[ALG] Online Virusscan

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
De vraag is heel kort en simpel...... ik moet voor in een kleine opdracht een virusscanner in een eigen pagina kunnen pluggen, de vraag is kan dit ?

Ja tuurlijk kan dit, maar aangezien die standaard online scanners allemaal beveiligd zijn tegen het opnemen in een andere site schiet dat niet echt op.

Natuurlijk wil ik kijken naar de mogelijkheid om dit (deels) zelf te maken. Er is een mogelijkheid tot modules installeren onder linux en ik had begrepen dat daar iets voor bestaat ?

Het mooiste zou dus de laatste optie zijn; deels zelf maken met een plugin onder linux. Nu vraag ik me alleen af hoe je de viruslijst bijgewerkt krijgt. Is hier een centraal punt voor waar deze info ieder(e) uur/dag vandaan te halen is om te updaten ?

Wie kan me hier iets meer over vertellen ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

http://www.microsoft.com/com/tech/activex.asp

succes :Y)

Mocht je snel snel wat willen gebruiken van een anders site kun je toch gewoon een iframe oid gebruiken?

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 08-02-2004 15:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
overigens is er voor linux de gratis clamav.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
HunterPro schreef op 08 februari 2004 @ 15:10:
overigens is er voor linux de gratis clamav.
Kijk das weer aardig :) Ik ga er mee aan de slag :)
Spider.007 schreef op 08 februari 2004 @ 15:08:
http://www.microsoft.com/com/tech/activex.asp

succes :Y)

Mocht je snel snel wat willen gebruiken van een anders site kun je toch gewoon een iframe oid gebruiken?
Is een idee..... het nadeel is alleen dat ik dan qua design niet zo vreselijk veel kan....

Ik was idd al met activeX aan de gang gegaan, toch maar mee doorgaan dus ?

Heeft iemand wat info over lijsten et virus-defenities ?

[ Voor 56% gewijzigd door curry684 op 08-02-2004 16:55 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Om een iframe in een pagina te zetten hoef je niet te kunnen designen. Je moet er manuals voor bekijken, en dat zou je voor de rest van je vragen best ook eens kunnen doen. Wat je niet kent kan je leren, en de drang/wil om te leren ontbreekt zo'n beetje bij jou vind ik.

En volgens mij zijn virus-definities van een willekeurige virusscanner wel te bekijken in de directory van de virusscanner. Maar of je daarmee wat bent betwijfel ik. Daarbij zijn ze het eigendom van de fabrikant, dus of je ze zo maar mag gebruiken weet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door curry684 op 08-02-2004 16:55 ]

Skat! Skat! Skat!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
coubertin119 schreef op 08 februari 2004 @ 15:41:
Om een iframe in een pagina te zetten hoef je niet te kunnen designen. Je moet er manuals voor bekijken, en dat zou je voor de rest van je vragen best ook eens kunnen doen. Wat je niet kent kan je leren, en de drang/wil om te leren ontbreekt zo'n beetje bij jou vind ik.

En volgens mij zijn virus-definities van een willekeurige virusscanner wel te bekijken in de directory van de virusscanner. Maar of je daarmee wat bent betwijfel ik. Daarbij zijn ze het eigendom van de fabrikant, dus of je ze zo maar mag gebruiken weet ik niet.
Ik geloof dat je de zin van "designen" niet helemaal snapt. Ik wil een eigen design en dat kan domweg met iframe niet. Dus over drang maar niet te spreken want je kent de rest van het zaakje niet waar de module in moet ;)

Ik zal dan nog eens gaan spitten in een draaiende virusscan hier. Ik heb dat doelbewust nog niet gedaan omdat ik iet weet/wist hoe dat zit met het server/client verhaal als je zoiets webbased maakt. Ik heb verder nog niet echt "algemene" lijsten kunnen vinden die iedereen zo zou kunnen gebruiken, wel lijsten van alle virussen maar ik mag aannemen dat je daar niet mee kunt.

Ik ben al wel met clamav aan de gang om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn. Ik kan hier alleen vanavond en misschien morgen pas weer mee verder :(

[ Voor 35% gewijzigd door curry684 op 08-02-2004 16:56 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dit topic is in overleg geplaatst ondanks dat het naar een component request neigt, en ik ruim even wat troep op om het weer normaal te laten lopen :)

Professionele website nodig?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
curry684 schreef op 08 februari 2004 @ 16:54:
Dit topic is in overleg geplaatst ondanks dat het naar een component request neigt, en ik ruim even wat troep op om het weer normaal te laten lopen :)
Ik hoop hier wat kennis te vinden, ik wil het zelf maken maar je meot ergens beginnen met het zoeken naar de juiste info....... ik kan wel wat zaken vinden maar nog net niet hèt

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zo het is gelukt hoor, ik heb een mooie app in elkaar weten te draaien :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 21:22
Mag ik ook vragen hoe je het hebt gedaan en waarvan je gebruikt hebt gemaakt?

Verbouwing

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
BacardiBreezer schreef op 10 februari 2004 @ 18:32:
Zo het is gelukt hoor, ik heb een mooie app in elkaar weten te draaien :)
Ik wil wel een online testje draaien eigenlijk...
Pagina: 1