Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 23:14:
hoi
onderstaande probleem doet zich voor:
win98 is geformateerd en ingericht als win2000 prof machine.
was fat32 en is nu ntfs.
er zijn enkele mappen verwijderd welke bewaard hadden moeten worden.
met zeeer belangrijke data.
kan iemand mij uit de brand helpen met een programma om deze data terug te krijgen?
Alvast bedankt voor de moeite want ik kom er niet uit
't hangt er van af wat je er voor over hebt... Ik ken bedrijven die nog data van een verbrandde HD af weten te schrapen, maar dan zit je al gauw aan de 10.000 a 100.000 euro per schijf...
http://www.vogon-internat...very/disk_recovery-00.htm
Verder vrees ik het ergste als er al een compleet OS over heen staat (zeker met nieuwe schijfindeling). Vooral de el-cheapo software doet niet veel anders in de FAT of whatever zoeken naar entries die op "deleted" zijn gezet. En je hebt geen garantie dat je mappen nog niet zijn overschreven, sterker: als je een kleine schijf hebt acht ik de kans nihil dat je nog iets terug kunt halen...
Maar ik ben dan misschien ook pessimistisch
Dit tooltje (freeware!) heeft mijn leven recentelijk nog gered, maar dat was dus alleen een file die ik perongeluk (shift-)deleted had. Voordeel is dat het van flop draait, dus dat scheelt weer een paar bytes die je niet perongeluk wil overschrijven (er staat natuurlijk altijd nét op die plek de data die je zocht

)
[
Voor 15% gewijzigd door
RobIII op 09-02-2004 23:27
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij