6 maanden backpacken: hoe foto's opslaan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 21:01
Ik ga vanaf volgende week ongeveer 6 maanden back-packen door Zuid-Oost Azië en ga me natuurlijk helemaal uitleven met mijn Canon S50 :9 . Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de opslag van foto's.

Uitgangspunt:
- Canon S50 (ik wil in principe op 5 Mpix schieten, foto's ongeveer 1,3 Mb. per stuk)
- ik heb 2x 256 Mb cf kaartjes (uit ervaring weet ik dat ik die binnen 1 á 2 weken vol schiet).
- simpel usb kaart lezertje.

Ik zit te twijfelen of ik een mobile storage device (HD of cd-brander) moet meenemen, of dat ik in die landen (Thailand, Maleisië, Vietnam etc) in internetcafés die dingen kan gaan zitten branden ofzo.

Vóór storage device:
- veel data opslag / nooit gedonder met volle kaartjes
- altijd paraat

Tégen storage device:
- relatief zwaar (ik ga backpacken) met voeding/accu's etc.
- diefstal / crash gevoelig (kastje kapot of weg = alle foto's weg).

Heeft iemand ervaring lange / verre reizen met dit soort apparaten en/of hoe zijn de ervaringen met de mogelijkheden om in dat soort landen in bijv. internetcafés je fotos op cd's te branden?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het het handigst is om ze op een bepaalde manier gewoon naar je eigen pc te sturen ofzow, dat je gewoon een aantla foto's maakt, en ze 's avonds via bijv i-mode ofzow naar huis stuurt, waar iemand ze voor je bewaart, heb alleen geen idee of dat mogelijk is, en hoe. 't Zal ook niet goedkoop zijn, en je hebt er natuurlijk beriek voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt portable storage systems.
http://www.threedoubleyou.com/digitalphoto.htm
Dit is er zo een...
Afbeeldingslocatie: http://www.threedoubleyou.com/SIMA-CP150.jpg
Er zijn er vast meer te vinden
google maar op portable storage flashcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 13:34
Als je thuis een server kunt draaien zou ik een mooie upload pagina maken voor bestanden en je foto's in een internetcafe uploaden. Lekker goedkoop en kun je ondertussen mailen met vrienden en familie :)
Je kunt natuurlijk ook de foto's gewoon regelmatig per mail versturen maar dan zit je al snel met te grote attachments die niet aankomen ed.

Als ik het goed heb begrepen zijn de internet cafe's in azie wel goed vertegenwoordigd (in de steden tenminste) dus dat moet te doen zijn. En daar plug je gewoon de camera op een usb aansluiting en versturen maar.

CD's ed is natuurlijk ook mogelijk maar een goeie kans dat ze beschadigen tijdens het reizen (alles moet toch in 1 tas worden gepropt :) )

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een server is altijd een mooie oplossing.
Maar ik zie de TS niet iedere keer 512 MB overpompen
Met in en internetcafe misschien maar 10 K upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je goedkoop een 12" laptop van minder dan 1,2 kg op de kop tikken.

Ik zou niet uitgaan van internetcafe's in Azie omdat de mogelijkheden daar beperkt kunnen zijn, en je bent volledig afhankelijk van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen jaar in italie geweest. In ieder dorp is wel een internet cafe te vinden. En gemiddeld 1 op de 2 internet cafe's biedt ook aan om foto's op cd te zetten voor je.

Weet natuurlijk niet hoe het in z.o.-azie is, maar het is een ideetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
tnx voor de snelle reacties allemaal...
ReallyStupidGuy schreef op 10 februari 2004 @ 11:41:
Als je thuis een server kunt draaien zou ik een mooie upload pagina maken voor bestanden en je foto's in een internetcafe uploaden. Lekker goedkoop en kun je ondertussen mailen met vrienden en familie :)
[knip]
CD's ed is natuurlijk ook mogelijk maar een goeie kans dat ze beschadigen tijdens het reizen (alles moet toch in 1 tas worden gepropt :) )
Server is idd een mogelijkheid, maar ik ben toch een beetje bang dat ik dan om de twee weken een hele dag in een internetcafe zit om 512 Mb @ 5 kb/s over te pompen naar NL.
Een luxe website om foto's aan familie en vrienden te laten zien, is er natuurlijk al... ;)

Cd's kunnen idd beschadiggen, maar ik zit er over te denken om die per 2 naar huis te sturen of zoiets.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBosua
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05-2023
Cd's kunnen idd beschadiggen, maar ik zit er over te denken om die per 2 naar huis te sturen of zoiets.
Zelf ook gedaan! Werkt altijd goed! 1tje bij je houden en 1tje naar huis sturen...
Persoonlijke voorkeur! en goedkoop! Vaak kun je bij de grote internetcafé's zonder problemen cd's branden

[ Voor 14% gewijzigd door TimBosua op 10-02-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

NoTimeRemains

I know

of een 8gb sd card :)
zie frontpage ...

ik denk dat inet cafes je best op lossing is

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een stuk of 10 cd's meenemen en daar alles op fikken. Lekker goedkoop etc. en anders een (draagbare)HD :? >>misschien een Iriver/IPOD kan je gelijk muziek luisteren :9 .
Laptop is natuurlijk wel leuk maar jat gevoelig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een externe USB harddisk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:42

Erw

Hoi

Aangezien je op veel plaatsen in Azie je foto's op Cd kan laten branden, lijkt me dit een leuke optie. Scheelt weer gewicht in je rugtas.

Waar ga je heen? tips nodig? mail me ff reiziger22@hotmail.com

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 18:48
<offtopic>
6 maanden nokken naar Azie? Hoe krijg je dat voor elkaar :) :) Kon dat zo maar
van de baas :9 :9
</offtopic?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
vrienden van ons zijn twee maanden naar down under geweest en die hadden een cannon cd brander bij zich hier konden ze 2*256mb op een cd branden en klaar. Dit ging erg snel en goed je hebt maar twee geheugen kaartjes nodig.
Dit was wel een duure oplossing vonden ze maar wel een goede.

In die cdbranden kun je de geheugen kaartjes zo in stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Da's wel handig ja, zo'n CD blijft wel goed tot je thuis bent :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
De Apacer Disc Steno CP200 is wellicht een optie. Geheugenkaartjes in apparaat steken en hopla....cd'tje wordt voor je gefikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Sheik schreef op 10 februari 2004 @ 13:12:
De Apacer Disc Steno CP200 is wellicht een optie. Geheugenkaartjes in apparaat steken en hopla....cd'tje wordt voor je gefikt. :)
Ik heb gekeken naar die apparaten, maar ze zijn nog redelijk zwaar met accu en acculader (met name die laatste twee). Laptop is ook voor dezelfde reden ook geen optie: te zwaar en bovendien diefstal gevoelig.
Snowwie schreef op 10 februari 2004 @ 12:56:
<offtopic>
6 maanden nokken naar Azie? Hoe krijg je dat voor elkaar :) :) Kon dat zo maar
van de baas :9 :9
</offtopic?
Studeren, werken tijdens je studie (en sparen), afstuderen, reizen... en daarna solliciteren. :P

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik ben zelf op vakantie geweest in Thailand en Laos en ik kan je het volgende aanraden:
-Internetverbindingen zijn zeer onstabiel, en sowieso erg traag -> uploaden kun je vergeten. Mailen zonder een ctrl-a, ctrl-c is zelfs al af te raden :)
-Op iedere hoek van de straat zit een Inet-cafe waar je CDs kan laten branden, ze hebben zelf cardreaders. Dit kost geen drol.
-De post in Thailand is zeer betrouwbaar, je kan gerust de CDs opsturen naar huis, np.

Portable storage is vrij duur, vreet nogal batterijen en heeft niet altijd een controle-mogelijkheid. IMHO niet al te best.
Ik zou gaan voor het laten branden op CD.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Oscar the Grouch schreef op 10 februari 2004 @ 13:55:
Ik ben zelf op vakantie geweest in Thailand en Laos en ik kan je het volgende aanraden:
[knip]
Ik zou gaan voor het laten branden op CD.
Ah, naar dit soort ervaringen was ik op zoek. Blij om te horen dat cd's branden daar inderdaad zo eenvoudig is.

