[ADSL] Modem voor 1024 upload icm ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een moden dat met een snelheid van 1024 kan uploaden voor m'n aanstaande upgrade van demon, waarbij m'n abbo van 1024/512 naar 2048/1024 gaat :9

Momenteel gebruik ik het Zyxel modem op mijn ISDN verbinding. Ik zit een meter of 800 van de centrale af, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Ik wilde hier een lijstje gaan samenstellen met de maximum snelheden van de modems die er zijn. Belangrijk voor mij is het dat het modem in een bridge stand kan, aangezien ik zelf speel met een NAT router met allerlei opties in linux. Ik heb geen zin in een dubbele NAT.
Eisen zijn dus:
- Modem heeft 1024 upload (noem gerust andere, zodat ik een complete lijst kan maken waarin alle modems staan, ook die met een tragere upload!
- Modem is geschikt voor ISDN (analoog mag ook, voor het lijstje).
- Modem kan iig bridgen, en als optie router zijn. Zet dit even erbij.

:) KLIK HIER VOOR HET LIJSTJE MET MODEMS :)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/%0D%0Aglobal/templates/got/images/layout/pixel.gifADSL ModemType (Pots/ISDN)Max down kbps Max up kbps Bridge/Router/BeideOverige info
Alcatel SpeedTouch 510 pots8192832Bridge + Router
Alcatel SpeedTouch 510iisdn8192640Bridge + Router
Alcatel SpeedTouch 610 8192832Bridge + Router
Alcatel SpeedTouch 610i 640Bridge + Router
DrayTek Vigor 2500 pots ?Bridge? + Router
DrayTek Vigor 2500iisdn ?Bridge? + Router
DrayTek Vigor 2600pots81921024?Bridge? + Router
DrayTek Vigor 2600i * isdn81921024?Bridge? + Router
Copperjet 810 v4 1024Bridge, tweaked: router Clobespan chipset
Copperjet 810 960?Bridge, tweaked: router
Zyxel 650R pots 864 ?? Bridge, tweaked: router
Zyxel 650R isdn 864 ?? Bridge, tweaked: router
E-tech ADSL Modem/Router v2 blauw pots 896Bridge & Router Connexant chipset
E-tech ADSL Modem/Router zwart isdn81921024Bridge & Router
Eminent EM-4100 / 4102(4ports)pots81921024 Clobespan chipset
Eminent EM-4101 / 4103(4ports)isdn81921024 Clobespan chipset
Sweex ADSL modem/router** pots (isdn?) 896Bridge & Router Connexant chipset
Telindus 1111 8192?1024?

Geef in je post het volgende aan door dit te copy-pasten:
Merk+type:
Pots/ISDN/beide:
Max down:
Max up (isdn & pots):
Router/Bridge/beide:

Nog wat meer info, deels gejat uit het Demon topic :) :
Dit zijn de officiële max. afstanden van de telefoonlijn tot je huis per snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif
De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Klik hier om de afstand te meten tot de telefooncentrale. Let op: Dit is dus niet de kabellengte!
Er is ook nog een meting van BBned die er ook steeds tegenaan zit, misschien nog beter, die vind je hier

[ Voor 218% gewijzigd door pierre-oord op 15-02-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Ik heb een E-tech ADSL Modem/Router en een 8mbit verbinding (ISDN). Ik haal 104~108KB/sec up. En 820KB/sec down.

Modem geeft upstream 1024 aan... dus als je dat voldoende info geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ben nog aan het editten hoor. Dit modem kan dus bridgen en routeren? Nog een type nummer? Als je een site met specs kan geven is dat handig, maak ik meteen linkje ervan in table zo :). En die upstream geeft die intern aan, of staat dati n de docs? Klinkt wel goed. Alleen snap ik niet dat jouw download lager is als je upload :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 08 februari 2004 @ 19:04:
Ben nog aan het editten hoor. Dit modem kan dus bridgen en routeren? Nog een type nummer? Als je een site met specs kan geven is dat handig, maak ik meteen linkje ervan in table zo :). En die upstream geeft die intern aan, of staat dati n de docs? Klinkt wel goed. Alleen snap ik niet dat jouw download lager is als je upload :?
Die snelheid kun je opvragen in de interface, dus inloggen met IE.
Ik heb ook zeer goede ervaringen met dit modem (1 voor mezelf en een aantal voor anderen gekocht)
Je kunt hier idd mee bridgen en routeren.
De Sweex variant lijkt ongeveer hetzelfde te zijn, heb ik afgelopen weekend voor het eerst in mijn handen gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ben benieuwd :) wat voor sweex dan? Heeft dat e-tech ding nog een type nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 08 februari 2004 @ 19:20:
Ben benieuwd :) wat voor sweex dan? Heeft dat e-tech ding nog een type nummer?
Volgens mij niet, het heet gewoon E-Tech ADSL Modem/Router
Die sweex... die heb ik nog niet aan de praat gekregen :X... ik zal even een linkje zoeken...

edit:
Sweex ADSL Modem/Router annex-a
Sweex ADSL Modem/Router annex-b

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij is de theoretische uploadlimiet voor ISDN toch echt 640kbit/s.

(En daarnaast...

Het is BBneddddddddddddddddddddddd met een D van Dirruk!!! Hoe vaak moet dat hier nog gezegd worden :( )

Ow, nu heb je het veranderd, of heb ik het niet goed gezien :X

[edit]
Kheb zelf overigens een SMC7404WBRA Wireless router/modem Annex A (PSTN dus) die 8096 kbit (raar getal) down en 864 kbit up aan kan. :) Helaas dus niet de volledige upload ;( Ik kan echter morgen (als het goed is) pas zien hoe dat dan resulteert qua snelheid in de praktijk aangezien ik nog enkel lijnsync heb en nog geen IP-adres. :(

[ Voor 58% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-02-2004 19:35 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
--MeAngry-- schreef op 08 februari 2004 @ 19:29:
Volgens mij is de theoretische uploadlimiet voor ISDN toch echt 640kbit/s.

(En daarnaast...

Het is BBneddddddddddddddddddddddd met een D van Dirruk!!! Hoe vaak moet dat hier nog gezegd worden :( )
Dat klopt, maar ik heb * aan 640 en wil lekker op 1024, soortvan overclocked adsl :P

edit:
er staat toch ook BBned? :P

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 08-02-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

Pocketware

De eminent adsl modems werken zonder problemen met een 1Mbit upload.
Heb zelf nu de EM-4105 (ISDN met WLAN). Heb hiervoor de EM-4103 gehad (zonder de WLAN) en ook daarmee geen problemen.
Deze modems ook verkrijgbaar in de analoge versie.

