Toon posts:

Hoe TightVNC over SSH verbinding laat maken met de server?*

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil VNC laten werken over SSH, om zo op een veilige manier een server over te kunnen nemen. Op de server heb ik een SSH-server werkend. Door putty te starten op een computer in hetzelfde netwerk kan ik een SSH verbinding maken en inloggen, dan krijg ik de inhoud van de c-schijf te zien in putty.

Nu wil ik door de SSH tunnel VNC gebruiken om zo het systeem te beheren. Bij VNC ( http://www.uk.research.att.com/vnc/sshvnc.html ) staat een uitleg, maar die slaat op linux en verder heb ik ook wel een en ander gevonden ( http://www.mindspring.com.../openssh_for_windows.html ) dat je ssh moet starten met een aantal parameters en tightvnc (die gebruik ik, zowel client als server) moet aanpassen: "Okay, you’ve installed VNC and OpenSSH. Now what do you do? Since you’re adding SSH the first thing is to go to the VNC server and check Allow loopback and Allow only loopback connections. As a note, you now will be unable to connect to your VNC server without SSH."

"SSH in its basic form is ready on the server, To log in from your client machine, shell out to a command prompt and type ssh -l username -L 5900:localhost:5900 hostname
This should connect you to your server (notice first time connections will ask you to add the host to known_hosts. Say yes. It will also ask for a passphrase if you provided one. Observe if it says passphrase or password If it asks for password, something is worng with your key exchange.. If you have problems add -v to see what is going on.(note you can add up to three -v’s) ssh -v -l username -L 5900:localhost:5900 hostname"

echter hier zit ik dus vast... kan iemand mij vertellen hoe ik dus TightVNC over SSH de verbinding laat maken met de server? ik heb zitten zoeken maar ben het dus niet tegen gekomen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> NT

+ titel iets duidelijker gemaakt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:08

DJ

Als je al een SSH verbinding hebt lopen met Putty (je kunt dus telnetten via poort 22) dan ben je er al bijna.

Je kunt middels Putty een SSH Tunnel bouwen. Als je Putty opstart, dan moet je eerst een verbinding definiëren. Vul het IP adres in, en selecteer een SSH verbinding (poort 22 dus). Als je dat gedaan hebt, dan ga je in het linker gedeelte van het Putty scherm naar tunnels (Connection - SSH - Tunnels). Vul dan onderaan wat de source poort is (lokaal dus 5800 voor standaard VNC, 127.0.0.1 is omdat je lokaal gaat verbinden, en Putty het gaat tunnelen via de SSH tunnel naar de andere kant). Vul dan bij Destination het Ip adres in en de poort waarop VNC draait. Bijvoorbeeld, je Server is 10.2.0.1 en VNC draait op poort 5800, dan is je destination 10.2.0.1:5800. Zorg er wel voor dat de Server waarop je SSH draait de server waarop VNC draait kan 'zien' . . . anders kan het nooit werken.

Succes.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels veranderd van SSH-setup (van cygwin naar openSSH (website was down, werkt gelukkig weer)). Bij cygwin ontbreekt een losse binary "ssh" welke wel in openSSH zit.
Nu kan ik dus met de hulp op de VNC-site en "ssh -v -l username -L 5900:localhost:5900 hostname" een connectie maken en VNC'en naar 'localhost' dus het werkt! :)

Maar ik wil eigenlijk ook dat het met putty kan (aangezien ik dat niet op elke pc moet installeren en openSSH wel), dus ik heb geprobeerd wat je zei, maar ik krijg vnc dan toch helaas niet werkend. Wat doe ik verkeerd ? Bij forwarded ports staat "L6900 192.168.0.1:6900" (VNC draait op 192.168.0.1 op poort 6900) maar VNC naar localhost (of localhost:1000 of localhost:6900) lukt niet helaas.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
IN C'T jan/feb 2003 staat beschreven hoe je TightVNC installeert in combinatie met OpenSSH.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt, hier staat vond ik het laatste beetje informatie wat ik nodig had : http://people.hmdc.harvard.edu/~mathpre/vnc/putty/
(Hopelijk is dit topic ook nog bruikbaar voor anderen op deze manier)
Pagina: 1