Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een moden dat met een snelheid van 1024 kan uploaden voor m'n aanstaande upgrade van demon, waarbij m'n abbo van 1024/512 naar 2048/1024 gaat
Momenteel gebruik ik het Zyxel modem op mijn ISDN verbinding. Ik zit een meter of 800 van de centrale af, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Ik wilde hier een lijstje gaan samenstellen met de maximum snelheden van de modems die er zijn. Belangrijk voor mij is het dat het modem in een bridge stand kan, aangezien ik zelf speel met een NAT router met allerlei opties in linux. Ik heb geen zin in een dubbele NAT.
Eisen zijn dus:
- Modem heeft 1024 upload (noem gerust andere, zodat ik een complete lijst kan maken waarin alle modems staan, ook die met een tragere upload!
- Modem is geschikt voor ISDN (analoog mag ook, voor het lijstje).
- Modem kan iig bridgen, en als optie router zijn. Zet dit even erbij.
:) KLIK HIER VOOR HET LIJSTJE MET MODEMS :)
Geef in je post het volgende aan door dit te copy-pasten:
Merk+type:
Pots/ISDN/beide:
Max down:
Max up (isdn & pots):
Router/Bridge/beide:
Nog wat meer info, deels gejat uit het Demon topic
:
Dit zijn de officiële max. afstanden van de telefoonlijn tot je huis per snelheid:

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!
Klik hier om de afstand te meten tot de telefooncentrale. Let op: Dit is dus niet de kabellengte!
Er is ook nog een meting van BBned die er ook steeds tegenaan zit, misschien nog beter, die vind je hier
Momenteel gebruik ik het Zyxel modem op mijn ISDN verbinding. Ik zit een meter of 800 van de centrale af, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Ik wilde hier een lijstje gaan samenstellen met de maximum snelheden van de modems die er zijn. Belangrijk voor mij is het dat het modem in een bridge stand kan, aangezien ik zelf speel met een NAT router met allerlei opties in linux. Ik heb geen zin in een dubbele NAT.
Eisen zijn dus:
- Modem heeft 1024 upload (noem gerust andere, zodat ik een complete lijst kan maken waarin alle modems staan, ook die met een tragere upload!
- Modem is geschikt voor ISDN (analoog mag ook, voor het lijstje).
- Modem kan iig bridgen, en als optie router zijn. Zet dit even erbij.
:) KLIK HIER VOOR HET LIJSTJE MET MODEMS :)
![]() | Type (Pots/ISDN) | Max down kbps | Max up kbps | Bridge/Router/Beide | Overige info |
Alcatel SpeedTouch 510 | pots | 8192 | 832 | Bridge + Router | |
Alcatel SpeedTouch 510i | isdn | 8192 | 640 | Bridge + Router | |
Alcatel SpeedTouch 610 | 8192 | 832 | Bridge + Router | ||
Alcatel SpeedTouch 610i | 640 | Bridge + Router | |||
DrayTek Vigor 2500 | pots | ?Bridge? + Router | |||
DrayTek Vigor 2500i | isdn | ?Bridge? + Router | |||
DrayTek Vigor 2600 | pots | 8192 | 1024 | ?Bridge? + Router | |
DrayTek Vigor 2600i * | isdn | 8192 | 1024 | ?Bridge? + Router | |
Copperjet 810 v4 | 1024 | Bridge, tweaked: router | Clobespan chipset | ||
Copperjet 810 | 960? | Bridge, tweaked: router | |||
Zyxel 650R | pots | 864 ?? | Bridge, tweaked: router | ||
Zyxel 650R | isdn | 864 ?? | Bridge, tweaked: router | ||
E-tech ADSL Modem/Router v2 blauw | pots | 896 | Bridge & Router | Connexant chipset | |
E-tech ADSL Modem/Router zwart | isdn | 8192 | 1024 | Bridge & Router | |
Eminent EM-4100 / 4102(4ports) | pots | 8192 | 1024 | Clobespan chipset | |
Eminent EM-4101 / 4103(4ports) | isdn | 8192 | 1024 | Clobespan chipset | |
Sweex ADSL modem/router** | pots (isdn?) | 896 | Bridge & Router | Connexant chipset | |
Telindus 1111 | 8192? | 1024? |
Geef in je post het volgende aan door dit te copy-pasten:
Merk+type:
Pots/ISDN/beide:
Max down:
Max up (isdn & pots):
Router/Bridge/beide:
Nog wat meer info, deels gejat uit het Demon topic
Dit zijn de officiële max. afstanden van de telefoonlijn tot je huis per snelheid:

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!
Klik hier om de afstand te meten tot de telefooncentrale. Let op: Dit is dus niet de kabellengte!
Er is ook nog een meting van BBned die er ook steeds tegenaan zit, misschien nog beter, die vind je hier
[ Voor 218% gewijzigd door pierre-oord op 15-02-2004 18:36 ]