Consequenties na overschrijden ADSL-lite datalimiet?

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 09:42
XS4ALL is nog een beetje vaag wat ze met de datalimiet (2GB) op hun ADSL-Light abo gaan doen.

Heeft iemand ervaringen hoe XS4ALL hier nu mee om gaat of weet iemand meer over hoe XS4ALL hier in de toekomst mee om zal gaan?

(Ik word gek van het pijnzen of ik nu een GOEDE (dure) provider als XS4ALL wil met een 2GB limit of anders een goedkopere als Zonnet of Tiscali met een FUP)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Als je van plan bent om over die 2GB heen te gaan zou je eigenlijk bij jezelf te rade moeten gaan of je niet een duurder abbo moet nemen. De Light-abbo's zijn echt voor de gezinnen die weinig dataverkeer hebben, dus alleen MSN Messenger, wat e-mailen en wat surfen.

Als je eronder blijft zou ik als ik jou was inderdaad naar XS4ALL gaan.

You can't have everything. Where would you put it?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

Owja joh? Nog nooit van gehoort, mij lijkt dan dat ze de basic & fast abbo's dan ook gaat limiteren..

Ik heb er voor de rest nog niks over gehoort, dus ik heb nog zo mijn twijfels..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Zelf ben ik voor Zonnet gegaan omdat zei een fair use policy hanteren, zelfs op het lite-abonnement. Ik ben er zeer tevreden over en de reden dat wij hiervoor kozen was omdat > 256K niet mogelijk bleek over ISDN bij ons :(

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
kan me dat inderdaad ook nauwelijks gaan voorstellen op een Basic en Fast abbo limiteren .... kzit nu al af en toe met basic op een 25 GB permaand :)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Ik heb op de HCC dagen aan een xS4all medewerker gevraagd of ze echt op het dataverbruik letten bij lite abbo

Antwoord: Alleen als je 5GB ofzo eroverheen gaat, dan krijg je een mailtje.
Anders is het niet interressant voor ons want dan kunnen we 200 mailtjes per dag gaan versturen ;P

Moet je nog meer weten??

PS: Een vriend van mij heeft nu een lite abbo, is al ruim over ze datalimiet gegaan, zit nu op 4,5 GB ofzo en heeft nix te horen gekregen nog :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is inderdaad wel een interessante vraag, misschien is het wel interessanter om de strekking iets algemener te maken om er eens achter te komen of er iemand al ervaring heeft met adsl-lite providers die meer gedownload heeft. Zijn er uberhaupt mensen die er door hun provider op gewezen zijn? Zijn er hetnet.nl adsl'ers onder ons, die al eens een hogere rekening hebben gehad?
AMDFreak schreef op 08 mei 2003 @ 11:27:
Owja joh? Nog nooit van gehoort, mij lijkt dan dat ze de basic & fast abbo's dan ook gaat limiteren..

Daar hebben ze een 'fair use' policy, wat tot nu toe altijd nog neerkomt op onbeperkt downloaden. Later zou dit naar 20 of 30gbyte als richtlijn kunnen gaan (dat zijn de getallen die je hoort, zie ook [search=fair use policy]), wat voor bijna iedereen wel voldoende is, op de paar procent die-hard "ik moet alles hebben" downloaders na dan (die op dit forum overigens oververtegenwoordigd zijn ;)).

De Providers zitten overigens wel met hun handen in het haar met die limieten, het nakijken kost volgens mij meer geld dan het gewoon gedogen (zoveel download de gemiddelde klant niet volgens mij en onder de 10gig is het nog steeds wel goed te doen voor een provider ;)).

Hetnet heeft bijvoorbeeld een data-limiet van (een IMO vrij belachelijke) 750Megabyte/maand en Planet heeft een Limiet van 1Gbyte per maand en die hadden dat als 'actie' de eerste 4 maanden in onbeperkt veranderd en ze verlengen deze 'actie' nu elke maand weer met een maand geloof ik :P. XS4all 'doet' dus 2gbyte en wanadoo geloof ik eentje. tiscali en zonnet geven (nog) geen limiet.

