Kan PC133 geheugen nou in een PC100 board?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Ik heb op dit moment net een Packerd Hell binnen van iemand en die wil Windows XP maar hij heeft maar 60MB :/ geheugen. Nou vraag ik me alleen af of er PC133 geheugen in kan. Aangezien die aanzienlijk goedkoper is dan PC100 geheugen. Op het bord kan ik niet veel info vinden alleen kan ik instellingen vinden voor de jumpers om het op 100MHz busclock te zetten.

Verwijderd

Ja, 133 is backward compatible :9 Kon je ook wel zelf vinden.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Let wel op met double-sided geheugen. Sommige oudere moederborden zullen een latje van bvb. 256MB herkennen als 128MB.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:04:
Ja, 133 is backward compatible :9 Kon je ook wel zelf vinden.
Dat dacht ik ook maar ik snap dan niet waarom ze nog PC100 verkopen :/

Het board heeft BTW een SiS530 chipset.

[ Voor 9% gewijzigd door XoReP op 09-02-2004 21:06 ]

Verwijderd

WimB schreef op 09 februari 2004 @ 21:05:
Let wel op met double-sided geheugen. Sommige oudere moederborden zullen een latje van bvb. 256MB herkennen als 128MB.
Oftewel kijk even in de FAQ ;) /BalusC zijn server :Y)

^^PC100 de resten van vroeger/oude productie wegwerken. ;) Misschien zijn sommige borden wel kieskeurig :? (nog nooit van gehoord trouwens B) . PC133 gewoon nemen, is goedkoper en kan je misschien nog OC'en :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 21:07 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:06:
[...]

Oftewel kijk even in de FAQ ;) /BalusC zijn server :Y)

^^PC100 de resten van vroeger/oude productie wegwerken. ;) Misschien zijn sommige borden wel kieskeurig :? (nog nooit van gehoord trouwens B) . PC133 gewoon nemen, is goedkoper en kan je misschien nog OC'en :*)
Ik weet uit eigen ervaring dat o.a. sommige Dell (oude) systemen alleen met PC100 overweg kunnen en met PC133 geheugen niet willen opstarten.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik gebruik op mijn eigen pc ook PC133, terwijl er eerder gewoon PC100 inzat. Volgens mij heb je specifiek PC100 nodig als je op 66 mhz FSB draait. Ik kan er ook gigantisch naastzitten, maar zoiets kan ik mij nog herinneren.
Uit je verhaal haal ik dat je op 100 mhz zit of kan gaan zitten, dus het zal me verbazen als het niet lukt. Misschien kan je van iemand een bankje lenen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

hooglander1 schreef op 09 februari 2004 @ 21:32:
Ik gebruik op mijn eigen pc ook PC133, terwijl er eerder gewoon PC100 inzat. Volgens mij heb je specifiek PC100 nodig als je op 66 mhz FSB draait. Ik kan er ook gigantisch naastzitten, maar zoiets kan ik mij nog herinneren.
Uit je verhaal haal ik dat je op 100 mhz zit of kan gaan zitten, dus het zal me verbazen als het niet lukt. Misschien kan je van iemand een bankje lenen.
offtopic:
een bankje :? een reepje zal je bedoelen, of wil je een bank van je moeder bord slopen :z

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 16:51
Sommige moederborden zijn wel erg kieskeurig wat dat betreft. Vooral oude compaq en ibm-machines willen nog wel eens nieuwer geheugen niet vreten (Packerd Hell durf ik niets over te zeggen). Heb je dan niet toevallig nog een reepje liggen die je kunt proberen?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 07:05

boesOne

meuh

Waar het om gaat is of de PC100 timings wel in de SPD van de geheugenreep staan. Bij uber el cheapo dimms missen die nog wel eens.. Dan kunnen strenge borden gaan mekkeren..
Een beetje dimm heeft de slomere timings wel aanboord..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Mijn epox mobo met een 66Mhz fsb (op 75) draai met een combinatie van 100 en 133 geheugen.
Hij kan geen double sided aan; kan zijn dat dat er iets mee te maken heeft.

Epox 68lxr met intel 440LX chipset.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet kijken naar welke configuraties van geheugenreepjes jouw chipset mee overweg kan. Maar de frequentie van de bus maakt weinig uit. PC133 geeft alleen de garantie dat het geheugen op zo'n frequentie kan werken. PC100 geheugen kan ook op 133MHz werken alleen wordt het dan niet door de fabrikant gegarandeerd.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?

Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Kijk volgende keer eerst even in de faq's en neem een kijkje in de search, dit soort vragen kan je wel erg makkelijk terugvinden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.