Ik heb op de rommelmarkt een ADI USB hub gekocht met een 5v/2a aansluiting (ronde stekker met 8 pinnetjes, lijkt op OS2 muis aansluiting maar dan zonder zwart plastic balkje) Het is bestemd voor een ADI crt monitor maar die heb ik niet. Is het mogelijk een soort verloopplugje oid voor dit stekkertje te maken/kopen waardoor ik deze hub gewoon kan gebruiken?? of misschien kan ik hem aansluiten op een oude adapter? en is het standaard dat een usb hub een externe stroom voorziening nodig heeft? (ik heb het gewoon geprobeerd zonder stroom maar dan gebeurd er niks) Wie heeft een tip?
foto's graag 
Lees even de http://gathering.tweakers.net/forum/faq daar staat de img tag in!...
Lees even de http://gathering.tweakers.net/forum/faq daar staat de img tag in!...
[ Voor 77% gewijzigd door avon op 09-02-2004 18:30 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
offtopic:
Met [ url ] [/url] of [ url = http://....... ] Klik hier! [ /url ] kom je een heel eind
En je kan ook het zelfde doen met img ipv url, maar pas op voor de lay-out ... staat in een FAQ
Met [ url ] [/url] of [ url = http://....... ] Klik hier! [ /url ] kom je een heel eind
En je kan ook het zelfde doen met img ipv url, maar pas op voor de lay-out ... staat in een FAQ
I've visited the Mothership @ Cupertino
Volgens mij kan je gewoon een A-B usb kabel in het ding prikken meest rechts.
Usb hub met Mac printer aan sluiting ........... Dat is het enigste wat ik kan bedenken
Grutte Pier fansels
ff op www.adi.com.tw gekeken. Denk nu dat het een usb hub is die zijn voeding van een lcd scherm krijgt
Grutte Pier fansels
volgens google is het een USB monitor HUB
en is die zwarte kabel voor power
en is die zwarte kabel voor power
Misschien past die in de monitor, om zo output te geven. (Deed hp ook bv voor de speakertjes e.d.) Hoop niet dat de TS er veel geld voor heeft gegeven want een
usb hubje kost niet meer dan 15 euro tegenwoordig. (Inclusief reguliere voeding)
usb hubje kost niet meer dan 15 euro tegenwoordig. (Inclusief reguliere voeding)
[ Voor 43% gewijzigd door avon op 09-02-2004 19:12 ]
Dat zware kabeltje dient idd voor de power en het is in princiepe alleen voor een monitor van ADI. Er staat op dat het een UH-200 is.
Mijn vraag is eigenlijk of ik hem ook zo dusdanig kan aanpassen dat ik hem met een adapter oid kan gebruiken. (ik heb er 3 euro voor betaald trouwens).
Waar kun je een goedkope desktop usb hub krijgen?
Mijn vraag is eigenlijk of ik hem ook zo dusdanig kan aanpassen dat ik hem met een adapter oid kan gebruiken. (ik heb er 3 euro voor betaald trouwens).
Waar kun je een goedkope desktop usb hub krijgen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:06 ]
Schroef de Hub even open.
Meestal kun je aardig aan de print afleiden wat voor spanning/stroom die nodig heeft.
Meestal kun je aardig aan de print afleiden wat voor spanning/stroom die nodig heeft.
And The Only One
Lijkt me de beste oplossing , meestal hoeven er niet zo exotische spanningen op zo'n printje.Diamon schreef op 09 februari 2004 @ 20:40:
Schroef de Hub even open.
Let trouwens wel op : als je er veel kabels voor moet kopen ( A- B verloop etc) betaal dan niet meer dan dat je voor een nieuwe zou betalen. Meestal kost het compleet maken van iets meer als een b-kwaliteit nieuwe.
Zal wel 5volt op moeten. Verder heeft een hubje vaak spanning nodig om meer mA te kunnen leveren de normale usb poorten zijn te zwak om groot aantal apparaten te kunnen aansluiten.
De 5v zou je eventueel uit je compu kunnen halen.
[ Voor 14% gewijzigd door wortelsoft op 09-02-2004 20:55 ]
Aan dat vierkantje, heb je toch meestal een printer usb kabel voor nodig. Is dezelfde aansluiting en 5vWortelsoft schreef op 09 februari 2004 @ 20:53:
Zal wel 5volt op moeten. Verder heeft een hubje vaak spanning nodig om meer mA te kunnen leveren de normale usb poorten zijn te zwak om groot aantal apparaten te kunnen aansluiten.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Dat vierkante USB stekkertje moet naar je moederbord toe. In de 4 gewone stekkers kan je je USB apparaten prikken. 
De voeding zal deze hub waarschijnlijk uit de monitor halen.
Maar in veel gevallen kan je wel een losse adapter ervoor gaan gebruiken.
Meestal zit er in de hub een voltage regelaar die de spanning naar 5volt om zet.
Misschien dat je eens een (duidelijke) PIC van de binnenkant kan posten, dan kunnen we wellicht meer vertellen.
Misschien dat er behalve spanning ook nog gewoon USB signalen voor die stekker lopen.
De voeding zal deze hub waarschijnlijk uit de monitor halen.
Maar in veel gevallen kan je wel een losse adapter ervoor gaan gebruiken.
Meestal zit er in de hub een voltage regelaar die de spanning naar 5volt om zet.
Misschien dat je eens een (duidelijke) PIC van de binnenkant kan posten, dan kunnen we wellicht meer vertellen.
Misschien dat er behalve spanning ook nog gewoon USB signalen voor die stekker lopen.
Senile! Senile Oekaki
Er moet 5v/2A op en die zal uit een monitor in het zwarte stekkertje moeten gaan. Daarnaast zit er een ingang voor naar je USB op en 4 usb uitgangen. Ik zal proberen zsm een foto van de binnenkant te maken.
Pagina: 1