Toon posts:

[Userervaring]Radeon 9600SE tegenover Asus V9520 Geforce FX

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC, en daarom dus ook aan het kijken naar een videokaart. Mijn eerste keus viel op de Asus Radeon 9600SE. Nu lees ik alleen over deze kaart op verschillende sites vrij negatieve recensies. In een recente test van Tom's hardware komt de kaart zelfs als op een na laatste uit de test, wat een bedroevende score is. Dus ben ik verder gaan kijken en zag ik de Asus V9520 Geforce FX 5200, ook deze kaart ziet er heel aardig uit, alleen kan ik de kaart in nog niet veel reviews terugvinden. Daarom wil ik graag ervaringen horen van Tweakers die deze kaart gebruiken, werkt hij bij jullie lekker met zware spellen, en draaien 2 monitoren zonder problemen.

Dank!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Op allebei de kaarten kan je twee monitoren draaien, maar allebei de kaarten zijn qua prestaties flink onder de maat. Vooral de FX5200 is niet veel soeps. In sommige benchmarks haalt ie het niveau van de Geforce 4 MX440 nog niet eens. Maar dat zie je ook wel aan de prijs, de Radeon 9600SE kost minimaal €85 en de FX5200 maar €56.

Doe jezelf een plezier en betaal even wat meer voor een Radeon 9600 (Pro) ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Voor kantoorgebuik zijn dat prima kaartjes.
Maar zoals jij al aangaf om voor de zware spellen te gaan, kan ik je deze kaart niet aanraden. Of je moet Quake1 al een zwaar spel noemen >:)

Je kan beter een Gf FX 5700 kopen. Daar zit een dvi en vga-aansluiting op (afhankelijk van type).
Of ga voor de Radeon 9600 pro of 9600 xt.
Die hebben nog genoeg performance.

En als je niet teveel wilt besteden ga dan zoeken voor een TI4200 onder de 100 euro.

Verwijderd

Mijn broertje heeft in zijn pc ook een FX5200. Snel kan ik dat ding niet echt noemen, mijn Radeon 8500 LE is sneller.
Dus zware spellen zal niet lekker gaan op die kaart. Als ik jou was zou ik die Radeon nemen, is sneller dan die FX5200.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik neem even een DirectX 9 benchmark, waarbij de prestaties van de videokaart het belangrijkste zijn (ook omdat de proc in alle tests dezelfde is):

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/zut/aquamarkvga.gif

Zoals je ziet staat de FX 5200 helemaal onderaan, de 9600 SE presteert ruwweg 7000 punten meer, dus ongeveer 2x zo goed als de FX 5200. Dus als je tussen die 2 moet kiezen is de 9600 SE de betere optie. Maar dit topic is eigenlijk gewoon een FAQ vraag: Welke videokaart moet ik kopen?, vandaar dat hij dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.