Toon posts:

USB hub met vreemde aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de rommelmarkt een ADI USB hub gekocht met een 5v/2a aansluiting (ronde stekker met 8 pinnetjes, lijkt op OS2 muis aansluiting maar dan zonder zwart plastic balkje) Het is bestemd voor een ADI crt monitor maar die heb ik niet. Is het mogelijk een soort verloopplugje oid voor dit stekkertje te maken/kopen waardoor ik deze hub gewoon kan gebruiken?? of misschien kan ik hem aansluiten op een oude adapter? en is het standaard dat een usb hub een externe stroom voorziening nodig heeft? (ik heb het gewoon geprobeerd zonder stroom maar dan gebeurd er niks) Wie heeft een tip?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
foto's graag ;)

Lees even de http://gathering.tweakers.net/forum/faq daar staat de img tag in!...

[ Voor 77% gewijzigd door avon op 09-02-2004 18:30 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
uhm...ik ben net nieuw..hoe krijg ik die erop?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

offtopic:
Met [ url ] [/url] of [ url = http://....... ] Klik hier! [ /url ] kom je een heel eind
En je kan ook het zelfde doen met img ipv url, maar pas op voor de lay-out ... staat in een FAQ

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SwAHAy8Xv3MnALb6ZfHZ60CH4fkjdMCYABX03TycF5O9IsNYfbfGmLod5UTirvuLLXB5u3y1c4X8fg0VoeZvYZIBD603SGheNy09LeebInGnQ52A*xo5ag/Image017.jpg?dc=4675459123046688857

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SwAKAywX!HInALb6ZfHZ6wDwvlTYzKy7znFj9ikXotjBuZPr623t3y2xkZJKp7mU6pu5nAU7GZhBtjJdVH0WHDw1T66zX6xBVksH7t6I!epObpVTY6kwkg/Image005.jpg?dc=4675459123043978256

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Afbeeldingslocatie: http://www.ygidorp.com/got/Image005.jpg

Dit is toch een normale USB ingang. daarvoor kan je een normaal USB kabeltje gebruiken.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• avon
Volgens mij kan je gewoon een A-B usb kabel in het ding prikken meest rechts.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Usb hub met Mac printer aan sluiting ........... Dat is het enigste wat ik kan bedenken

Grutte Pier fansels

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
ff op www.adi.com.tw gekeken. Denk nu dat het een usb hub is die zijn voeding van een lcd scherm krijgt

Grutte Pier fansels

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

volgens google is het een USB monitor HUB
en is die zwarte kabel voor power :?

• avon
Misschien past die in de monitor, om zo output te geven. (Deed hp ook bv voor de speakertjes e.d.) Hoop niet dat de TS er veel geld voor heeft gegeven want een
usb hubje kost niet meer dan 15 euro tegenwoordig. (Inclusief reguliere voeding)

[ Voor 43% gewijzigd door avon op 09-02-2004 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zware kabeltje dient idd voor de power en het is in princiepe alleen voor een monitor van ADI. Er staat op dat het een UH-200 is.
Mijn vraag is eigenlijk of ik hem ook zo dusdanig kan aanpassen dat ik hem met een adapter oid kan gebruiken. (ik heb er 3 euro voor betaald trouwens).

Waar kun je een goedkope desktop usb hub krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:06 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Schroef de Hub even open.
Meestal kun je aardig aan de print afleiden wat voor spanning/stroom die nodig heeft.

And The Only One

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Diamon schreef op 09 februari 2004 @ 20:40:
Schroef de Hub even open.
Meestal kun je aardig aan de print afleiden wat voor spanning/stroom die nodig heeft.
Lijkt me de beste oplossing , meestal hoeven er niet zo exotische spanningen op zo'n printje.

Let trouwens wel op : als je er veel kabels voor moet kopen ( A- B verloop etc) betaal dan niet meer dan dat je voor een nieuwe zou betalen. Meestal kost het compleet maken van iets meer als een b-kwaliteit nieuwe.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16
Zal wel 5volt op moeten. Verder heeft een hubje vaak spanning nodig om meer mA te kunnen leveren de normale usb poorten zijn te zwak om groot aantal apparaten te kunnen aansluiten.

De 5v zou je eventueel uit je compu kunnen halen.

[ Voor 14% gewijzigd door wortelsoft op 09-02-2004 20:55 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Wortelsoft schreef op 09 februari 2004 @ 20:53:
Zal wel 5volt op moeten. Verder heeft een hubje vaak spanning nodig om meer mA te kunnen leveren de normale usb poorten zijn te zwak om groot aantal apparaten te kunnen aansluiten.

De 5v zou je eventueel uit je compu kunnen halen.
Aan dat vierkantje, heb je toch meestal een printer usb kabel voor nodig. Is dezelfde aansluiting en 5v :P

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Dat vierkante USB stekkertje moet naar je moederbord toe. In de 4 gewone stekkers kan je je USB apparaten prikken. :)

De voeding zal deze hub waarschijnlijk uit de monitor halen.
Maar in veel gevallen kan je wel een losse adapter ervoor gaan gebruiken.
Meestal zit er in de hub een voltage regelaar die de spanning naar 5volt om zet.
Misschien dat je eens een (duidelijke) PIC van de binnenkant kan posten, dan kunnen we wellicht meer vertellen.

Misschien dat er behalve spanning ook nog gewoon USB signalen voor die stekker lopen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Er moet 5v/2A op en die zal uit een monitor in het zwarte stekkertje moeten gaan. Daarnaast zit er een ingang voor naar je USB op en 4 usb uitgangen. Ik zal proberen zsm een foto van de binnenkant te maken.
Pagina: 1