Linkje naar de site: http://www.eminent-online.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de E-Tech die ik hier heb staan
Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch (v2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha, wat een HELL dit >:)
Ik heb dus net m'n 8Mbit/1Mbit abbo besteld en daar kon ik voor 50euro dat E-tech modem bij krijgen. Maar omdat ik dacht dat die dus maar een upload limiet had van 832Kbit heb ik dat niet gedaan.8)7 Ik zit namelijk maar 64m van de centrale! :*)
Dus ik wilde wel die volle 1Mbit kunnen gebruiken.
Nu heb ik voor het gratis USB modem gekozen en wilde dus zelf een modem gaan kopen die 'wel' 1024Kbit aan kan.
Ik had toch echt niet verwacht dat E-tech en vooral Sweex (toch 2 van de goedkoopste merken die er zijn dacht ik) Juist ADSL modems maken die 1024Kbit aan kunnen! :P

Nou ja volgens mij zijn die E-tech modems iets van 66euro.
Ben ik 16 euro duurder uit, maar dan heb ik natuurlijk nog wel dat USB modem. Dus alsik die voor 16 euro kan verkopen dan is alles weer goed. :D

Heeft iemand trouwens wel uit een goede bron dat die E-tech en Sweex modems 1024Kbit aan kunnen? Ergens een URL ofzo? _/-\o_

Pierre ik heb trouwens begrepen dat je via ISDN niet hoger kan komen als 640Kbit up. Bl@de is alleen bewijs dat het dus wel harder kan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:44:
Heeft iemand trouwens wel uit een goede bron dat die E-tech en Sweex modems 1024Kbit aan kunnen? Ergens een URL ofzo? _/-\o_
Nope die heb ik niet, ik heb ooit E-Tech gebeld en ik had direct iemand aan de de lijn, ik raad je aan om er gewoon een telefoontje aan te wagen.
0900-ETECHNU (0900-3832468, 45 cpm)
Mijn voorkeur gaat overigens naar E-Tech, niet naar Sweex. Vooral door mijn positieve ervaring met de modems van E-Tech (ik heb er al een stuk of 5 geinstalleerd), misschien ook wel vanwege de helpdesk destijds. Tenslotte omdat er in de doos van het Sweex modem geen fatsoenlijke handleiding zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Volgens mij kan de Copperjet 810 v4 ook 1024 aan, deze modem heeft namelijk net als de eminent modems een Clobespan chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:44:
Whaha, wat een HELL dit >:)
Ik heb dus net m'n 8Mbit/1Mbit abbo besteld en daar kon ik voor 50euro dat E-tech modem bij krijgen. Maar omdat ik dacht dat die dus maar een upload limiet had van 832Kbit heb ik dat niet gedaan.8)7 Ik zit namelijk maar 64m van de centrale! :*)
Dus ik wilde wel die volle 1Mbit kunnen gebruiken.
Nu heb ik voor het gratis USB modem gekozen en wilde dus zelf een modem gaan kopen die 'wel' 1024Kbit aan kan.
Ik had toch echt niet verwacht dat E-tech en vooral Sweex (toch 2 van de goedkoopste merken die er zijn dacht ik) Juist ADSL modems maken die 1024Kbit aan kunnen! :P

Nou ja volgens mij zijn die E-tech modems iets van 66euro.
Ben ik 16 euro duurder uit, maar dan heb ik natuurlijk nog wel dat USB modem. Dus alsik die voor 16 euro kan verkopen dan is alles weer goed. :D

Pierre ik heb trouwens begrepen dat je via ISDN niet hoger kan komen als 640Kbit up. Bl@de is alleen bewijs dat het dus wel harder kan ;)
Analoog heeft ook een limiet van 7nogwat geloof ik... ;) we zitten allemaal over specs heen.

Die etech kan het aan, is me verzekerd door iemand waarvan ik hem koop. Ik dacht dat ik het ook ergens op internet had gelezen, een webwinkel ofzo.

Overigens, ik zag enkele weken terug deze site, en kwam hem nu weer tegen als 2e resultaat in google: http://got.manuzhai.nl --> Speciaal voor de mensen die nog geen upgrade hebben gehad :+ zoals ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gelezen dat dat Copper Jet V4 1024Kbit aan kan. Maar die modems zijn ook al snel over de 150 euro heen. Daar kan je ruim 2 E-techs van kopen!
Dus wat zou het voordeel zijn van die modems?
Je hebt natuurlijk de goedkope realtek 100Mbit NICs die vaak blijven hangen op 6-7MB/s en volgens mij komen de duurdere 3Com NICs bijvoorbeeld meer in de buurt van 100MBit. Zou dat hier ook kunnen gelden?
Lijkt me toch wat sterk hier. Die realtek kaartjesworden 100Mbit genoemt omdat dat de standaard is. Je gaat geen 70Mbit kaatje kopen.
Maar bij deze modems is het kennelijk 'gewoon' dat ze niet allemaal 1024Kbit aan kunnen en zou het dus geen schande zijn als de merken zoals E-tech en Sweex zeggen dat hun modems 'maar' 832Kbit upstream aan kunnen bijvoorbeeld.
Ik heb ook nog zitten bedenken dat misschien E-tech en Sweex nieuwere chips gebruiken die goedkoper zijn, maar toch 1024Kbit up aan kunnen?! Ik weet niet hoe nieuw het ontwerp is van die andere modems zoals Draytek 2600(i) en Allied Data Copper Jet 810.
Bij mij komt er waarschijnlijk toch een Linux router achter omdat ik de lijn ga sharen met anderen en dan kan je tenminste snelheden cappen. Dus eigenlijk zal het alleen als modem gaan werken. Wat zou dan het voordeel zijn van die duurdere modems?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik enkele dagen terug achtergekomen ben:
Mijn E-tech telt het dataverkeer _/-\o_
Hij houdt bij hoeveel bytes 'ie sent & received heeft, kan ik eindelijk eens kijken wat ik nou per maand gebruik 8)
En na een maand klik ik op disconnect, connect en dan begint ie weer opnieuw te tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
pierre-oord schreef op 08 februari 2004 @ 18:56:
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een moden dat met een snelheid van 1024 kan uploaden voor m'n aanstaande upgrade van demon, waarbij m'n abbo van 1024/512 naar 2048/1024 gaat :9