Nog mensen andere ideeën of suggesties?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik wist niet dat het in Thailand zo makkelijk ging, maar als je 6 maanden ergens verblijft, zal het geen probleem voor je zijn denk ik. Mijn ervaring in het buitenland (Canada / VS) was minder optimistisch en had helaas pech. Ik was ook in de veronderstelling dat het mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Ik ben net vorige week terug van mijn vakantie in China.
Ik denk dat de faciliteiten in Vietnam, Malaisie, Thailand ongeveer hetzelfde zijn... hmm, misschien zelfs minder.

Maar ik denk ook dat je beter kunt branden op cd. Ik heb zelf stuk of 20 foto's op grootste formaat laten afdrukken daar, wat mij bijna niks kostte. En als ik wou, kon ik het ook op cd laten branden.
Er waren erg veel foto-ontwikkelings zaken.
Koop daar zo'n leren cd-hoes voor 30 cd's ofso, mij kosste dit omgerekend 3 euro (zonder afdingen).

Uploaden in internetcafe's is niet aan te raden.
-Ten eerste, moet je die zaken eerst zien te vinden, die zijn zonder hulp van lokale bewoners niet te vinden.
-Ten tweede, die computers daar zijn verrot (sommige letterlijk). Verbinding is ook trager. Vaak kun je ook geen usb-poort vinden.

Als je wilt internetten, moet je dat in je hotel doen. 4 sterren hotels zijn supercheap als je er wilt verblijven! En China is duurder als Vietnam.
Ik raad je aan om gewoon een goed hotel binnen te lopen en naar de business centre te lopen en daar even op internet te gaan, ook al verblijf je er niet. Dat zijn goeie computers met snelle internet verbingen.
Je kunt ook hier zelf je foto's op cd laten branden.
Als je in een goed hotel verblijft, dan heb je ook een utp aansluiting voor internet in je kamer, voor als je een laptop bij je hebt. Ik had gewoon mijn laptop mee moeten nemen (in mijn handbag dan)

Heel belangrijk!
- NEEM EEN HANDBAG! En stop daar alle accessoires in van je camera! Je handbag mag in principe zo groot zijn als je wilt, als het maar niet meer dan 10 kilo weegt. Want ik had namelijk alles in mijn koffer gedaan en mijn koffer kwam pas een week later aan met de vliegtuig (die heeft blijkbaar ondertussen nog een wereldreis gemaakt zonder mij).
-Met je koffer (die max 20kilo mag wegen) mag je dus 30 kilo in totaal meenemen met de vliegtuig. Je mag eigenlijk zoveel koffers hebben als je wilt, als je maar niet de 30 kilo overschreid.
tip: Als je terug komt van je reis op schiphol, moet je voor iemand lopen die meer bagage heeft als jij, kans is groter dat je doorgelaten word en die gast achter je aangehouden en gecontroleerd word :P

Ik heb dus een week lang zonder oplader, batterijen en extra geheugenkaartjes moeten doen.
Gelukkig heb ik een Minolta Z1, dus ik kon overal batterijen kopen. Die waren gelukkig in het overvloed.

Ik had trouwens mijn eerste 128mb SD kaart al op de eerste dag volgemaakt :(
Die kaarten zijn gelukkig best goedkoop daar en ik heb dus gewoon om de paar dagen een nieuwe SD kaart gekocht :P Nu heb ik er te veel.

ZOEKT IEMAND NOG SD-KAARTEN?? Scandisk 256mb of Panasonic 128mb! >:)

Ik denk in jouw geval, het beste is als je je foto's op cd's laat branden en dan gewoon alles in zo'n cd-hoesje stopt. Dan heb je na half jaar een mooi vol hoesje om mee naar nederland te nemen.
En je kunt af en toe in hotels een paar foto's uploaden naar nederland voor je familie. Het is niet nodig om alle foto's up te loaden. Voor de rest van de foto's kan je familie vast wel wachten tot je terug bent toch ;)

Ok, veel plezier in Zuid-Oost Azie. En eet niet te veel kip of andere vogels :P
(Veiligste voedsel is in hotels/ Ook minst lekkerst }:0 )

Wow, heb ik zo veel geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Ik heb vorig jaar 4 weken rondgereist in China (zie icon :) )en wij hadden idd zo'n portable HD bij ons (X-Drive). Dat beviel goed en het meenemen is echt geen probleem (of laat ik het anders zeggen: het gaat hier om je foto's, imho super belangrijk, dus heb het "ongemak" er graag voor over).
Zoals Yunaboy hierboven al zegt zou ik niet ervan uitgaan dat je in een internet cafe "effe" die foto's kan branden cq. uploaden. Dat gaat je echt niet lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door grep op 11-02-2004 18:24 ]

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets..

Back-packen door Azie??? Ga je met zo'n enorme rugzak door Azie reizen???

Als ik voor mijn vakantie had geweten hoe het was in Azie, dan had ik niks meegenomen behalve 1 of 2 paar kleding en mijn camera en geld (CASH!!!!). Overnachten in hotels zal denk ik niet duurder zijn dan je maandhuur in nederland.

Pinnen werkt vaak niet, ook al zegt je bank hier dat je daar wel kan pinnen. Credit cards werkt ook vaak niet, ook al staat er op ATM-machines dat die creditcard word geacceppteerd. Als je geluk hebt, dan mag je pinnen met een wachttijd van 7 dagen 8)7
(Alleen in Shanghai in de grootste Hotel kon ik pinnen!)

Als je daar aankomt, ben je in een keer 10 keer rijker gemiddeld.
Als je 200 euro in je portemonnee meeneemt en daar aankomt, dan is dat hetzelfde als dat je hier 2000 euro bij je hebt. Volgens mij ben je in Vietnam 15 keer rijker, maar als je geen Aziaat bent, dan word je afgezet, ik denk dat je dan uiteindelijk ongeveer 5 keer rijker bent.. :+
Neem ALTIJD de taxi! Om de 10 auto's dat op de weg rijdt is een taxi. Taxi kost je ongeveer 1 euro door bijna de hele stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je persee je foto's op zo'n portable HD wilt zetten, dan moet je die gewoon daar kopen :P
Heb je mooi voor de eerste dagen dat je daar bent al wat te doen :)

Jouw 512 mb die maak je echt wel binnen halve week op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 18:16:
Hey! Ik ben net vorige week terug van mijn vakantie in China.
Ik denk dat de faciliteiten in Vietnam, Malaisie, Thailand ongeveer hetzelfde zijn... hmm, misschien zelfs minder.

Maar ik denk ook dat je beter kunt branden op cd. Ik heb zelf stuk of 20 foto's op grootste formaat laten afdrukken daar, wat mij bijna niks kostte. En als ik wou, kon ik het ook op cd laten branden.
Er waren erg veel foto-ontwikkelings zaken.
Koop daar zo'n leren cd-hoes voor 30 cd's ofso, mij kosste dit omgerekend 3 euro (zonder afdingen).

Uploaden in internetcafe's is niet aan te raden.
-Ten eerste, moet je die zaken eerst zien te vinden, die zijn zonder hulp van lokale bewoners niet te vinden.
-Ten tweede, die computers daar zijn verrot (sommige letterlijk). Verbinding is ook trager. Vaak kun je ook geen usb-poort vinden.