Ik heb dus nog nooit gehoord dat iemand (met kpnadsl lite) erop aangesproken of berekend is. Overigens kan ik het me wel voorstellen voor die providers hoor, ze verdienen er geen reet mee (tussen de 8 en 17 euro/maand) en willen dan ook niet dat die gebruikers ze op kosten jaagt en zo wordt adsl-lite dus ook in de markt gezet, voor de lichte gebruiker, e-mailen, surfen, beetje zo af en toe een mp3 album en wat losse nummers neerhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 08-05-2003 11:37 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:48

Gaitman

The Real One

Ik heb een collega die ook XS4ALL heeft. En die heeft ze daarover een keer aan de telefoon gehad.

XS4ALL zegt dat er steeksproefgewijs wordt gekeken of er iemand over het limiet heen gaat.
Is dit het geval dan sturen ze je een e-mailtje dat je een duurder abbonement moet nemen of moet minderen met internetten (downloaden)

• janst
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 11:58

janst

A new comrade joins us

AMDFreak schreef op 08 May 2003 @ 11:27:

XS4ALL geeft voor Basic ADSL en Fast ADSL op dit moment alleen een gemiddeld gebruik: 3 GB en 6 GB per maand.

Ik heb zelf een Fast abonnement en zit iedere maand ruim boven de 6 GB (30+), en (gelukkig) nooit wat van ze gehoord. Tis dan natuurlijk ook wel een gemiddelde, die 6 GB :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De Fast en Basic hebben ook een FUP.
Ergens op de website van XS4ALL stond dat voor een Basic abbo gemiddeld 4 GB werd verbruikt aan dataverkeer. Dat wordt dan als acceptabel beschouwd.
Maar er staat ook dat ze individuele statistieken niet bijhouden.
Hoe ze dan willen dat je niet te veel dataverkeer genereerd is me ook niet duidelijk en XS4ALL zelf kon het ook niet vertellen.

Misschien dat er enkel een monitor meedraait die als je echt veel te veel verkeer genereerd een waarschuwing geeft. :?

Er staat ook niet wat de gevolgen zijn. Bij andere providers stond wel wat de kosten per GB waren als je eroverheen ging.

Senile! Senile Oekaki

• catchingfire
tweakerbee schreef op 08 May 2003 @ 11:27:
Als je van plan bent om over die 2GB heen te gaan zou je eigenlijk bij jezelf te rade moeten gaan of je niet een duurder abbo moet nemen. De Light-abbo's zijn echt voor de gezinnen die weinig dataverkeer hebben, dus alleen MSN Messenger, wat e-mailen en wat surfen.

Als je eronder blijft zou ik als ik jou was inderdaad naar XS4ALL gaan.
Tsja, wat doe ik (of beter gezegd wat wil gaan doen) met internet: surfen, emailen, msn-en, af-en-toe een mp3-tje, af-en-toe een nieuw drivertje, af-en-toe een tooltje downloaden, af-en-toe wat gamen, en misschien in de toekomst 1 dag/week ofzo thuis-tele-werken. Maar ik heb geen interesse om iso's ofzo te gaan downloaden, dat is toch geen porum met 256kbit/s.

Punt is ook, de centrale wordt in juli omgebouwd:
- begin julie worden XS4ALL abo's aangesloten
- vanaf(!) half augustus wordt de rest aangesloten (Zonnet, Tiscali, .....)
Dan mis ik dus net m'n zomervakantie... maar Zonnet/Tiscali hebben wel weer FUP en ook nog eens een gratis modem (Tiscali zelfs geen aansluitkosten)

Verwijderd

_bas_ schreef op 08 mei 2003 @ 11:40:
De Fast en Basic hebben ook een FUP.
Ergens op de website van XS4ALL stond dat voor een Basic abbo gemiddeld 4 GB werd verbruikt aan dataverkeer. Dat wordt dan als acceptabel beschouwd.
Maar er staat ook dat ze individuele statistieken niet bijhouden.
Hoe ze dan willen dat je niet te veel dataverkeer genereerd is me ook niet duidelijk en XS4ALL zelf kon het ook niet vertellen.

Misschien dat er enkel een monitor meedraait die als je echt veel te veel verkeer genereerd een waarschuwing geeft. :?

Er staat ook niet wat de gevolgen zijn. Bij andere providers stond wel wat de kosten per GB waren als je eroverheen ging.
mwah als je inlogt op de servicepagina van xs4all (https://service.xs4all.nl) kan je nakijken wat je dataverbruik is over de maanden heen, dus ze houden het wel degelijk bij !