Momenteel gebruik ik het Zyxel modem op mijn ISDN verbinding. Ik zit een meter of 800 van de centrale af, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Ik wilde hier een lijstje gaan samenstellen met de maximum snelheden van de modems die er zijn. Belangrijk voor mij is het dat het modem in een bridge stand kan, aangezien ik zelf speel met een NAT router met allerlei opties in linux. Ik heb geen zin in een dubbele NAT.
Eisen zijn dus:
- Modem heeft 1024 upload (noem gerust andere, zodat ik een complete lijst kan maken waarin alle modems staan, ook die met een tragere upload!
- Modem is geschikt voor ISDN (analoog mag ook, voor het lijstje).
- Modem kan iig bridgen, en als optie router zijn. Zet dit even erbij. Hier begin lijstje :) :

Modem merk:POTS/ISDN:Max down:max up:Bridge/Router:
Alcatel SpeedTouch 510Beide8192pots:832 isdn: 640?
Alcatel SpeedTouch 610Beide8192pots:832 isdn: 640?
DrayTek Vigor 2600Beide8192pots:1024 isdn:1024 *?
DrayTek Vigor 2500????
Copperjet 810???960?Bridge, getweaked router
Zyxel 650RBeide?864 (?isdn?pots?)Beide
E-tech ADSL Modem/RouterBeide8192pots:1024 isdn:1024Beide
Eminent EM-41038192isdn:1024
Eminent EM-41058192isdn:1024Met Wlan
Sweex ADSL modem/router**Beide8192pots:1024 isdn:1024Bridge/Router

Let op: Bij "beide" zijn er vaak wel 2 verschillende versies van het modem!
* Dit modem werkt met ISDN alleen met BBned, niet met KPN! Analoog kan wel.
** Zelfde modem als de E-tech
Geef in je post het volgende aan door dit te copy-pasten:
Merk+type:
Pots/ISDN/beide:
Max down:
Max up (isdn & pots):
Router/Bridge/beide:
Owkee, die 800 meter geeft je een grote kans dat het haalbaar is maar natuurlijk geen garanties. De kabels naar je woning kunnen nog 'slecht' zijn.

Maar met de huidige apparatuur van bbned (DSLAM in de centrale (cisco nu)) welke alleen vervangen gaat worden dit jaar. (nut van een speciaal modem kopen nu heeft weinig zin dus).

Maar goed, voor isdn:

- Etech adsl modem router (de eerste versie, die compleet zwarte! alleen). De V2 doet 896kbit upload

- Tellindus

De e-tech v2 en ook de sweex etc hebben een connexant chipset. Die doen dus 896kbit.
Waslijn schreef op 09 februari 2004 @ 22:58:
Volgens mij kan de Copperjet 810 v4 ook 1024 aan, deze modem heeft namelijk net als de eminent modems een Clobespan chipset.
Klopt, globespan chippie. Maar wat er gebeurt als bbned de dslam wisselt van cisco naar alcatel kan het weer helemaal anders worden.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 10-02-2004 10:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 10:41
Hmm nice. :)
Ik heb de standaard Zyxel modem van Demon. Ik haal nu 80 kb/sec up.
Stel dat ik nou een snellere modem koop, zou ik dan een snellere up halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn modem getest een 8192/2048 lijn (thomson 510v4) en hij haalde gewoon 220/225 kb/s up downstream was gewoon 800/840kb/s dus ik snap niet wat het probleem is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
* Attilla gaat na alle reply's hier in het topic roet in het eten gooien.

Adsl icm met isdn heeft een theoretisch maximum upload van 640kbit. Dan kan je honderd modems proberen, maar dit zal echt niet sneller worden het is gewoon echt iets wat bij adsl hoort.

Met adsl over analoog zit er ook een limiet op de upload van 1024, maar dit is heel erg afhankelijk van de lijn kwaliteit en afstand. Net als dat er maar heel weinig mensen zijn die de volle 8mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik zit dus 64METER!!! van de centrale af! :p
Dat ding zit bijna in m'n bips!
Ik moet en zal een 1024Kbit upstream modem heben! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De Alcatel Speedtouch 510 kan in ieder geval functioneren als router.
Hoe het zit met de Bridge-functionaliteit weet ik niet want dat heb ik nog nooit gebruikt. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 19:34
Ik heb de Speedtouch Home ISDN en in de manual staat gewoon dat hij 8mbit down en 1mbit up kan halen...lijkt me sterk dat de 510 dat niet kan dan. Zelf wacht ik op mn upgrade van 1024/512 naar 2048/1024 (Demon, BBned) om het in de praktijk te ervaren. Ik zit wel 2000m van de centrale meen ik.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:21:
Ja maar ik zit dus 64METER!!! van de centrale af! :p
Dat ding zit bijna in m'n bips!
Ik moet en zal een 1024Kbit upstream modem heben! :D
Zekers dat er niet speciaal voor jouw een kabeltje loopt naar je woning. Zal wel eerst naar wijkverdeler gaan en dan terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 12:22
Wel interessant om hier naar te kijken. Ik ga binnenkort naar Demon met een 2048/1024 abbo en woon meer dan 2km van de centrale. Voordeel is wel dat de kabels hier van hoge kwaliteit zijn dus ik hoop dat de techniek me niet in de steek laat. Dus het standaard modem van Demon is niet aan te raden als je de volle 1mbit upstream wilt halen :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik een beetje door de war geschopt door bjck. Haalt die e-tech modem nou wel of niet die 1024 upload? In de openingspost staat van wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:27
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 10:18:
ik heb mijn modem getest een 8192/2048 lijn (thomson 510v4) en hij haalde gewoon 220/225 kb/s up downstream was gewoon 800/840kb/s dus ik snap niet wat het probleem is....
Wat is dit voor onzin?

Ten eerste bestaat er geen DSL lijn die op deze snelheid kan werken, ten tweede kan het 510 modem dat al helemaal niet aan?
Totale onzin dus.

[edit]
Aangezien dit zeker niet de eerste keer is dat je op deze manier topics loopt te beinvloeden, mag je zo je mail even lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 10-02-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 10 februari 2004 @ 14:01:
[...]

