Toon posts:

Geforce 2 MX agp sleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een geforce 2mx twinview op een fic sd11 moederbord met athlon 650,
en mijn probleem lijkt als volgt:
wanneer ik oudere spellen speel (podrace/alienVSpredator...) gaat alles van een leien dakje, maar bij nieuwere spellen is eer een enorme hapering... neen, mijn systeem is NIET te traag, want bij die directX agp test (die ronddraaiende cubus)
heb ik hetzelfde soort hapering (en ik denk wel dat mijn systeempie een kubus kan tekenen)....
dus ik veronderstel dat dit iets te maken heeft met de azgp-bus.
'k heb al met nv-max mijn agp-bus op 2X gezet (in mijn bios kan ik dit blijkbaar niet veranderen), maar dit geeft geen bal verschil.

HEEEEEEEELLPP!!!!!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12
Dit heb ik ook, met antieke games runt ie perfect in een hoop frames/sec, maar met de nieuwere games (like colin mcrae rally 2) geeft ie schokken

Bij mij ligt het aan de warmte, standaard zit op op zo'n G-Kracht 2 MX alleen een heatsink
ik heb uit een paar oud*e voedingen een paar ventilatoren gesloopt (8cm*8cm) en die met wat creatief nadenken zo gemonteerd dattie over me geforce heenblaast

ff kijken of ik kan ascii tekenen

uiteraard achterin de kast een slot opengelaten om de lucht uit te laten ontsnappen

werkt bij mij ;)

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 16:23
Dit had ik dus ook, ik heb zelfs de kaart omgeruilt enz...

En tijdens het omruilen dacht ik och laat ik ook maar 128 mb geheugen bij kopen...

Thuis gooi ik eerst alleen die kaart er in, nieuwste detonator drivers geinstalleerd en nog schokken he.. |:( (ik heb op dat moment al zo'n 96 mb intern.) Nou ik denk dat vogel ik later wel weer uit, ik prik er die 128 mb bij en huppah!! geen schokken meer.. *D

Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar bij mij heeft het dus wel geholpen.. (normaal zou dit eigenlijk niks uit moeten maken) :D

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp,
maar ik heb 128 mb ram + een 486 fan op mijn geforce gemikt, dus ik vrees dat het nog ergens anders aan ligt..

volgens HWmon draaien mijn pci-kaarten maar op 33 mhz. Kan dat er iets mee te maken hebben?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moet je even kijken of je harddisk niet loopt te ratelen tijdens het spelen...
virtueel geheugen is de grootste vijand van 3dspellen :(

met 3dmark haal ik ook meer 3dmarks als ik virtueel geheugen uitzet...

maar goed, als je meer geheugen erin zet loopt ie ook minder te ratelen, dus minder schokkerig... meestal als ik zit te spelen en het loopt traag dan zet ik 'm op pauze en dan w8 ik tot de harddisk helemaal klaar is en dan ga ik weer verder. (ik heb trouwens 256 mb ram)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Je pci slots horen op 33 te draaien, dus dat zal het i.i.g. niet zijn. Als je agp maar op 66 draait en niet op 33. :D

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik nog iets nieuws ontdekt:

C&C red alert 2 draait megahakkelig (in 800x600) wanneer ik van links naar rechts ga
(het beeld wordt precies in 3 stukken apart getekend).
wanneer ik van boven naar onder ga, valt het niet zo op.
ik had toch verwacht dat dit op een athlon 650/128Mb ram/ geforce2 een tikkeltje vlotter zou lopen...

op de pc van mijn maat (PII 450/ati rage pro 8 MB) loopt het duizendmaal vlotter????
ik had gehoord dat de 2D preformance van de gefoce slegt was, maar dit had ik niet verwacht...

Verwijderd

Topicstarter
c'om one guys... help me asljeblieft...
't is echt om }:O te worden als je zo'n lekkere geforce hebt steken die slechter draait da de sh*ttieste gfx-card die er bestaat....

Verwijderd

MEER RAM-GEHEUGEN . Ik had ook zo'n shit met 128 RAM , effeuh 256 genomen en da ging veel vlotter . ook in je BIOS zien dat de AGP aperture size op 64 of 128 MB staat . Bij mij was de kaart gewoon rot dus heb ik ze ingeruild voor die 256 MB PC-133 . Maar met m'n niet ge-ocde TNT2 Ultra draait bv Colin Mcrae 2.0 op alles max (NIET resolutie , 1024*768/16 , 32 dan crasht ie ???? het spel toch) en dat draait super vloeiend zelfs met 6 voitures !

