Okee zoals ik gisteren al schreef in dit topic:
Ben een disk aan het formatteren en het gaat helemaal mis...
had ik een 30gb harddisk met win98 die crashte toen ik defrag op pauze zette.
De partitietabel was helemaal weg en ik had al allerlei tools geprobeerd maar ik kon de schijf niet meer bereiken. Dus ik wilde hem formatteren.
Maar toch nog even geprobeerd met het tooltje rescuept op Linux, en ja hoor, binnen een paar minuten was mijn partitie gevonden en de herstelde partitietabel was naar de schijf geschreven.
Maar nu heb ik het volgende probleem:
Ik wil wat belangrijke files van de "herstelde" schijf afhalen voor ik hem formatteer.
Maar als ik start met een Windows 98 bootfloppy kan ik de schijf niet mounten.
Ik neem aan dat de FAT van de schijf grondig is verkloot door defrag toen dat programma crashte, en dat ik daarom niet kan booten van de schijf ondanks dat de partitie weer bestaat en hij in de partitietabel ook als bootable is gemarkeerd.
Als ik boot vanaf de 98 floppy en "c:" type, krijg ik iets van:
Drive c: Invalid media
Abort, Retry, Fail?
(wat de foutmelding precies was, kijk ik nog even na)
Het helpt niet om hem van master in slave te veranderen, of om hem samen met een andere harddisk in het systeem te hangen.
Ik heb dus
- een werkende computer
- een harde schijf met een beschadigde fat32 partitie waar ik nog wat bestanden vanaf moet halen
- een Windows 98 bootfloppy
- een Windows 98 installatie cd
- een slackware linux 9.1 live cd
- een werkende adsl internetverbinding zodat ik bestanden van de harde schijf als het moet tijdelijk via internet op een ftp-server weg kan schrijven
Maar
- geen tweede lege harddisk waarop ik Windows 98 kan installeren
- geen Norton disk doctor of andere programma's om een kapotte filetable mee te herstellen
Heeft iemand nog een tip waarmee ik de bestanden van de beschadigde schijf af kan halen?
Ben een disk aan het formatteren en het gaat helemaal mis...
had ik een 30gb harddisk met win98 die crashte toen ik defrag op pauze zette.
De partitietabel was helemaal weg en ik had al allerlei tools geprobeerd maar ik kon de schijf niet meer bereiken. Dus ik wilde hem formatteren.
Maar toch nog even geprobeerd met het tooltje rescuept op Linux, en ja hoor, binnen een paar minuten was mijn partitie gevonden en de herstelde partitietabel was naar de schijf geschreven.
Maar nu heb ik het volgende probleem:
Ik wil wat belangrijke files van de "herstelde" schijf afhalen voor ik hem formatteer.
Maar als ik start met een Windows 98 bootfloppy kan ik de schijf niet mounten.
Ik neem aan dat de FAT van de schijf grondig is verkloot door defrag toen dat programma crashte, en dat ik daarom niet kan booten van de schijf ondanks dat de partitie weer bestaat en hij in de partitietabel ook als bootable is gemarkeerd.
Als ik boot vanaf de 98 floppy en "c:" type, krijg ik iets van:
Drive c: Invalid media
Abort, Retry, Fail?
(wat de foutmelding precies was, kijk ik nog even na)
Het helpt niet om hem van master in slave te veranderen, of om hem samen met een andere harddisk in het systeem te hangen.
Ik heb dus
- een werkende computer
- een harde schijf met een beschadigde fat32 partitie waar ik nog wat bestanden vanaf moet halen
- een Windows 98 bootfloppy
- een Windows 98 installatie cd
- een slackware linux 9.1 live cd
- een werkende adsl internetverbinding zodat ik bestanden van de harde schijf als het moet tijdelijk via internet op een ftp-server weg kan schrijven
Maar
- geen tweede lege harddisk waarop ik Windows 98 kan installeren
- geen Norton disk doctor of andere programma's om een kapotte filetable mee te herstellen
Heeft iemand nog een tip waarmee ik de bestanden van de beschadigde schijf af kan halen?