Als je wilt internetten, moet je dat in je hotel doen. 4 sterren hotels zijn supercheap als je er wilt verblijven! En China is duurder als Vietnam.
Ik raad je aan om gewoon een goed hotel binnen te lopen en naar de business centre te lopen en daar even op internet te gaan, ook al verblijf je er niet. Dat zijn goeie computers met snelle internet verbingen.
Je kunt ook hier zelf je foto's op cd laten branden.
Als je in een goed hotel verblijft, dan heb je ook een utp aansluiting voor internet in je kamer, voor als je een laptop bij je hebt. Ik had gewoon mijn laptop mee moeten nemen (in mijn handbag dan)

Heel belangrijk!
- NEEM EEN HANDBAG! En stop daar alle accessoires in van je camera! Je handbag mag in principe zo groot zijn als je wilt, als het maar niet meer dan 10 kilo weegt. Want ik had namelijk alles in mijn koffer gedaan en mijn koffer kwam pas een week later aan met de vliegtuig (die heeft blijkbaar ondertussen nog een wereldreis gemaakt zonder mij).
-Met je koffer (die max 20kilo mag wegen) mag je dus 30 kilo in totaal meenemen met de vliegtuig. Je mag eigenlijk zoveel koffers hebben als je wilt, als je maar niet de 30 kilo overschreid.
tip: Als je terug komt van je reis op schiphol, moet je voor iemand lopen die meer bagage heeft als jij, kans is groter dat je doorgelaten word en die gast achter je aangehouden en gecontroleerd word :P

Ik heb dus een week lang zonder oplader, batterijen en extra geheugenkaartjes moeten doen.
Gelukkig heb ik een Minolta Z1, dus ik kon overal batterijen kopen. Die waren gelukkig in het overvloed.

Ik had trouwens mijn eerste 128mb SD kaart al op de eerste dag volgemaakt :(
Die kaarten zijn gelukkig best goedkoop daar en ik heb dus gewoon om de paar dagen een nieuwe SD kaart gekocht :P Nu heb ik er te veel.

ZOEKT IEMAND NOG SD-KAARTEN?? Scandisk 256mb of Panasonic 128mb! >:)

Ik denk in jouw geval, het beste is als je je foto's op cd's laat branden en dan gewoon alles in zo'n cd-hoesje stopt. Dan heb je na half jaar een mooi vol hoesje om mee naar nederland te nemen.
En je kunt af en toe in hotels een paar foto's uploaden naar nederland voor je familie. Het is niet nodig om alle foto's up te loaden. Voor de rest van de foto's kan je familie vast wel wachten tot je terug bent toch ;)

Ok, veel plezier in Zuid-Oost Azie. En eet niet te veel kip of andere vogels :P
(Veiligste voedsel is in hotels/ Ook minst lekkerst }:0 )

Wow, heb ik zo veel geschreven.
De faciliteiten in Thailand en Maleisie zijn net zoals een modernland, ik heb er 3 maanden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De faciliteiten in Thailand en Maleisie zijn net zoals een modernland, ik heb er 3 maanden gezeten.
Wat wil je hiermee zeggen?? Dat Kerminator gewoon foto's kan uploaden via internet cafe's?

ik heb familie in China die op vakantie gaan naar dat soort landen omdat het daar goedkoop is voor hun, net als China goedkoop is voor ons.
Ik geloof niet dat ze daar net zo ver ontwikkeld zijn als hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:21:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen?? Dat Kerminator gewoon foto's kan uploaden via internet cafe's?

ik heb familie in China die op vakantie gaan naar dat soort landen omdat het daar goedkoop is voor hun, net als China goedkoop is voor ons.
Ik geloof niet dat ze daar net zo ver ontwikkeld zijn als hier in Nederland.
Nee , maar cds kunnen overal worden gebrand. En in de grotere steden is het internet gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetten is wel goed als je gewoon gaat surfen enzo.
Maar niet om foto's up te loaden.
Zelfs hier in nederland zou ik niet 512mb gaan uploaden, zo maar.

Maar Thailand en Maleisie is wel modern genoeg. In de steden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:40:
Internetten is wel goed als je gewoon gaat surfen enzo.
Maar niet om foto's up te loaden.
Zelfs hier in nederland zou ik niet 512mb gaan uploaden, zo maar.

Maar Thailand en Maleisie is wel modern genoeg. In de steden dan.
Landen als Cambodja en Laos zou ik niet teveel van het internet verwachten maar door het opkomende (backpacker) tourisme gaat dat ook steeds meer de goede kant op, net zoals Vietnam.

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:47
Effe een off topic reactie aan Yunaboy, wat is je email zodat ik kan mailen naar je, (mijn email is lebbinkAThotmailDOTcom).
Succes met je reis trouwens en ik ben benieuwd naar de gemaakte foto's!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Erw schreef op 11 februari 2004 @ 20:28:
Nee , maar cds kunnen overal worden gebrand. En in de grotere steden is het internet gewoon erg goed.
Mwah, ik bestempel Bangkok even als een grote stad, maar zelfs daar was mijn internet-verbinding niet om over naar huis te schrijven (mailen? :+)
Het risico op opeens verbroken verbindingen is groot, en de snelheid is af en toe vergelijkbaar met een 9600baud modem :)

Voor het ophalen en lezen van mail (tekst only dus!) is het goed, maar veel meer zou ik niet verwachten.

In Laos is het wonderwel niet slechter, ook niet beter overigens.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• grep

grep

meer begrep...

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 18:38:
Pinnen werkt vaak niet, ook al zegt je bank hier dat je daar wel kan pinnen. Credit cards werkt ook vaak niet, ook al staat er op ATM-machines dat die creditcard word geacceppteerd. Als je geluk hebt, dan mag je pinnen met een wachttijd van 7 dagen 8)7
(Alleen in Shanghai in de grootste Hotel kon ik pinnen!)
In China kan je bij de Bank of China prima pinnen. In grote hotels kan je soms euro's of dollars omwisselen.

[ Voor 8% gewijzigd door grep op 12-02-2004 09:43 ]

Verwijderd

Er zullen toch gewoon foto-winkels zijn of internet cafes waar je cd's kan laten branden??? op 512MB kun je volgens mij tussen de 350 en 400 foto's maken. Wil je echt alles bewaren? ik neem aan dat je tussentijds nog wel foto's wegknikkerd??? Ik zal ze gewoon op twee cd's laten branden. 1 bijhouden en 1 steeds opsturen. Dat is volgens mij de veiligste methode. Je kan eventueel het risico nemen om zelf zo'n brander te kopen waar je je mem-kaart kan instoppen. Ik heb geen idee wat zoiets kost maar als hij wordt gejat of hij gaat kapot dan is het nog geen drama.
Een portable harddisk??? Als je veel waarde hecht aan je foto's zou ik het niet doen, wordt dat ding gejat of gaattie kapot dan ben je dus echt alles kwijt.
jaar of 5 geleden half jaar naar australie geweest met een analoge camera maar dan zelfs daar foto's aflaten drukken en naar huissturen en negatieven bijhouden en pas opsturen als de foto's aan waren gekomen.

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Ik heb dé oplossing voor je! Het is al vaker naar voren gekomen zag ik, maar je moet echt even naar:

http://www.xs-drive.com/

Een vriend van me heeft die aangeschaft voor onze reis naar de VS, en echt, het werkt SUPER! Zie het resultaat:

http://www.hhs.dynu.com/cpg/

Verwijderd

Voxie....... en dan heb je na 4 maanden een fantastische harddisk met duizenden foto's erop.....Een apparaat wat erg jat gevoelig is en kwetsbaar. Als er wat mee gebeurd heb je dus werkelijk geen enkele foto meer...........

Verwijderd

In China kan je bij de Bank of China prima pinnen. In grote hotels kan je soms euro's of dollars omwisselen.
Bij de Bank of China in Shanghai kun je inderdaad wel pinnen (mijn laatste dagen waren in Shanghai).
Maar kom je buiten Shanghai in kleinere plaatsen, dan kun je nergens meer pinnen ook niet bij de Bank of China.
Zelfs met een Platinum kaart van American Express werd niet geaccepteerd!!!! (abo: 1000euro/jaar)

In Hotels waar je verblijft kun je wel Euro's omwisselen, maar probleem was dat de euro's op begonnen te raken :(
En pinnen was niet mogelijk in Beijing, Wenzhou, Ruian, Suzhou.