Zekers dat er niet speciaal voor jouw een kabeltje loopt naar je woning. Zal wel eerst naar wijkverdeler gaan en dan terug.
Uhm nee hoor, ik woon in Hilversum op de winkelstaat en daar naast staat DE centrale van hilversum (groot gebouw met allerlei communincatie servers erin enzo, dus niet een wijkcentrale-tje.)
Op die site van bbnet krijg ik 64meter te zien en dat kan dus wel redelijk kloppen.
Is dat zo lastig te geloven? Iemand moet er toch dicht bij wonen?! Waarom niet ik?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:33:
Nou ben ik een beetje door de war geschopt door bjck. Haalt die e-tech modem nou wel of niet die 1024 upload? In de openingspost staat van wel namelijk.
Ik heb met de verkoop van E-tech gebelt en ze kunnen inderdaad maar 896kbit upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnolia schreef op 10 februari 2004 @ 13:41:
Ik heb de Speedtouch Home ISDN en in de manual staat gewoon dat hij 8mbit down en 1mbit up kan halen...lijkt me sterk dat de 510 dat niet kan dan. Zelf wacht ik op mn upgrade van 1024/512 naar 2048/1024 (Demon, BBned) om het in de praktijk te ervaren. Ik zit wel 2000m van de centrale meen ik.
Op de verpakking van de E-tech modems staat ook 8Mbit/1Mbit, maar dat kunnen ze dus toch niet. Dat wordt er kennelijk toch neer gezet omdat dat dat de ADSL standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Newy

is het nog steeds Zat

Ik heb hier een Telindus 1111 ISDN, met 8/1 Mbit, en haal makkelijk 100+ Kbyte upload.
Hoe het nou ECHT zit met ISDN en max 640 is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb voor de zekerheid Allied Data nog even gebelt en de Copper Jet 810/820 gebruiken inderdaad de Globespan chip en moeten dus 1024Kbit up aan kunnen.
Voor mij is de onduidelijkheid genoeg geweest. 8)7 Ik zoek niet verder en ga gewoon voor de Allied Data Copper Jet 810 of 820. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb tot de post van [rml]Newy in "[ ADSL] Modem voor 1024 upload icm ISDN"[/rml] alles geupdate. Ik heb het nu in een html staan, anders ben ik morgen nog niet klaar met die cryptisch table code.

Nu vragen: ISDN kan hoger halen als 640 hoor ik van veel mensen, al is het over de specs. Verder zei iemand dat "als bbned de dslam wisselt van cisco naar alcatel kan het weer helemaal anders worden.". Wat wordt er dan anders? De modems blijven toch die max snelheid ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Magnolia schreef op 10 februari 2004 @ 13:41:
Dit klopt ;)

Kan je namelijk op de Alcatel/Thompson site lezen maar wel met een MAAR erbij namelijk :

Bij de Home staat 832 kbps UpLoad en bij de Pro 1 Mbps UpLoad

Sinds deze 2 dezelfde hardware hebben en de Home daardoor om te bouwen is zou je dus de Home versie eerdt even moeten "Tweaken" ;)

Echter kan ik dit niet bevestigen sinds ik het niet kan testen ofzo, maar aan de andere kant : Waarom valse gegevens op je site zetten vooral als je zo'n groot bedrijf als Alcatel bent ;) :?

Totzover mijn "bevindingen" :Y)

* nero355 heeft een Tweaked Alcatel Pro met 2048/320 lijntje ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
nero355 schreef op 10 februari 2004 @ 17:43:
[...]

Dit klopt ;)

Kan je namelijk op de Alcatel/Thompson site lezen maar wel met een MAAR erbij namelijk :

Bij de Home staat 832 kbps UpLoad en bij de Pro 1 Mbps UpLoad

Sinds deze 2 dezelfde hardware hebben en de Home daardoor om te bouwen is zou je dus de Home versie eerdt even moeten "Tweaken" ;)

Echter kan ik dit niet bevestigen sinds ik het niet kan testen ofzo, maar aan de andere kant : Waarom valse gegevens op je site zetten vooral als je zo'n groot bedrijf als Alcatel bent ;) :?

Totzover mijn "bevindingen" :Y)

* nero355 heeft een Tweaked Alcatel Pro met 2048/320 lijntje ;)
* pierre-oord heeft vernomen dat een getweakte home NIET zo'n hoge upload red, dat is alleen met de echte. Stond ergens, misschien het grote 1mbit topic/demon topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, het is toch een Globespan chip? Geen Clobespan?
En ik heb dan wel alleen naar de annex a versie van E-tech gevraagt, maar het lijkt me sterk dat de annex b versie ineens wel 1024Kbit kan terwijl je dus via annex a eigenlijk een hogere upload als met annex b zou moeten kunnen halen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 15:38:
[...]

Uhm nee hoor, ik woon in Hilversum op de winkelstaat en daar naast staat DE centrale van hilversum (groot gebouw met allerlei communincatie servers erin enzo, dus niet een wijkcentrale-tje.)
Op die site van bbnet krijg ik 64meter te zien en dat kan dus wel redelijk kloppen.
Is dat zo lastig te geloven? Iemand moet er toch dicht bij wonen?! Waarom niet ik?!
Al die afstanden die die postcode checks geven zijn hemelsbreed genomen. De werkelijke kabellengte kan dus zeker langer zijn. (gaat ik ook van uit) maar ben nu wel nieuwsgierig geworden. Bel anders ff kpn en vraag ze een lijnlengte meting te doen voor je en post het ff hiero.
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:33:
die etech welke bedoel je nu????

De 'oude' compleet zwarte e-tech komt boven de 900kbit uit. De geel/blauwe (of nu zijn ze zwart/zilver) doen 896kbit upload maximaal.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 10-02-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Check de update nou maar, daar staat ook het verschil tussen die etechs's bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 10 februari 2004 @ 18:33:
[...]Al die afstanden die die postcode checks geven zijn hemelsbreed genomen. De werkelijke kabellengte kan dus zeker langer zijn.
Hehe no sheet sherlock ;) Uiteraard worden die afstanden hemelsbreed genomen.
Maar dat veranderd de zaak niet zo. Als iemand anders dus 1300meter te zien krijgt is dat in werkelijkheid ook veel langer. Alleen hoe verder het hemelsbreed is hoe groter het verschil zal zijn tussen hemelsbreed en de werkelijke lengte van de kabel. Ik woon hier op kamers. De huizen hier zijn oud, maar er komen 3 telefoon lijnen binnen op dit address en de lijn naar mijn kamer is een jaar geleden ofzo pas eens aangelegt, dus ik neem aan ook wel van goede kwaliteit.
Ik ben daarom ook erg benieuwd wat ik voor snelheden zal halen en daarom wil ik dus zeker zijn dat het niet m'n modem is wat me tegen zal houden. >:)

p.s. Mijn telefoon lijn is trouwens gister geactiveerd door iemand van de KPN die hier kwam en die zei ook tegen mij dat ik een lekker verbinding zal hebben aangezien ik dus zo dicht bij de centrale zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pierre-oord schreef op 10 februari 2004 @ 17:55:
[...]