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 11:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 11:34:
Ik heb op de HCC dagen aan een xS4all medewerker gevraagd of ze echt op het dataverbruik letten bij lite abbo

Antwoord: Alleen als je 5GB ofzo eroverheen gaat, dan krijg je een mailtje.
Anders is het niet interressant voor ons want dan kunnen we 200 mailtjes per dag gaan versturen ;P

Moet je nog meer weten??

PS: Een vriend van mij heeft nu een lite abbo, is al ruim over ze datalimiet gegaan, zit nu op 4,5 GB ofzo en heeft nix te horen gekregen nog :)
Ik zit nu enkele maanden op een 15G per maand met een lite abbo.
Nog! niet wat gehoord van xs4all, maar ik verwacht wel wat, tot die tijd blijf ik door gaan ;)

Ik vind E30,- per maand al een redelijk hoog bedrag voor een Inet-abbo, als ze meer aan mij willen verdienen bij xs4all, dan moeten ze maar zeuren bij KPN, want xs4all zelf krijgt nog niet eens de helft van die E30,- bruto per maand binnen die ik moet betalen.

Ik vind xs4all echt de beste provider van NL (stabiel, netjes en een goede visie op het www), maar als ze gaan dreigen dan raken ze een klant kwijt, nogmaals; Ik vind E.30 per maand redelijk veel geld voor mijn 256kb/s lijntje.

* Tukk moest dit even kwijt....Het zat dwars...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Tukk schreef op 08 mei 2003 @ 11:43:
[...]

Ik zit nu enkele maanden op een 15G per maand met een lite abbo.
Nog! niet wat gehoord van xs4all, maar ik verwacht wel wat, tot die tijd blijf ik door gaan ;)

Ik vind E30,- per maand al een redelijk hoog bedrag voor een Inet-abbo, als ze meer aan mij willen verdienen bij xs4all, dan moeten ze maar zeuren bij KPN, want xs4all zelf krijgt nog niet eens de helft van die E30,- bruto per maand binnen die ik moet betalen.

Ik vind xs4all echt de beste provider van NL (stabiel, netjes en een goede visie op het www), maar als ze gaan dreigen dan raken ze een klant kwijt, nogmaals; Ik vind E.30 per maand redelijk veel geld voor mijn 256kb/s lijntje.

* Tukk moest dit even kwijt....Het zat dwars...
Wat dat betreft heb ik zelf een Basic Abbo van xs4all en daar ben ik heel tevreden mee, ik ben weken online (24/7) zonder er ook maar 1 seconde uit te vliegen.... ik weet tis prijzig, maar voor een stabiele en snelle verbinding heb ik ook wel wat geld over ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

catchingfire schreef op 08 May 2003 @ 11:41:
[...]

Tsja, wat doe ik (of beter gezegd wat wil gaan doen) met internet: surfen, emailen, msn-en, af-en-toe een mp3-tje, af-en-toe een nieuw drivertje, af-en-toe een tooltje downloaden, af-en-toe wat gamen, en misschien in de toekomst 1 dag/week ofzo thuis-tele-werken. Maar ik heb geen interesse om iso's ofzo te gaan downloaden, dat is toch geen porum met 256kbit/s.
Dat is het perfecte profiel voor adsl-lite :), ik zou me dus geen zorgen maken om een data limiet in dit geval. Je moet echt vrij je best doen, wil je in je eentje met zulk gedrag over de 5gbyte heen te komen / maand :).

offtopic:

quote:

Dan kan je alle providers nemen die met kpn-adsl werken hoor, dat is echt altijd allemaal tegelijk beschikbaar, ook zonnet (niet family, da's versatel) ook tiscali (niet via BabyXL, maar wel kpn-adsl) en ook XS4all (maar niet het power abo, want dat is via BBnet).

