Digitale TV op Line IN PC

Pagina: 1
Acties:

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,
Ik heb een Digitale TV ontvanger, met een Hifi stereo out uitgang. Deze uitgang sluit ik aan op mijn line in van mijn computer.

Ik hoor alleen maar geluid door de frontspeakers van mijn 4.1 set, terwijl ik dat door alle speakers wil horen. Hoe ?

Wat ik met de search heb gevonden is dat je de Line in moet selecteren bij Recording. Dat heb ik gedaan -> probleem niet opgelost.

Het betreft onboard geluid van een MSI KT4 moederbord. (C-Media 8738MX 6-channel audio + SPDIF out)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Naar mijn weten is dat altijd het geval met geluid van de line in.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DannyVersluis
  • Niet online
Mijn Trust kon het geluid van de Line-in over 6 speakers weergeven, mijn Hercules Game Theatre XP 7.1 kon dit, en mijn Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum Pro kan dit ook dus lijk me dat het toch mogenlijk moet kunnen zijn.
Probeer gewoon eens verschillende instellingen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, stereo is stereo... twee speakers is twee speakers en niet meer.

Als je wil dat je PC er meer bij verzint zul je wat extra software moeten gebruiken. Er loopt hier een topic over real-time DPL II decoding.. misschien moet je dat eens proberen..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DannyVersluis schreef op 08 februari 2004 @ 20:14:
Mijn Trust kon het geluid van de Line-in over 6 speakers weergeven, mijn Hercules Game Theatre XP 7.1 kon dit, en mijn Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum Pro kan dit ook dus lijk me dat het toch mogenlijk moet kunnen zijn.
Probeer gewoon eens verschillende instellingen.
Creative heeft CMSS 3D, niets meer dan je geluid van voor naar achter routen eik :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• P.B.
  • Niet online
Kick, aangezien DannyVersluis het wel kan, er moet een instelling zijn... Ik heb al gespeeld met de instellingen, maar kreeg niet het gewenste resultaat.

• DannyVersluis
  • Niet online
De Trust geluidskaart maakt ook gebruik van een C-Media chip, en hier moest ik omgevingseffecten aanzetten om het geheel werkend te krijgen.
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld Soundforge openen, en hierin op opnemen te drukken (je hoeft niet op te nemen maar kan dat venstertje laten staan), in het venster wat je dan krijgt moet je gewoon ff op monitor drukken, en voila, 5.1 ;) (natuurlijk wel even zorgen dat je opnamebron op de line-in staat.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als je over 4 speakers je line-in wilt hebben moet je deze als opnameapparaat kiezen. (net als bijvoorbeeld soms bij je tv kaart moet doen)

Dus dubbelklik op je systray volume control (dat speakertje rechtsonderin). Dan opties -> rondje 'opnemen' aanklikken, dan OK klikken. Vervolgens je line-in aanvinken. Nu wordt je stereosignaal verspreid over al je speakers (stereo dus, geen surround ofzo, gewoon upmixed)

Je kan maar 1 ding tegelijk kiezen als opnameapparaat, dus als je nou bijvoorbeeld een cd gaat luisteren gaat deze weer over 2 speakers zoals je nu bij je line-in hebt.

Als dit niet werkt weet ik't ook niet, succes!

www.nintendocasemods.com

• P.B.
  • Niet online
Digital-DNA schreef op 09 februari 2004 @ 18:31:
Als je over 4 speakers je line-in wilt hebben moet je deze als opnameapparaat kiezen. (net als bijvoorbeeld soms bij je tv kaart moet doen)

Dus dubbelklik op je systray volume control (dat speakertje rechtsonderin). Dan opties -> rondje 'opnemen' aanklikken, dan OK klikken. Vervolgens je line-in aanvinken. Nu wordt je stereosignaal verspreid over al je speakers (stereo dus, geen surround ofzo, gewoon upmixed)

Je kan maar 1 ding tegelijk kiezen als opnameapparaat, dus als je nou bijvoorbeeld een cd gaat luisteren gaat deze weer over 2 speakers zoals je nu bij je line-in hebt.

Als dit niet werkt weet ik't ook niet, succes!
Heb ik al geprobeerd, zie openingspost. Thanks anyway :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wordt er wel es wat uitgezonden in DD 5.1 audio net als bij sommige satellietkanelen? In dat geval zou je een tuner met digitale audio uit moeten hebben :)
Pagina: 1