* pierre-oord heeft vernomen dat een getweakte home NIET zo'n hoge upload red, dat is alleen met de echte. Stond ergens, misschien het grote 1mbit topic/demon topic.
Hmm........ thnx :) weten we dat ook weer :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de door pierre in z'n main-post gezette thuis-centrale afstand meter krijg ik:
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 34 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 78 meter hemelsbreed. "
Ik gebruikte zelf http://pcdb.bbned.nl om de afstand te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 20:17:
Bij de door pierre in z'n main-post gezette thuis-centrale afstand meter krijg ik:
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 34 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 78 meter hemelsbreed. "
Ik gebruikte zelf http://pcdb.bbned.nl om de afstand te meten.
Added :) het scheeld bij mij enkele iets van 10 meter, dus weer een andere meting. Ach, je kunt er niet genoeg hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Op http://www.pckennis.net/GoT/modem.htm

staat:

Zyxel 650R pots 864 ?? Bridge, tweaked: router

Dat is 896 up en 8192 down. Zonder twijfel. Voor wie het bijhoudt; die kan het wijzigen.

[ Voor 4% gewijzigd door PJKs op 10-02-2004 22:13 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pierre-oord schreef op 10 februari 2004 @ 21:30:
[...]

Added :) het scheeld bij mij enkele iets van 10 meter, dus weer een andere meting. Ach, je kunt er niet genoeg hebben ;)
Aanvulling op je lijstje:

De E-tech V2 is er ook in ISDN is eerst in blauw geleverd, nu zelfde buitenkant maar in zwart/zilver. Deze heeft dezelfde waardes op een dsl lijn als de pots versie (8064/896).

En ook de Telindus 1121 doet overigens 8064/1024.

En de CJT 810 V1 heeft een Texas Instruments chip :)

En je hebt overal 8192 staan ipv 8064 ... heb nog geen modem bij niemand hoger dan 8064 zien doen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 10-02-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
bjck schreef op 10 februari 2004 @ 23:28:
[...]

Aanvulling op je lijstje:

De E-tech V2 is er ook in ISDN is eerst in blauw geleverd, nu zelfde buitenkant maar in zwart/zilver. Deze heeft dezelfde waardes op een dsl lijn als de pots versie (8064/896).

En ook de Telindus 1121 doet overigens 8064/1024.

En de CJT 810 V1 heeft een Texas Instruments chip :)

En je hebt overal 8192 staan ipv 8064 ... heb nog geen modem bij niemand hoger dan 8064 zien doen 8)
Willen er mensen links geven naar winkels die de telindus hebben en de fabrikant? Ik kan niets vinden met google of een prijsvergelijk machine. Naam correct?

Ow ghehe, ik dacht 8x 1024 :)

mmm, van die V2 zijn dus ook zwarte versies in omloop... wordt het lastig. Die etech is juist fijn goedkoop, vergeleken met die andere als copperjet.

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 11-02-2004 13:26 ]

• bjck
pierre-oord schreef op 11 februari 2004 @ 13:21:
[...]

Willen er mensen links geven naar winkels die de telindus hebben en de fabrikant? Ik kan niets vinden met google of een prijsvergelijk machine. Naam correct?

mmm, van die V2 zijn dus ook zwarte versies in omloop... wordt het lastig. Die etech is juist fijn goedkoop, vergeleken met die andere als copperjet.
Jah, die V2 is er in blauw/goud kleurig (dus 2kleurig) en hetzelfde model nu ook in zwart/zilver (ook 2 kleurig). Maar zijn gemakkelijk te herkennen omdat ze nog wel dezelfde buitenkant hebben kwa vorm.

Ook de analoge is van kleur veranderd overigens ;)

Dus er zijn voor de duidelijkheid nu 4 verschillende E-techs

ISDN v2 (zowel blauw/geel als zwart/zilver)
POTS v2 (zowel blauw/geel als zwart/zilver)
ISDN zwart (oude 'adsl broadband router' staat er op)
POTS blauw/geel met maar 1 poortje.

En die telindus is al een ouder type, weet niet of die nog gemaakt/verkocht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 12-02-2004 12:20 ]

Verwijderd

Cutebritney schreef op 10 februari 2004 @ 14:39:
[...]

Wat is dit voor onzin?

Ten eerste bestaat er geen DSL lijn die op deze snelheid kan werken, ten tweede kan het 510 modem dat al helemaal niet aan?
Totale onzin dus.

[edit]
Aangezien dit zeker niet de eerste keer is dat je op deze manier topics loopt te beinvloeden, mag je zo je mail even lezen.
Het kan wel als je een Loadbalancer gebruikt en 2 fysieke lijnen naar je huis (2 telefoonaansluitingen ), zoals at egdaan word met Dual extreme abbo van speedxs. Alleen is dat in zin geval nie t geval, anders zo ie ook 16384kbit download moeten hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 12:33 ]

• pierre-oord
bjck schreef op 12 februari 2004 @ 12:19:
[...]

Jah, die V2 is er in blauw/goud kleurig (dus 2kleurig) en hetzelfde model nu ook in zwart/zilver (ook 2 kleurig). Maar zijn gemakkelijk te herkennen omdat ze nog wel dezelfde buitenkant hebben kwa vorm.

Ook de analoge is van kleur veranderd overigens ;)

Dus er zijn voor de duidelijkheid nu 4 verschillende E-techs

ISDN v2 (zowel blauw/geel als zwart/zilver)
POTS v2 (zowel blauw/geel als zwart/zilver)
ISDN zwart (oude 'adsl broadband router' staat er op)
POTS blauw/geel met maar 1 poortje.

En die telindus is al een ouder type, weet niet of die nog gemaakt/verkocht wordt.
Da's nou nog is handige info. Ik add het binnenkort even, komt er weer een updateje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 12:31:
[...]

Het kan wel als je een Loadbalancer gebruikt en 2 fysieke lijnen naar je huis (2 telefoonaansluitingen ), zoals at egdaan word met Dual extreme abbo van speedxs. Alleen is dat in zin geval nie t geval, anders zo ie ook 16384kbit download moeten hebben.
Moet je dan niet ook 2 modems hebben? En dan dus nog als je modems op bv 832Kbit up gelimiteerd zijn dan heb je dus toch nog 'maar' 1664KBit upstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Lijstje nog even geupdate. Er staan nog wat lege vakjes, en paar links die niet werken, en paar ???-ens. ZUllen we dat nog even compleet maken?

http://www.pckennis.net/GoT/modem.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 09-10 19:57
Antwoord op diegeen die vroeg wat er gaat veranderen wanneer BBned de dslams vervangt:

Je sync snelheid is een samenspel tussen veel factoren. Ook tussen je modem en de dslam. Momenteel heeft BBned cisco dslams met globespan chipsets. Wanneer je thuis een modem hebt staan met ook een globespan chip heb je een goede kans op de hoogste sync snelheid, omdat die twee gewoon lekker met elkaar kunnnen praten. Wanneer BBned dan de dslams gaat vervangen voor alcatels is het voordeel wat je hebt met globespan - globespan dus weg. Het kan dan zijn dat je weer minder gaat syncen.

