Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

6 maanden backpacken: hoe foto's opslaan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:46

-Stef-

Slainthe!

RoamoR schreef op 17 juni 2004 @ 19:40:
Iemand ervaringen met Internetcafes in Belize qua uploaden etc? Kun je daar ook Cd laten branden/ontwikkelen?
(Nog) niet met Belize. Maar wel met Mexico en vorig jaar Costa Rica. Wat mij opviel is dat in Costa Rica vrijwel elk gat met drie huizen ook een internet cafe had. Leuk voor de e-mail maar wat ook opviel (en mij toen tot gat-in-de-markt-produkt deed bedenken) was dat er nauwelijks mogelijkheden waren om je pics te uppen. Ook branden kon vrijwel nergens. De nummer 1 klacht van toeristen wereldwijd die ik sprak was dan ook dat je nergens je pics kon uploaden. Ik denk dus niet dat het na 1 jaartje in Belize veel anders zal zijn.

Veel plezier trouwens! Het schijnt er prachtig te zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door -Stef- op 17-06-2004 21:01 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Zerora schreef op 17 juni 2004 @ 20:08:
[...]

Een aziatische versie van het apparaat kopen.
jama, dan kan ik hem hier niet gebruiken, wat dan ook weer niet de bedoeling is... Deze vraag geldt eigenlijk niet alleen voor deze speler maar ook voor de andere portable divices zoals de X-drive --> hou moet je die ginder opladen? Ik vermoed dat ze daar op een ander spanningsnet werken (in de States toch zeker). Kan de adaptor dat aan?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 13:31
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 22:32:
[...]

jama, dan kan ik hem hier niet gebruiken, wat dan ook weer niet de bedoeling is... Deze vraag geldt eigenlijk niet alleen voor deze speler maar ook voor de andere portable divices zoals de X-drive --> hou moet je die ginder opladen? Ik vermoed dat ze daar op een ander spanningsnet werken (in de Sates toch zeker). Kan de adaptor dat aan?
Voor de andere pinlayout hebben ze wereldstekkers (al kom je met een pen en een beetje lomp geweld ook altijd een heel eind). Verder is de gemiddelde adapter welke met dit soort artikelen word meegeleverd een 110-240V adapter. Dat wil dus zeggen dat elke voltage tussen de 110 en de 240 volt werkt.

Ikzelf heb ooit een simpel Hape ladertje gekocht welke me spanningen kan leveren tussen de 3 en 12 volt met een ingangspanning tussen de 100 en de 240 volt (50 tot 60 Hz). Bij deze adapter zitten verschillende modellen plugjes zodat practisch alle apparatuur wel op te laden is. Zo heb ik dus maar 1 lader in mijn fototas zitten waar ik mijn accu's, Xs-drive en discman mee kan laden en gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Mark op 18-06-2004 03:28 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
-Stef- schreef op 17 juni 2004 @ 21:00:
[...]

(Nog) niet met Belize. Maar wel met Mexico en vorig jaar Costa Rica. Wat mij opviel is dat in Costa Rica vrijwel elk gat met drie huizen ook een internet cafe had. Leuk voor de e-mail maar wat ook opviel (en mij toen tot gat-in-de-markt-produkt deed bedenken) was dat er nauwelijks mogelijkheden waren om je pics te uppen. Ook branden kon vrijwel nergens. De nummer 1 klacht van toeristen wereldwijd die ik sprak was dan ook dat je nergens je pics kon uploaden. Ik denk dus niet dat het na 1 jaartje in Belize veel anders zal zijn.

Veel plezier trouwens! Het schijnt er prachtig te zijn!
Bedankt voor je reactie. :Y) Ik denk dat ik dan toch maar mijn laptop als storage meeneem.

Verwijderd

Mark schreef op 18 juni 2004 @ 03:23:
[...]

Ikzelf heb ooit een simpel Hape ladertje gekocht welke me spanningen kan leveren tussen de 3 en 12 volt met een ingangspanning tussen de 100 en de 240 volt (50 tot 60 Hz). Bij deze adapter zitten verschillende modellen plugjes zodat practisch alle apparatuur wel op te laden is. Zo heb ik dus maar 1 lader in mijn fototas zitten waar ik mijn accu's, Xs-drive en discman mee kan laden en gebruiken.
Dat universeel ladertje is echt handig! Zo zou ik maar één lader ipv 3 moeten meenemen, en dat is toch een aanzienlijke gewichtsbesparing. Heb al effe op men toestellen gekeken en enkel bij mijn digicam zou er een probleem kunnen zijn, die slikt enkel 4,2V out. Zou die 0,3V (verschil tussen 4,5 en 4,2) schade kunnen aanbrengen aan mijn toestel denk je?