Nadat we American Express op hebben gebeld werd ons verteld dat alleen in Shanghai pinnen mogelijk was, terwijl het wereldwijde dekking was!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 13:34
Kerminator schreef op 10 februari 2004 @ 11:49:
tnx voor de snelle reacties allemaal...

[...]

Server is idd een mogelijkheid, maar ik ben toch een beetje bang dat ik dan om de twee weken een hele dag in een internetcafe zit om 512 Mb @ 5 kb/s over te pompen naar NL.
Een luxe website om foto's aan familie en vrienden te laten zien, is er natuurlijk al... ;)

Zit ook wel wat in natuurlijk.. Dan zijn die cd's een goede oplossing. Ik dacht zelf dat ze in internet cafe's wel een snellere verbinding zouden hebben en dat je de foto's kon comprimeren. Maar cd's is natuurlijk een goeie oplossing.

Vergeet trouwens niet om de site ook even op GoT bekend te maken :Y)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Ik denk niet dat je Xs-drive word gejat als je echt zo'n ding gaat gebruiken.
Je laat die dingen gewoon in je hotel kamer, waarom zou je het de hele dag bij je willen hebben. Alle hotelkamers hebben een eigen kluisje.

Zo'n Xs-drive is wel een handig dingetje, alleen weet ik niet of je er nog wat aan hebt als je weer terug in Nederland bent... Áls je er eentje aanschaft, ga dan in Azie naar een grote warenhuis (die zijn echt grooot) en koop daar zo'n dingetje, hoef je ook geen zorgen te maken met compatible stopcontacten :>

Een 2e cd laten branden om als backup naar Nederland te sturen is ook een veilige manier. Laat je cd door je hotel opsturen, bespaart je de moeite om een postkantoor te zoeken. Hotels doen daar alles voor je! :)
tip: Neem een bezoekje aan de KTV (karaokebar) in je hotel. Meestal mag je een dame uitzoeken die je gezelschap houdt, excl. extra "service" })
Back-packen in Azie kan erg eenzaam zijn... erg eenzaaam....

Verwijderd

Vergeet ook niet om DPC te ondersteunen als je toch in een internetcafe zit. Ik hoor hier een assimilatieprojectje van heel azie aankomen! }:O

• Kerminator
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 15:16:
Ik denk niet dat je Xs-drive word gejat als je echt zo'n ding gaat gebruiken.
Je laat die dingen gewoon in je hotel kamer, waarom zou je het de hele dag bij je willen hebben. Alle hotelkamers hebben een eigen kluisje.
Maar niet alle strandhutjes op afgelegen eilandjes hebben kluisjes (of zelfs staan afsluitbare deuren) :9
tip: Neem een bezoekje aan de KTV (karaokebar) in je hotel. Meestal mag je een dame uitzoeken die je gezelschap houdt, excl. extra "service" })
Back-packen in Azie kan erg eenzaam zijn... erg eenzaaam....
Daarom neem ik mijn vriendin ook mee..

ff on topic weer:
ik denk dat ik het idd gewoon bij cd's branden ga houden. Ik ga uiteraard nog wel even kijken naar van die portable HD's. Die dingen zien er wel mooi uit, ongeveer 300 gram, maar dan zit er uiteraard ook weer een voeding bij, en die dingen zijn dan juist weer zwaar. Bovendien loop ik al met twee voedingen te sjouwen (camera en gsm).

Trust me - I'm a lawyer!

• Voxie2
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 12:24:
Voxie....... en dan heb je na 4 maanden een fantastische harddisk met duizenden foto's erop.....Een apparaat wat erg jat gevoelig is en kwetsbaar. Als er wat mee gebeurd heb je dus werkelijk geen enkele foto meer...........
Wat ga je doen dan? Parasurvivaldiven?? Je moet overal voorzichtig mee zijn!!!

Verwijderd

Maar niet alle strandhutjes op afgelegen eilandjes hebben kluisjes (of zelfs staan afsluitbare deuren)
Volgens mij hebben die allemaal dat wel, anders moet je bij de balie zijn, waar je die strandhuisjes huurt.

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Hey wat leuk! Nog een backpacker! Ik ga zelf naar OZ en NZ voor minimaal 6 maand en terug wil ik ook naar Bali, Thailand en Z-Korea.

Waar ik aan zat te denken is zo'n Nixvue Digital Album Lite 20gb. Kost wel een paar knaken maar dan heb je ook wat!

Of ik zat te denken, misschien een goedkoop leuk klein laptoppie, maar goed daar heb je ook weer zo weinig aan in de bush... :(

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zorg iig dat je die shit laat inschrijven in je paspoort, zeker laptops. Anders kan het wel eens lastig worden om het spul ook daadwerkelijk weer mee naar huis te krijgen zeg maar :)

Verwijderd

koop zo een card reader en brander in 1, kost 249 euro ofzo. zullen er ook wel goedkopere zijn.

kun je je fotos zonder pc na een cdtje schrijven.

of t zelfde principe maar ipv een brander een hdd

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

smallboy

N/A

Als ik het zo lees, kun je volgens mij het beste gaan voor 2 cd's laten branden. 1 houden, 1 opsturen.

Als het toch niet zoveel kost lijkt mij dit de beste oplossing.

I.I.G.: heel veel plezier en een goeie vakantie!!

• Kerminator
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 16:34:
koop zo een card reader en brander in 1, kost 249 euro ofzo. zullen er ook wel goedkopere zijn.
kun je je fotos zonder pc na een cdtje schrijven.
of t zelfde principe maar ipv een brander een hdd
Heb ik naar gekeken, maar die dingen zijn best zwaar. Zit nl. een flinke batterij en oplader/voeding bij.
Oscar the Grouch schreef op 12 februari 2004 @ 16:14:
Zorg iig dat je die shit laat inschrijven in je paspoort, zeker laptops. Anders kan het wel eens lastig worden om het spul ook daadwerkelijk weer mee naar huis te krijgen zeg maar :)
Spul in je paspoort schrijven? Hoe/wat/waarom? :?

Trust me - I'm a lawyer!

• grep

grep

meer begrep...

En pinnen was niet mogelijk in Beijing, Wenzhou, Ruian, Suzhou.
Dan heb je toch niet goed gezocht hoor ;) aan de west kant van Tian Anmen zit een vrij grote Bank of China. Prima pinnen daar. Het is inderdaad wel zaak om de wat grotere filialen te vinden. Die kleine bijkantoortjes werken soms niet.
Spul in je paspoort schrijven? Hoe/wat/waarom?
Zal waarschijnlijk te maken hebben met eventuele bewijslast voor de douane bij terugkeer in Nederland. Als je door de douane eruit gepikt wordt moet je, vooral bij wat duurdere apparaten zoals camera, laptop ed. kunnen bewijzen dat je die al had toen je uit nederland vertrok, anders belasting (en boete omdat je door 'niets aan te geven' liep ;) ).
Ik neem altijd de orginele fakturen mee van mijn apparatuur. Die gelden ook als goed bewijs.

• Grrrrrene
  • Niet online
Die neem ik dus niet mee, 'k ben niet gek, als je die kwijtraakt heb je geen garantie mee en ben je alsnog de lul. Je kunt je spul laten registreren als je het land verlaat, bij duurdere dingen scheelt dat een hoop gezeik. Volgens mij kun je prima achteraf aantonen met een bon dat je iets al had, maar toch heb je daar een hoop gedonder mee.

Om ff op het originele probleem terug te komen: ik zou ook een X-Drive kopen, ding wordt echt niet gejat als je hem bij je digicam bewaart, die wordt toch ook niet gejat :? Gewoon zuinig zijn op je spul, ding OF altijd bij je dragen OF in het hotel of waar je ook zit (als dat kan) in een kluisje bewaren.