Om die reden is het dan ook handig om eigenlijk te wachten met het kopen van een ander modem totdat de resultaten bekend zijn van modems die goed overweg kunnen met die alcatels.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Londje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 16:18

Londje

....tssssssss....

pierre-oord schreef op 14 februari 2004 @ 14:16:
Lijstje nog even geupdate. Er staan nog wat lege vakjes, en paar links die niet werken, en paar ???-ens. ZUllen we dat nog even compleet maken?

http://www.pckennis.net/GoT/modem.htm
Wat betreft de vraagtekentjes bij alle alcatel modems in combo met bridged. Alle Alcatel SpeedTouch modems kunnen zowel bridged als routed worden geconfigureerd.

Asus P3B-F | PentiumIII 800@992 | 2 *256mb PC133 ECC | Voodoo3 3000 AGP | Creative AWE64 | Maxtor 40GB 7200 | WD 20 GB 7200| Plextor 40x SCSI | Plextor 12x4x32 SCSI | Iiyama Vision Master Pro 510 | IntelliMouse Explorer | WinXP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Maar dan geld toch nog steeds dat een chipset gewoon 1mbit aan moet kunnen :) , dan zou alleen alcatel 1mbit chipset sneller zijn, alleen zijn die beetje moeilijk te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Met ISDN haal je sowieso maar de 640 kbps; hoger lukt gewoon niet. of je meting wordt vertroebeld of je hebt een magische verbinding :P

[ Voor 35% gewijzigd door Wokschotel op 15-02-2004 18:37 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Wokschotel schreef op 15 februari 2004 @ 18:36:
Met ISDN haal je sowieso maar de 640 kbps; hoger lukt gewoon niet.
ALs je de ervaringen van anderen bekijkt, kan dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 07:34

Wokschotel

Op 6 wielen

pierre-oord schreef op 15 februari 2004 @ 18:37:
[...]

ALs je de ervaringen van anderen bekijkt, kan dat wel...
Mja, officieel (!) kun je maar 640 halen. Misschien dat het in de praktijk wel lukt om hogere snelheden te halen. Maar alles hoger dan 640 is mooi meegenomen, maar het *kan* dus wel hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door Wokschotel op 15-02-2004 18:43 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Londje
  • Laatst online: 21-08 16:18

Londje

....tssssssss....

pierre-oord schreef op 11 februari 2004 @ 13:21:
[...]

Voor zover ik weet worden de Telindus modems niet los verkocht, maar alleen aan providers. Deze modems gebruikt bijvoorbeeld Versatel...

Asus P3B-F | PentiumIII 800@992 | 2 *256mb PC133 ECC | Voodoo3 3000 AGP | Creative AWE64 | Maxtor 40GB 7200 | WD 20 GB 7200| Plextor 40x SCSI | Plextor 12x4x32 SCSI | Iiyama Vision Master Pro 510 | IntelliMouse Explorer | WinXP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Vandaar dat ik die modems nergens kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Laatst online: 10:55
Nou ik heb de hele avond fora zitten te doorspitten maar volgens mij ben ik er uit.
Als je mazzel hebt met een oude E-tech type, dan kun je fijn die kopen, lekker goedkoop en toch 1Mbit upload.

Speel je op safe, net als ik, dan ga je voor de Eminent: EM4100
Bijv hier: http://www.computer-netwe.../detail.aspx?prodid=46119
te koop voor 89 euro.

Als ik ze goedkoper vind zal ik het posten. Oh en als iemand een adresje heeft waar ze gegarandeerd die oude E-tech modems verkopen, dan houd ik me die aanbevolen. Pierre, bedankt voor de info enzo.

[edit]
Nou, officieel ondersteunt BBned de eminent niet, maar ik heb al wel ervaringen gelezen van mensen die dit wel deden.

[ Voor 11% gewijzigd door Red devil op 22-02-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Zyxel Prestige 650H-31 (POTS) 4 ports, die haalt de 920kbps upstream (dat geeft ie aan iig bij de lijn eigenschappen).
Down staat ie op 8032kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
SMC7204BRB 4 ports. ISDN.
Upload komt niet hoger dan 608 hier. :( Globespan chipset en 1300meter van centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draytek 2600 komt niet hoger met de upload dan 896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Raven- schreef op 07 mei 2004 @ 02:40:
SMC7204BRB 4 ports. ISDN.
Upload komt niet hoger dan 608 hier. :( Globespan chipset en 1300meter van centrale
Inmiddels heb ik een E-tech ADSL Modem/Router ISDN, ook met globespan chipset. De upload staat nu op 786. We komen er wel. Nog maar es de Eminent ISDN dsl modem uitproberen. Weet iemand welke winkel deze verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:57

t3q

Say yes to teq

Heb een 650-R33 op ISDN op 864meter van de centrale.

Heb jet 8/1 abonn en me modem trained op 7616/896. Gemiddeld up van 93 kB/s

Dus ISDN kan wel harder :)

[ Voor 9% gewijzigd door t3q op 18-05-2004 20:30 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 09-10 11:30
Ik maak momenteel gebruik van een Drayek 2500 over ISDN.

Geen slechte ervaring met dit modem behalve de upload van max 1 mbit wordt niet gehaald. Het modem zit op een demon 2048/1024 lijn.

Download snelheden worden makkelijk gehaald tot max 235 KB/s. Echter de upload komt niet hoger dan 65 KB/s. Ook het modem zelf geeft al aan dat de upload snelheid is vast gesteld op 640 kbit.

Zal dit dan toch door dit modem komen icm isdn? Is het verstandig om dit modem om te ruilen voor een 2600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Een klein schopje!

Ik lees hier redelijk veel informatie over de Eminent EN4001/4003. Heb momenteel een netwerkje bestaande uit een getweakte Alcatel Home icm een Linksys WRT54G en Planet Comfort (3200/768) over een ISDN2 lijn.

Nu kan mijn huidige modem de upload al niet aan en wil ik dus een andere. Vraag nu is of de 4101/4103 wel goede instellingen heeft qua poortmapping en stabiel genoeg is om een webserver te draaien.....

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Eminent EM4115 (Wireless Modem annex B/4-poorts router)???

