kheb dat ook met m'n Gigabyte bordje gehad toen ik 'm kreeg en gewoon RMA gestuurd, en een nieuwe gekregen.

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
ik had een t bred b 1800+ er in zitten en die mooi geclockt op 2400+ (15 * 133)
en die heb ik dan nu vervangen door een xp2400+ ook een t bred b.

De 1800+ heb ik al in een andere peecee getest maar daar deed ie ook niks meer, ...
De 2400+ heb ik uit mn eigen peecee gehaalt die wel nog werkte. K heb eerst de peecee moeten uitzetten voordat ik de proc kon overzetten, dus ben er wel zeker van dat die het nog doet.
Aan de andere kant, dat moederbord val na 3 sec gewoon uit, ik kan er dus niks meer mee doen, behalve dan opniew de powerknop indrukken en hopen dat ie het weer doet.
Bij de vorige proc (de overleden 1800+) blinkte mn powerled en blijf hij constant zoeken naar een hdd. nu doet hij dus niks meer van dat, alleen mn brander-led brand heel even.

Ik vrees dus dat die dan ook overleden is :(

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional