Met de huidige aanbiedingen van adsl wordt voor de "light" abonnementen vaak een datalimiet ingesteld. Ik ben op zoek naar de ervaringen hiermee.
criteria zijn:
-Hoeveel gebruik je daadwerkelijk, en wat doe je hiermee.
(ervaring graag posten als je dit zelf meet of als je dit bijhoud ivm met datalimiet of FUP)
-Houd je het bij (is dat veel werk? ook als je internet deelt met anderen?)
-Hoe hoog is de datalimiet
-Wat als je er eroverheen gaat?
-bijbetalen? (en wat als DDOS achtig verkeer krijgt?) Heb je ervaring hiermee?
-Klopt de gemeten waarde?
Eerst een overzicht van wat providers:
-Tiscali wervings pagina
datalimiet: vanaf 1 GB goedkoopste abonnement
bijbetalen 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. maximaal 18 euro extra
klopt het:De datalimiet gaat begin 2004 in. Dus niet te contoleren.
-Zonnet bron: zonnet zelf meld dit niet(?)
datalimiet 250MB
bijbetalen: 0,01 per MB maximaal 10 euro
klopt het: eerste 6 maanden geen limiet, de vraag is dus of er al mensen ervaring mee hebben. (dit wordt niet genoemd op zonnet site?)
-Planet internet adsl standard:
bijbetalen 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. Geen max?
-Het net adsl verbruik
datalimiet: 250 MB(adsl voordeelsurfen) 1,5 GB (adsl surfen)
bijbetalen:100 MB kost € 0,50.
meer: zie link hierboven punt 16. Hoe weet ik dat ik mijn datalimiet bereikt heb? " Bij ca. 1,2 GB sturen wij u een e-mail om u te waarschuwen dat u uw datalimiet nadert. Bij overschrijding van uw datalimiet sturen wij u nogmaals een e-mail ter notificatie." (blijkbaar is deze tekst op de site van hetnet nog niet aangepast op het lichtste abonnement)
-Xs4all: faq fairuse
datalimiet: 5 GB
bijbetalen: : waarschuwing FUP overschreden. (?)
Meer: ]Consequenties na overschrijden ADSL-lite datalimiet? xs4all is een beetje vaag over wat er gebeurt als je de datalimiet gaat
Ik heb hier GEEN abbo prijzen bijgezet. Een site als internetten.nl heeft dit veel beter voor elkaar. (off topic Vaste tip die altijd gegeven word door onafhankelijke externe partijen: neem een ethernet modem, geen usb modem.)
(Bron: de providers en internetten.nl)
Ander deel van de vraag: hoe houd je je verkeer bij.
1. Via de service site van de provider.
2. via een tooltje:
tottaly trafix control
linux
du meter
bandtwidth monitor
en als je niet reboot kun je je uiteraard je adapter propterties gebruiken
Discussie FUP vs datalimiet is al teveel gevoerd, maar voor mensen zoals mij is het eerder interresant hoeveel data je als tweakers daadwerkelijk gebruikt, met wat voor pattroon. (de hoeveelheden die providers noemen b.,v. hier, zijn uiteraard "indicatief") Dit is met name interresant als je niet heel veel gebruikt.
(zelf draai ik op 56k6 modem, en houd ik het dus niet bij, en op het werk kan(/mag) ik het niet bijhouden)
criteria zijn:
-Hoeveel gebruik je daadwerkelijk, en wat doe je hiermee.
(ervaring graag posten als je dit zelf meet of als je dit bijhoud ivm met datalimiet of FUP)
-Houd je het bij (is dat veel werk? ook als je internet deelt met anderen?)
-Hoe hoog is de datalimiet
-Wat als je er eroverheen gaat?
-bijbetalen? (en wat als DDOS achtig verkeer krijgt?) Heb je ervaring hiermee?
-Klopt de gemeten waarde?
Eerst een overzicht van wat providers:
-Tiscali wervings pagina
bijbetalen 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. maximaal 18 euro extra
klopt het:De datalimiet gaat begin 2004 in. Dus niet te contoleren.
-Zonnet bron: zonnet zelf meld dit niet(?)
datalimiet 250MB
bijbetalen: 0,01 per MB maximaal 10 euro
klopt het: eerste 6 maanden geen limiet, de vraag is dus of er al mensen ervaring mee hebben. (dit wordt niet genoemd op zonnet site?)
-Planet internet adsl standard:
bijbetalen 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. Geen max?
-Het net adsl verbruik
datalimiet: 250 MB(adsl voordeelsurfen) 1,5 GB (adsl surfen)
bijbetalen:100 MB kost € 0,50.
meer: zie link hierboven punt 16. Hoe weet ik dat ik mijn datalimiet bereikt heb? " Bij ca. 1,2 GB sturen wij u een e-mail om u te waarschuwen dat u uw datalimiet nadert. Bij overschrijding van uw datalimiet sturen wij u nogmaals een e-mail ter notificatie." (blijkbaar is deze tekst op de site van hetnet nog niet aangepast op het lichtste abonnement)
-Xs4all: faq fairuse
datalimiet: 5 GB
bijbetalen: : waarschuwing FUP overschreden. (?)
Meer: ]Consequenties na overschrijden ADSL-lite datalimiet? xs4all is een beetje vaag over wat er gebeurt als je de datalimiet gaat
Ik heb hier GEEN abbo prijzen bijgezet. Een site als internetten.nl heeft dit veel beter voor elkaar. (off topic Vaste tip die altijd gegeven word door onafhankelijke externe partijen: neem een ethernet modem, geen usb modem.)
(Bron: de providers en internetten.nl)
Ander deel van de vraag: hoe houd je je verkeer bij.
1. Via de service site van de provider.
2. via een tooltje:
tottaly trafix control
linux
du meter
bandtwidth monitor
en als je niet reboot kun je je uiteraard je adapter propterties gebruiken
Discussie FUP vs datalimiet is al teveel gevoerd, maar voor mensen zoals mij is het eerder interresant hoeveel data je als tweakers daadwerkelijk gebruikt, met wat voor pattroon. (de hoeveelheden die providers noemen b.,v. hier, zijn uiteraard "indicatief") Dit is met name interresant als je niet heel veel gebruikt.
(zelf draai ik op 56k6 modem, en houd ik het dus niet bij, en op het werk kan(/mag) ik het niet bijhouden)
[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 29-09-2003 14:09 . Reden: opmerking damster verwerkt ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.