Verwijderd

Ik had helemaal geen problemen daarmee gehad, een gast achter mij werd aangehouden :P

Maar het is niet zo heel erg om het niet te laten schrijven weetje, als je je bonnetjes nog hebt (van laptops en andere duurdere dingen vast wel), dan kun je die ook wel een week later opsturen als bewijs dat je je spullen in Nederland zijn gekocht.
En het is niet zo dat je belasting moet betalen voor elk apparatuur dat ze vinden, als je ze verteld dat je je camera gewoon hebt meegenomen voor vakantie, dan geloven ze dat meestal wel. Bijna iedereen neemt toch camera mee op vakantie!

Kijk, als je terug komt met 5 dvd-spelers ofso, dan moet je wel 19% belasting bovenop betalen, ook al zeg je dat je elke avond graag dvd wilt kijken met je eigen dvd-speler van huis B)

• Grrrrrene
  • Niet online
Gewoon met duct-tape je camera beplakken zodat hij er gebruikt uit ziet :+ Dat schijnt ook super te werken :) FF TFT'tje achterop afplakken en niemand die ziet dat het een digicam is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Kennis van mij kon toch echt z'n laptop achter laten bij de douane, totdat hij bewezen had dat ding hier in Nederland gekocht te hebben. Kweenie hoe douane reageert op camera's ed. maar ik neem het risico niet. Met mijn geluk (not) tref ik dan altijd zo'n gozer die met het verkeerde been uit bed gestapt is ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik ben ook niet zo bang voor de Douane in _Nederland_ maar meer die gasten in dat _verre_ land zeg maar :P
Als zij je het land niet uit laten met je spullen, heb je een redelijk probleem IMHO. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
Ik zit nu 3 mnd in Mexico, niet dat ji daar naar toe gaat, en heb een website genomen in Ned. met 200mb zeer goedkope webruimte. ( www.flexwebhosting ) Dat is echt makkelijk, ik laad op en m´n broertje in Ned. haalt ze weer naar beneden en brand ze op cd. Voor het uploaden moet je af en toe ff de tijd nemen omdat het niet overal even snel gaat, maar over het algemeen hoor je me niet klagen. Tevens heb ik voor de "paramode" hier af en toe ook de mogelijkheid in een inet cafeom een cd te branden.

Om het lange wachten te voorkomen probeer ik zo vaak mogelijk te uploaden, zodat het telkens "kleine" bestandjes zijn. Tot nu toe bevalt het goed.
Veel reisplezier!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 14:04

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Grrrrrene schreef op 12 februari 2004 @ 23:54:
Gewoon met duct-tape je camera beplakken zodat hij er gebruikt uit ziet :+ Dat schijnt ook super te werken :) FF TFT'tje achterop afplakken en niemand die ziet dat het een digicam is :)
Ik zie het altijd aan de positie van de lens, als deze niet in het midden zit is het in 99% van de gevallen een digicam omdat bij analoge camera's het filmpje van links naar rechts moet lopen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de OP was, zou ik gaan voor de 2-CD's-branden-1-naar-huis-opsturen optie. Veruit het goedkoopst, neemt de minste ruimte in en kan tegen een stootje. Je bent afhankelijk van internetcafe's, maar ik denk dat je eens per week wel zo'n cafe in moet kunnen duiken, toch? Als je 1 GB aan geheugen hebt, kan je zo'n 650 foto's kwijt (met de bestandsgrootte van de OP). Is sowieso wel aan te raden, om 1 1/2 keer zoveel geheugen te hebben als de hoeveelheid die op een CD past, dan stuur je tenminste altijd volle CD's en heb je dan nog ruimte over op je camera.

Ik ben in Thailand (dec. 2002) en Zuid Afrika (dec. 2003) geweest, en het volgende is gewoon duidelijk: internet cafe's in overvloed, maar de verbindingen zijn gewoon traag. Zelfs in Bangkok hebben veel ic's gewoon nog 1 56k6 verbinding voor het hele cafe; dat schiet natuurlijk voor geen meter op. CD's branden kan echter gewoon wel, en dat kost je echt geen drol in die landen, voor het geld hoef je het niet te laten.

Persoonlijk zou ik het wel iets anders doen. Ik heb een Sony Vaio C1 laptop, en die zou ik dus als opslagmedium meenemen (voor zowel mijn Pentax Optio S digicam als voor mijn Mpio FL100 MP3 player). Beide devices gebruiken Secure Digital memory, en ik heb een card reader (of kan mijn Pentax als USB Mass Storage gebruiken). Aangezien er een externe CD brander bij de Vaio zit (erg plat mooi dingetje overigens), zou ik ook nog kopietjes kunnen maken.

En uhm, ja, ik ben wel bang dat mijn Vaio gejat zou worden, maar ik ben zonder het ding naar Thailand en Zuid Afrika geweest, en daar heb ik gewoon spijt van; had makkelijk gekund. In New York (waar ik was voordat ik mijn Pentax had), heb ik de Vaio als digicam gebruikt (640x480 fotootjes uit de webcam zijn niet erg spectaculair, maar het is wel erg leuk om te hebben). Ik liep dus dwars door Central Park, over 5th Ave. en door Soho en Little Italy fotootjes te maken met dat ding. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, kreeg alleen hele leuke reacties van mensen. Als ik in april naar China gaat, gaan deze drie dingetjes zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Harstikke bedankt allemaal. Ik vertrek zo naar Schiphol en ik ga het proberen met cd's branden. (Kan altijd in Bangkok nog kijken naar een portable HD ofzo.)

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ik zou op zoek gaan naar een terapin jukebox met foto optie. Je hebt dan een 10 gig mp3 jukebox welke je via usb aan kunt sluiten op je camera. Hij trekt dan alle foto's van je camera en zet deze in een map naar keuze. Ideaal. externe HD met mp3 afspeel en foto copieer functie dus...

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

10GB voor 6 maanden? Ik haal met 7-8Weken de 10GB al :/

Veel plezier Kerminator en 'keep us posted'!

(BTW: Ook ik ben voor de 2-CD-oplossing ;))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acht weken, 10 GB? Als dat op dezelfde resolutie/compressie is als Kerminator, dan is dat dus 1000 foto's per week, 140 per dag. Ik gooi zelf ongeveer 20% van mijn gemaakte foto's weg, vanwege slechte kwaliteit of "overdose" (hoeveel olifanten kan een gallery aan?). Dan kom je op 175 foto's per dag in totaal. Is dat niet een beetje zonde van je vakantie, om alles vanachter je camera bekeken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Wie zegt dat Floris het over zn vakantie heeft dan? :P

TS: fijne vakantie, enne we zien de foto's graag tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

FYI: Ik schiet op 6 Mpixels, ±2,2MB/foto in JPG. Maar voor echt bewaarwerk e.d. gebruik ik liever RAW (.CRW). Dan gaat het hard met je ruimte kan ik je verklappen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om dit allemaal lezen hier! Ikzelf ga 04-04-'04 beginnen met mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. 3200 km, ik en mij rugzak. Het leek mij leuk om het één en ander op de 'gevoelige plaat' vast te leggen. In eerste instantie wilde ik gaan voor een SLR met 28-300mm maar dat vond ik te duur, te zwaar en te veel ruimte in nemen en dacht dan maar geen foto's ;( . Totdat ik afgelopen week een ad zag van de nieuwe Olympus C-760 :*) . Na 3 nachten research op het net zit ik nog met een paar vragen :? omtrent het digitaal reizen.

Foto's bij een ic branden op CD en naar NL sturen leek mij ook het handigst maar wat heb ik nodig om xd-cards in een ic te branden op CD?

256mb of 512mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er niet momenteel een inkoopactie waar je 2,2gb compactflash geheugen hebt voor 202 Euro, mischien is dat het handigste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

PM schreef op 15 februari 2004 @ 17:18:
ik zou op zoek gaan naar een terapin jukebox met foto optie. Je hebt dan een 10 gig mp3 jukebox welke je via usb aan kunt sluiten op je camera. Hij trekt dan alle foto's van je camera en zet deze in een map naar keuze. Ideaal. externe HD met mp3 afspeel en foto copieer functie dus...
en dat werkt zomaar goed bij elke camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:50:
Foto's bij een ic branden op CD en naar NL sturen leek mij ook het handigst maar wat heb ik nodig om xd-cards in een ic te branden op CD?