[ Voor 14% gewijzigd door Hollanda op 07-03-2005 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je huidige modem kan de upload prima aan lijkt mij. Ik heb ze zelfs op wide-open (1024Kbps) lijngen gezien. Misschien kan je lijn het niet aan of de aansluitkunsten toch niet optimaal.

Ander modem en een ADSL lijn is gewoon proberen. Elke lijn is net weer ietsje anders qua ruis en signaal en kan met dezelfde modem heel anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
bjck schreef op maandag 07 maart 2005 @ 05:59:
Je huidige modem kan de upload prima aan lijkt mij. Ik heb ze zelfs op wide-open (1024Kbps) lijngen gezien. Misschien kan je lijn het niet aan of de aansluitkunsten toch niet optimaal.

Ander modem en een ADSL lijn is gewoon proberen. Elke lijn is net weer ietsje anders qua ruis en signaal en kan met dezelfde modem heel anders uitpakken.
Officieel kan een Alcatel Home maar 640 kbps (ik haal nu zo rond de 650 kbps en zit 650 meter van de centrale vandaan) aan en ook vind ik de menu's van de Alcatel maar erg wazig, ik word er niet echt duidelijk uit. Daarom zat ik aan de Eminent EN4001 te denken, hier zit gewoon een NL handleiding bij en vooral het poortmappen is voor mij belangrijk. Geen goede investering dus???

Werkt de Telindus 1111 btw op een KPN ADSL netwerk?

[ Voor 10% gewijzigd door Hollanda op 07-03-2005 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zondag 15 februari 2004 @ 18:36:
Met ISDN haal je sowieso maar de 640 kbps; hoger lukt gewoon niet. of je meting wordt vertroebeld of je hebt een magische verbinding :P
Ik haal met mijn Speedtouch 510iv4 gewoon een up van 960 kbit/s hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Wokschotel schreef op zondag 15 februari 2004 @ 18:36:
Sorry hoor, klopt echt niet. Ik haal met zo'n standaard Demon-BBNed-Zyxel over ISDN altijd probleemloos 105 kilobytes/sec. Gemeten met een ruim voldoende groot binair file over een ftp verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollandia schreef op maandag 07 maart 2005 @ 07:07:
[...]

Officieel kan een Alcatel Home maar 640 kbps (ik haal nu zo rond de 650 kbps en zit 650 meter van de centrale vandaan) aan en ook vind ik de menu's van de Alcatel maar erg wazig, ik word er niet echt duidelijk uit. Daarom zat ik aan de Eminent EN4001 te denken, hier zit gewoon een NL handleiding bij en vooral het poortmappen is voor mij belangrijk. Geen goede investering dus???

Werkt de Telindus 1111 btw op een KPN ADSL netwerk?
Dat modem is eeuwen oud ondertussen maar kan waarschijnlijk best werken. Dat type heeft het beste resultaat op de Cisco apparatuur wat BaByXL & BBned gebruiken (of gebruikten in veel centrales voordat ze gingen migreren).

Zoek een modem met alcatel chipset zoals ZyXEL 650 serie of een 510v4 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
bjck schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:42:
[...]

Dat modem is eeuwen oud ondertussen maar kan waarschijnlijk best werken. Dat type heeft het beste resultaat op de Cisco apparatuur wat BaByXL & BBned gebruiken (of gebruikten in veel centrales voordat ze gingen migreren).

Zoek een modem met alcatel chipset zoals ZyXEL 650 serie of een 510v4 inderdaad.
Dus een Eminent EN4101 is niks voor op een planet internet verbinding??? Ik wil gewoon graag een stabiel modem dat goed kan poortmappen en ook de hoge uploads van tegenwoordig aankan. Tips!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alcatel 510iV4 gewoon.

Geen afwijkende modems nemen zoals eminent etc. Geeft altijd alleen maar vragen, meer dan oplossingen.

Blijf bij ZyXEL of Alcatel.

[ Voor 76% gewijzigd door bjck op 07-03-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
bjck schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:44:
Alcatel 510iV4 gewoon.

Geen afwijkende modems nemen zoals eminent etc. Geeft altijd alleen maar vragen, meer dan oplossingen.

Blijf bij ZyXEL of Alcatel.
Maar ik lees in het begin van dit topic dat de Zyxel en Alcatel maar tot 864/640 upload gaan en daarom zat ik aan de eminent te denken, omdat die tot 1024 gaat. Welke moet ik nou nemen??

Misschien een ervaringsdeskundige hier???

[ Voor 8% gewijzigd door Hollanda op 07-03-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 09-10 19:34
hoi, ik zit op een alcatel DSLAM, welk modem, of beter gezegd welke chipset zou hiermee het beste syncen?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Hollandia schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:50:
[...]

Maar ik lees in het begin van dit topic dat de Zyxel en Alcatel maar tot 864/640 upload gaan en daarom zat ik aan de eminent te denken, omdat die tot 1024 gaat. Welke moet ik nou nemen??

Misschien een ervaringsdeskundige hier???
De eminent gebruikt een Globespan chipset, en kan icm een cisco DSLAM een hoge upload halen, ik haal zelf 960 op 2km afstand (ISDN)

Alleen is er niets te garanderen: Bij de eerste de beste upgrade hier in centrale zal je op een Alcatel terechtkomen en heb je dus een heel ander verhaal. Daarnaast is, meen ik, eminent aan het overstappen naar Texas Instruments aangezien globespan overgenomen is door connexant.

Kortom: de Zyzel en de Alcatels zijn algemeen bekend als "meest universeel". Andere modems kunnen beter zijn in jouw situatie, alleen in de toekomst ineens tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
DJSmiley schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:19:
[...]

De eminent gebruikt een Globespan chipset, en kan icm een cisco DSLAM een hoge upload halen, ik haal zelf 960 op 2km afstand (ISDN)

Alleen is er niets te garanderen: Bij de eerste de beste upgrade hier in centrale zal je op een Alcatel terechtkomen en heb je dus een heel ander verhaal. Daarnaast is, meen ik, eminent aan het overstappen naar Texas Instruments aangezien globespan overgenomen is door connexant.

Kortom: de Zyzel en de Alcatels zijn algemeen bekend als "meest universeel". Andere modems kunnen beter zijn in jouw situatie, alleen in de toekomst ineens tegenvallen.
En dit geld bij een KN/Planet aansluiting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollandia schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:44:
[...]

