[gez:ADSL advies] afknijpen bij overschrijden downloadlimiet

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
inleiding
Mijn ouders willen van ISDN over naar ADSL met ISDN. Dit om wat meer zekerheid over de telefoonrekening te hebben. De snelheid is niet van belang, ze zijn nu ISDN gewend en dat bevalt goed genoeg. Behoefte aan MP3's of video's hebben ze momenteel niet, maar mijn vader kennende zal hij uiteindelijk nog best wat gaan downloaden. Vergeleken de gemiddelde gebruiker hier zal het echter nog steeds niets voorstellen. Een goedkoop ADSL abonnement lijkt me vooralsnog prima, upgraden kan later nog.
de vraag
Maar... wat als men toch over de downloadlimiet heen gaat? Bijbetalen geeft geen zekerheid over de rekening, die ze juist zoeken. Boze mailtjes en afsluiten is niet goed voor mijn rust, want dan krijg ik de vragen. Afknijpen op een lage snelheid lijkt mij de ideale optie. Maar welke providers bieden dat?
Ondermeer in dit topic probeert men een overzicht te bieden. Ik heb echter het gevoel dat ze de voorwaarden en varianten met de dag veranderen. Ik ben de tel kwijt...
de wenslijst
huidige telefoonnummers behouden
de telefoon mag bij installatie best even plat, maar geen weken
ISDN
ADSL via ethernet
afknijpen bij overschrijden limiet
wlan-routertje zodat beide pc's internet hebben
mail/webspace hoeft niet, hebben ze elders

Wat mis ik nog?

[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 09-02-2004 13:53 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 17:31
Waarom geen wanadoo adsl abbo dan? die zijn goedkoop (v.a. 15 eur per maand) en hebben geen limiet...

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Dat is een optie, maar ze zijn na drie/zes maanden best duur. De ADSL-direct lijkt niet beschikbaar bij mijn ouders, of de test is nog niet correct (Arnhem). ADSL-lite is 35 euro per maand... dan misschien toch liever via de kabel.

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op 09 februari 2004 @ 14:43:
Dat is een optie, maar ze zijn na drie/zes maanden best duur. De ADSL-direct lijkt niet beschikbaar bij mijn ouders, of de test is nog niet correct (Arnhem). ADSL-lite is 35 euro per maand... dan misschien toch liever via de kabel.
Hell no, nog een Arnhemmer hiero: Betaal die paar euro meer en neem een goede ISP. Ik ga weg bij Chello en naar XS4All toe, ik heb mijn buik van UPC vol. Snelheden niet stabiel, crappy service enz.

In Arnhem is de kabel over het algemeen niet de beste / snelste optie.

• Osiris
  • Niet online
Demon levert een (IMO) prima abo voor 20 euro per maand voor 512/256 kbps :)

Alleen moet je dan wél dokken voor aansluiten/modem, omdat het het cheapste abo is.. :(

Demon heeft overigens een FUP, waar ik nog nooit wat van gemerkt heb :)

Check anders http://mrtg.osiris.sapcentrifuge.net maar en totaal.php om te zien hoe we ons 2048/512-lijntje abusen :) (valt nog wel mee geloof ik :P)

[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 09-02-2004 14:48 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

met kabel wordt je idd afgeknepen als je het rotte chello neemt en tja voor de rest is het per provider verschillend, miijn kabelmaatschappij, multikabel, vraagt geld per mb, dus dan heb je weer geen zekerheid.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

pas op met goedkope asdsl abbo's, meestal wordt geadverteerd met de kosten alleen aan je isp. bij mxstream komt daar minstens nog 20 euro bij voor kpn gedeelte

http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php
http://www.xs4all.nl/adsl/specificaties.php

[ Voor 30% gewijzigd door PipoDeClown op 09-02-2004 15:42 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Osiris schreef op 09 februari 2004 @ 14:46:
Demon levert een (IMO) prima abo voor 20 euro per maand voor 512/256 kbps :)

