[ervaringen] datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Met de huidige aanbiedingen van adsl wordt voor de "light" abonnementen vaak een datalimiet ingesteld. Ik ben op zoek naar de ervaringen hiermee.

criteria zijn:
-Hoeveel gebruik je daadwerkelijk, en wat doe je hiermee.
(ervaring graag posten als je dit zelf meet of als je dit bijhoud ivm met datalimiet of FUP)
-Houd je het bij (is dat veel werk? ook als je internet deelt met anderen?)

-Hoe hoog is de datalimiet
-Wat als je er eroverheen gaat?
-bijbetalen? (en wat als DDOS achtig verkeer krijgt?) Heb je ervaring hiermee?
-Klopt de gemeten waarde?

Eerst een overzicht van wat providers:

-Tiscali wervings pagina
datalimiet: vanaf 1 GB goedkoopste abonnement
bijbetalen 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. maximaal 18 euro extra
klopt het:De datalimiet gaat begin 2004 in. Dus niet te contoleren.

-Zonnet bron: zonnet zelf meld dit niet(?)
datalimiet 250MB
bijbetalen: 0,01 per MB maximaal 10 euro
klopt het: eerste 6 maanden geen limiet, de vraag is dus of er al mensen ervaring mee hebben. (dit wordt niet genoemd op zonnet site?)

-Planet internet adsl standard:
datalimiet: vanaf 1 GB goedkoopste abonnement
bijbetalen 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. Geen max?

-Het net adsl verbruik
datalimiet: 250 MB(adsl voordeelsurfen) 1,5 GB (adsl surfen)
bijbetalen:100 MB kost € 0,50.
meer: zie link hierboven punt 16. Hoe weet ik dat ik mijn datalimiet bereikt heb? " Bij ca. 1,2 GB sturen wij u een e-mail om u te waarschuwen dat u uw datalimiet nadert. Bij overschrijding van uw datalimiet sturen wij u nogmaals een e-mail ter notificatie." (blijkbaar is deze tekst op de site van hetnet nog niet aangepast op het lichtste abonnement)

-Xs4all: faq fairuse
datalimiet: 5 GB
bijbetalen: : waarschuwing FUP overschreden. (?)
Meer: ]Consequenties na overschrijden ADSL-lite datalimiet? xs4all is een beetje vaag over wat er gebeurt als je de datalimiet gaat

Ik heb hier GEEN abbo prijzen bijgezet. Een site als internetten.nl heeft dit veel beter voor elkaar. (off topic Vaste tip die altijd gegeven word door onafhankelijke externe partijen: neem een ethernet modem, geen usb modem.)

(Bron: de providers en internetten.nl)

Ander deel van de vraag: hoe houd je je verkeer bij.
1. Via de service site van de provider.
2. via een tooltje:
tottaly trafix control
linux
du meter
bandtwidth monitor
en als je niet reboot kun je je uiteraard je adapter propterties gebruiken 8)

Discussie FUP vs datalimiet is al teveel gevoerd, maar voor mensen zoals mij is het eerder interresant hoeveel data je als tweakers daadwerkelijk gebruikt, met wat voor pattroon. (de hoeveelheden die providers noemen b.,v. hier, zijn uiteraard "indicatief") Dit is met name interresant als je niet heel veel gebruikt.

(zelf draai ik op 56k6 modem, en houd ik het dus niet bij, en op het werk kan(/mag) ik het niet bijhouden)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 29-09-2003 14:09 . Reden: opmerking damster verwerkt ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
Je vergeet de beste, Demon DSLExpress 512/256 voor € 19,95 per maand en geen datalimiet.

Ben je gelijk klaar met je topic zeker 8)

http://www.dslexpress.nl

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TSS_Droopy schreef op 29 september 2003 @ 13:41:
Je vergeet de beste, Demon DSLExpress 512/256 voor € 19,95 per maand en geen datalimiet.

Ben je gelijk klaar met je topic zeker 8)

http://www.dslexpress.nl
Vergeet niet de 175euro aansluitkosten/modem

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
dolby schreef op 29 september 2003 @ 13:45:
[...]
Vergeet niet de 175euro aansluitkosten/modem
175euro :/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

job

leuk_he schreef op 29 September 2003 @ 13:35:
-Het net adsl verbruik
datalimiet: 250 MB
bijbetalen:100 MB kost € 0,50.
meer: zie link heerbove 16. Hoe weet ik dat ik mijn datalimiet bereikt heb? " Bij ca. 1,2 GB sturen wij u een e-mail om u te waarschuwen dat u uw datalimiet nadert. Bij overschrijding van uw datalimiet sturen wij u nogmaals een e-mail ter notificatie."
lijkt me niet helemaal kloppen. :)

ik heb geen adsl dus kan je helaas verder niet helpen

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ethernet modem normaal190 nu100
Aansluitkosten 75
175Euro

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Weet niet of je verplicht bent met dat pakket die modem af te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door dolby op 29-09-2003 14:03 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
demon express
Ik heb expres de abonnements kosten er niet bijgezet. internetten.nl lost dit op met de kosten van het eerste jaar (inclusief aansluitkosten) te nemen en webwererld de prijs per jaar met een bepaald verbruik te nemen. En een Fair use policy is uiteraard ook een onzichtbare datalimiet waar sommige kabelaars al onzacht mee in aanraking zijn gekomen. Dus ook bij een demon abonnement kun je hiermee te maken krijgen.

