Ik ga vanaf volgende week ongeveer 6 maanden back-packen door Zuid-Oost Azië en ga me natuurlijk helemaal uitleven met mijn Canon S50
. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de opslag van foto's.
Uitgangspunt:
- Canon S50 (ik wil in principe op 5 Mpix schieten, foto's ongeveer 1,3 Mb. per stuk)
- ik heb 2x 256 Mb cf kaartjes (uit ervaring weet ik dat ik die binnen 1 á 2 weken vol schiet).
- simpel usb kaart lezertje.
Ik zit te twijfelen of ik een mobile storage device (HD of cd-brander) moet meenemen, of dat ik in die landen (Thailand, Maleisië, Vietnam etc) in internetcafés die dingen kan gaan zitten branden ofzo.
Vóór storage device:
- veel data opslag / nooit gedonder met volle kaartjes
- altijd paraat
Tégen storage device:
- relatief zwaar (ik ga backpacken) met voeding/accu's etc.
- diefstal / crash gevoelig (kastje kapot of weg = alle foto's weg).
Heeft iemand ervaring lange / verre reizen met dit soort apparaten en/of hoe zijn de ervaringen met de mogelijkheden om in dat soort landen in bijv. internetcafés je fotos op cd's te branden?
Uitgangspunt:
- Canon S50 (ik wil in principe op 5 Mpix schieten, foto's ongeveer 1,3 Mb. per stuk)
- ik heb 2x 256 Mb cf kaartjes (uit ervaring weet ik dat ik die binnen 1 á 2 weken vol schiet).
- simpel usb kaart lezertje.
Ik zit te twijfelen of ik een mobile storage device (HD of cd-brander) moet meenemen, of dat ik in die landen (Thailand, Maleisië, Vietnam etc) in internetcafés die dingen kan gaan zitten branden ofzo.
Vóór storage device:
- veel data opslag / nooit gedonder met volle kaartjes
- altijd paraat
Tégen storage device:
- relatief zwaar (ik ga backpacken) met voeding/accu's etc.
- diefstal / crash gevoelig (kastje kapot of weg = alle foto's weg).
Heeft iemand ervaring lange / verre reizen met dit soort apparaten en/of hoe zijn de ervaringen met de mogelijkheden om in dat soort landen in bijv. internetcafés je fotos op cd's te branden?
Trust me - I'm a lawyer!