• Mark
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 16:14:
[...]

Dat universeel ladertje is echt handig! Zo zou ik maar één lader ipv 3 moeten meenemen, en dat is toch een aanzienlijke gewichtsbesparing. Heb al effe op men toestellen gekeken en enkel bij mijn digicam zou er een probleem kunnen zijn, die slikt enkel 4,2V out. Zou die 0,3V (verschil tussen 4,5 en 4,2) schade kunnen aanbrengen aan mijn toestel denk je?
Normaal gesproken niet. Voltages zijn namelijk altijd de onbelaste waardes, die zakken vaak iets tijdens belasting.

Verwijderd

oke, beetje laat maar dit is wel een leuke aanbieding (en volgens mij één van de betere oplossingen):

Kamera express

sitecom cn-604 mediadrive 20gb

specificaties

Perfect voor het op lokatie opslaan van uw digitale foto's. (vakanties e.d.)
20 GB opslagruimte, voor al uw foto's en filmpjes
USB 2.0/1.1 compatible
incl. Li-ion accu en lader (100V-240V), mooie draagtas en USB-kabel
8 in 1 cardreader smartmedia /compactflash type I en II / memorystick normaal en pro / secure digital en MMC / XD-card via optionele adapter
gewicht 300 gram

• Mark
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 09:10:
oke, beetje laat maar dit is wel een leuke aanbieding (en volgens mij één van de betere oplossingen):

....
Voor 249 euro koop je ook een Xsdrive Pro met 40 Gb waar je dan ook nog eens een autolaadsnoer bij krijgt. Dat is dus 2 keer zoveel opslag voor minder geld. Daarnaast heb je voor XD kaarten een adapter nodig wat niet zo is bij de Xsdrive's. Verder heb ik met Sitecom producten niet echt een hele goede ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark op 21-06-2004 12:37 ]

Verwijderd

oké, het was maar een gedachte....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 19:25:
Het gemiddeld gewicht van rond de 200 gram van sommige decices lijkt me niet overdreven... en de tijd en het gemak dat je eraan overhoud: niet altijd een i-shop zoeken in the middle of nowhere om je cd'tje te kunnen branden. Dit zijn voor veel mensen toch valabele argumenten om de aankoop van een portable opslagmedium of mp3 speler te overwegen, denk je niet?
Tuurlijk, zo'n apparaat is perfect... als je je Samsonite 'steel shell' koffer meeneemt. Backpackers hebben vaak een backpack (doh), waar mee gegooit wordt, die ontzettend ranzig en nat wordt. Allemaal dingen waar je apparatuur niet blij van wordt. Onderschat niet wat apparatuur te lijden krijgt als je het achter in een bus legt die 10 uur door kuilen gaat crossen, menig laptop die het opgeeft, dat zijn omstandigheden waar een 'normale' laptop niet aan hoeft te voldoen en dan heb ik 't nog niet eens over water en zand. Ik neem een digitale camera mee en heb daar een mooi beschermtasje omheen, maar ik moet er niet aandenken om meer van dat soort appartuur bij me te hebben.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 12:48
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:16:
[...]

Tuurlijk, zo'n apparaat is perfect... als je je Samsonite 'steel shell' koffer meeneemt. Backpackers hebben vaak een backpack (doh), waar mee gegooit wordt, die ontzettend ranzig en nat wordt. Allemaal dingen waar je apparatuur niet blij van wordt. Onderschat niet wat apparatuur te lijden krijgt als je het achter in een bus legt die 10 uur door kuilen gaat crossen, menig laptop die het opgeeft, dat zijn omstandigheden waar een 'normale' laptop niet aan hoeft te voldoen en dan heb ik 't nog niet eens over water en zand. Ik neem een digitale camera mee en heb daar een mooi beschermtasje omheen, maar ik moet er niet aandenken om meer van dat soort appartuur bij me te hebben.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben net terug van een reis van 7 maanden door Midden Amerika en had er niet aan moeten denken om een laptop of mobile storage systeem continu te moeten meezeulen.

Zoals al eerder geschreven is heeft bijna elk zichzelf respecterend dorp wel een plek waar je kunt internetten. Ik probeerde eerst altijd m'n foto's te uppen naar m'n website (200mb) en dan kon iemand in Ned. ze weer downloaden en op cd branden. Vervolgens brande ik altijd een cd-tje welke ik vervolgens naar huis stuurde. (Kan goed met normale post)
Ik verwijderde pas m'n foto's van m'n flashcard als ik de foto's of op cd had staan of wanneer ik te horen kreeg dat ze in Ned. waren gedownload en gebrand.

Je kunt natuurlijk ook gewoon 2 cd-tjes branden en 1 opsturen en 1 bij je houden. Verreweg het makkelijkste denk ik voor de meeste reizigers.