256mb of 512mb?
Beide werkt natuurlijk, maar de vragen die dan rijzen zijn:

- Welke resolutie(s) wil je gaan gebruiken? (ik verwacht 3 MP)
- Hoeveel foto's wil je kunnen maken alvorens naar een ic te moeten?
- Hoeveel geld heb je over voor je XD cards?

Ik zou, zoals ik al eerder schreef, gaan voor 1 GB in totaal; 1 1/2 keer zoveel als 1 CD. Dan kan je iedere keer 1 CD branden en heb je wat geheugen over als je toevallig wat meer moet schieten dan 1 volle CD.

Denk je overigens dat die camera op tijd in de schappen ligt voor jouw pelgrimage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op 15 februari 2004 @ 23:00:
en dat werkt zomaar goed bij elke camera?
Ik verwacht dat degene die op dit produkt wees, de Terapine mine bedoelde. Die support deze camera's (en vast meer, want waar ze hun USB support vandaan halen is alweer geupdate).

Wel heel grappig voor de echte tweakers onder ons: het ding draait op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 23:58:
[...]

Beide werkt natuurlijk, maar de vragen die dan rijzen zijn:

- Welke resolutie(s) wil je gaan gebruiken? (ik verwacht 3 MP)
- Hoeveel foto's wil je kunnen maken alvorens naar een ic te moeten?
- Hoeveel geld heb je over voor je XD cards?

Denk je overigens dat die camera op tijd in de schappen ligt voor jouw pelgrimage?
Zoals ik al aangaf heb ik mij eerst georiënteerd op annaloog en weet niet welke resolutie ik wil gebruiken. Ik ga voor kwaliteit dus als ik 3MP heb gebruik ik die ook. Het liefst wacht ik nog op de C-765 (4MP en meer groothoek) maar of die voor april in de winkels licht? De verwachting voor de C-760 is eind februari dus moet nog wel lukken.
125 euro voor 256mb XD-card heb ik nog wel over maar 240 euro voor 512mb klinkt als een heleboel geld. Maar aangezien ik op CD wil branden is dat wel stukken efficienter en eigenlijk wil ik niet vaker dan één keer per twee weken en een ic in duiken. Dus tsja toch maar even nadenken over die extra euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 20-08 22:22
Voor meer producten mbt opslag van grote hoeveelheden foto's zie (X-drive): Powerinnumbers shop. Zeer betrouwbaar en niet al te duur.

De winkel met omschrijvingen van producten:
http://www.powerinnumbers.com.au/

De shop:
https://secure3.ozhosting...m_stores/PINStore/client/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Alvast een eerste update zoals belooft:

Ik heb tot nu toe in Singapore gezeten en daar zijn wel een hoop internetcafe's te vinden, maar tot nu toe geen enkele waar ik ook cd's kon branden. Vooral heel veel grote lokalen waar rijen tieners zitten te gamen, maar geen cd-brander. :(

Ik heb aardig rondgekeken naar portable hd's hier. Vooral die XS-drives (www.xs-drive.com) zijn hier goed vertegenwoordigd, maar niet echt goedkoop. Wel heb ik aardig goedkoop een onderwater-huis (WP-DC300) voor mijn Canon S50 gekocht. :9~

Na 1 week Singapore (en dat is niet eens zo'n interessante stad om te fotograferen) zit mijn eerste kaart bijna vol, dus ik begin hem aardig te knijpen. Morgen vertrekken we naar Melakka, dus ik hoop dat ik snel ergens wat kan branden...

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je hier eens kijken dan: http://www.chillscafe.com.sg/add.shtml . Waar Internet al niet goed voor is he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou zelf voor een laptop of X-Drive van 40 - 60 GB kiezen. Vooral als je RAW gebruikt.

Dat CD op sturen is lang niet zo praktisch en je bent wel telkens bezig om een internet cafe te vinden, dan naar het postkantoor etc etc. Erg leuk als je CF cards vol zitten want dan MOET je.

Met een X-Drive of laptop kan je gewoon door fotograferen.. 512MB CF vol? Hup in de X-Drive of laptop en verder gaan. Zo hoef je je reisschema niet aan te passen.

In mijn reizen door de VS, Australie en Canada heb ik regelmatig in de middle of friggin' nowhere gezeten.. ga maar op zoek naar een internet cafe, nou ik was al blij als ik weer een dorpje met supermarkt tegen kwam om wat voedsel en water in te slaan :)

Toen had ik nog een analoge camera dus gewoon rolletje vol, ander rolletje erin.. en met 80 kodachromepjes op je rug, kwam ik wel uit ;)

Wat betreft facturen, ik heb altijd kopieeren van mijn bonnen bij me. Orginele liggen gewoon thuis en heb daar nooit problemen mee gehad.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51
Hmmm... Ik ga zelf in oktober richting Z-O. Azie en hoop echt dat je daar CD's kan branden. Als luie backpacker telt ieder grammetje voor mij en daarom heb ik geen zin om met veel zooi rond te lopen. Heeft iemand ervaring met Indonesie qua branden?

Tevens zou het slimmer zijn om hier extra batterij en CF kaartje te kopen of is het daar echt een stuk goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

De leukste oplossing is een iPod kopen, voor de helft volgooien met muziek, een iReader kopen en je foto's van je CD overpompen naar je iPod...

Heb je voor 300/400 euro een prima mp3-speler en 10 of 20gig aan opslagruimte

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49
Interessant allemaal. Ik ga van sept tot half dec ook naar azie (china-vietnam-thailand) misschien daarvoor nog een maand naar mexico. Heb zelf ook al zitten bedenken wat de meest handige oplossing is voor de opslag van de foto's. Heb zelf een Canon s30 en mijn reisgenoot een A60, foto's zijn gemiddeld 1.2MB. Denk er zelf over om voor 200euro een 1GB CF kaart te kopen naast mijn 2x128MB kaartjes. IK vind 1000 foto's eigenlijk wel zat.
Nu kwam ik van de week de archos gmini 120 en 220 tegen en dat zijn mp3 spelertjes met ingebouwd CF-slot en 20GB 1,8" HD, die spelers zijn ongeveer 250-300 euro. Het voordeel is dat ze veel langer meegaan op de accu en veel lichter en kleiner zijn dan de X-drive achtige apparaten en je ook nog eens een volwaardige mp3 speler hebt. Met de 220 is het zelf mogelijk om de foto's monochrome te bekijken.

Ik heb nog even de tijd dus ik wacht je ervaringen af.

Meer info:
http://www.archos.com/products/overview/gmini_220.html
http://www.archos.com/products/overview/gmini_120.html
Reviews:
http://www.mobilemag.com/content/100/335/C2564/
[rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml]
Heb je voor 300/400 euro een prima mp3-speler en 10 of 20gig aan opslagruimte
Goedkoopste ipod 15GB = 349 + media reader 120 = 469euro

[ Voor 30% gewijzigd door waslijn op 05-04-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde dilemma, maar ik ga naar malawi en tanzania (afrika dus). iemand ervaring met digitale fotografie in die landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:15:
ik heb ongeveer hetzelfde dilemma, maar ik ga naar malawi en tanzania (afrika dus). iemand ervaring met digitale fotografie in die landen?
Ik heb er net een maandje Kenia en Tanzania opzitten met een X-Drive. Werkt als een speer. Was in het begin wel bang om hem te gebruiken vanwegge de slechte wegen, maar bij thuiskomst deed hij het nog steeds en mijn foto's stonden er ook nog op. Grootste gemis van een Xdrive vond ik dat je de foto's niet kunt terugkijken op de Xdrive zelf en dat je nergens kunt zien hoeveel ruimte je nog leeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je die dingen niet ergens kunnen huren ofzo? na die 4 maanden heb ik m natuurlijk nooit meer nodig!
er moet in mijn geval wel een model bestaan met XD-card support, is die er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:21:
zou je die dingen niet ergens kunnen huren ofzo? na die 4 maanden heb ik m natuurlijk nooit meer nodig!
er moet in mijn geval wel een model bestaan met XD-card support, is die er?
Zou je er niet eentje ergens 2e hands kunnen kopen en dan na je vakantie met een paar tientjes verlies weer verpatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Zoals beloofd wat reacties van mij. We zijn nu ruim twee maanden onderweg en zijn van Singapore, via Maleisie, via Thailand, weer via Maleisie, via Thailand in Bangkok (ja ook Thailand, ik weet het :P ) beland.