Alleen moet je dan wél dokken voor aansluiten/modem, omdat het het cheapste abo is.. :(

Demon heeft overigens een FUP, waar ik nog nooit wat van gemerkt heb :)

Check anders http://mrtg.osiris.sapcentrifuge.net maar en totaal.php om te zien hoe we ons 2048/512-lijntje abusen :) (valt nog wel mee geloof ik :P)
Wanadoo / XS4all hebben hele mooie acties nu :) Wanadoo met name, maar ik betaal liever wat meer aangezien XS4All erg goed bekend staat. Beter dan Wanadoo iig en de helpdesk is er sneller als ik de consumentenbond mag geloven.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Xs4All zie er goed uit. Duidelijke FAQ, je mag meerdere computers aansluiten en ze leveren indien gewenst zelf het benodigde routertje.

• Osiris
  • Niet online
IMO is Xs4All goed voor personen die echt geld over hebben.. Je krijgt er IPv6-tunneltjes bij, shell's etc, allemaal overbodige luxe, waardoor de prijs erg omhoog gestuwd wordt. Demon is meer een no-nonsence-provider welke ook een erg goeie naam heeft, alleen minder bekend is, omdat het meer op de zakelijke markt speelt :)
Joost E. Boere schreef op 09 februari 2004 @ 15:40:
Xs4All zie er goed uit. Duidelijke FAQ, je mag meerdere computers aansluiten en ze leveren indien gewenst zelf het benodigde routertje.
Modem wat je bij Demon krijgt (als je het 1024/512-abo neemt) kun je ook als router gebruiken :) 't Enige wat je dan nog nodig hebt is een switch of hub :)

Kijk anders maar eens op www.dslexpress.nl :)

Maar mocht de hoogte van de prijs niet uitmaken, dan kun je natuurlijk voor Xs4All gaan, is ook een prima provider :)

Demon bied trouwens ADSL aan via BBNed en BaByXL en ik geloof ook nog Versatel ofzo. Geen KPN dus :)

[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 09-02-2004 16:00 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Demon is inderdaad inmiddels de andere kandidaat. Dat je het modem als router kan gebruiken zie ik trouwens bij Demon niet staan. Waar vindt ik dat?

• Osiris
  • Niet online
Joost E. Boere schreef op 09 februari 2004 @ 16:52:
Demon is inderdaad inmiddels de andere kandidaat. Dat je het modem als router kan gebruiken zie ik trouwens bij Demon niet staan. Waar vindt ik dat?
Op www.zyxel.nl/p650 :) Dat modem krijg je er namelijk bij, vandaar. (Prestige 650R-33 in jou geval (ISDN). de -31 bij POTS (analoog) Prestige 65x veranderen in router om precies te zijn. Wel ALLE stapjes volgen :P Ik was vergeten IP op dynamisch te zetten (bij stap 7) en toen werkte het nog steeds niet :+ Ff aanpassen en _o_

Alleen 't nadeel is dus dat hij 100 euro moet kosten bij het 512/256-abo :/

Wat daarvan wel weer een voordeel is, is dat je er een splitter bij krijgt :P (analoog iig, ISDN weet ik niet hoe dat geregeld is). Dat had ik dus niet bij mn ouders :+ (modem niet besteld)

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 09-02-2004 17:04 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het goedkoopste Demon internet abbonement is momenteel voor de lite-users gewoon de beste keuze.
Je wilt WLan. Dat staat redelijk los van de provider.

🌞🍃

Verwijderd

Osiris schreef op 09 februari 2004:

IMO is Xs4All goed voor personen die echt geld over hebben.. Je krijgt er IPv6-tunneltjes bij, shell's etc, allemaal overbodige luxe, waardoor de prijs erg omhoog gestuwd wordt.

