Een situatie schets.. Enkele dagen geleden een windows update gedownload. Die vereiste een reboot. Die reboot is uitgevoerd -- en daarna is het systeem niet meer op geweest. De reboot procedure stopt ermee na het scannen van de IDE drives (ik denk tenminste dat de drives gescanned worden - het lichtje van de dvd speler gaat even aan). GEEN bios piepjes, geen verdere boot. geen video signaal
Het systeem in het kort:
- Athlon XP 2200+ op normale snelheid
- GigaByte GA-7VAXP mobo
- 2 keer 512MB PC2700 DDR SDRAM Rood (Dane-Elec)
- Creative 3D Blaster 4 Titanium 4400 128MB (GeForce4 Ti4400)
- Hercules Game Theater XP 7.1
- ThermalTake Xaser II 5000 + Window
- Enermax Voeding 460 Watt (regelbaar)
goed. nadat het probleem zich voordeed heb ik de standaard dingen gedaan:
- alles bekabeling losgekoppeld, minimale weer aangesloten (stroom naar CPU fan, Northbridge fan, video kaart ingestoken) --- reboot geeft hetzelfde effect.. (zie boven)
- video kaart vervangen door een andere AGP kaart om uit te sluiten dat video kaart stuk is .. geen effect
- video kaart vervangen door een PCI videokaart om uit te sluiten dat AGP slot stuk is.. geen effect
- voeding vervangen - geen effect
- voeding in een andere machine gestoken -- voeding is ok.
- processor vervangen -- geen effect
- gezocht naar een manier om het bios te resetten.. vooralsnog niet gevonden (het mobo heeft er twee)
- moederbord nagekeken voor visuele schade.. niets gevonden.
en daar houd het mij een beetje op.. is dit moederbord stuk en aan vervanging toe? het hele systeem is net een jaar oud (en runt normaal 24/7 - met SETI client om het ding wat te doen te geven)
nooit een enkel probleem mee gehad.. cpu en moederbord temperatuur zijn altijd binnen de marges gebleven.
als iemand nog iets weet om te proberen dan hoor ik het graag.. anders zal ik het moederbord vervangen in de hoop dat dat het probleem oplost.. moet eigenlijk wel -- alle andere onderdelen heb ik tijdens het testen verwisseld.
Het systeem in het kort:
- Athlon XP 2200+ op normale snelheid
- GigaByte GA-7VAXP mobo
- 2 keer 512MB PC2700 DDR SDRAM Rood (Dane-Elec)
- Creative 3D Blaster 4 Titanium 4400 128MB (GeForce4 Ti4400)
- Hercules Game Theater XP 7.1
- ThermalTake Xaser II 5000 + Window
- Enermax Voeding 460 Watt (regelbaar)
goed. nadat het probleem zich voordeed heb ik de standaard dingen gedaan:
- alles bekabeling losgekoppeld, minimale weer aangesloten (stroom naar CPU fan, Northbridge fan, video kaart ingestoken) --- reboot geeft hetzelfde effect.. (zie boven)
- video kaart vervangen door een andere AGP kaart om uit te sluiten dat video kaart stuk is .. geen effect
- video kaart vervangen door een PCI videokaart om uit te sluiten dat AGP slot stuk is.. geen effect
- voeding vervangen - geen effect
- voeding in een andere machine gestoken -- voeding is ok.
- processor vervangen -- geen effect
- gezocht naar een manier om het bios te resetten.. vooralsnog niet gevonden (het mobo heeft er twee)
- moederbord nagekeken voor visuele schade.. niets gevonden.
en daar houd het mij een beetje op.. is dit moederbord stuk en aan vervanging toe? het hele systeem is net een jaar oud (en runt normaal 24/7 - met SETI client om het ding wat te doen te geven)
nooit een enkel probleem mee gehad.. cpu en moederbord temperatuur zijn altijd binnen de marges gebleven.
als iemand nog iets weet om te proberen dan hoor ik het graag.. anders zal ik het moederbord vervangen in de hoop dat dat het probleem oplost.. moet eigenlijk wel -- alle andere onderdelen heb ik tijdens het testen verwisseld.
Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)