Voor degene die pas net inpluggen in dit topic: ik was de topicstarter en heb uiteindelijk gekozen om op pad te gaan met twee 256 Mb CF kaartjes, een usb kaartlezer en wat lege cd'tjes.

Ervaringen:
Zoals verwacht raken de twee kaartjes aardig snel vol. Ik moet echt bijna elke week branden (soms wat vaker, soms minder). Het zoeken van een goede plek om te branden en de stress dat je bijna door je opslag heen bent is toch wel irritant.
Portable opslag zou wat dat betreft toch wel handig zijn.

Branders:
Op plekker waar veel (jonge) toeristen komen (Ko Samui, Ko Phi Phi, KL, Bangkok etc) is het relatief makkelijk om je foto's te (laten) branden. Wel is het vaak lastig om een shop te vinden waar je het zelf kan doen. Veel toko's willen het voor je doen en vragen dan tussen de 1 en 2 euro per cd en soms veel meer (per mb. bijv). En ga maar eens aan een Thai die nauwelijks Engels spreekt uitleggen dat je als een multisession cd hebt, dus dat die directory al op de cd staat en dat ie daar files aan moet toevoegen.. onbegonnen werk! 8)7
Maar ja, na goed zoeken weet ik bijna overal wel een plek te vinden waar ik rustig voor 1 a 2 eurocent per minuut zelf achter een pc met brander mag gaan zitten.

Ik brand alle foto's twee keer op cd. 1 cd gaat direct met de post naar Nederland en 1 hou ik bij me. Ik heb nu iets van 7 volle cd's dus dat schiet lekker op. De post van Maleisie en Singapore zijn goedkoop en efficient, en die van Thailand is wel efficient, maar relatief duur. Zeepost (2 maanden) is bijna even duur als SAL (ong. 2 weken).

Portable opslag:
Zou zoals ik eerder schreef wel handig zijn, maar ik heb al genoeg spul bij me. Bovendien weet ik door het 2x branden en opsturen zeker dat ik geen foto's kwijt raak als mijn portable hd/iPod/X-Drive oid kapot gaat/gejat wordt/in het water dondert.

Ik ben benieuwd hoe het gaat als we naar wat minder 'ontwikkelde' landen als Laos, Cambodja en Vietnam gaan... jullie horen nog van me.

Oh ja, voor de mensen die gaan duiken: een onderwaterhuis voor je camera is ERG gaaf ! :*)

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerminator schreef op 19 april 2004 @ 16:39:

Oh ja, voor de mensen die gaan duiken: een onderwaterhuis voor je camera is ERG gaaf ! :*)
*stik jaloers*

Heb vorig jaar gedoken in Turkije, wou toen ontzettend graag een onderwater case maar die verkochten ze niet. Terug in Nederland meteen gezocht maar sloeg stijl achterover van de hoge prijzen :D
Maar lijkt me super gaaf.
Over 1 GB kaart, lijkt me niks. Mijn volle 64 mb begint met kijken al traag te worden, laat staan een kaart van 4x zijn grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hier voor gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.twintek.nl/images/giga2.jpg

http://www.twintek.nl/giga2.html

Veel plezier trouwens !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik mag graag back-packen, maar daarbij heb ik graag de beschikking over muziek.
En aangezien er prima HD-based MP3-spelers zijn met 40GB ruimte of zelfs meer.
bijv:
http://www.mmport.nl/?doc=product&id=169

Dan zou voor mij de keus snel gemaakt zijn, de kans dat ik 40GB-(10 GB muziek)= 30GB vol krijg met foto's lijkt mij vrij klein.

Je hebt dan nog steeds een computer nodig om je kaartjes uit te lezen. Alhoewel ik me zou kunnen voorstellen dat dat te omzeilen is.(maar ik zou niet zo snel weten hoe)

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic

Heel belangrijk!

hier erger ik mij dan aan mensen die op reis gaan en van die mega zakken meenemen en dan in de bagaruimte boven je hoofd zitten te proppen en dan kunne je soveniers dik naar de kloten zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 cd's is blijkbaar de gemakkelijkste oplossing, maar om de zoveel dagen moeten zoeken naar een internet shop waar je op je gemak je cd kan branden vind ik een beetje vervelend...

Een betere oplossing lijkt me de volgende: schaf je een iRiver iHP 3X0 aan. Dit toestel biedt allerlei voordelen:

- weegt minder dan 200g voor 20 of 40 GB, wat meer dan voldoende is
- het toestel kost iets meer dan de de X-drive en je hebt er muziek en zoveel andere mogelijkheden bij!
- het zijn een uitstekende MP3 spelers en ze kunnen tegen een stootje (geluidskwaliteit en stevigheid waarschijnlijk vergelijkbaar met de oudere iHP serie)
- je kan er je fototoestal aan verbinden met een kabeltje en foto's staan er enkele seconden later op (USB 2.0). Het toestel ondersteunt vele, maar niet alle digicams, maar hier bestaat vast wel een oplossing voor. (Misschien in combinatie met een klein CF readertje)
- 16 uur playback time :) (--> vraag me wel af waar ik er een oplader voor azië voor kan vinden)
- het toestel is een mass storage divice, maw effe usb inpluggen in een comp van in i-shop of hotel en de file tree verschijnt in explorer. (Hierdoor viel de Archos voor mij af)

Om zeker te spelen kan je natuurlijk om de zoveel weken is naar een internetshop gaan en CD's branden en die vervolgens opsturen. In geval van schade en diefstal heb ja dan toch nog je foto's die opgestuurd zijn en heb je terug opslagruimte vrij mocht dat nodig blijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 03:25:
Een betere oplossing lijkt me de volgende: schaf je een iRiver iHP 3X0 aan. Dit toestel biedt allerlei voordelen:

- het toestel kost iets meer dan de de X-drive en je hebt er muziek en zoveel andere mogelijkheden bij!
Het toestel kost 2x zoveel als een X-Drive Pro, vind ik meer als iets meer.
- het zijn een uitstekende MP3 spelers en ze kunnen tegen een stootje (geluidskwaliteit en stevigheid waarschijnlijk vergelijkbaar met de oudere iHP serie)
De X-Drive's zijn ook bijzonder stevig
- je kan er je fototoestal aan verbinden met een kabeltje en foto's staan er enkele seconden later op (USB 2.0). Het toestel ondersteunt vele, maar niet alle digicams, maar hier bestaat vast wel een oplossing voor. (Misschien in combinatie met een klein CF readertje)
Bij een X-Drive heb je geen accesoires nodig om alle kaartjes in te kunnen lezen. Verder is de X-Drive II en Pro ook USB2 en kun je hem meteen gebruiken als cardreader.
- het toestel is een mass storage divice, maw effe usb inpluggen in een comp van in i-shop of hotel en de file tree verschijnt in explorer. (Hierdoor viel de Archos voor mij af)
En dat is de X-Drive ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/disc_steno.html
http://www.apacer.com/apa...html/disc_stone_cp200.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.apacer.com/apacer_english/image/products/disc_stone_200key.jpg

Ik zou denk ik voor zoiets gaan. Een portable CD-brander-kaartlezer.
Alleen moet je wel even in de buidel tasten:
pricewatch: Apacer 24x24x24x/8x Disc Steno CP200 (USB2.0)
(Er zijn wel paar verschillende types. Kijk even op de site van Apacer.)

Ik had nog ergens een andere gezien. Volgens mij in een tijdschrift. Mocht ik het nog tegen komen dan laat ik het nog weten.