Dit is echt puur gelul wat je daar zegt.
Ik geef toe dat andere ISP's idd goedkoper zijn dan xs4all maar dat ze goedkoper zijn merk je dan ook wel aan je verbinding, de helpdesk en zo niet meer.

Maar goed, kies maar lekker Chello of Wanadoo, HetNet,Zonnet of Fast-XS en al die andere "fijne en goedkope" providers....je komt er vanzelf wel weer op terug.....
>:)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Osiris:
Leuk, dat ziet er goed uit. Alleen kost het "modem" bij alle abonnementsvormen 100 euro. Waarschijnlijk heb jij het over een oude actie.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:15:
Dit is echt puur gelul wat je daar zegt.
Ik geef toe dat andere ISP's idd goedkoper zijn dan xs4all maar dat ze goedkoper zijn merk je dan ook wel aan je verbinding, de helpdesk en zo niet meer.
Demon is NIET vergelijkbaar met Chello etc zoals jij als goedkope providers bestempelt. Demon heeft een prima verbinding welke slechts kortstondig uitvalt als bbned wat wil/moet opwaarderen (gebeurt zeker nooit bij xs4all?). De helpdesk is GRATIS, iets wat vele andere providers niet hebben (ook xs4all niet). Bij Demon is gewoon alles perfect geregeld, alleen heb je dus geen IPv6-tunneltje en shell's en dat soort nutteloze dingen :)
On-topic: Als je voor het 512/256-abo gaat, dan kun je denk ik, omdat je graag wireless wilt, het beste een Draytek Vigor 2600 kopen, dat heb ik hier ook en werkt perfect. Hierdoor hoef je niet 100 euro voor een modem te dokken, maar heb je je modem, router, switch (4 poorts) en AccessPoint in 1! (waarschuwing: De 2600-series werkt niet via ISDN via KPN, wel via ISDN via BBned/BaByXL (Demon bijv)). Alleen je moet nu wel alles zelf instellen, alleen dit is zo gepiept voor een echte Tweaker ;)
Joost E. Boere schreef op 09 februari 2004 @ 17:18:
Osiris:
Leuk, dat ziet er goed uit. Alleen kost het "modem" bij alle abonnementsvormen 100 euro. Waarschijnlijk heb jij het over een oude actie.
Hmm, idd... Da's gek, recent was de aanbieding er nog wel.. Maargoed, dat geeft niet, zie hierboven over de Vigor maar ;) (die is verder niet goedkoop ofzo (270 voor de 2600WE, ISDN-versie weet ik niet).

PS: De 2600 komt er ook voor 54 Mbps :) Alleen die wordt in ;t eerste kwartaal van 2004 verwacht..

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 09-02-2004 17:24 ]

Verwijderd

Nadeel van Demon op dit moment is €75 aansluitkosten en €100,- voor het modem. 1024/512 voor 39 bij Demon of 1024/320 voor 39,95 bij XS4All, waarbij XS4All deze maand gratis aansluiting + modem levert. Nou bij mij is de keuze snel gemaakt :) Wat leuke extraatjes en geen aansluitkosten.

Overigens is het nummer van XS4All idd niet gratis, maar het is wel gewoon een 020 nummer dus het is geen betaald 0900 nummer. Daar kan ik wel mee leven, icm mijn gratis Orange abo's :)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Leuke tip voor de draytek, maar draadloos is op dit moment geen vraag. Ik zie op dit moment drie goede opties met ISDN:

Demon 512/256, 19,95 pm, 75 euro aansluitkosten
Demon 1024/512, 39 pm, 75 euro aansluitkosten
Meerprijs Zyxel modem, om te zetten naar router: 99 euro
Meerprijs draytek 2600w, inclusief switch en wireless: 300 euro

Xs4all 1024 320, 39.95 pm
Meerprijs router 99 euro

De goedkope van Xs4all is te duur vergeleken Demon, dat kan niet uit.

Pagina: 1