Zolang je adsl-lite neemt, worden alle providers tegelijk aangesloten. Het enige waar soms hetnet en planet in het voordeel zijn, is als je je [i]van tevoren[/i] aanmeldt bij www.ookadsl.nl :), zodra de centrale echter 'om' is (zie postcodecheck op www.kpn.com), kan je alle providers aanvragen :). Misschien dat de [i]informatie[/i] op de zonnet postcodecheck wat achterloopt, of dat je bij versatel hebt gekeken (family dus), want ze kunnnen tegelijk hoor ;). Echt waar :)
Tukk schreef op 08 mei 2003 @ 11:43:als ze meer aan mij willen verdienen bij xs4all, dan moeten ze maar zeuren bij KPN,

Jij vindt? :D. Je hebt ook de algemene voorwaarden geaccepteerd vriend ;). Ik verwacht niet dat ze moeilijk zullen doen, maar ze staan vol in hun recht. Als jij dat "vindt" dan had je niet een abonnement bij xs4all moeten nemen :). En dan gaan ze echt terecht bij jou zeuren, want jij hebt dat abonnement afgesloten (waar duidelijk vantevoren staat dat je een datalimiet hebt). Je hebt weldegelijk rechten, maar je moet niet denken dat je met "ik vind, want 30 euro is veel geld" ook maar ergens begrip kweekt hoor ;)).

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 08-05-2003 11:51 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 21:33

NBK

Weercam-Avatar

Veel providers hanteren het gem. over 2 maanden. Dus zou je 4 GB kunnen downloaden over een periode van 2 maanden. Maar meestal hoor je niks als je er een beetje overheen gaat. Bij XS4All hebben ze geloof ik een pagina waarop je kunt zien hoeveel je verbruikt en sommige profiders brengen gewoon 7.5 euro per extra GB in rekening als je over de limiet heengaat.
Ik heb iedergeval nog geen waarschuwing gehad van mijn provider (demon en ongeveer 30GB per maand met een 512/128 verbinding@768/128) maar die heeft dan ook een FUP...
edit:
hmm..moet sneller tikken...

[ Voor 4% gewijzigd door NBK op 08-05-2003 11:49 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik las ook ergens dat de gemiddelde download van een basic klant bij xs4all 3gig per maand is... Waarom neem je dan basic adsl, bij xs4all? Dat zou de laatste provider zijn die gaat zeuren en is ook niet de goedkoopste (neem dan lite ofzo).
Ik heb ook Basic Adsl van xs4all en zit de ene maand op 5 gig de andere maand op 40+gig, natuurlijk niks van gehoord, verwacht ik ook niet.

Ik heb ook wel eens iemand gehoord met Adsl lite van xs4all, die een paar maanden rond de 15gig download zat, ook niks van gehoord

• catchingfire
JvS schreef op 08 May 2003 @ 11:47:
quote:

Dan kan je alle providers nemen die met kpn-adsl werken hoor, dat is echt altijd allemaal tegelijk beschikbaar, ook zonnet (niet family, da's versatel) ook tiscali (niet via BabyXL, maar wel kpn-adsl) en ook XS4all (maar niet het power abo, want dat is via BBnet).

Zolang je adsl-lite neemt, worden alle providers tegelijk aangesloten. Het enige waar soms hetnet en planet in het voordeel zijn, is als je je van tevoren aanmeldt bij www.ookadsl.nl :), zodra de centrale echter 'om' is (zie postcodecheck op www.kpn.com), kan je alle providers aanvragen :). Misschien dat de informatie op de zonnet postcodecheck wat achterloopt, of dat je bij versatel hebt gekeken (family dus), want ze kunnnen tegelijk hoor ;). Echt waar :)
Hmm van iemand die het breedbandgebeuren bij ons coordineert kreeg ik dit te horen:
"Door de grote chaos bij Planet en Hetnet sluiten ze momenteel een maand later aan dan Xs4all.
Het zal dus ongeveer als volgt gaan:

8 juli levert KPN de centrale op.
8 juli begint Xs4all meteen met leveren van de abonnementen
8 augustus beginnen Planet en Hetnet met het leveren van hun abonnementen
15 augustus beginnen de overige niet-KPN providers hun abonnementen te leveren."

Als ik dit lees krijg ik toch een "56k"-zomervakantie-gevoel als ik Zonnet ofzo zou nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 08-05-2003 11:58 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik heb hier kabelinternet. Officieel heb ik een limiet van hoesterdeproest 1 GB hoesterdeproest. Natuurlijk ga ik daar iedere maand dik overheen.. Maar zeuren doen ze daar hier niet over.. Moeten ze ook niet gaan doen, want dan heb ik zo ADSL :)

Verwijderd

Ik heb van een goede kennis die bij KPN werkt gehoord dat Hetnet niet eens kan checken of iemand over de limiet heen gaat.... Die 750 mb datalimiet is echt niks...