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik zou de drivers en DirectX eens herinstalleren.

PS: voor mijn eigengeschreven NVidia overclock utility(tot 255Mhz>:)) + source code, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/88366
of
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/87798
of
http://users.belgacom.net/csboeren

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Probeer eens met cacheman je harddisk cache setting te veranderen.

Dit icm meer RAM geeft vaak een oplossing.

[peins mode]
Denk dat nieuwe spellen vaal grotere textures hebben, meer mb-tjes
[/peins mode]

Diskcache is het sleutelbegrip. :)

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Oh ja, een bios update van de kaart kan ook helpen...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 13:35 schreef OiSyN het volgende:
Moet je even kijken of je harddisk niet loopt te ratelen tijdens het spelen...
virtueel geheugen is de grootste vijand van 3dspellen :(

met 3dmark haal ik ook meer 3dmarks als ik virtueel geheugen uitzet...

maar goed, als je meer geheugen erin zet loopt ie ook minder te ratelen, dus minder schokkerig... meestal als ik zit te spelen en het loopt traag dan zet ik 'm op pauze en dan w8 ik tot de harddisk helemaal klaar is en dan ga ik weer verder. (ik heb trouwens 256 mb ram)
Tsja... hoe zet je het virtuele geheugen uit in Windows 2000??

Verwijderd

Topicstarter
neen neen... het heeft niks te maken met virtueel geheugen.... de harde schijf ratelt niet bij dit soort haperingen.

eigenlijk kan je ze in 2 soorten opdelen:
- schokkerig beeld bijv bij Q3: als je strafet en terwijl met de muis draait krijg je een schokkerig beeld... en toch haal ik nog tussen de 100 en de 70 fps, wat niet bepaald slecht is... hetzelfde geval geldt voor die cubus bij de directX test: hij draait niet vlot rond, maar met schokken.

-beeld dat nog getekend wordt. Dit heb ik bij zoawat alle spellen (behalve: insane/podrace/alien VS predator)
spellen die er het meeste last van hebben:
C&C ra2(totaal onspeelbaar)/ star trek elite force/ half life. Bij deze spellen wordt het beeld precies in meerdere stukken geupdate (alsof de kaart op single buffer staat)
3d marks heeft er ook erg veel last van, terwijl ik toch bijna 4000 haal, op average quality.... zelf bij dat helicopter-geval in low (ongeveer 100 fps) heb ik er veel last van.

zoals jullie kunnen zien is er geen probleem met de framerate, maar de manier waarop de beelden elkaar opvolgen....

ik heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd, maar dit geeft nog geen verschil....

'k begin het wel stilaan beu te worden :(

Verwijderd

Topicstarter
komaan jongens... geef nog'ns een paar suggesties!

btw: Q3 zakt niet beneden de 90 fps nu, maar
ik krijg daar ook dat single-buffer effest
(elke frame wordt niet volledig getekend)

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

nieuwste via 4 in 1 drivers geinstalled ?

heb je toevallig een vortex A3D geluidskaart ?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
jep, no effect... ik heb maar een gewone soundblaster 128
volgens fic heeft mijn mobo de agp-driver van athlon (bridge 751 ofzoiets) en voor de rest de drivers van via nodig.
maar dit alles geeft geen bal verschil.
De fps van quake zijn nu wel gestegen, maar dat voze "in-verschillende-stukken-getekend-worden" effect is nog even hard aanwezig...

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

heb je al in je bios AGP aperture size op 64mb staan ? (wat iemand al hier eerder vroeg)

al nvmax geinstalled ? (tweakprogje dat op meuktracker te vinden is van tweakers)

athena.tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=399

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
yep: agp aparture size = 64 (ook alle andere waarden al eens geprobeerd)

nvamx: ook draaiende, agp op 2X, maar zelfs door alle settings te veranderen krijg ik dit niet weg

Verwijderd

Topicstarter
tiens...

als ik de aparture size in mijn bios verander naar 64, dan beweert sandra dat het maar op 32 staat, terwijl bij 128 alles normaal lijkt?
geeft toch geen bal verschil aan dat gehakkel, dus 't zal wel niet zo belangerijk zijn.
Pagina: 1