[ Voor 67% gewijzigd door T-Junkie op 15-06-2004 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 18:38

rammes

koekebakker 1e klas

ik vind het een mega stoer ding.. ben er alleen nog niet achter of je bij die combo drive ook dvd(films) op je tv out kunt kijken..``

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 14:36

xces

To got or not to got..

Dit zijn echt goede tips, misshien is het een idee om hier een faq onderwerp van te maken, soortement van sticky met vakantie tips? Ik ga waarschijnlijk mijn G3 verkopen en in augustus met een EOS 10D (!!!) naar Turkije toe. Nu ga ik maar 8 dagen dus ik ga er niet vanuit dat ik een Microdrive volkrijg :D

Om een beetje on-topic te blijven; Er werd gezegd dat je moet kunnen bewijzen dat je dat ding in NL gekocht hebt, is dat altijd zo, dwz raden jullie aan om (buiten een verzekering) een aankoopbewijs mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk niet handig om een riem te maken met batterijen waar je dan al je apparatuur op aansluit. Zo heb je enkel die riem te dragen die het meeste weegt en een lader voor die batterijen maar dan moet je niet vele kleine batterijtjes en opladers gaan meesleuren en kan je, als je dikke stevige batterijen pakt, er ook nog eens zeer lang op voortwerken zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 18:38

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:36:
Is het eigenlijk niet handig om een riem te maken met batterijen waar je dan al je apparatuur op aansluit. Zo heb je enkel die riem te dragen die het meeste weegt en een lader voor die batterijen maar dan moet je niet vele kleine batterijtjes en opladers gaan meesleuren en kan je, als je dikke stevige batterijen pakt, er ook nog eens zeer lang op voortwerken zonder op te laden.
ja tuurlijk mcguyver! niet iedereen wil voor joker lopen :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, of een custom-made heuptasje in diverse hippe kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark schreef op 14 juni 2004 @ 17:29:
[...]

Het toestel kost 2x zoveel als een X-Drive Pro, vind ik meer als iets meer.

[...]

De X-Drive's zijn ook bijzonder stevig

[...]

Bij een X-Drive heb je geen accesoires nodig om alle kaartjes in te kunnen lezen. Verder is de X-Drive II en Pro ook USB2 en kun je hem meteen gebruiken als cardreader.

[...]

En dat is de X-Drive ook.
The Iriver is misschien duurder maar je hebt er wel een degelijke MP3 speler bij, wat wel handig is voor lange trips. Ik vind het gewoon een beetje zonde om geld uit te geven voor een toestel (X-drive) dat ik slechts heel af een toe zal gebruiken. Die MP3 speler gebruik ik dagelijks, zowel op de trein als thuis, in de auto en om media bestanden te vervoeren van en naar mijn vrienden...

Verder is de iRiver bijna de helft lichter en neemt hij aanzienlijk minder plaats in beslag, hetgeen misschien voor mij zeer belangrijk is. Ik probeer immers zo weinig mogelijk "brol" mee te nemen.

Voor de meeste digicams moet je de CF kaart er zelfs niet uitnemen, gewoon de twee toestellen met elkaar verbinden en je kan de foto's overtanken. Dit is de zogenaamde USB-on-the-go feature.

Buiten de prijs zie ik dus weinig voordelen in de X-drive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xces schreef op 15 juni 2004 @ 08:58:
...

Om een beetje on-topic te blijven; Er werd gezegd dat je moet kunnen bewijzen dat je dat ding in NL gekocht hebt, is dat altijd zo, dwz raden jullie aan om (buiten een verzekering) een aankoopbewijs mee te nemen?
Maak altijd een kopie van de factuur van de zaken die importgevoelig zijn: digicam, gsm, mp3 speler ... kortom alles van enige waarde (>100€) en hou die in je handbagage. Hierop staat hopelijk je naam geschreven en het adres van een Nederaldse of Belgische winkel. De originele factuur hou je best thuis bij i.v.m. garantie enzo. Als je geen factuur meer hebt kun je voor de dure spullen, zoals een digicam, het beter in je passport laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 16:39:
The Iriver is misschien duurder maar je hebt er wel een degelijke MP3 speler bij, wat wel handig is voor lange trips. Ik vind het gewoon een beetje zonde om geld uit te geven voor een toestel (X-drive) dat ik slechts heel af een toe zal gebruiken. Die MP3 speler gebruik ik dagelijks, zowel op de trein als thuis, in de auto en om media bestanden te vervoeren van en naar mijn vrienden...
De Xsdrive Pro heeft ook MP3 functionaliteit, het zal minder zijn als zo'n Iriver, maar om er 2 keer zoveel voor te betalen gaat mij te ver. Vervoeren van bestanden kan trouwens ook perfect op een Xsdrive.
Verder is de iRiver bijna de helft lichter en neemt hij aanzienlijk minder plaats in beslag, hetgeen misschien voor mij zeer belangrijk is. Ik probeer immers zo weinig mogelijk "brol" mee te nemen.
Aanzienelijk minder plaats valt wel mee, een Xsdrive pro (en Xsdrive I & II) zijn ook niet echt groot te noemen.
Voor de meeste digicams moet je de CF kaart er zelfs niet uitnemen, gewoon de twee toestellen met elkaar verbinden en je kan de foto's overtanken. Dit is de zogenaamde USB-on-the-go feature.
Dan ga je ervan uit dat alle camera's ondersteund worden. Denk dat je wat dat betreft nogal bedrogen uit zult komen. Is er uberhaupt een lijst van ondersteunde camera's te vinden ?
Buiten de prijs zie ik dus weinig voordelen in de X-drive...
Jij zoekt volgens mij ook meer een MP3 speler die als bijkomstigheid heeft dat hij als imagetank kan worden gebruikt, ik zoek echter een imagetank zonder al teveel poespas. Jij hebt er dus 2 keer zoveel geld voor over, ik dus niet. Bijkomend voordeel voor mij is dat ik alle kaartjes in kan lezen, dus ook als de camera niet gezien word als mass-storage device en USB-on-the-go dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga twee maanden door zuidelijke Afrika reizen met een A70 en ook 2x256MB. Heb ook al in Zuid-Afrika gereisd. Als 't vol zit, 2x branden. Zit nu bij een opleiding multimedia stage te lopen en brand hier al m'n cd's op twee dvd's (een voor backup). Vrijdag gaat de reis weer verder en dat ga ik denk ik op dezelfde manier doen. Als 't vol zit 2x branden. Als de cd's irritant of zwaar worden, opsturen.

Portable storage, laptops, etc, zijn leuk, maar niet handig als je aan 't backpacken bent. Is hetzelfde als in je Bentley door 't regenwoud rijden, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gemiddeld gewicht van rond de 200 gram van sommige decices lijkt me niet overdreven... en de tijd en het gemak dat je eraan overhoud: niet altijd een i-shop zoeken in the middle of nowhere om je cd'tje te kunnen branden. Dit zijn voor veel mensen toch valabele argumenten om de aankoop van een portable opslagmedium of mp3 speler te overwegen, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand ervaringen met Internetcafes in Belize qua uploaden etc? Kun je daar ook Cd laten branden/ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 18:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 03:25:
2 cd's is blijkbaar de gemakkelijkste oplossing, maar om de zoveel dagen moeten zoeken naar een internet shop waar je op je gemak je cd kan branden vind ik een beetje vervelend...

- weegt minder dan 200g voor 20 of 40 GB, wat meer dan voldoende is
- 16 uur playback time :) (--> vraag me wel af waar ik er een oplader voor azië voor kan vinden)

Om zeker te spelen kan je natuurlijk om de zoveel weken is naar een internetshop gaan en CD's branden en die vervolgens opsturen. In geval van schade en diefstal heb ja dan toch nog je foto's die opgestuurd zijn en heb je terug opslagruimte vrij mocht dat nodig blijken
Een aziatische versie van het apparaat kopen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Pagina: 1 2 Laatste