Mijn vraag blijft:
-hoe jij je data verbruik
-hoeveel is dat en waarom

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Planet hanteert voor bepaalde abbonementen een datalimiet. In de praktijk wordt je hier niet aan gehouden, omdat je het verbruik niet in kan zien. Ik heb gemaild naar planet en zij zeiden: "Zolang u het verbruik bij ons niet op kunt vragen, gaan wij u niet aan het limiet houden". Dit was voor de zomervakantie.
Ze hebben dus een servicepagina waar je hebt verbruik kunt opvragen; echter dit werkt(e) niet.

De verbinding waar ik het over heb is een Planet ADSL standard abonnement wat ik geinstalleerd heb bij een bedrijf met 8 werknemers en 7 werkstations. Gemmiddeld dataverbruik: ca. 300-400 MB per maand.

Het wordt bijgehouden met MRTG (Hosters Edition)

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/upload/thumb_gd_dataverbruik.jpg

Klikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 29-09-2003 14:21 ]

Verwijderd

das interessant....hebben andere providers wel dat ze mij precies kunnen aangeven wat ik aan download hoeveelheid heb gehad tot nu toe?? Ik kan me herinneren dat dit ook een discussie was vroeger bij chello....

/edit. bij Tiscali staat dit: De datalimiet gaat begin 2004 in. Tiscali zal u tijdig informeren voordat de datalimiet ingaat. Bij het ingaan van de datalimiet kunt u uw dataverkeer inzien op het Service Centre.

dus dit zal bij de anderen ook wel zo zijn??....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:17 ]

Verwijderd

Bij hetnet kun je op de homepage precies zien hoeveel je gedownloaded hebt en waarneer en voor hoelang je online bent geweest.

Ik heb trouwens een datalimiet van 1,5 Gb en gebruik ca. 30 - 35 MB per dag.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:46 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 14:33:
gebruik ca. 30 - 35 MB per dag.
Wat doe jij met die 30-35 MB? 2 uur intensief surfen+mailen?

Verwijderd

Ik gebruik internet inderdaad voornaamlijk als informatiebron en communicatie. Ben wel zowat de hele dag online.

Verwijderd

Ik had 20 gig per maand, en daar werd ik helemaal gek van. Moest constant bij betalen.

Dus overgestapt naar Demon :)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Datalimieten sux0r, ik heb er een van 2,5 GB per maand en zit er eigenlijk altijd boven. Zeelandnet is monopolist :r

Als je de mogelijkheid hebt altijd ontlopen!

Laat de clueless gezinnen hier maar intrappen die goedkope abo's willen.

Ow ja, het gaat alleen op aan surfen, flash filmpjes, trailers en mp3, dus nog niet eens het downloaden van hele films!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 17:07

Remco2001

Ehm, ok...

Even bijgehouden, maar in 2 weken 3GB. Toch maar op dit abbonement blijven (wel intensief gebruik geweest, zal niet altijd zo blijven denk ik (pas ADSL :) )

edit:

Zonnet ADSL-Basic (768/128 --> wordt 1024/160 :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Remco2001 op 29-09-2003 19:20 . Reden: anders beginnen ze weer te zeuren hè? ;) ]

Verwijderd

Ik heb xs4all fast. En hier heb ik een fup. Ze gaan uit van een gemiddelde van 8 GB per maand ongeveer. Maar ze kijken ook naar de rest van de wijk. Ik heb minimaal 20 GB download per maand en ook een upload van gemiddeld 10 GB. Ik heb uitschieters van boven de 40 Gb per maand down en ook uitschieters que upload naar 20 Gb. Ik heb hier nog nooit wat van gehoord, dus het zal wel goed zitten.

• yGiDoRp
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Afbeeldingslocatie: http://www.ygidorp.com/got/gebruik.png

Nog nooit iets over gehoord :) Mochten ze er ooit gaan zeuren stap ik over op Power ADSL met een limiet van 150 GB. In mei was ik op vakantie ;)

edit:
Het gaat hier dus om een XS4ALL ADSL FAST Abo.

Ik download veel van newszilla en easynews en ik haal veel naar binnen met BitTorrent. Verder heb ik nog een FTPtje en zet ik Kazaa of WinMX (Anime Fantasia) wel eens aan om een batch te leechen.

Zo'n schematje kan ik gewoon via de service pagina van mijn provider opvragen en ISP Monitor werkt ook.

[ Voor 48% gewijzigd door yGiDoRp op 29-09-2003 19:32 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
deze maand (pas) 44 gb
vorige maand 56 gb

Zonnet Basic van KPN :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Humor @jadjong :)
K heb ook Planet (ADSL Comfort om precies te zijn). Er wordt idd niet zo op gecontroleert omdat het inzagesysteem van hun ook niet af is.

Maar hier ff een stukje van wat mn SpeedTouch 510i aangeeft:
code:
1
2
3
4
5
Duration  31d 23:41 

Send (kByte)  857964 

Read (kByte)  7573170

edit:
Ow, posts over Brein ineens verwijderd :?

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 29-09-2003 21:42 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46
Planet adsl-advanced:

DSL Line Status

Speed (Kbit/sec) 256 up / 1536 down
Duration 26d 10:57
Send (kByte) 11312214
Read (kByte) 66796165

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

Pagina: 1