Handtekening

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 18:16:
ZOEKT IEMAND NOG SD-KAARTEN?? Scandisk 256mb of Panasonic 128mb! >:)
ja. 8)

Verwijderd

Had al gemaild, maar nog geen antwoord :o Ik sluit me er dan maar bij aan in dit topic :p

• Mark
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:16:
[...]

Nou, dat zal je nog vies tegenvallen. Ik heb 4 weken door Kenia en Tanzania getrokken met een Xsdrive II welke het perfect volgehouden heeft. Ik heb daar toch ook menig dag een uurtje of 8 over de zandwegen met gaten heen gereden. Vergeet niet dat apparatuur welke strak ingepakt zit in een tas die los ligt behoorlijke klappen kan hebben, daar de tas de meeste trillingen zal absorberen. Tevens kan een schijf welke stil staat ontzettend veel hebben. Je moet natuurlijk niet het ding aanzetten op een hobbelweg. Ik heb zelfs zo'n vermoeden dat je camera slechter tegen die trillingen kan. Je AF mechanisme in je camera is mechanisch en bijzonder nauwkeurig en zoomlenzen zijn ideaal voor zand en stof in je camera te trekken tijdens het zoomen/scherpstellen (en ik spreek uit persoonlijke ervaringen).
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik de eerste 2 weken wel ontzettend huiverig was of het wel goed zou gaan, maar toen hij de derde week het nog deed was ik er niet bang meer voor.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit is trouwens ook goed nieuws voor de backpacker:

nieuws: Microsoft vergroot opslagruimte Hotmail

250 MB aan gratis opslagruimte, dan hebben we het ergens over :9

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb deze unit:

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/xsdrive/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/xsdrive/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/xsdrive/03.jpg

XS-Drive II 30gb dus. Destijds voor 199 euro gekocht op www.xsdrive-center.nl :)

[edit]
zie nu dat ze voor dat geld een 40 gb hebben :) daar kun je wel even mee vooruit.

Ben er werkelijk enorm tevreden mee; apparaat is stevig, werkt vlot genoeg en doet lang genoeg met een accu.

Ik zou eigenlijk geen portable CD-fikker willen meenemen... je blijft met krasgevoelige schijfjes zitten die mogelijk verweren, plus dat 't veel groter is, en waarschijnlijk ook wat meer accu lust dan een hdd :)

[ Voor 44% gewijzigd door HunterPro op 24-06-2004 21:08 ]

Verwijderd

er zit een typfoutje in die link

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:12:
er zit een typfoutje in die link
je hebt helemaal gelijk, bedankt :)

Verwijderd

ik heb een apacer disk steno 100. Het is een cdbrander. Je stopt je kaartje erin en een druk op de knop zorgt ervoor dat de cd gebrand wordt. Veel plezier van gehad op me reis door China. Let wel op dat het branden van een kaartje groter dan 512MB problemen op kan leveren. Je kan niet een gedeelte selecteren om te branden. Het ding is nu verkrijgbaar voor ongeveer 160 euro.

Verwijderd

Ik heb zelf inmiddles meer dan 3 jaar backpack ervaring. Australie is mijn specialiteit, maar ik heb ook een tijdje in Singapore, Maleisie en Thailand gezeten.

Gouden regel nummer 1 bij backpacken is neem zo min mogelijk meuk mee. Het kan lekker warm en benauwd worden in die landen en sjouwen is dan iets wat je niet wilt. Je kan wel zeggen het is maar 200 gram....maar geloof mij...alles bij elkaar word zo'n tas toch best zwaar.
Verder heb je lang niet altijd alles bij je en dingen van waarde moet je niet achterlaten in je accomodatie...die verdwijnen dan gewoon.
Daarbij komt ook nog eens dat een backpack gewoon geen bescherming bied voor gevoelige apparatuur....tuurlijk gaat het wel een paar weekjes goed, maar een paar weken is nog geen 6 maanden in weer en wind.

Mijn ervaring was dat je daar overal cd's kon laten branden. Soms niet altijd in internet cafe's, maar dan wel weer bij de fotozaak en duur is het meestal echt niet.
Het uploaden van foto's moet je maar vergeten, dit is gewoon echt geen optie.

Verder moet je ook niet alles hier vandaan meenemen. Het zijn echt geen 3e wereldlanden daar....alles wat jij nodig zult hebben is daar te koop en meestal een stuk goedkoper dan hier. Ga dus geen lege cd's en beschermtasjes meenemen...koop die lekker daar en stuur ze per post op. Ik stuur al jaren mini-dv bandjes naar huis en dat gaat altijd goed.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Veel succes en heel veel plezier.
Mudman
Pagina: 1 2 Laatste