• Tukk
  • Laatst online: 13-05 11:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JvS schreef op 08 May 2003 @ 11:47:
Jij vindt? :D. Je hebt ook de algemene voorwaarden geaccepteerd vriend ;). Ik verwacht niet dat ze moeilijk zullen doen, maar ze staan vol in hun recht. Als jij dat "vindt" dan had je niet een abonnement bij xs4all moeten nemen :). En dan gaan ze echt terecht bij jou zeuren, want jij hebt dat abonnement afgesloten (waar duidelijk vantevoren staat dat je een datalimiet hebt). Je hebt weldegelijk rechten, maar je moet niet denken dat je met "ik vind, want 30 euro is veel geld" ook maar ergens begrip kweekt hoor ;)).
Je hebt mijn reactie juist geinterpeteerd, ik 'vind', ik zei niets over wat xs4all, jij of iemand anders reachtvaardig zou moeten vinden. Ik gaf puur Mijn mening...

Ik praat niet over wettelijke recht van xs4all, dat zullen ze heus wel afgedekt hebben, daar ben ik niet bang voor. Ik ga alleen niet bij een dure isp zitten als die ook nog eens minder 'service' (lees: zeiken over datalimiet) geeft.

Maar, nogmaals ik heb niets gehoord...

Trouwens, toen ik mijn adsl-lite nam, was er nog geen datalimiet. Die is er later gekomen, toen ik mijn contract ondertekende stond er nog een fup op de site bij adsl-lite.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

ik moet zeggen dat de FUP van XS4ALL uitstekend is!!! ik maak al bijna 2 jaar gebruik van het basic abbo en heb nog nooit gezeur gehad over het aantal gb's wat ik per maand download ik ken een aantal mensen die met een basic abbo op 177GB per maand zitten!! ik zit gemiddeld rond de 100GB p/m nog nooit iets over gehoord en hij ligt er idd nooit uit (niet meegemaakt iig) ik zou zelf gewoon voor basic gaan als je denkt toch over die 2gb heen te komen 36.95 of 51.15 vindt ik persoonlijk niet echt een groot verschil,
en de service uiteraard de keren dat ik het nodig had ben ik uitstekend!! :)

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:48

Gaitman

The Real One

Voor extra info over hoe ze het in de toekomst gaan doen, zie:
nieuws: Xs4all brengt dataverkeer van zijn ADSL-abonnees in kaart ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Gaitman op 09-05-2003 19:40 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarin staat helemaal geen antwoord (al denkt 80% van de brainless reagerende mensen van wel). Er staat alleen dat ze het in kaart brengen en het enige wat echt nieuw is, is dat het gemiddelde gebruik bij basic op 3 en bij fast op 6 gesteld is. Verder staat er niets (ondanks dat iedereen leest dat dat de nieuwe limieten zijn).

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

heb ik niet meer :P

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even een titelfix om het iets algemener te maken dan alleen voor XS4ALL.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
Iemand ervaringen met HCCnet ADSL-lite? Hoeveel download je ongeveer, en heb je al een keer een waarschuwing gehad omdat je te veel downloadde?

- Ruud

• Tovenaar
  • Laatst online: 04-05 11:22
Ik heb zelf een Planet Lite abo... Ik heb me eens verdiept in hun Datalimiet... Op dit moment wordt deze nog niet gemeten... :) Uiteraard gelijk een testje gedraaid en ongeveer 5GB gedownload maar kreeg inderdaad geen rekening... (datalimiet staat op 1GB)

Bron: Planet Vraag & Antwoord

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
Koning Kerklaan schreef op 31 december 2003 @ 09:33:
Ik heb zelf een Planet Lite abo... Ik heb me eens verdiept in hun Datalimiet... Op dit moment wordt deze nog niet gemeten... :) Uiteraard gelijk een testje gedraaid en ongeveer 5GB gedownload maar kreeg inderdaad geen rekening... (datalimiet staat op 1GB)

Bron: Planet Vraag & Antwoord
waarschijnlijk omdat het éénmalig was? of download je dat standaard elke maand?

- Ruud

Pagina: 1