VNC verbinding via via....

Pagina: 1
Acties:

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Graag wil ik via VNC mijn computer thuis toegankelijk maken vanaf m'n werk, maar dat blijkt niet zo makkelijk te zijn. Dit is de situatie :

Situatie werk :
Windows 2000 PC achter firewall waar zover ik weet alleen de poorten 21 en 80 te gebruiken zijn.

Situatie thuis :
- Mijn werkstation (FreeBSD) achter een server (ook FreeBSD) gekoppeld aan het internet via ADSL.

Wat heb ik al geprobeerd :

1. Thuis poort 5900 (VNC) intern koppelen aan poort 21 extern. Op deze manier kom ik in ieder geval langs de firewall op m'n werk aangezien 21 gewoon open staat. Toch werkte het niet, waarschijnlijk omdat VNC controleert via welke poorten er verbinding is gemaakt, en dat moeten allemaal dezelfde zijn.

2. Een optie die eigenlijk beter zou zijn is een brug bouwen via een SSH verbinding (zoals beschreven in dit topic) met mijn server thuis (m.b.v. Putty) en vanaf m'n server thuis weer verbinding met m'n pc maken. Dit lukt ook niet aangezien poort 22 op m'n werk pot-dicht zit. Ik dacht toen, nou, gewoon even SSH op 21 zetten thuis, maar dat blijkt ook niet te kunnen.

Weet iemand hier toch een manier voor mij dit op te lossen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Kun je VNC niet laten lopen op een andere poort? Poort 80 bijvoorbeeld, aangezien dat toch wat netter is als 21 :)

• Fevida
Poort 80 is niet echt een optie aangezien er op m'n server thuis ook nog apache draait, maar ik heb inderdaad nog niet geprobeerd m'n VNC zelf op een andere poort te zetten. En ja, dan is 21 zover ik weet de enige optie. Ik ga dat vanavond en morgen zeker eens proberen.

Zijn er nog andere suggesties?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
Je kunt ook de webinterface van VNC gebruiken.
Sommige VNC programma's hebben ook een web interface.

Zet hem op poort 80 en dan kun je testen. Lukt volgens mij wel achter een firewall, maar niets als hij de routeringstabellen vanuit een script krijgt.

let the past be the past.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Test poort 443 eens... is HTTPS

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

port 8080?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Fevida
SPee schreef op 10 februari 2004 @ 13:22:
Je kunt ook de webinterface van VNC gebruiken.
Sommige VNC programma's hebben ook een web interface.

Zet hem op poort 80 en dan kun je testen. Lukt volgens mij wel achter een firewall, maar niets als hij de routeringstabellen vanuit een script krijgt.
Ik ben bang dat dat niet zoveel uit zal maken, aangezien die webinterfaces toch in java zijn (als ik mij niet vergis). En wanneer het java is is het ook client-based en is er dus geen verschil met een gewoon client programmatje.

Aangezien ik er niet zeker van van ben of het java is ga ik het toch maar eens proberen denk ik.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
vnc gebruikt niet alleen poort 5900, maar ook 5800 (voor webviewer iig), ik weet niet of je die 2 poorten allebei op poort 21 kunt mappen :?

ik heb thuis de firewall opgenzet voor poort 5800/5900 en alles loopt perfect!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anders maak je toch via je webserver thuis een page die 127.0.0.1:5800 weergeeft ? (ervanuitgaande dat java werkt en dat vnc op dezelfde machine draait als apache).
Pagina: 1