En dit geld bij een KN/Planet aansluiting???
KPN gebruikt Alcatel DSLAMS met daarin Alcatel chipsets. Dus een ST 510v4 of een ZyXEL 650 series werkt dan het beste / meest optimaal. Officieel kunnen deze modems "maar" 640Kbps of 832Kbps maar dat is omdat deze fabrikanten wel snappen wat ze maken. Officieel gaat ADSL ook maar tot deze snelheden.

Elke modembakker die "tot wel 1024Kbps upstream!" met toeters en bellen noteert heeft ook wel gelijk maar kan het net zo goed niet garanderen.

In de praktijk blijkt dat ook de andere (eerlijkere) fabrikanten net zo goed 1024Kbps (of 960Kbps) kunnen behalen. Een bijna vereiste voor 900+ is wel dat de chipsets gelijk zijn aan beide kanten.

Dus voor KPN-ADSL liefst een 510v4 of een ZyXEL 650 series.

Voor andere DSL-netwerken kunnen andere modems betere situaties halen (zoals de Eminent op de Cisco's van BBned & BaByXL en mogelijk de UTStarcom's van BaByXL, BBned gebruikt ook deels Alcatel dus pas op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Dan ga ik het maar proberen met een Alcatel 510i, inmiddels voor 25 euro aangeschaft via marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Wokschotel schreef op zondag 15 februari 2004 @ 18:42:
[...]
Mja, officieel (!) kun je maar 640 halen. Misschien dat het in de praktijk wel lukt om hogere snelheden te halen. Maar alles hoger dan 640 is mooi meegenomen, maar het *kan* dus wel hoger.
Iemand enig idee waarom adsl over isdn gewoon niet hoger zou kunnen?

Zelf haal ik up een 80-90 KB/s dus iets boven de 640kpbs en dat op ruim 1500m van de centrale en nog een lange (goede) kabel tussen splitter en modem (speedtouch home met daarachter een draytek 2104p).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
MeNTaL_TO schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:57:
[...]

Zelf haal ik up een 80-90 KB/s dus iets boven de 640kpbs en dat op ruim 1500m van de centrale en nog een lange (goede) kabel tussen splitter en modem (speedtouch home met daarachter een draytek 2104p).
Omdat de ruimte op de kabel kleiner is als bij PTSN (de bandbreedte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MeNTaL_TO schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:57:
[...]

Je haalt nu twee verschillende dingen door elkaar. De:

• behaalde snelheid
• verbindings snelheid tussen modem en dslam (linesync)

Je haalt 80 a 90KBps, dus even grofweg x 10 (of 9.6, niet x8 ivm overhead) = 800 a 900Kbps op je lijn. Netjes dus eigenlijk. Als je sync op 640Kbps zou staan haalde je 65 a 70KBps.
Hollandia schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 02:39:
[...]

Omdat de ruimte op de kabel kleiner is als bij PTSN (de bandbreedte).
Klopt natuurlijk wel, maar in de praktijk merk je hier toch bijzonder weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Sorry als ik nu een domme vraag stel hoor :/
Maar ik heb dus een Alcatel Speedtouch Home ISDN op een Planet Internet Comfort abo (overigens nog zonder de upgrade)

Ga ik wel de 'beloofde' 768kbit/s halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Conan schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:31:
Sorry als ik nu een domme vraag stel hoor :/
Maar ik heb dus een Alcatel Speedtouch Home ISDN op een Planet Internet Comfort abo (overigens nog zonder de upgrade)

Ga ik wel de 'beloofde' 768kbit/s halen??
Ikzelf haal na mijn upgrade 650 kbps met dit modem maar een 510Iv4 is onderweg, ik zal je laten weten of dit nog wat uitmaakt qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

Hollandia schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:01:
[...]

Ikzelf haal na mijn upgrade 650 kbps met dit modem maar een 510Iv4 is onderweg, ik zal je laten weten of dit nog wat uitmaakt qua snelheid.
Merk+type: Speedtouch 510i
Pots/ISDN/beide: ISDN
Max down: 8000
Max up (isdn & pots): 1024 (ISDN)

KPN heeft zelf bevestigd dat de speedtouch met POTS en ISDN max 1024 aan moeten kunnen!

Zie: http://ikhebbreedband.xs4...=list-archive&go=archives

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Kijk dat is nou een goede link!
(toevallig geen link naar de KPN site?)
Speedtouch modems maximum van 1024 kbit upstream

KPN heeft inmiddels het onderzoek afgerond naar de maximale upstream snelheden van de Speedtouch modems.
Goed nieuws: de modems kunnen een maximale upstream snelheid van 1024 kilobit/seconde aan!
Gebruikers van een oude versie van het speedtouch 510 modem kunnen ervaren dat de snelheid niet hoger dan 832 kbit komt. U kunt het versie nummer bekijken door in te loggen middels: Speedtouch modem.
Wanneer u versie nummer 4.2 of hoger heeft, bent u verzekerd dat het modem maximaal 1024 kbit upstream kan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hollanda op 09-03-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

Hollandia schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:03:
Kijk dat is nou een goede link!
(toevallig geen link naar de KPN site?)

[...]
Nee komt uit een mail afkomstig van KPN!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Hier (amstelveen) hadden we eerst een DSLAM met een Globespan chipset, toen haalde ik met mijn ISDN 1024 upload (112~120KB/sec). Nu echter is al enige tijd geleden de DSLAM vervangen voor een Alcatel en haal ik 832kbit up. Beetje jammer. :(

Kan hier volgens mij weinig aan doen. Heb nu een Vigor 2500. Heb nog een Etech (kut ding) en een copperjet 810 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Bl@de schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:15:
Hier (amstelveen) hadden we eerst een DSLAM met een Globespan chipset, toen haalde ik met mijn ISDN 1024 upload (112~120KB/sec). Nu echter is al enige tijd geleden de DSLAM vervangen voor een Alcatel en haal ik 832kbit up. Beetje jammer. :(

Kan hier volgens mij weinig aan doen. Heb nu een Vigor 2500. Heb nog een Etech (kut ding) en een copperjet 810 liggen.
Wat was het type modem wat je had dan?

En je hebt nu een 510iv4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Ik had eerst een Etech. Zo'n zwarte ADSL over ISDN modem/router. Nu heb ik een Draytek Vigor 2500 ADSL over ISDN modem/router.

Maar sinds dus de DSLAM is veranderd hier, heb ik lagere uploadsnelheden dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 12:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Misschien een hele stomme vraag. Hoe weet je wat voor apparatuur er in de DSLAM staat en wanneer deze vervangen gaat worden? Ik begin nu uitermate nieuwsgierig te worden. Te meer omdat ik een redelijk populaire site thuis host en ik elke kbit up goed kan gebruiken.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1